[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:36

Hee, wat een hoop aanmeldingen al voor dit topic!

Wil ook graag meekletsen als amateur-crosser. Ik ben Marieke van Doornik, 20 jaar oud en rijd met mijn 7jarige indoctro merrie, Balalaika. Mijn paard is bij Rob Jansen ingereden dus vanaf het begin al wat boomstammen ed meegepakt. Sinds 2013 echt een beetje aan het crossen gegaan, en het virus is er helemaal ingekropen! Paardlief en ik vinden het erg leuk. in 2013 oefencross helden-panningen en tripalon Bussloo meegereden in de BB en beide in de top 5 geëindigd, reden voor een wat actiever jaar.

Plannen voor 2014 zijn nog wat crosslessen en oefencrossen plannen en misschien eind van het seizoen overstap maken naar het B. Verder zijn we L1 dressuur en B springen.

Leuk om wat te kletsen over jullie ervaringen, lessen en wedstrijden!


Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:45

Ohw ik word helemaal enthousiast hiervan!!
Ik wil ook zo graag het springen beter en meer oppakken, maar kan mijn weg daar nog niet echt in vinden... Ik wil zo graag een plekje hebben waar ik gewoon makkelijk een oefenparcoursje (met nadruk op -je) kan springen. Langzaam opbouwen voor het vertrouwen. We kunnen het denk ik echt wel, maar moeten gewoon echt meer kilometers maken!

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

XNonnetje

Berichten: 364
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:49

Yucca: alle crossen staan op de SGW kalender als het goed is: https://www.knhs.nl/media/7022347/kalen ... g-2014.pdf

In de winter starten wij ook lekker wat dressuur en springwedstrijdjes en af en toe een buitenrit
Waarschijnlijk gaan we ook naar de oefencross bij stal Lozeman of in Baarle-Nassau. Maar dan nemen we daarvoor nog wel een crossles. Heb er al weer helemaal zin in :D

Ik zag dat volgende week 11/12 januari ook al een oefencross is bij stal Maarse!

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:03

Ik meld me ook maar even als amateur eventer die het crossen even :Y) heeft moeten opgeven.
Met Moonlight mijn oudje van 22 heb ik tot haar 19 zo'n 5 SGW's gereden in Castenray en Ysselsteyn.
Nu bezig met Diva 5 jaar bijna 6, die nog veel moet zien :o, ooit in de toekomst weer mee gaan doen met SGW's. Ben ook ieder jaar te vinden op de wedstrijd van Ysselsteyn als vrijwilliger of als kijker.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:41

Ik wil ook graag wat regiotrianingen van SGWOost rijden.
Heb 2 jaar terug ook meegereden met de kennismakingslessen.
Afgelopen jaar wel wat oefencrossen gereden, maar nu wil ik toch wel graag wat meer trainingen volgen, is wel fijn in het L.
Nadeel voor mij is alleen dat de trainingen bijna verder weg zijn dan de wedstrijden.

esje01

Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:49

mijn dochter rijdt in de winter altijd wat dressuur en springwedstrijden en zolang het weer het toelaat gaat ze regelmatig voor een galoptraining het bos in.
Er is ingeschreven voor de regiotrainingen zuid en we gaan ook graag mee met de trainingen van Rob.

MerelV

Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:56

Mag ik me ook melden?

Ik ben nog een echte amateur. Enkele cross trainingen gereden bij Rob Janssen verder hebben paard en ik nog geen ervaring in het crossen.

Mijn paard is een springgefokte ruin die ik in het M2 dressuur start en B springen, wat ik nog wel hoog vindt. Ik hoop in 2014 een officiële sgw te durven rijden!

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Sambianse95
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:59

Ik meld me hier dan ook maar!
Ik ben ondertussen al gestart in Ysselsteyn, was gelijk 7e! En ik ben 2x gestart op een indoor cross.
Volgende cross seizoen probeer ik meer wedstrijdjes te gaan starten! :)

ingaa

Berichten: 1160
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:48

Had me al gemeld maar nog niet voorgesteld dus bij deze.
Ik ben Inga, 17 jaar, In het bezit van een Connemara merrie van 11 waar ik afgelopen twee jaar een paar keer SGW mee ben gestart. Helaas zal ik dit jaar minder tijd hebben, maar zullen we zeker af en toe is voor de lol gaan en hier en daar wat trainingen mee pakken.

Verder zal ik volgend jaar een drie jarige onder het zadel hebben waar ik in de toekomst ook graag wat trainingen en wedstrijden mee zou rijden

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:56

Yucca schreef:
Waar kan ik data vinden van andere crossen in 2014?


Die van de KNHS vind je hier :)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:58

gelijk opgegeven voor de oefencross in Baarle-Nassau! :D

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:00

Ik wil me ook graag aansluiten :D

Anouk, 24 jaar
Paard: Tenuta, 14 jaar
Samen M springen geweest, L cross > Beide weer oppakken na afgelopen seizoen langs de kant gestaan te hebben met een blessure, maar nu weer goed en serieus aan het oppakken :D
Afgestudeerd jurist, sinds vandaag werkloos.
Morgen verhuizend van Houten naar Biezenmortel (Brabant) waar we weer veel kilometers in de Loonse en Drunese duinen kunnen gaan maken :D

Maarsbergen 4 april staat rood omcirkeld in mijn agenda voor ons rentree :)

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:08

Ik meld mij ook! :D

Amber, 22 jaar. Heb met mijn tinker Wizzard vele seizoenen tussen de B en L ponies gecrossed en ook een seizoen tussen de B paarden! Vanwege een blessure rijden we alleen nog af en toe een oefencrossje.
Ik ben ook wel een hindernisrechter bij nationale en internationale wedstrijden :)

Dit jaar ga ik met mijn andere paard (KWPN) Calippo, 7jaar, crosstrainingen beginnen. Momenteel rijden we L1 dressuur en B springen. Ons doel voor dit jaar is kennismaken met de vaste hindernissen en hier en daar een oefencross te rijden. Het ligt eraan hoe ze het op pakt, maar misschien eind seizoen officieel starten en anders volgend jaar pas.

Ik ga trouwens trainen bij HC de Schalm in Renswoude. Ik rij hier al jaren en heb hier ook mijn springlessen. Nog meer mensen die hier gaan trainen?

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:15

AmberB_ schreef:
Ik meld mij ook! :D

Amber, 22 jaar. Heb met mijn tinker Wizzard vele seizoenen tussen de B en L ponies gecrossed en ook een seizoen tussen de B paarden! Vanwege een blessure rijden we alleen nog af en toe een oefencrossje.
Ik ben ook wel een hindernisrechter bij nationale en internationale wedstrijden :)

Dit jaar ga ik met mijn andere paard (KWPN) Calippo, 7jaar, crosstrainingen beginnen. Momenteel rijden we L1 dressuur en B springen. Ons doel voor dit jaar is kennismaken met de vaste hindernissen en hier en daar een oefencross te rijden. Het ligt eraan hoe ze het op pakt, maar misschien eind seizoen officieel starten en anders volgend jaar pas.

Ik ga trouwens trainen bij HC de Schalm in Renswoude. Ik rij hier al jaren en heb hier ook mijn springlessen. Nog meer mensen die hier gaan trainen?


yes ik!

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Finlandia

Berichten: 107
Geregistreerd: 01-11-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:31

Henry hier en waarschijnlijk maak ik veel van jullie zelfs na een SGW evenement heel blij :+
Mn werkpaard heet Canon en gebruik meestal een 70-200 bit en we maken voornamelijk actiefoto's.

Hopelijk kan ik jullie in 2014 verblijven met een aantal mooie plaatjes :)
Aangezien ik meestal de cross loop, om zo verschillende foto's te maken, zullen een aantal bv geen foto of een minder mooie foto hebben. Mn planning voor SGW's is erg wisselvallend en is beetje afhankelijk van t weer aangezien mn bit niet tegen regen kan.
Grote kans dat ik SGW's ben die die in t noorden, midden, oosten van NL gehouden worden :)

Bij wedstrijden gewoon hoi zeggen als je me tegenkomt :P

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:34

Finlandia schreef:
Henry hier en waarschijnlijk maak ik veel van jullie zelfs na een SGW evenement heel blij :+
Mn werkpaard heet Canon en gebruik meestal een 70-200 bit en we maken voornamelijk actiefoto's.

Hopelijk kan ik jullie in 2014 verblijven met een aantal mooie plaatjes :)
Aangezien ik meestal de cross loop, om zo verschillende foto's te maken, zullen een aantal bv geen foto of een minder mooie foto hebben. Mn planning voor SGW's is erg wisselvallend en is beetje afhankelijk van t weer aangezien mn bit niet tegen regen kan.
Grote kans dat ik SGW's ben die die in t noorden, midden, oosten van NL gehouden worden :)

Bij wedstrijden gewoon hoi zeggen als je me tegenkomt :P


:D

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:39

Mijn vriend en ik trainen al zo'n 10 jaar bij sgw training regio oost. Dus waarschijnlijk zie ik enkele van jullie volgend jaar eens irl.

Mijn vriend en ik hebben 4 paarden. 1 daarvan geniet van zijn pensioen, dat Is het 1* Eventing paard van mijn vriend. Verder start hij er 1 in de m en de jongste Nog 2x b en dan ook L.
Ik ben zelf 2x L gestart afgelopen jaar en 2 x gevallen dus moest terug naar de b. In diepenheim en Bathmen weer foutloos gereden dus de punten voor de L zijn er weer. Even kijken hoe en wanneer we weer L kunnen starten

Sinds 10-07-2012 mama van Lieke Emma ღ

Zeus ♡ (Manhattan x Boreas x Voltaire)
dr B+18, L1+11, L2+12, M1+13, M2+10 spr B+3 sgw B+24


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:46

Wij staan idd op de Schalm :j. Keer afspreken kan altijd, zeker mijn man vindt het altijd fijn om samen met 1 ander iemand te trainen. Hij twijfelt nog of hij met de groepstrainingen mee gaat doen, of dat hij losse lessen gaat nemen. Met een losse les kan er altijd iemand anders aanhaken, dat is geen probleem.

Paard wat vertrouwen in het springen geeft is idd erg fijn. Dat hadden wij met ons vorige paard totaal niet, maar Chaplin heeft serieus nog nooit geweigerd. Daarom durf ik nu zelfs te springen met hem, terwijl ik echt heel bang geworden was.

Amber: volgens mij ken ik jou ook, kom je wel eens tegen op de Schalm of bij de rijvereniging :j. Mijn man traint ook op de Schalm, maar das niet zo gek natuurlijk :D.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:47

Heb je je moed weer terug gevonden mm voor de l

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:48

Jenny_S schreef:
AmberB_ schreef:

Ik ga trouwens trainen bij HC de Schalm in Renswoude. Ik rij hier al jaren en heb hier ook mijn springlessen. Nog meer mensen die hier gaan trainen?


yes ik!


Op welke dag heb jij je ingeschreven? Misschien komen we wel bij elkaar in de groep!

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:50

SusanH schreef:
Amber: volgens mij ken ik jou ook, kom je wel eens tegen op de Schalm of bij de rijvereniging :j. Mijn man traint ook op de Schalm, maar das niet zo gek natuurlijk :D.


Ja dat kan wel! Ik rij tegenwoordig met een donkere schimmelmerrie. Volgens mij komen we elkaar inderdaad wel eens tegen bij de Plantage (oliebollenspringen?) en de Schalm.

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:52

Hopelijk kan ik ook gewoon meelezen.
Ik heb al vele malen eventing gezien en ben er helemaal wel van. Een paar jaar terug heb ik een crossles gedaan in renswoude en vond het geweldig. Nu ben ik helaas paardloos dus kan momenteel ook geen cross rijden. Dus ben hard opzoek. Maar ik zou wel super graag willen meelezen :)

Anima Del Cacciatore Z v. Air Force HH x Oramé x Nimmerdor x Voltaire In opleiding
Trijntje Op rust
[PP] [VOLG] Anima weer in training!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:54

AmberB_ schreef:
SusanH schreef:
Amber: volgens mij ken ik jou ook, kom je wel eens tegen op de Schalm of bij de rijvereniging :j. Mijn man traint ook op de Schalm, maar das niet zo gek natuurlijk :D.


Ja dat kan wel! Ik rij tegenwoordig met een donkere schimmelmerrie. Volgens mij komen we elkaar inderdaad wel eens tegen bij de Plantage (oliebollenspringen?) en de Schalm.


Idd bij het oliebollenspringen :j leuke merrie heb je!

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:54

AmberB_ schreef:
Ik ga trouwens trainen bij HC de Schalm in Renswoude. Ik rij hier al jaren en heb hier ook mijn springlessen. Nog meer mensen die hier gaan trainen?


yes ik![/quote]

Op welke dag heb jij je ingeschreven? Misschien komen we wel bij elkaar in de groep![/quote]

Maandag of woensdag met voorkeur voor woensdag

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:57

Ik heb deze zomer ook één training gehad van Henrieke Boonzaaier in Renswoude, was georganiseerd door de kring. Mooi terrein en veel gesprongen wat we nog niet eerder gezien hadden (onder andere over de bult met boomstam). Wel een beetje voor de leeuwen gegooid, maar dat is soms ook wel nodig :+

IMAGINATION is EVERYTHING


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker