[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:15

Het lijkt mij ook gezellig om mee te kletsen

Ik ben Barbara en start met Ferrose (officieel Royal Ferrose). Wij starten m2 dressuur, nu bb springen maar ben ook b springen gestart en ik start b sgw.

Springen ben ik terug gegaan van b naar bb omdat ze extreem moeilijk is/was in het springen. Dat begint langzaam goed onder controle te komen dus hopelijk dit jaar weer de b in

Sgw hoop ik voldoende moed te verzamelen om l te gaan starten na een aantal fijne b sgw

Mijn planning
Maarsbergen
Renswoude
Castenray
Maarsbergen of markelo snorrewind
Ermelo
Ede
Gorssel
Neede of amersfoort
Ysselsteyn
En dan twee uit Diepenheim, barchem en bathmen

En dan vooraf en tussendoor nog wat trainingen van verschillende instructeurs

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:51

Ik had me daarstraks al gemeld als "stipje". Bij deze wat meer informatie.

Hier een echte SGW amateur :D Mijn paard Zucchero heeft nog wel eens de neiging om het wat te veel van me over te nemen en ik ben door het vele vallen een beetje een bange poepert geworden. Ben tenslotte ook de jongste niet meer (39) Niet echt een handige combinatie. ;)
Ben dus wel L1 +3, maar voor de rest nog een BB ruiter.
Heb al wel meerdere crosslessen gevolgd en wat oefencrossen gereden. Helaas lig ik er dus ook een paar keer per jaar naast en nog meer helaas val ik eigenlijk nooit zacht :roll: Zuc kan heel goed in volle galop ineens 180° de andere kant op rennen...

Mijn doel voor 2014: B springen en hopelijk dan dus ook een B cross. Als het eerste lukt, ben ik voor het 2e niet meer zo bang.

Super leuk dat dit topic hier nu is!!!

Oh ja... het is me ook weer gelukt om me in te schrijven voor de KNHS instructieweek SGW in juni! Heb er zin in en hopelijk legt dat de basis om ook echt met springen te starten!!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:08

Wat leuk dat het er al zo veel zijn! Ik ga ook naar Maarsbergen 4 april, misschien ook eind mei de L cross in Maarsbergen rijden, zo lekker dichtbij! Gaan er ook nog mensen naar de indoor crossen in de Meern in januari en/of februari?

Mijn huidige plan
De Meern B
De Meern L

Maarsbergen B
renswoude B
Maarsbergen L
Ermelo B/L
Ede B/L

En ergens Amersfoort en nog eens Renswoude en ik ga weer een weekend de zee opzoeken en gelijk starten in Lisse. Verder nog kijken wat past in de planning.

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:41

Ik ben Joyce en start met mijn paard U2 in het Z1 dressuur en B springen en SGW.

We hebben al heel wat vallen meegemaakt dus ik hoop dat 2014 ons jaar word!

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:46

Leuk, ik wil ook wel meekletsen!

Vorig jaar voor het eerst SGW gestart in Diepenheim en Bathmen. Mijn paard is nog (veel) te langzaam en wil graag alle sprongen van dichtbij bekijken, waardoor we dichte afstanden hebben voor hindernissen. Dus we hebben nog niet echt 'de SGW-gang' erin. Maar dit jaar wil ik het wel weer gaan proberen, mits we genoeg kunnen trainen en dat is altijd het moeilijke punt.

Stiekum vind ik het allemaal ook wel spannend, sommige hindernissen is toch wel even slikken :+

annikavolder

Berichten: 753
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:00

Leuk topic! Ik meld me ook om mee te kletsen.

Ik ben Annika, 30 jaar. Ik cross nu sinds 3 seizoenen puur voor de lol en rij nog heerlijk in de B rond. Verder rij ik Z2 dressuur en L springen.
Mijn paard heet Quick en hij kan heel snel omdraaien ;-) daardoor zijn onze resultaten in de cross wisselend en heb ik er al vaak naast gelegen ;-) Afgelopen seizoen eindelijk eens geen airjacket patronen opgeblazen....

Helaas staat hij nu met een blessure, dus voorlopig geen crossen voor ons, hopelijk 2e helft van het seizoen weer. Extra leuk dus om via dit topic jullie voorbereidingen en prestaties te volgen!

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:04

Leuk zo'n gevarieerde groep

Wie traint er nu al echt voor de cross?
Mijn trainingen starten pas in april daarvoor alleen dressuur bos en af en toe springen

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:10

Mijn paard heeft momenteel vakantie :+ en dat duurt nog twee weken. Daarna maar weer beginnen met opbouwen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34618
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:10

Mijn man gebruikt het winterseizoen vooral om dressuur en springen te starten en daar in te verbeteren. Dat lukt tot nu toe voor de dressuur heel goed, hij rijdt standaard in de prijzen momenteel. In het parcours moet hij rustiger zitten. Doordat mijn man soms te snel terugkomt in het zadel laat ons paard zijn achterbenen iets hangen boven de sprong. Alle B wedstrijden die hij tot nu toe gestart heeft had hij 2 balken daardoor. Ik train het paard ook. Galoptraining op de baan vind ik heel leuk om te doen :j . En gisteren galoptraining op het strand, dat was helemaal top :D .

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:16

Galoptraining op de baan lijkt me echt zo te gek!

Helaas zijn voor mij de kosten te hoog om in het winterseizoen te starten, en eigenlijk ook om naast SGW's nog veel wedstrijden te rijden...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34618
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:20

Wij hebben een baan op stal, heel luxe :j

Starten is duur idd. Omdat mijn man wel heel veel plezier beleeft aan starten, en we "maar" 1 paard hebben samen, hebben wij er voor gekozen om alleen voor hem een startpas aan te vragen. Ik start alleen onderlinge wedstrijdjes van de rijvereniging. En wie weet straks ook wel een BB parcours of cross.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:22

Ja in renswoude zit de renbaan er bij. Heerlijk is dat
En bos natuurlijk heel fijn om conditie op peil te houden

Zoals ik al eerder zei heb ik een fries dus niet echt een crosswonder. Hebben jullie wel meer gericht een paqrd gekocht voor de cross/springen of dressuur

Je hoort steeds vaker dat haflingers ed het ook goed doen maar qua snelheid denk je al snel aan de volbloeden ed

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34618
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:36

Wij hebben een paard wat 100 % spring gefokt is (Zangersheide). Wel echt gekocht met als doel de veelzijdige wedstrijdsport. Springen deed hij gelijk al super, dressuur heeft hij van 0 af op moeten bouwen, maar pakt hij heel goed op.

Met ons vorige paard heeft mijn man ook een poging gedaan om te crossen maar dat was geen succes. Hij stond vaker stil dan dat hij over de sprong kwam. Dat was een KWPN, Gelders gefokt. Maar heel flegmatiek en zag overal spoken.

Bij ons op stal zie je vooral KWPN, dressuur en spring gefokt.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:45

Mag ik me als groom van een crossruiter ook melden? :o

Zelf heb ik mijn rijbroek aan de wilgen gehangen (überhaupt nooit het lef gehad voor springen) maar mijn zoon is een fanatiek ruiter.

Hij was bij de pony's M SGW (en M springen en Z1 dressuur).
Inmiddels rijdt hij alleen nog op mijn eerste en enige fokproduct Cézanne. Ze zijn eind 2012 begonnen met crosslessen en vorig jaar voor het eerst in de B gestart. De eerste cross in Maarsbergen nog uitgesloten maar het naseizoen ging al beter met als hoogtepunt een 8e prijs in Neede.

Sinds september studeert hij en woont hij op kamers. Daardoor staan de wedstrijden op een wat lager pitje. Waarschijnlijk start hij de komende jaren vooral crossen want dat blijft toch het leukste!

De afgelopen weken heeft Cézanne het redelijk rustig gehad aangezien zoonlief met zijn hand in het gips zit. Nog een week en dan mag het er weer af en kan hij eindelijk weer lekker rijden!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:57

Wat leuk om dit allemaal zo te lezen zeg! Staan jullie in Renswoude gestald SusanH? Anders misschien leuk om is samen te trainen? :) Ik oefen zelf in Renswoude of in Lunteren en ga net als vorig jaar denk ik weer de sgw lessen midden Nederland volgen. Ook ga ik 1x per maand een crossles voor de vereniging organiseren aangezien bijna iedereen wel crosst bij ons, dit wil ik op allerlei locaties gaan regelen zodat we lekker veel zien!
Zelf ben ik wel een beetje aan het trainen, niet perse hele enge dingen al soms wel kruiwagens tonnen bankjes etc. Maar dit allemaal in de springles, de HTC trainingen voor eventing en springen worden in dezelfde bak gehouden als onze lessen (v R.oekel) en die zet altijd mooie technische oefeningen voor in de cross neer dus die trainen wij ook dan. Verder ga ik vanaf februari weer conditietraining doen, in het bos, al ben ik met dit mooie weer er nu ook al mee bezig dus als de winter tegenvalt zal dit ook zo blijven opbouwen.

En op de vraag over het paard, na mijn vorige paard(echt dressuur maar vond dat geen reet aan en springen wel maar na de L was die niet getalenteerd genoeg en ik had geen zin in brokken) ben ik wel specifiek gaan zoeken naar een springpaard met de potentie voor het Z/ZZ(meer ambities heb ik niet) hij is dan ook volledig gefokt met in zijn bloedlijn toch wel heerlijk fanatieke en werkwillige hengsten. En dit hebben ze goed doorgegeven!
Met een fries zou ik het persoonlijk toch wel spannend vinden om de cross in te gaan, als ik zo door het veld dender ben ik toch wel blij dat ik weet dat we altijd over de sprong kunnen komen:p maarja ik heb dan ook nog nooit gesprongen op een fries hoor! Ben benieuwd naar filmpjes/foto's van het springen/crossen! Heb je die?

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:03

Ik heb een allround gefokt paard.

Wat betreft trainingen. De winter gebruik ik normaal om springwedstrijden te rijden want dat is ons zwakke punt en een enkele dressuurwedstrijd. Deze winter gaat wat anders want ze staat met een lichte blessure die wel rustig aan doen vereist

In februari gaat ze weer vol in training. Eind februari begin in met crosstrainingen en kan ik ook weer op wedstrijden. Vanaf februari ga ik ook weer lange stukken galopperen.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:08

M_Vainqueur schreef:
Wat leuk om dit allemaal zo te lezen zeg! Staan jullie in Renswoude gestald SusanH? Anders misschien leuk om is samen te trainen? :) Ik oefen zelf in Renswoude of in Lunteren en ga net als vorig jaar denk ik weer de sgw lessen midden Nederland volgen. Ook ga ik 1x per maand een crossles voor de vereniging organiseren aangezien bijna iedereen wel crosst bij ons, dit wil ik op allerlei locaties gaan regelen zodat we lekker veel zien!
Zelf ben ik wel een beetje aan het trainen, niet perse hele enge dingen al soms wel kruiwagens tonnen bankjes etc. Maar dit allemaal in de springles, de HTC trainingen voor eventing en springen worden in dezelfde bak gehouden als onze lessen (v R.oekel) en die zet altijd mooie technische oefeningen voor in de cross neer dus die trainen wij ook dan. Verder ga ik vanaf februari weer conditietraining doen, in het bos, al ben ik met dit mooie weer er nu ook al mee bezig dus als de winter tegenvalt zal dit ook zo blijven opbouwen.

En op de vraag over het paard, na mijn vorige paard(echt dressuur maar vond dat geen reet aan en springen wel maar na de L was die niet getalenteerd genoeg en ik had geen zin in brokken) ben ik wel specifiek gaan zoeken naar een springpaard met de potentie voor het Z/ZZ(meer ambities heb ik niet) hij is dan ook volledig gefokt met in zijn bloedlijn toch wel heerlijk fanatieke en werkwillige hengsten. En dit hebben ze goed doorgegeven!
Met een fries zou ik het persoonlijk toch wel spannend vinden om de cross in te gaan, als ik zo door het veld dender ben ik toch wel blij dat ik weet dat we altijd over de sprong kunnen komen:p maarja ik heb dan ook nog nooit gesprongen op een fries hoor! Ben benieuwd naar filmpjes/foto's van het springen/crossen! Heb je die?


Mee eens hoor dat het fijner is te weten dat je paard altijd springt. Met een fries moet je veel vetrouwen kweken. Als ik maar iets inhoud stopt zij ook helaas
Vandaar dat ik het op amateurnivo houd.
In mijn profiel staan wel een paar fotos. filmpjes heb ik niet

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:09

Bij ons op stal hebben we een crosswei, met boomstammen, picknicktafels, af/opsprongen, heggetjes, water etc. Dus daar kan ik al wel trainen :D maar nu is het wat te nat helaas

Galoptraining doe ik buiten :P natuurgebied in en galopperen :D Hoewel galoptraining voor de B nog niet echt nodig is.

Wel wil ik straks de regiotrainingen van SGWoost weer gaan volgen, vorig jaar de kennismakingslessen gedaan. Meer mensen die daar naartoe gaan? Ligt er voor mij nog even aan op welke dag de trainingen zijn.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:11

Ik heb vorig jaar ook de kennismakingslessen gedaan in de regio Oost en ik wil ook kijken of de regiotrainingen dit jaar iets voor mij zijn, ze beginnen wel altijd al vrij vroeg...

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:13

Ik wil wel wat lessen gaan volgen bij regio oost en dan nog privé-lessen in ede en hernen

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:13

Oh leuk om jullie ervaringen etc te lezen!! Ik wil ook wel proberen om met jullie mee te kletsen :)

Vorig seizoen voor het eerst 3 crossen gereden en de punten voor het L zijn binnen :)

Wat meer info over mijn paard:

Apache (Appie voor vrienden :D) wordt dit jaar alweer 9, hij is een nakomeling van de hengst Canezaro en zijn hart ligt bij het springen. (L + winst). Crossen vind hij leuk om te doen maar hij mist duidelijk de uitdaging in de B, helaas voor hem ben ik nog een held op sokken :Y)

We hebben vorig seizoen Markelo (potdijk) Gorssel en Neede gestart. Overal foutloos gecrossed en twee wp, alleen in Gorssel hebben we per ongeluk een L hindernis meegenomen :o Aankomend seizoen zullen we ws de volgende crossen starten:

Markelo
Gorssel
Neede
Diepenheim
Barchem?

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:19

Mark is wel van plan om wat regiotrainingen mee te pakken. Zijn altijd wel fijne instructeurs!
Maar hangt idd van de data af.

Ik zag ook al de data voor de oefencross van Stal Lozeman langskomen, dacht 22 en 23 maart. Denk dat wij de 22e wel heen gaan.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:22

Waar kan ik data vinden van andere crossen in 2014?

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:30

Ik wil me ook graag aanmelden!

Ik ben An, 26 jaar en in December 2013 een nieuw paardje gekocht. Ik wil komend voorjaar rustig aan starten in het BB Springen en B SGW. Vooral omdat ik zo'n 8 jaar nauwelijks gereden heb (en de jaren daarvoor door een blessure aan mijn vorige paardje vooral dressuurmatig).

Ik hoop dat 2014 een mooi jaar gaat worden!

Qua training, momenteel 3x per week dressuurmatig, 1x per 2 weken springles en 1x per week buitenrit (vooral strandritjes!) Qua cross moeten we echt vanaf 0 starten

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:36

Ik kreeg al een mail van de oefencross van baarle nassau dat deze 9 maart is