Ponykamp manege de Bongerd 2014

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 19:25

Hallo bokkers!

Mijn laatste jaar als kampkind wordt aangebroken. Ben volgend jaar 19jaar en dat wordt waarschijnlijk echt de allerlaatste keer.
Vanaf 2003 - 2010 ben ik elk jaar bij Manege de Bongerd in Glimmen geweest. Ik blijf het geweldig vinden.
1 uitzondering in 2008, ben ik ergens anders geweest omdat ik niet meer op die leuke pony mocht :(. Helaas spijt gehad en 2009 & 2010 weer naar de Bongerd!
2011 zou ik naar westernkamp gaan maar door onverwachtse operatie niet gekund, maar aanbetaling kreeg ik niet terug en moest eigenlijk de boel bijbetalen, maar kon me ook laten switchen naar de herfst. Zo gezegd zo gedaan en dus die herfst en 2012 zomer gegaan.

2013 niet op kamp geweest dus volgend jaar maar weer!
Natuurlijk weer bij de bongerd. Heb het zo gemist dat ik dus ook ga lessen vanaf 6 december. Na jaren niet gemogen.

Ik ga in de week van 20 - 26 juli samen met mijn vriendin Sabine.
Ook gaat mijn lieve leasehaflinger mee!

2014 gangers meld je hier!
Alle weken zijn welkom.

Xx

Always in my heart <3
Loran 10/04/1994 - 05/08/2017


StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:54

Heb je misschien meer informatie over de Bongerd? Het leek me een erg leuk kamp!

When nothing goes right --> go left <--

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 19:24

Elke dag les en buitenrit. Je slaapt daar op zalen waar je naar leeftijd wordt ingedeeld. Paarden worde verdeeld na aanleidibg van proefrijden. Je hebt een dagtocht met je eigen groep en gaat dan ongeveer 3/4 uur rijden. Je hebt spelletjes en gaat zwemmen. Op de woensdag heb je de spelletjes dag waar je dressuur springen mennen ringsteken *taliho stoelendans en meer!
Je mag buiten de buiterit of les ook vrij rijden in bak of terrein.
Op vrijdag heb je de bonte avond en os er bbq voor de ouders (en jou) + de kids gaan de parade rijden!

Always in my heart <3
Loran 10/04/1994 - 05/08/2017

StellaxBDD
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-11-13

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:33

Okee heel erg bedankt!

When nothing goes right --> go left <--

hondenpoott

Berichten: 59
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:05

Ik meld me ook voor 2014, met eigen fjord :o

Bibi the best horse since '230813'


Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:15

Hallo!

Ik ben ook weer op ponykamp jacht voor dit jaar en ben erg benieuwd naar ervaringen! Als jullie antwoord zouden kunnen geven op deze vragen, zou dat echt super zijn, want het lijkt me een gaaf kamp.

1. Ik las dat je vrij kunt rijden, les kunt rijden en een buitenrit kan maken op dezelfde dag. Moet je kiezen? Of kan je alle 3 op dezelfde dag doen? Want anders lijkt het mij dat die paarden helemaal afgemat worden...

2. Zijn de wc's en de douches schoon? Vorig jaar was ik op een kamp dat was echt een hel, die douches. Dus daar let ik nu wat beter op haha!

3. Hoe zijn de paarden? Zijn het echt van de manege paarden (niet slecht bedoeld ofzo hoor) of leer jij wat van het paard en het paard van jou?

Heel erg bedankt als je de tijd neemt om deze vragen te beantwoorden! Hopelijk vind mijn vader het niet te duur en anders moet ik maar mee betalen, want het lijkt me echt een toffe manege!

Groetjes *\%/*

Kado

Jane, I miss you dear friend

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:29

Hippepony schreef:
Hallo!

Ik ben ook weer op ponykamp jacht voor dit jaar en ben erg benieuwd naar ervaringen! Als jullie antwoord zouden kunnen geven op deze vragen, zou dat echt super zijn, want het lijkt me een gaaf kamp.

1. Ik las dat je vrij kunt rijden, les kunt rijden en een buitenrit kan maken op dezelfde dag. Moet je kiezen? Of kan je alle 3 op dezelfde dag doen? Want anders lijkt het mij dat die paarden helemaal afgemat worden...

2. Zijn de wc's en de douches schoon? Vorig jaar was ik op een kamp dat was echt een hel, die douches. Dus daar let ik nu wat beter op haha!

3. Hoe zijn de paarden? Zijn het echt van de manege paarden (niet slecht bedoeld ofzo hoor) of leer jij wat van het paard en het paard van jou?

Heel erg bedankt als je de tijd neemt om deze vragen te beantwoorden! Hopelijk vind mijn vader het niet te duur en anders moet ik maar mee betalen, want het lijkt me echt een toffe manege!

Groetjes *\%/*


Ik heb in totaal 8 jaar op de manege gereden dus ik weet er wel wat over :)

1. Je krijgt elke dag een les in de bak en een buitenrit :j Als je wil kan je nog vrij rijden maar dat is zlef kijken of je het wilt en of je pony die dag nog een les moet lopen.
2. Er zijn 4 douches. 2 daarvan zijn koud :o Die 2 andere zijn superfijn :) Ze zijn ook gewoon schoon (vind ik) en je hebt bij de douches ook nog gewoon een ruimte om je aan te kleden etc.
3. Op die manege hebben ze bijna 200 paarden en pony's dus ze hebben eigenlijk alles :) Ze hebben een pony van 4 die net beleerd is. Uitdaging dus. Maar ze hebben ook grijze kinderponytjes. Dus eigenlijk gewoon allebei.

Ik vind de leiding van het kamp altijd heel erg leuk *D Komt denk ik ook omdat ik daar heel veel mensen ken.
Ik kom dit jaar waarschijnlijk in de zomer en anders in de herfst.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:31

KarmaWitch schreef:
Elke dag les en buitenrit. Je slaapt daar op zalen waar je naar leeftijd wordt ingedeeld. Paarden worde verdeeld na aanleidibg van proefrijden. Je hebt een dagtocht met je eigen groep en gaat dan ongeveer 3/4 uur rijden. Je hebt spelletjes en gaat zwemmen. Op de woensdag heb je de spelletjes dag waar je dressuur springen mennen ringsteken *taliho stoelendans en meer!
Je mag buiten de buiterit of les ook vrij rijden in bak of terrein.
Op vrijdag heb je de bonte avond en os er bbq voor de ouders (en jou) + de kids gaan de parade rijden!

Proefrijden ? Bij mij is het altijd zo geweest dat je gewoon een pony mag noemen. En als je daar geen pony's kent mocht je gewoon zeggen hoe lang je reed en wat voor pony je zou willen

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:36

Dankjewel Eline! Maar 200 paarden :oo dan zit er sowieso dus wel iets voor mij tussen haha

Heb je trouwens slaapkamers of een slaapzaal? Ik denk dat ik mijn kamp heb gevonden haha :j

Kado

Jane, I miss you dear friend

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:44

Hippepony schreef:
Dankjewel Eline! Maar 200 paarden :oo dan zit er sowieso dus wel iets voor mij tussen haha

Heb je trouwens slaapkamers of een slaapzaal? Ik denk dat ik mijn kamp heb gevonden haha :j


Ja er is mij verteld dat ze wel 200 paarden hebben :P. Ze hebben namelijk in glimmen, yde (idk hoe je dat schrijft) en in haren weilanden waar de pony's vakantie hebben. Dus de helft van de paarden staan meestal daar in zo'n land. Je gaat btw ook elke avond en ochtend zonder zadel pony's naar het land brengen. Dan ga je dus eigenlijk zeg maar zonder zadel door het bos je pony wegbrengen :Y). Heel erg leuk :j
Edit: Je hebt 4 of 5 slaapzalen. 1 hele grote en de rest zijn wat kleiner.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:55

Waauw vet! Ik wacht nog even af met reserveren, omdat ik nog niet weet welke weken wij op vakantie gaan en misschien ontmoet ik hier nog mensen waarmee ik graag op kamp wil haha! *D

Kado

Jane, I miss you dear friend

Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:52

Yeah! Mijn vader vond het niet te duur als ik wat mee betaalde :D Dus ik heb me net aangemeld! :D :D

zondag 10 augustus 2014 tot zaterdag 16 augustus 2014 trouwens :) *\%/*

Kado

Jane, I miss you dear friend

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-14 21:35

Ja je moet proefrijden. Je kan niet zomaar zeggen hoeveel ervaring je hebt en wat voor pony. Dat kan je bij proefrijden wel aangeven. Dit wordt mijn 11e jaar hier op kamp, les er nu en ga er stage lopen (a).
Verder hebben ze inderdaad veel paarden en pony's, die niet de standaard manege paarden en pony's zijn.
Ieder zijn eigen karakter. Ik les momenteel op Oskar. Heel gaaf beest en leer elke les weer bij. Er wordt zeker bij de meer gevordere (dus niet de beginners) ook gedacht om hoifd hals houding, aanleuning, ontspanning.

Pfff als je echt alles wil weten of nja hoe het te werk gaat mag je mij pb sturen.

Ik hoop vanaf 2015 kamp te mogen leiden.
Verder is op de laatste dag wel zo van dat je kan kiezen tussen vrijrijden, buitenrit of les :)

Always in my heart <3
Loran 10/04/1994 - 05/08/2017

Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:45

Ow ik hoef niet alles te weten hoor. Moet ook verrassing blijven haha ! Heb al aangemeld en er gaat misschien een vriendin mee :D

Kado

Jane, I miss you dear friend

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:15

Leuk :j
Welk kamp en welke week etc. ? Want misschien kom ik je nog wel tegen :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:17

10 tot 16 augustus :)

Kado

Jane, I miss you dear friend

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:18

Hippepony schreef:
10 tot 16 augustus :)

Welke vakantie is dat ? :')

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:26

Van de zomervakantie :')

Kado

Jane, I miss you dear friend

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:58

Hoeveel mensen zitten daar in 1 kamp?

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:07

nienke555 schreef:
Hoeveel mensen zitten daar in 1 kamp?

Ik ga altijd op herfstkamp. Daar waren toen 8 mensen :'). De grootste groep die ik ooit had was 33 kinderen. Geen idee wat het maximale etc. is

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-14 18:37

In de zomer zijn meestal 50 kinderen, maar je merkt daar niks van. Je rijdt in groepen van maximaal 12 mensen. Je hebt dan 4 slaapzalen en de 4e wordt niet eens altijd gebruikt. Slaapzaal wordt op leeftijd ingedeeld en je komt ALTIJD bij je vriendinnen in :)

Als je alleen gaat, maak je altijd wel vrienden. Dat is verre van moeilijk daar hahaha.

Ik ga van 20-26 juli :)

Always in my heart <3
Loran 10/04/1994 - 05/08/2017

Hippepony

Berichten: 1031
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Fryslan boppe

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:42

Woow dat is best veel, 50 kinderen! Eet je wel met zijn allen?

Ik ga dus alleen en hoop hier mensen te ontmoeten die in dezelfde week gaan :D

Kado

Jane, I miss you dear friend

Annemiek184

Berichten: 323
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Achterhuuuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:46

Ik ben er in 2011 geweest, haha. Het is zeker een leuk kamp! (Was toen 13) Gezellig, mooie locatie, prachtige buitenritten gemaakt, leuke mensen, prima douches, kortom een erg leuk en gezellig kamp. Wij zaten toen volgens mij met 25 mensen op het kamp. Was goed te doen. Ze zeiden dat de week ervoor maarliefst 46 mensen hadden.. :=
Wat ik persoonlijk wel een beetje raar vond (weet niet of het nu nog steeds zo is) maar de muntjes waarmee je je drinken moest kopen.. Je kreeg er dan 4 per dag ofzo. Water was dan gelukkig wel gratis.

@Hippepony: Je eet wel met zijn allen, en het verschilt een beetje aan de week hoeveel mensen er zijn.. ;)

Tasja, you never fail to put a smile on my face.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-14 18:54

Je eet gezellig met zijn allen en je begint ook tegelijk na even stil te zijn geweest.
Muntjes zijn er nog steeds inderdaad, daar kan je voor 1 muntje 1 beker ranja, perenijsje etc kopen.
Ik spaar ze meestal op haha. Je kan ook gewoon met eigen geld kopen als je iets anders wil. het MOET niet haha xD
Annemiek: Wie zat je?

Always in my heart <3
Loran 10/04/1994 - 05/08/2017

Annemiek184

Berichten: 323
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Achterhuuuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:46

KarmaWitch schreef:
Je eet gezellig met zijn allen en je begint ook tegelijk na even stil te zijn geweest.
Muntjes zijn er nog steeds inderdaad, daar kan je voor 1 muntje 1 beker ranja, perenijsje etc kopen.
Ik spaar ze meestal op haha. Je kan ook gewoon met eigen geld kopen als je iets anders wil. het MOET niet haha xD
Annemiek: Wie zat je?


Haha, okee. Ik zat op Oskar, haha. Was wel een leuk paard, maar niet echt de beste pony om ze zonder zadel weer terug naar de wei te brengen.. xD Hij had een beetje een uitstekende rug :=

Tasja, you never fail to put a smile on my face.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers