B starten?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roos_Horsez

Berichten: 120
Geregistreerd: 17-02-13

B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 12:28

Heii, ik had een vraagje.
Ik wil graag binnenkort met mijn tinkertje in de B starten, zijn galop gaat redelijk goed maar we moeten wel nog even oefenen. Nou was mijn vraag: waar moet je precies op letten in een B proef? Natuurlijk dat je op de letter rijdt maar zijn er nog dingen waar ik niks vanaf weet? :D
Alvast bedankt

Stand Jerry: B+14


DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:40

Je kan bij dressuurproeven, proefjes van de B kijken.
Bij ons letten ze op tempo, goede been, en goede galop. Op de letter rijdn.

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:43

wil je officieel starten?
je kan eerst ook wat oefen wedstrijdjes rijden voor de ervaring.
ik heb ondertussen even in je profiel gespiekt :o
leuke tinker!, ziet er ook wel netjes uit ik denk dat jullie de b wel aankunnen.

Bacardi, Z2 <3
Proud, L1 dressuur & B dressuur mennen <3

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:40

Bij de B kijken ze als je nette overgangen rijd, de goede overgangen, rechtrichten, nagefelijkheid ect. Je kan ook de proeven bekijken dan weet je waar je op beoordeeld word.

Heb je wel eens een oefen wedstrijd gedaan? Dan weet je precies wat er van je verwacht word ;)

Phιlιp Valιanт
мιa van 'т ѕaмвer -Verkocht

Roos_Horsez

Berichten: 120
Geregistreerd: 17-02-13

Re: B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-14 19:35

Jah, ik heb een keer een B proefje met een andere pony op wedstrijd gedaan. Maar nooit met mn eigen ponytje. Leuk idee een oefenwedstrijd!
@IvankBacardi dankje :D

Stand Jerry: B+14

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:39

Bij de B is het vooral de Basis, de stap, draf en galop, de impuls, het rechtrichten, de stelling en buiging, eigenlijk dus het begin van een correct gereden paard/pony. Want als je de basis kan, kan je vanuit daar meer oefeningen doen, de B is dus eigenlijk om te kijken, of je basis correct is.
Okal zie ik wel vaak dat je pony's/paarden ziet, wat eigenlijk niet B waardig is, en dan met 4/5 winstpunten terug komen. :n

Ymkeerica

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:44

Als je een keer een oefen of gewone wedstrijd rijd, krijg je vanzelf commentaar op je briefje en daar kan je dan weer aan werken. :D


Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:45

Zou ook een oefenwedstrijdje pakken dan kan je oefenen op de punten die de jury je geeft voor het echie.
Je paard kan dan ook meteen weer even wennen aan de hekjes, tierelantijntjes en wedstrijdspanning want dat is ook niet om iets te vergeten
Oefen de B proef zelf goed door thuis, rijd goed op letters en maak je lijnen goed af.

Je weet zelf het beste of je er klaar voor bent, als je het niet zeker weet moet je nog even door trainen!

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!

Roos_Horsez

Berichten: 120
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-14 19:46

Waar en hoe kun je zo'n oefenwedstrijd doen?? Ik woon zelf in Twente en we zijn nu bezig met een trailer kopen

Stand Jerry: B+14

Roos_Horsez

Berichten: 120
Geregistreerd: 17-02-13

Re: B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-14 19:48

Nou, als die van mij ergens van schrikt moet er wel echt een bom af zijn gegaan :P 5 jarig maar zo braaf als wat

Stand Jerry: B+14

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:52

Misschien kan een keer een oefenwedstrijd rijden? Misschien heb je daar wat aan?

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:15

Op startlijsten.nl zijn vaak ook oefenwedstrijden (moet je ff je woonplaats en het aantal km wat je max. wilt reizen erin typen, dan krijg je een hele lijst)

Kijk eens of je rijvereniging ook eens een onderlinge heeft , bij ons op de vereniging hebben ze ook nog wel eens wedstrijden en laten ze de hekjes nog wel eens staan ook handig.

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers