Paspoort kwijt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 21:41

Ja hoor... kan alleen mij gebeuren :Y)

Enkele dagen geleden wou ik eventjes terug kijken in het paspoort wanneer mijn merrie nou voor het laatst was ingespoten tegen de griepspuit. Het paspoort is echt nergens te bekennen..

Toen ze de griepspuit kwamen zetten was ik mijn paspoort thuis vergeten en heb ik hem de dag erna aan mijn staleigenaresse meegegeven. Zij woont vlakbij de kliniek dus heeft hem toen afgegeven voor een stickertje en krabbeltje van de griepspuit en heeft hem daarna ook weer netjes meegenomen naar huis!

Ik kan me alleen nog herinneren dat ik hem in mijn tas heb gestopt :+

Thuis ligt die niet en op stal heb ik ook al 2 x gekeken... Ik heb een slechte eigenschap dat ik altijd alles heel erg snel verlies.

Mocht ik hem dus echt kwijt zijn is er dan een mogelijkheid om gewoon bij het stamboek het paspoort op te vragen? Ze staat ingeschreven bij het stamboek voor Haflingers en Trekpaarden (een bordeaux rood boekje met in gouden letters paardenpaspoort erop)

Ik hoop natuurlijk dat ik hem nog terug vind maar ik denk dat ik al zo'n beetje overal gekeken heb...

Karmandi

Berichten: 698
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:52

Je kan bij het stamboek wel een duplicaat van het paspoort opvragen, maar dat kost wel geld. Ik geloof rond de 170 euro.
Zal je altijd zien dat je het paspoort terugvindt als je net een duplicaat hebt aangevraagd :')

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 22:00

Wow 170 euro is echt heel erg veel...

Probleem is ook nog dat de pony NIET op mijn naam staat maar nog op de naam van de oude eigenaresse (ik heb hier nog regelmatig en veel contact mee dus het is niet noodzakelijk haar op mijn naam te zetten, vind ik)

Dus ik vraag me af of een duplicaat aanvragen dan uberhaupt wel mogelijk is voor mij?

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:05


Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 22:09

Bedankt !

Dan weet ik in ieder geval al het tarief voor over te laten schrijven op mijn naam, mocht ik hem vinden. Het zal (hopelijk) een kwestie zijn van goed zoeken.. Want €175 kan ik nu eventjes niet missen hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:11

Ik heb in dezelfde situatie gezeten. En ook stond het paard niet op mijn naam. Ik heb toen een kopie van contract naar het stamboek gemaild. Dierenarts langs laten komen voor chipnummer. Formulieren ingevuld om hem op mijn naam te zetten en toen duplicaat paspoort aangevraagd. Tijdrovend en duur, maar dat paspoort vergeet ik noooooooooit meer :P

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 22:12

Haha oei...

Ik heb eens een paspoort + chip - loos paard gekregen :+ NOOIT meer... het heeft 10 maanden geduurd voordat ik het paspoort eindelijk had.. en 2 maanden erna heb ik hem in mogen slapen.. Maar het paspoort heb ik wel nog :D

Had ik nou maar het paspoort van het paard wat wel nog leeft..

tallechie

Berichten: 2177
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:19

Inderdaad nog goed zoeken. Duplicaat.kost 170 euro maar.je moet ook de basis enting opnieuw doen.

Bij mijn nieuwe pony zit een duplicaat paspoort. Nieuw chipnummer, ze heeft er dus twee. Dus met een beetje pech moet je opnieuw laten chippen.

De vorige eigenaar heeft ook aangifte moeten doen. Terwijl die van haar gewoon in de oud papier bak zijn gegooid. Door de schoonmaker

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:23

tja....het is mij ook gebeurt.
Vorig jaar zomer al konden we hem niet vinden.
We waren wat later oud papier aan het verbranden en op een gegeven moment
rookte het wel heel erg.
Wij kijken en zagen wat roods....het paspoort van cin...nee he ^)

We hadden daarna nog gezocht in huis...maar niks...dus toch maar een duplicaat aangevraagt.
Gelukkig waren deze kosten voor mij lang niet zo hoog als die hier voorbij komen.

Begin dit jaar is de pony verkocht,
Nu zijn we sinds enkele weken het huis aan het opruimen en boven op zolder de dozen aan het uitzoeken.
Naja....1x raden wat we daar tegenkwamen <<) :x O:)
Nog steeds geen idee waarom hij boven op zolder in een doos lag...maargoed...het was terecht :)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 22:31

Oke.. komende week heb ik veel vrije tijd en ga ik echt het hele huis ondersteboven gooien, wil me graag het geld besparen!

Haha dat is wel balen zeg dat je hem nog bent tegengekomen en alsnog eentje had aangevraagd!

Een ding is wel zeker... als ik hem vind dan komt die op mijn nachtkastje te liggen :+ Dan is het bijna onmogelijk hem kwijt te raken

Inkie1990

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:45

Succes met zoeken! Het zal je een hoop geld besparen :x

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:07

Ik hoop dat je hem nog vindt, maar ehm, je mag hem niet op je nachtkastje bewaren maar hoort bij je paard op stal te liggen....

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:27

Ik ben hem ook eens kwijt geweest. Het hele huis overhoop, nergens meer te vinden! Ondertussen ook al verhuisd dus ik wist echt heel zeker dat hij er niet meer was, aangezien met de verhuizing alle spullen wel door onze handen zijn gegaan.. ik vermoede dat hij met een stapel papier was weggegooid...

Had de moed al opgegeven, totdat ik met een lekke band stond en m'n achterbak leeg moest halen om bij m'n reserveband te kunnen, en wat kwam ik half onder de bekleding tegen... m'n paspoort! Ben nog nooit zo blij met een lekke band geweest :) Bewaar hem nu met m'n leven haha. Hopelijk vind je hem nog terug, hij kan tenslotte eigenlijk niet zomaar weg zijn... succes!

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:35

Dat word een duur grapje idd als je hem niet meer kunt vinden.
Dierenarts moet dan zowiezo weer 2x komen om te enten + de kosten van een nieuw paspoort a 175,- en als je haar op je eigen naam laat zetten moet je ook lid worden van het stamboek...

Ik had het geluk dat mijn vader een trekpaard heeft en dus al lid was, staat nu ook op m'n vaders naam maar het is wel mijn paard :P

Overigens doen ze niet zo moeilijk over een duplicaat bij het KVTH is mijn ervaring :).

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:38

Heb je alle tassen al doorgespit ?
Je moeder gevraagd ?
Voor de zekerheid ook nog even aan de staleigenaresse gevraagd of je hem toch niet per ongeluk hebt laten liggen :o ?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 15:55

@Cissy: Moet een paspoort verplicht op stal liggen?

Ja het word dan inderdaad een ontzettend duur grapje... Jeetje!

Ik heb al heel veel tassen doorgezocht, nog niet allemaal.. Had het erg druk met school. Mijn moeder en staleigenaresse hebben hem ook niet gezien.

Komende week echt goed zoeken :)

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:24

Ja, paspoort hoort bij paard te zijn, lees hier maar eens rond... [TAO] Waarschuwing paarden paspoorten
Bladz 22
Citaat:
site van de Productschappen voor Vee, Vlees en Eieren:
Paardenpaspoortactueel: pASPOORT BIJ HET PAARD

Het originele paspoort moet altijd bij het paard zijn, ook als het paard niet bij de eigenaar zelf gestald is, maar bijvoorbeeld in een pensionstal. Dit mag geen kopie zijn.
Het originele paspoort kan bijvoorbeeld in een kluisje of in de zadelkast op de pensionstal bewaard worden. Het paspoort is overigens geen bewijs van eigendom.
Ook is het verstandig om schriftelijk vast te leggen op welke datum het paspoort van een bepaald paard is overhandigd aan de pensionstalhouder. Zowel de eigenaar van het paard, die het paspoort afgeeft als degene die het in ontvangst neemt, ondertekenen deze verklaring.

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:32

M_hartje_M schreef:
@Cissy: Moet een paspoort verplicht op stal liggen?

Ja het word dan inderdaad een ontzettend duur grapje... Jeetje!

Ik heb al heel veel tassen doorgezocht, nog niet allemaal.. Had het erg druk met school. Mijn moeder en staleigenaresse hebben hem ook niet gezien.

Komende week echt goed zoeken :)

Heb je hem al gevonden?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 23:13

Niet echt meer gezocht... School is toch nog wat druk geweest.

Ik hoop dat hij alsnog op mijn kamer ligt want op stal ligt die echt niet! Daar ga ik nu ook even niet meer zoeken nu dat ik meneer de 'enormveelstegrotesuper' spin ontmoet heb in de zadelkamer :))

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 17:58

Gevonden hoor :Y)

Lag op mijn kamer in een witte envelop, helemaal bedolven onder losse blaadjes en schoolboeken :))

CxB
Berichten: 906
Geregistreerd: 24-12-13

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:25

wat fijn dat ie gevonden is :) !

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:34

M_hartje_M schreef:
Gevonden hoor :Y)

Lag op mijn kamer in een witte envelop, helemaal bedolven onder losse blaadjes en schoolboeken :))

Fijn! Scheelt je weer 175 euro haha :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:41

Wat een bof :D

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 01:19

Haha ja ik was echt enorm opgelucht toen ik hem gevonden had :D