Waar een goede tinker kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:15

Dat is maar net waar je mee thuis komt :)
je hebt smallere tinkers maar ook hele brede.
Die van mij is erg breed en paste dus niet de gewone zadels die ik al had liggen.

maartje97
Berichten: 157
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:19

Hoop dat je er een vindt!

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:28

De 2 tinkers die ik heb (gehad) hadden/hebben beiden een vrij korte rug, dus passend zadel is niet altijd makkelijk

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:32

Aricia hier op bokt heeft er een paar te koop....
mijn Tinker veulen komt daar vandaan...
Kijk maar op Finlaystables..
Groetjes Diana

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 08:38

Ik had er een kieffer Amsterdam op liggen, maar omdat ik toch meer buiten rijd heb ik nu een randoll zadel erop liggen.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:05

puttertje schreef:
Aricia hier op bokt heeft er een paar te koop....
mijn Tinker veulen komt daar vandaan...
Kijk maar op Finlaystables..
Groetjes Diana


Die heeft inderdaad leuke! :j

Mijn merrie heb ik via Marktplaats gevonden, gewoon particulier dan. Staan vaak leuke paarden op, ik spiek nog regelmatig :D

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:50

Ik heb een Huphner erop liggen, op een merrie met een korte rug en vrij rond gebouwd. Het was werkelijk een 'wonder' dat mijn eigen zadel paste. Zoiets tref je niet zomaar.

Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:49

Wij hebben vijf weken geleden charly gekocht bij mc cloud.. Staat nu nog op hun website. Kijk maar wat er bij staat... Precies goed voor een zorgboerderij, hadden wij expliciet om gevraagd.

Nu hij bij ons is, is hij inderdaad heel erg lief in de hand en op stal.
Maar hij is niet te berijden.. Ongedurig, laat bijna niet opstappen, gaat spontaan draven en dan krijg je hem nauwelijks terug.. Niet voor een zorgboerderij dus.
Mijn kinderen heel verdrietig, want hij was oa ook voor hen bedoeld. Nou, ik durf ze er niet eens op te zetten.

Wat een ellende. Ja, ik mag hem omruilen.. Voor welke? Want dit moest ze braafste zijn.

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:38

Mjahendriks schreef:
Wij hebben vijf weken geleden charly gekocht bij mc cloud.. Staat nu nog op hun website. Kijk maar wat er bij staat... Precies goed voor een zorgboerderij, hadden wij expliciet om gevraagd.

Nu hij bij ons is, is hij inderdaad heel erg lief in de hand en op stal.
Maar hij is niet te berijden.. Ongedurig, laat bijna niet opstappen, gaat spontaan draven en dan krijg je hem nauwelijks terug.. Niet voor een zorgboerderij dus.
Mijn kinderen heel verdrietig, want hij was oa ook voor hen bedoeld. Nou, ik durf ze er niet eens op te zetten.

Wat een ellende. Ja, ik mag hem omruilen.. Voor welke? Want dit moest ze braafste zijn.

He wat vreselijk. Ik ken dat paard, Het zadel ligt niet goed en hij is iets scheef. Zonder zadel was er toen ik er was niks aan de hand met rijden.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 07:44

heb je een PB-tje gestuurd

butengeweun

Berichten: 3653
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:06

jammer dat het zo gelopen is, maar je bent helaas niet de eerste die eerste die dit overkomt. Daarom heb ik hun overgeslagen met paarden kijken

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:13

Heel jammer voor u, maar voor MC Cloud niet ongewoon...hoop dat u tot een goede oplossing kan komen!

Zandro
Berichten: 608
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: maastricht

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:58

Ik heb zelf een advertentie gezet waarin ik precies had beschreven wat ik zocht. Via de advertentie ben ik uiteindelijk aan mijn huidige paardje gekomen.
Wellicht ook een optie.

Een goede ervaring heb ik verder met stal vosgesangh en met de gentse tinkerstoeterij (zijn wel wat duurdere tinkers). Verder staat er in brabant nog een hele leuke fokmerrie te koop die ook bereden is. Zij gaat weg omdat ze gaan stoppen met de fokkerij en is bij hun geboren. Ze heet Desy en is 11 jaar en 1.51. Er staat ook een advertentie van op mp. Ik had haar bijna gekocht maar door miscommunicatie is dat toen niet doorgegaan. Ik heb haar gereden en vond haar echt zeer betrouwbaar en heerlijk vlak gangenwerk hebben. Ze is ook STER

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:00


Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:51

hengstveulen schreef:
Heel jammer voor u, maar voor MC Cloud niet ongewoon...hoop dat u tot een goede oplossing kan komen!



Bedankt voor je reactie. Heb de heer mollema zojuist nog gebeld om tot een oplossing te komen. Hij gooit gewoon de hoorn er op

Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:53

butengeweun schreef:
jammer dat het zo gelopen is, maar je bent helaas niet de eerste die eerste die dit overkomt. Daarom heb ik hun overgeslagen met paarden kijken



Laat iedereen aub deze stal overslaan! Wij gaan met een sbs programma aan de slag. Ze moeten op een of andere wijze te stoppen zijn.

Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:54

KarinLF schreef:
heb je een PB-tje gestuurd


Dank je wel voor je berichtje.
Ik kom met hen niet verder. Gooien gewoon de hoorn er op als je belt.

Mjahendriks
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:56


mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:01

Mjahendriks schreef:
demo_love schreef:
http://www.tinkerhoeve.nl/
Dit misschien iets?


Is best een goede tip.. Als je maar bij mc cloud weg blijft...

Hey McCloud is een prima stal maar er staan net zoals bij de meeste handelaren wat rotte appels tussen, Wij hebben er meerdere paarden voor ons zelf en klante weg gehaalt en geen enkele slechte ervaring gehad. Dus ja.

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 23:13

Ik heb alleen maar slechte berichtjes over hun gehad zelfs van mensen die alleen maar wisten dat ik een tink leuk vond kreeg ik van te horen niet daar heen gaan. Jammer dat er zulke stallen bestaan. Daarom wil ik ook eigenlijk altijd een paard mee op proef al is het maar 2 weken.

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:17

Gabbe schreef:
Ik heb alleen maar slechte berichtjes over hun gehad zelfs van mensen die alleen maar wisten dat ik een tink leuk vond kreeg ik van te horen niet daar heen gaan. Jammer dat er zulke stallen bestaan. Daarom wil ik ook eigenlijk altijd een paard mee op proef al is het maar 2 weken.

Je kunt daar een maand rijden als je wil :)

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:23


F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 23:25

Ik wil hem thuis hebben. Wil zien wat er elke dag mee gebeurt en hoe hij zou reageren in andere omgeving en bij ons op stal hoe ze reageren op karren enkel,twee en vierspan. Als hij daar staat weet je nog niet alles en is het paard in vertrouwde omgeving.

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:31

Hoe staat je zoektocht er nu eigelijk voor TS, al wat paarden afspraakjes in de agenda staan?

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 08:23

Nog geen afspraken staan ik moet eerst 10 jan terug naar het ziekenhuis ivm gebroken ruggenwervels als ik van hun groenlicht krijg kan ik mijn lijste af gaan bellen als ze nog te koop staan kan ik gaan kijken.