Lucky Boy??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
djedda

Berichten: 990
Geregistreerd: 31-03-02

Lucky Boy??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 23:22

Ik heb even een vraagje, heeft hier iemand op bokt een afstamming van Lucky Boy xx ?? Hij blijkt best beroemd. Party!! Mijn pony is daar een afstamming van maar ik heb eigenlijk nog nooit zo vaak over hem gehoord. Maar ik ben dus benieuwd of er mensen zijn die 'm kennen *LOL*




Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 00:52

Luchy Boy (als hte tenminste de beruchte/bekende is) was een zeer goed verervende hengst voor de springsport.

In de jaren 80 (dacht 84/85) kwam aan het licht dat de hengst slecht bevruchte en de hengstenhouder/eigenaar (weet niet precies wie van de 2, en mischien wel dezelfde) andere hengsten liet dekken, en de dekkingen op naam kwamen van Lucky Boy (ook dit verhaal is omstreden, het schijnt te zijn dat LB nooit goed heeft bevrucht, met als kanttekening hoe een schetser, die de bal heeft opgeworpen, weet wanneer hij te doen had met een echte nazaat van LB) en dat paarden waarvan de dekkingen vastgelegd waren op foto (elke dekking van de merrie met LB) toch werden afgekeurd op bloedonderzoek.
Een echte nazaat van LB ook in verdere generaties zou goed zijn vooral in de springsport.

Wat is de link met LB (=dus Lucky Boy) in de papieren van jouw paardje?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 08:48

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat jouw paardje een directe nakomeling van Lucky boy xx is. Dan is hij nu al behoorlijk oud. Weet je zeker dat het zijn vader is? Ik heb een Darnels nakomeling en de vader van Darnels is Lucky boy xx.
Ook heb ik Casanova nog gekend, ook een Lucky boy xx. Ook de gekeurde hengst Columbus was een Lucky boy xx.

Hele belangrijke stempelhengst (volbloed!!) geweest voor de fokkerij!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 09:36

ik heb een beaujolais dat is ook een lucky boyxx.

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 10:30

hoihoi
Tja wij hebben een merrie gehad met lucky boy in de 2e generatie, maar zelf leek ze sprekend op de hengst. Het was een super bekende volbloed die erg veel voor de fokkerij heeft betekend. Met die merrie hebben we verder gefokt en we hebben nu dus 2 nakomelingen hiervan op stal met lucky boy in de 3e generatie.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:14

Suzanne F. schreef:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat jouw paardje een directe nakomeling van Lucky boy xx is. Dan is hij nu al behoorlijk oud. Weet je zeker dat het zijn vader is? Ik heb een Darnels nakomeling en de vader van Darnels is Lucky boy xx.
Ook heb ik Casanova nog gekend, ook een Lucky boy xx. Ook de gekeurde hengst Columbus was een Lucky boy xx.

Hele belangrijke stempelhengst (volbloed!!) geweest voor de fokkerij!


ho ho, ze bewaren sprema ook wel eens hoor , paardje dat ik ken is ook niet "natuurlijk gedekt




abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:35

uhm ja... maar zo lang sperma bewaren is nogal moeilijk... enne als jij sperma wilt gebruiken wat al lang bewaard is, dan betaal je daar klauwen met geld voor...
Dus misschien bedoeld de topicstarter dat er lucky boy bloed in de afstamming van de pony zit?!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:40

Mijn beste vriendin heeft een Lucky Boy afstammeling gehad. Hij was wel een Westfaler van de hengst Jungherr nicht Gekurt (of iets dergelijks...) maar deze hengst stamde weer van Lucky Boy af (zijn opa dacht ik). Geen idee of Joey goed kon springen, hij was 4 jaar oud toen ze 'm kreeg en van springen bracht ie nog niet zoveel terecht. Een jaar later bleek dat ie hoefkatrolontsteking had in beide voorbenen (gaat een gerucht dat dit ook van Lucky Boy afkomt maar dat weet je natuurlijk nooit zeker, kan ook van Jungherr ofzo afkomen of van moederskant), ze hebben 'm laten operen en daarna heeft ze gewoon nooit meer met hem gesprongen. Helaas hebben ze 'm alsnog dit voorjaar in moeten laten slapen omdat de hoefkatrolontsteking weer terug was gekomen Huilen Huilen Huilen Heel erg zonde, was een leuk paard, liep goed dressuur (m1 met winstpunten) en was nog jong (zou 10 worden deze maand). Ik kijk vanmiddag nog wel even in zijn papieren, die hebben ze nog Lachen

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:54

laratjuh"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat jouw paardje een directe nakomeling van Lucky boy xx is. Dan is hij nu al behoorlijk oud. Weet je zeker dat het zijn vader is? Ik heb een Darnels nakomeling en de vader van Darnels is Lucky boy xx.
Ook heb ik Casanova nog gekend, ook een Lucky boy xx. Ook de gekeurde hengst Columbus was een Lucky boy xx.

Hele belangrijke stempelhengst (volbloed!!) geweest voor de fokkerij!


ho ho, ze bewaren sprema ook wel eens hoor , paardje dat ik ken is ook niet "natuurlijk gedekt
[/quote]

Hhahahaha, als er iemand iets weet over sperma bewaren enzo, ben ik het wel, zie profiel!! Haha! Bijna de hele warmbloedfokkerij gaat via KI!
Maar ik kan je vertellen dat er geen sperma meer is van Lucky boy xx, geloof mij maar!!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:56

super springpaard. heb hem nog eens zien springen in mijn kinder jaren. volgens mij is hij al weer wat jaartje van de aarde verdwenen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 13:22

Luck Boy is in 1984 overleden, aan KI werd toen nog niet echt gedaan. Sperma zal er van hem niet meer zijn, ik denk niet dat dat zo lang goed blijft in de diepvries Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 13:40

flettie schreef:
Een jaar later bleek dat ie hoefkatrolontsteking had in beide voorbenen (gaat een gerucht dat dit ook van Lucky Boy afkomt maar dat weet je natuurlijk nooit zeker, kan ook van Jungherr ofzo afkomen of van moederskant)


Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de hoefkatrol bij dat paard van Lucky Boy xx afkomt. Hij is immers een engels volbloed en dat is naar mijn weten niet een ziekte die bij de volbloeden bestaat.

http://home.no.net/noblige/horses/luckyboy.htm
Hier wat info.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 14:24

flettie schreef:
Een jaar later bleek dat ie hoefkatrolontsteking had in beide voorbenen (gaat een gerucht dat dit ook van Lucky Boy afkomt maar dat weet je natuurlijk nooit zeker, kan ook van Jungherr ofzo afkomen of van moederskant), ze hebben 'm laten operen en daarna heeft ze gewoon nooit meer met hem gesprongen. Helaas hebben ze 'm alsnog dit voorjaar in moeten laten slapen omdat de hoefkatrolontsteking weer terug was gekomen


???????? laten opereren??????aan hoefkatrolontsteking???????
Je bedoelt dat ze de zenuw hebben doorgesneden, waarmee de hoefkatrolontsteking dus echt niet weg is, maar hij alleen maar geen pijn meer heeft in de voet (helemaal geen gevoel trouwens Boos! ) Een achterhaalde en naar het paard toe bijna misdadige operatie. Het verval in de voet gaat gewoon verder, alleen voelt hij het niet.
Vaak groeit inderdaad de zenuw weer aan, binnen een paar jaar, en ben je nog verder terug dan bij af.......

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 15:25

Ik rijd een merrie van Casanova, en die is dus weer van Lucky Boy xx

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 15:28

Ik weet van bekende keurmeesters dat ze graag een scheut lucky boy xx zien in een paard zorgt vaak voor dat stukje meer gummi

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 20:04

Ik heb ook een pony gereden was een .... (weetniet meer x lucky boy.
wil je me wat meer info over jou pony PB'en??
wij hebben ook nog 2 afstammelingen van lucky boy op stal staan. beide niet direcht. eentje is een abgar (oid?) x lucky boy en de ander weet ik zo niet.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:09

Citaat:
Luchy Boy (als hte tenminste de beruchte/bekende is) was een zeer goed verervende hengst voor de springsport.

In de jaren 80 (dacht 84/85) kwam aan het licht dat de hengst slecht bevruchte en de hengstenhouder/eigenaar (weet niet precies wie van de 2, en mischien wel dezelfde) andere hengsten liet dekken, en de dekkingen op naam kwamen van Lucky Boy (ook dit verhaal is omstreden, het schijnt te zijn dat LB nooit goed heeft bevrucht, met als kanttekening hoe een schetser, die de bal heeft opgeworpen, weet wanneer hij te doen had met een echte nazaat van L en dat paarden waarvan de dekkingen vastgelegd waren op foto (elke dekking van de merrie met L toch werden afgekeurd op bloedonderzoek.
Een echte nazaat van LB ook in verdere generaties zou goed zijn vooral in de springsport.

Wat is de link met LB (=dus Lucky Boy) in de papieren van jouw paardje?


Ik zoek een afstamming rechtstreeks van Lucky-boy,moet vos zijn.

En daar zit het verhaal.Ontstaan bij wijlen Mario Pompen.

En dit was een tijd lang de vervanger van Lucky-Boy
[FA] Linards

Men dekte in die tijd nog natuurlijk.
En om Lucky Boy werd veel gevraagd.

En hier selekteerde de hengstenhouder.
Kwam er een klant met een merrie met goede bloedlijnen
predikaten in haar pedigree dan werd het Lucky Boy.

Was het iemand met zo'n schijtmerrie,omschreven in een andere topic,dan werd het Linards.

Waarom?
Net als met somige andere hengsten was ook LB zeer populair.

Maar hij kon die dekkingen niet allemaal af. En kreeg dan s'nachts hulp van zijn maatje LINARDS.

En Linards was een ANGLO-ARAB die ook veel bloed doorgaf.


Ik vergat DORUTOWas ook zo een.
Vandaar dat hij zo hoog staat op de wereldranglijst als vererver van dressuurpaarden??? Knipoog

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:57

Nee je bent niet helemaal correct troef. De hengstenhouder van LB die mede eigenaar was, samen met de heer Seldenrijk wiens echtegenote verdomd goed wist wat er mis was en mede eigenaar Te Luggenhorst wisten allemaal wat er mis was. Maar met zulke bobo's achter ja kon je toch niets overkomen dus zette de hengstenhouder ieder hengst behalver LB die geen zin had op de merries. Toen het tot een rechtzaak kwam zei hij dat hij die andere hengsten gebruikt had om........ het zaad in te stampen. hij zag er zo dom uit dat je het zou geloven. Maar hij is falliet gegaan. Te Luggenhorst en Seldenrijk niet, natuurlijk. Gerrie Seldenrijk vervult weer erebaantjes bij het KWPN en Hendrik te Luggenhorst ook. Zo gaat dat in de paardenwereld.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

djedda

Berichten: 990
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 23:03

woww!! wat veel reacties!! De overgroot opa van mijn pony is Lucky Boy, beetje verkeerd gezegd. Maar ik wiat niet dat er zoveel mensen op zouden reageren:) thnx!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:04

Euh, wat ik weet van de lucky-boy nakomelingen die ik ken, dat is dat het vaak heethoofden zijn en dat ze vaak ocd hebben.

Misschien vervelend dat ik dat hier meld, maar kende iemand die op haar Lucky Boy afstammeling allemaal 4tjes op de benen had, met ocd vorming. Erg vervelend. Dus, ik weet niet of het over dezelfde gaat.

Het paard wat zij had was een bruine volbloed. Echt een zenuwpees..

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:06

Citaat:
Toen het tot een rechtzaak kwam zei hij dat hij die andere hengsten gebruikt had om........ het zaad in te stampen. hij zag er zo dom uit dat je het zou geloven


Dat is nu een KWPN-verhaal(uit de Strengen)
Waarbij je zou geloven dat elke KWPN-lid dit zou moeten geloven
Zo dom is het. Cool

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 00:30

ik heb een calvados X candy boy
candy boy is weer van lucky boy dus die van mij heeft ook een beetje lucky boy bloed in zich

Love the life that you live, live the life that you love

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:11

nou mijn paard is van beaujolais en is pas nog gekeurd met allemaal 0etjes.
zeer mooi botwerk. en ik geloof er niet echt in dat zoeiets kan komen van de ouders van het dier.
zon paard heeft ook een moeder

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:32

Ehm, dat kan wel degelijk van de ouders komen. Bij ons zitten slappe/rekbare banden in de familie. Wat denk je dat ik heb?

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:38

ja ik weet wel dat het erfelijk is maar om nou meteen een hengst aan te weizen.
ik heb een uniform gehad met 5en op alle 4 de benen ik weet zeker dat dit niet door de ouders is gekomen.
want paarden kunnen ook op jonge leeftijd gewoon verrot gereden zijn

komt het vandaag niet, dan komt het morgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ferera, janna, Willemiens en 67 bezoekers