strandrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tammyvlier
Berichten: 189
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Tegelen

strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 11:15

even een vraagje aan iedereen. weet iemand ene leuk adres waar je strandritten kunt maken. ik en niet in bezit van een eigen paard, en op internet kun je ook al niet veel vinden.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:22

Bij manege Noot in Callantsoog, Haha! is alleen een beetje erg ver voor jou.

Tammyvlier
Berichten: 189
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 11:24

ik wil in de herfstvakantie gaan en heb OV dus d afstand maakt niet zo heel veel uit. je moet er alleen ook met openbaar vervoer kunnen komen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:26

Sja de manege kan je niet met de trein komen, je kan met de bus een heel eind in de buurt komen vanaf station Den-Helder. Dan moet je nog een klein stukje lopen, maar wie weet kan ik wel wat regelen voor je!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:41

duinmanege van poelenburgh in schoorl heeft ook leuke strand/duinritten.
En is vanaf het CS alkmaar goed met de bus te bereiken.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:52

manege jonker in Katwijk heeft elke zaterdag van 2 tot 4 strandritten. Met de trein naar Leiden en dan met de bus het laatste stukje.
Hebben ook een website: www.manegejonker.nl

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:54

Brugh en Haamstede natuurlijk.......
op onze site zie je foto's van onze tinker rit die we gemaakt hebben.
je kun de pics vinden op Tinkerwereld zie mijn profiel..

Mon-nikky

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 13:00

ik ben wel in wassenaar geweest helaas voor jou wel met een eigen paard maar dat was echt giga leuk!!! als ik weet waar je dat kan doen zal ik wel ff aan de bel trekken!

Lin81

Berichten: 19
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:41

Manege de Cavelier in Den Haag. Binnen 1 minuut ben je op het strand van Scheveningen en maak je ong een rit van 2 uur. Ik vond het ook niet zo duur en we hadden een leuke man die de rit begeleidde.

Lin81

Berichten: 19
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:42

en je kon het ook goed met openbaar vervoer bereiken

Panthera
Berichten: 35
Geregistreerd: 22-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:15

Cool Leuke tip...... Renesse ! Op Schouwen Duiveland (Zeeland) Manege Grol heeft daar hele leuke paarden voor de strandritten. Tinkernikky noemde al Burgh Haamstede (niet Brugh en Haamstede dus!!!), alleen daar is het niet echt super om paarden van de manege te huren.

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:37

bij manege grol in renesse, en bij manege lisiduna in burgh haamstede
alleen zijn ze bij manege grol niet echt goed voor de paarden. ben er een paar keer hele dagen geweest ze lopen sochtends vroeg lessen en gaan dan duinritten doen tot savonds en dan de strandritten (in de zomer iig) en ze hebben kapotte monden en drukplekken etc

Panthera
Berichten: 35
Geregistreerd: 22-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:21

Nee..... bij Lisiduna zijn ze goed voor de paarden. Dieren worden daar enorm afgeragd. Bij Grol moeten ze in het hoogseizoen inderdaad veel werken, maar worden verder wel heel goed verzorgd. Krijgen goed en voldoende voer en mogen regelmatig op de wei. Daarentegen is dat dan maar ook een aantal weken per jaar dat ze enorm veel doen. De rest van het jaar hebben ze het een stuk rustiger. Drukplekken kom je niet onderuit en die kapotte monden heb ik niet gezien. De paarden worden er veel beter verzorgd dan je denkt Max_4ever en wat kun je zeggen over een paar hele dagen op de manege zijn op een heel jaar. Ik ben er gewoon elke dag en weet best hoe de paarden verzorgd worden. En daarbij worden de kreupele paarden ertussenuit gehaald en gaan de wei op, dat kun je bij menig andere toeristische manege niet zeggen.