'Mijn' lieve Renske, rust in vrede..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

'Mijn' lieve Renske, rust in vrede..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 22:08

'Mijn' lieve Renske..

Op 27 december heb ik te horen gekregen dat mijn grote liefde is overleden..

Vier jaar geleden kreeg ik voor mijn verjaardag een groot cadeau, het mooiste cadeau wat een paardenfan kan krijgen! Mijn allereerste paard, een git zwarte merrie, mijn eigen Friese merrie. Wauw, een droom die uit kwam..
Natuurlijk had ik wel rij ervaring, paar verzorgpony's gehad, maar een eigen paard.. Dat vraagt wel heel veel verantwoordelijkheid! Elke dag, door weer en wind, sneeuw en regen, ging ik naar jou toe. Heerlijke buitenritten, beetje ouwehoeren in de bak, lekker naar het meer toe, niks was te gek!

Ik heb zo erg van jou genoten in die vier jaar. Je was 13 toen ik jou kreeg, ideaal als leerpaard. Met de jaren mee kreeg je wel wat minder energie, dressuur was niet echt jouw ding.. Je deed alles erg braaf, soms hadden we ruzie, maar je deed altijd je best. Buitenritten maken was het mooiste! Lekker crossen over het veld, ja dát was jouw ding.

Uiteindelijk was de klik onder het zadel weg.. Ik wou graag mezelf ontwikkelen op het gebied van dressuur. Hier deed ik jou geen plezier mee. Na vier jaar heb ik je verkocht, besloten om een plek voor je te zoeken waar je als recreatie paard gebruikt werd. Een super mooi plekje in Duitsland gevonden, naast het bos! Beter konden wij het niet treffen.

Eind augustus brachten wij je daar heen, het eten stond al klaar en je werd warm ontvangen! Natuurlijk wel aantal tranen gevallen, mijn grote vriendin daar achterlaten.. Maar ik wist dat je het daar mooi zou krijgen! Een week later kwam mijn nieuwe hummel al op stal, dit was wel een troost.
Duitsland is natuurlijk niet om de hoek, ik wou je graag weer eens zien, maar ik wou jouw nieuwe eigenaren ook de tijd geven om van je te kunnen genieten.

Afgelopen vrijdag had ik jouw nieuwe eigenaren een mail gestuurd, gevraagd of ik vandaag langs kon komen om jou weer te zien! Ik kreeg het bericht dat je overleden was aan koliek.. In zo'n korte tijd, ik kan het niet geloven. Ik kan het mij nog steeds niet voorstellen dat je er niet meer bent. Zo'n geweldig paard, mijn grote vriendin, gestorven.. Ik ben er kapot van, ook al was je niet meer van mij.. Toch heb ik vier jaar met jou mijn leven gedeeld. Op 26 november ben je gestorven in de kliniek, ik had gehoopt dat de wereld nog vele jaren van jou zou mogen genieten.. Helaas is dit niet gelukt..

Lieve Renske, ik heb je lief, m'n hele leven. Het is veel meer dan houden van, het is alsof je in m'n bloed zit, ik zonder jou niet leven kan.. Y;(
10-06-96/26-11-13

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Foundtheone op 30-12-13 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Accept the fact that some people didn't intend to let you down. Their best is just less then you expected.


Love_Silver
Berichten: 573
Geregistreerd: 15-10-13

Re: 'Mijn' lieve Renske.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:12

Ow wat verdrietig dat je het op die manier moet horen sterkte

Annnuuhh1
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:23

Wat vreselijk erg voor je.. Heel veel sterkte!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:50

JITP --> IM

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: 'Mijn' lieve Renske, rust in vrede..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:52

Jeetje wat een klap!
Veel sterkte!

M. 21-07-2017. <3

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Re: 'Mijn' lieve Renske, rust in vrede..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 22:53

Is het ook ontzettend.. Het is heel raar dat ze er niet meer is, je kan het bijna niet voorstellen..

Accept the fact that some people didn't intend to let you down. Their best is just less then you expected.

CloudDancing

Berichten: 1108
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: 'Mijn' lieve Renske, rust in vrede..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:17

Bah, wat een rot nieuws. Wel jammer dat ze het niet hebben laten weten toen het net gebeurd was. De klap is er niet minder om, maar dan had je het al even geweten.

Heel veel sterkte!

***Rust zacht lieve <3 Indy <3***
29-7-1999/19-6-2014
Love You Beauty <3

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Re: 'Mijn' lieve Renske, rust in vrede..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-14 16:30

Ja dat vond ik ook heel erg.. Het lijkt mij dat je de oude eigenaresse ook gelijk inlicht.. Dan had ik niet voor een 'dichte deur' gestaan.. Bedankt!

Accept the fact that some people didn't intend to let you down. Their best is just less then you expected.

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Re: 'Mijn' lieve Renske, rust in vrede..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:13

wat een mooi paardje sterkte met het verlies... Y;(

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: 'Mijn' lieve Renske, rust in vrede..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:45

Sterkte, Renske was een geweldig paard.
Je eerste paard houdt altijd een speciaal plekje in je hart. :)

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Jasmijn3000
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-01-14

Re: 'Mijn' lieve Renske, rust in vrede..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:47

Dat je er zo achter hebt moeten komen...
Sterkte meid <3

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Re: 'Mijn' lieve Renske, rust in vrede..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-14 18:56

Klopt Hippologic! Was ze ook.. Dat houd Renske sowieso, binnenkort komt een mooi canvasdoek aan de muur :)

Jasmijn3000: Ja is heel raar gegaan vind ik zelf.. Ik denk van: wanneer had ik het geweten als ik het niet had gevraagd..

Accept the fact that some people didn't intend to let you down. Their best is just less then you expected.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers