Vrijheidsdressuur ervaring gezocht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Vrijheidsdressuur ervaring gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:24

He.

Alweer een topic van mij - sorry.

Maar ik wil graag met VD beginnen, ik vindt het zo bijzonder, hoe je met je paard omgaat, hem wel dingen vraagt maar in totale vrijheid laat maar ik ben nog wel een groentje. :+
In mijn omgeving weet ik geen mensen die hier ervaring mee hebben, helaas.
Het standaard rijden kennen we hier vooral.

Dus mijn vraag luidt dan ook, zijn er hier op bokt ook mensen die ik kan pb-en of hier in dit topic dingen kan vragen. Eventuel (online) les?

Ik heb een 11 jarige friese merrie.
Ik ga beginnen met gewoon standaard grondwerk, het naast stil staan, volgen ect.. nog niet het echte VD werk. Hier voor heb ik nog niet genoeg ervaring. Ik ben dus nog lang niet toe aan het stijgeren, zitten, spaanse pas. Gewoon basiswerk. Ik wil niet te hard van stapel lopen om stress te voorkomen

De site van Nalanta ben ik ook al helemaal aan het uitpluizen http://www.everyoneweb.com/NALANTA
Maar alles is welkom, elke tip en trick.

Alvast bedankt.
Groetjes.


lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Vrijheidsdressuur ervaring gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:28

Hey bedoel je echt vrijheudsdressuur met stijgeren, spaanse pas enz.. Of misschien freedom riding? Met NH?

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:49

lissie_zigor schreef:
Hey bedoel je echt vrijheudsdressuur met stijgeren, spaanse pas enz.. Of misschien freedom riding? Met NH?


Ik weet niet precies wat freedom riding in houdt.
Maar in 2014 wil ik echt vrijheidsdressuur gaan doen met onder andere stijgeren, spaanse pas idd.
Maar ik wil niet te snel voor uit gaan, liever het langzaam en goed oppakken dan het snel en slordig.

Ik ben vandaag met wat basis dingen begonnen.
Een paar weken terug heb ik haar dingen geleerd als volg en blijven staan, dit heb ik herhaald vanochtend en het ging vloeiend, behalve dan dat als ik zeg "Staan" ze nog net een pasje naar voren gaat, maar naar veel oefenen werd dit ook beter.
Dit heel veel herhaald, toen ben ik begonnen met 2 commando's "Achter" als ik dat zeg dan loopt ze achterwaarts, in het begin met druk natuurlijk maar het ging steeds beter, ze doet al enkele pasjes zonder dat ik haar aanraak enkel op het commando.
En ik ben bezig het "Blijf" Dan moet ze op haar plek blijven staan terwijl ik wat pasjes achterwaarts doe, dit gaat ook redelijk goed. Maar omdat ik haar niet te veel wil belasten met nieuwe dingen ben ik hierna gestopt.

Maar door dat het volgen heel erg goed gaat, wou ik dit uitbouwen naar een drafje, maar mijn paard draaft niet mee, die blijft erachter je aan lopen, hoe je haar ook motiveert, ze heeft zo iets van ga zelf maar rennen. Heb je daar ook tips voor?

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Vrijheidsdressuur ervaring gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:33

Oke dan kan ik je niet verder helpen want ik doe aan NH en niet aan vrijheidsdressuur... Zit je dan wel bij de goede plek? Volgens mij heeft vrijheidsdressuur een eigen ruimte hier op bokt VD heet dat volgens mij..

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:36

lissie_zigor schreef:
Oke dan kan ik je niet verder helpen want ik doe aan NH en niet aan vrijheidsdressuur... Zit je dan wel bij de goede plek? Volgens mij heeft vrijheidsdressuur een eigen ruimte hier op bokt VD heet dat volgens mij..

Daar heb je gelijk in, het onderdeel: trainen vanaf de grond.
Er zijn meerde boeken, een goede is: Vrijheidsdressuur; van apporteren tot zitten.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]


xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Vrijheidsdressuur ervaring gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:29

Thamar Gotthjalpsen & Joyce de Vos die doen uitleg video's op YouTube hun account heet; VrijheidsdressuurNL
Eva Roemaat doet ook voorbeeld filmpjes haar YouTube account heet; AlwaysHorseLove

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:30

AmoorM schreef:
lissie_zigor schreef:
Hey bedoel je echt vrijheudsdressuur met stijgeren, spaanse pas enz.. Of misschien freedom riding? Met NH?


Ik weet niet precies wat freedom riding in houdt.
Maar in 2014 wil ik echt vrijheidsdressuur gaan doen met onder andere stijgeren, spaanse pas idd.
Maar ik wil niet te snel voor uit gaan, liever het langzaam en goed oppakken dan het snel en slordig.

Ik ben vandaag met wat basis dingen begonnen.
Een paar weken terug heb ik haar dingen geleerd als volg en blijven staan, dit heb ik herhaald vanochtend en het ging vloeiend, behalve dan dat als ik zeg "Staan" ze nog net een pasje naar voren gaat, maar naar veel oefenen werd dit ook beter.
Dit heel veel herhaald, toen ben ik begonnen met 2 commando's "Achter" als ik dat zeg dan loopt ze achterwaarts, in het begin met druk natuurlijk maar het ging steeds beter, ze doet al enkele pasjes zonder dat ik haar aanraak enkel op het commando.
En ik ben bezig het "Blijf" Dan moet ze op haar plek blijven staan terwijl ik wat pasjes achterwaarts doe, dit gaat ook redelijk goed. Maar omdat ik haar niet te veel wil belasten met nieuwe dingen ben ik hierna gestopt.

Maar door dat het volgen heel erg goed gaat, wou ik dit uitbouwen naar een drafje, maar mijn paard draaft niet mee, die blijft erachter je aan lopen, hoe je haar ook motiveert, ze heeft zo iets van ga zelf maar rennen. Heb je daar ook tips voor?


je kan aan een touwtje mee laten rennen en gewoon belonen en op de duur het touwtje steeds losser houden en rond de nek vast maken zodat je een klein trekje kan doen als hij/zij niet meeloopt en zou afbouwen ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 60 bezoekers