Massimo dressuur I of II?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Massimo dressuur I of II?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 20:10

Hey,

Een tijdje geleden heb ik den topic geopend waar ik niet zo vriendelijk ben worden benaderd en ik heb toen mijn eigen zadel aan de kant geschoven en een leenzadel geleend. Nu heb ik de mogelijkheid om een splinternieuw zadel te kopen en aangezien heel veel fjorden eigenaren massimo hebben wil ik deze ook.

Ik zat te denken aan de dressuur I of II, welke is volgens jullie beter? Ik heb een aardig achterwerk en doordat de II een diepere zit heeft ben ik benieuwd of dit gaat passen. :+

Wat is het precieze verschil tussen de I en de II? Is de kwaliteit van de II beter dan de I?

Ervaringen met beide zadels zou ik graag willen. :)

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar


smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Massimo dressuur I of II?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:15

Je werd wel vriendelijk benaderd alleen dacht niet zo heel erg hard na aan de gevolgen van een slecht zadel.
Nogmaals omdat het op veel paarden goed ligt hoeft het op die van jou nog niet goed te liggen.

Wat de manier is om erachter te komen is nogsteeds een zadelmaker laten komen en testen. Misschien zijn ze beide wel niet geschikt voor je paard. Het heeft geen zin om hier naar ervaringen te gaan vragen als je ze niet geprobeerd hebt en dus niet weet of ze geen schade aan de rug van je paard brengen.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 20:27

Hoezo kan ik niet om ervaringen vragen? Ik mag toch wel vragen wat het verschil is tussen de I en II en wat de verschillen zijn en welke van betere kwaliteit is?

Er komt een zadelpasser namelijk linda geilen. Ik begin niet zomaar aan een zadel want ik heb geen ervaring. De meeste fjorden eigenaren hebben een massimo dus het is niet raar dat ik die zadels eens op de mijne wil hebben om te kijken of ze goed zitten.

Ik wil wel weten welke zadels ik haar kan vragen mee te nemen. Dus daarom vraag ik eerst voor ervaringen.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Massimo dressuur I of II?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:23

Ik ken dan weer geen enkele fjorden-eigenaar met een massimo...

ik snap dat je vooraf al zou willen weten welke te kiezen, maar het heeft inderdaad niet veel nut vooraf al een zadel te kiezen, je kan ook beter passen als je nog niet al teveel voorkeur hebt. Als je wilt weten watvoor zadels mee te nemen, vertel je gewoon watvoor pony je hebt (bouw) en wat je met het zadel wilt. Dressur, springen, beide. Meer hoeft zij niet te weten. En dan natuurlijk vragen of ze die massimo zadels mee wil nemen. Dan weet je daarna of ze passen, lekker zitten en welke dan het lekkerst zit of het beste past. Of misschien kies je wel een heel ander ander zadel.

Succes!


Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 23:39

Ik sta ook zeker open voor andere zadels als ze maar kwalitatief inorde zijn.
Eerst wilde ik een kent en masters maar bij nader inzien wil ik die niet. Daarom dat ik me toch wil orienteren welke richting ik wil uitkijken. Een tweedehands zadel wil ik absoluut niet, betekent niet dat ze niet goed zijn maar ik wil iets nieuws. ;) ik heb al een foto gestuurd naar desbetreffende zadelpasser. Ze komt waarschijnlijk volgende week. En dan zie ik wel verder. :)

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

AkechetaJarig

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:36

Heb je al eens gedacht aan de Massimo Trail? Ik heb dit zadel voor mijn tinker gehad.
Heb op die zelfde tinker verschillende zadels gepast. De dressuur I en II vond ik vreselijk zitten. Voelde me totaal opgesloten in de zadels, de trail gaf dat gevoel niet. Trail heeft een middeldiepe zit.
Na 2 jaar met dat zadel gereden te hebben ben ik uiteindelijk toch gevallen voor een Massimo Tölt II. Plat zadel met een open zit en de wrongen zitten me niet in de weg.
Massimo heeft veel verschillende modellen, ik zou niet alleen gaan voor de dressuur I en II, maar ook de andere modellen proberen.
Als je een "aardig achterwerk" hebt, dan zou ik zeker de tolt en trail proberen.
Succes!

rust zacht lief zusje van me, 2011

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Massimo dressuur I of II?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:40

De massimo zadels pasten op mijn paard geen van allen. Ik had ook een voorkeur voor de dressuur I en II, maar ze bleven schuiven op mijn paard. Beide zadels vond ik ook erg vlak zitten..

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Massimo dressuur I of II?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 13:49

Ja aan de trail dacht ik ook al maar een stalgenootje haar moeder voor der tinker heeft deze en daar kun je lekker mee buitenrijden maar zit niet zo lekker tijdens het dressuren.

Ik ga ook de veelzijdigheids variant proberen dan heb ik toch wat fijne zadels uitgeprobeerd. :)

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Massimo dressuur I of II?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:01

Ik heb de dressuur II op mijn (brede) paard.Deze ligt goed en schuift niet naar voren of naar achteren.De zit is wel diep maar niet zo onwijs.
De dressuur I vond ik niet lekker zitten en bij de trail liep mijn paard er niet lekker op.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger


Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Massimo dressuur I of II?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 14:54

Oke dankjewel. :)

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Slmt9 en 33 bezoekers