navelpiercing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:22

hallo bokkers !

eventjes iets heel anders als paarden .. :D

ik zad er over na te denken om een navelpiercing te laten zetten maar voordat ik dat ga doen wil ik beetje informatie krijgen en jullie mening er over ( hou het a.u.b beetje netjes dat zou fijn zijn :D )

wat ik allemaal wil weten :
prijzen?:

nadelen:

voordelen:

uiteraard jullie mening:

eigen ervaring (als je er een heb) :

als je wat steviger bent en als je dan zou
afvallen of het dan er heel lelijk uit gaat zien?:



alvast bedankt voor het meedenken :o

groetjes

it's not a hobby , its a lifestyle !


mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:23


In het trotse bezit van een Wilhelmina-pepermunt etende Wilhelmina-kat
Living is easy with eyes closed.

JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Re: navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:25

ow haha super bedankt ga ff rond snuffelen

it's not a hobby , its a lifestyle !

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:26

Er is een centraal piercingstopic, daar kun je denk ik beter terecht met je vragen.
Verder, prijzen zijn heel erg afhankelijk van waar je hem laat zetten. Ik zou zeker aanraden om bij een goede shop te gaan!!!! Vooral hygiëne is erg belangrijk! Ga niet besparen op een beetje geld, voordat je het weet zit je met een scheve of ontstoken piercing.
Of bedoel je prijzen van de piercings zelf? Ook die verschillen. Koop wel piercings met chirurgisch staal, dat is veel beter voor je
wat bedoel je met nadelen en voordelen? je doet het voor jezelf, omdat je het mooi vind ofzo...ik heb al jaren een navelpiercing en kan niet echt nadelen of voordelen bedenken.
En ik zou eerlijk gezegd niet kunnen zeggen of als je afvalt het dan nog mooi is.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet onder de 16 een van je ouders meenemen om een piercing te kunnen laten zetten.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:27

Ehm ja ik heb er een maar draag m niet heel vaak meer.
8 jaar geleden (toen ik 12 was) laten zetten toen kosten het me 90 euro bij een goede shop.
Voordeel is dat ik t mooi vind, nadeel dat je m door dingen heen kan zien, sommige dingen blijft hij aan hangen.

Ik weet niet hoe oud je bent maar ik zou het afraden, later is hij lang zo leuk niet meer en het gaatje trekt nooit meer weg.

JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:30

PineApple schreef:
Er is een centraal piercingstopic, daar kun je denk ik beter terecht met je vragen.
Verder, prijzen zijn heel erg afhankelijk van waar je hem laat zetten. Ik zou zeker aanraden om bij een goede shop te gaan!!!! Vooral hygiëne is erg belangrijk! Ga niet besparen op een beetje geld, voordat je het weet zit je met een scheve of ontstoken piercing.
Of bedoel je prijzen van de piercings zelf? Ook die verschillen. Koop wel piercings met chirurgisch staal, dat is veel beter voor je
wat bedoel je met nadelen en voordelen? je doet het voor jezelf, omdat je het mooi vind ofzo...ik heb al jaren een navelpiercing en kan niet echt nadelen of voordelen bedenken.
En ik zou eerlijk gezegd niet kunnen zeggen of als je afvalt het dan nog mooi is.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet onder de 16 een van je ouders meenemen om een piercing te kunnen laten zetten.


gewoon van een goeie piercingshop :) en met nadelen en voordelen bedoel ik meer van het kan onsteken en wat daar consequenties van zijn en voordelen bijvoorbeeld dat je het zelf ookaltijd heel mooi heb gevonden of er nooit las van heb gehad ! ik weet ook als je jonger bent dat ik een van mijn ouders zou moeten mee nemen :)

it's not a hobby , its a lifestyle !

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:31

Ik heb hem op m'n zeventiende laten zetten (2008) voor €50 bij een goede piercingshop hier in R'dam. Genezingsproces duurt ongeveer 9 maanden. Helaas groeide die er na 1,5 jaar ongeveer alweer uit, maar zou het zo weer doen, stond erg mooi :) Heb nu wel een klein littekentje.

JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:32

smurffie schreef:
Ehm ja ik heb er een maar draag m niet heel vaak meer.
8 jaar geleden (toen ik 12 was) laten zetten toen kosten het me 90 euro bij een goede shop.
Voordeel is dat ik t mooi vind, nadeel dat je m door dingen heen kan zien, sommige dingen blijft hij aan hangen.

Ik weet niet hoe oud je bent maar ik zou het afraden, later is hij lang zo leuk niet meer en het gaatje trekt nooit meer weg.


daar heb ik inderdaad niet over na gedacht ja dat je achterdingen kan blijven hangen en zeker niet dat ik later een gat in me navel heb ! bedankt voor het advies dan weet ik zeker dat ik er even 2 beter over na moeten denken :D ( ik ben 15 en heb het met me ouders er al beetje over gehad)

it's not a hobby , its a lifestyle !

JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:32

MRIIIS schreef:
Ik heb hem op m'n zeventiende laten zetten (2008) voor €50 bij een goede piercingshop hier in R'dam. Genezingsproces duurt ongeveer 9 maanden. Helaas groeide die er na 1,5 jaar ongeveer alweer uit, maar zou het zo weer doen, stond erg mooi :) Heb nu wel een klein littekentje.


vind je het niet vervelend dat je een litteken heb ? :o

it's not a hobby , its a lifestyle !

Big_Appie
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:33

Prijzen verschillen per shop, ligt eraan of je een dunne of een dikkere neemt, steentje of geen steentje etc.
Laatst bijgewerkt door Big_Appie op 19-09-22 07:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:34

Ik heb er een, inmiddels al weer acht jaar :) en ik ben hem nog steeds niet beu..
Als ik hem beu raak dan doe ik er een nieuwe in waar ik weer een tijdje mee vooruit kan. Ik heb toen denk ik een euro of 50 betaald. :j het genezen is mij 100% meegevallen en hij is er bij mij nog lang niet uitgegroeid. Als ik hem er uit haal zie je inderdaad wel een klein gaatje, maar het is niet heel opvallend en er zijn ergere dingen. :)

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:35

Ok, ja bij mij is het niet gaan ontsteken, maar ik heb in het begin ook echt goed de instructies opgevolgd die de piercer heeft gegeven. Als het gaat ontsteken kan het goed fout gaan, of snel weer wegtrekken en gewoon genezen. Verschilt per persoon uiteraard.
nadelen zijn inderdaad zoals smurffie zegt dat je soms blijft hangen of dat je hem door je kleding heen ziet. Ook heb ik een nogal lompe hond, en die springt vaak tegen me op. Dat doet soms wel eens pijn omdat hij dan precies de piercing raakt. Ik ben zeker blij dat deze hond er nog niet was toen mijn piercing net gezet was. Ook zou ik er echt goed over nadenken. Het gaatje gaat niet meer weg...dat blijf je zien. Dat wordt dus ook groter als je zwanger bent...daar heb je nu nog niet mee te maken, maar misschien over 15 jaar wel. Dan is je situatie heel anders. Is het dan ook nog leuk om zo'n gat in je buik te hebben met een staafje er doorheen? ik heb de mijne destijds op de ochtend na carnaval laten zetten. Ik denk niet dat ik het nu nog zou doen

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:35

Navelpiercings kunnen mooi zijn, maar je ook verminken voor het leven. Ook al verzorg je je piercing nog zo goed, dan nog kan hij gaan ontsteken.
Ik heb mijne nu sinds augustus en toevallig deze week ook een topic geopend omdat er bij mij een bultje bij zit, dit is een vochtbultje en dat is nog een van de minder erge dingen die je eraan kunt hebben.
Maar als de piercing goed gezet is en geneest is het heel mooi :D
Gewoon heel erg goed verzorgen en het eerste jaar niet van staafje wisselen. Meest gemaakte fout door piercers is een te kort staafje, let hier dus goed op!


JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:35

Big_Appie schreef:
Prijzen verschillen per shop, ligt eraan of je een dunne of een dikkere neemt, steentje of geen steentje etc.
Nadelen: tijdje niet zwemmen, als je iets voller bent zie je de piercing soms doordrukken door een truitje/hempje, zetten was voor mij een behoorlijke gemene steek, goed schoon en droog houden anders krijg je irritatie.
Ik heb die van mij laten zetten toen ik 13 was en heb nog steeds geen spijt van. Heb wel de eerste paar weken een kleine irritatie gehad bij het bovenste bolletje, maar dat kwam omdat ik het blijkbaar niet goed droog maakte na het douchen. Als ik tijdens het rijden een hoge broek aan had en een piercing met een hanger dan sloopte me broek de piercing en kon ik deze terug vinden in stukjes bij me knieen
Als je eerst iets voller bent en daarna afvalt denk ik niet dat de piercing minder mooi wordt, denk juist dat ie wat strakker word


doet dat eigenlijk pijn een navelpiercing hebben en dan je paardrijbroek aan hebben ?

it's not a hobby , its a lifestyle !

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:36

Prijzen weet ik niet precies, maar dat ligt rond de 60 euro geloof ik.

Nadelen: piercing moet genezen en dat duurt best lang. Bij strakke topjes zie je het balletje van de piercing zitten.

Voordelen: eh... Je hebt een piercing door je navel en dat wilde je?

Of de piercing nog mooi is als je afvalt? Ik heb geen idee. Als je er zelf maar blij mee bent.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:37

Genezing was bij mij trouwens echt heel vlot. Maar een week of 4. Na 8 weken heb ik de piercing voor het eerst verwisseld. Dat ging toen zonder problemen.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:38

Nog een tip als je gaat wisselen van piercing, doe er een beetje vet aan dan glijd het wat makkelijker en is de kans minder groot dat je een wond maakt.

JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:40

PineApple schreef:
Ok, ja bij mij is het niet gaan ontsteken, maar ik heb in het begin ook echt goed de instructies opgevolgd die de piercer heeft gegeven. Als het gaat ontsteken kan het goed fout gaan, of snel weer wegtrekken en gewoon genezen. Verschilt per persoon uiteraard.
nadelen zijn inderdaad zoals smurffie zegt dat je soms blijft hangen of dat je hem door je kleding heen ziet. Ook heb ik een nogal lompe hond, en die springt vaak tegen me op. Dat doet soms wel eens pijn omdat hij dan precies de piercing raakt. Ik ben zeker blij dat deze hond er nog niet was toen mijn piercing net gezet was. Ook zou ik er echt goed over nadenken. Het gaatje gaat niet meer weg...dat blijf je zien. Dat wordt dus ook groter als je zwanger bent...daar heb je nu nog niet mee te maken, maar misschien over 15 jaar wel. Dan is je situatie heel anders. Is het dan ook nog leuk om zo'n gat in je buik te hebben met een staafje er doorheen? ik heb de mijne destijds op de ochtend na carnaval laten zetten. Ik denk niet dat ik het nu nog zou doen

ja das waar goeie argumenten heeft iedereen blijft lastig maar zit veel waarheid in !

it's not a hobby , its a lifestyle !

JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:40

Bunga schreef:
Nog een tip als je gaat wisselen van piercing, doe er een beetje vet aan dan glijd het wat makkelijker en is de kans minder groot dat je een wond maakt.


Dankje is een hele handige tip :D

it's not a hobby , its a lifestyle !

Big_Appie
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:41

JoellaLoves schreef:
Big_Appie schreef:
Prijzen verschillen per shop, ligt eraan of je een dunne of een dikkere neemt, steentje of geen steentje etc.
Nadelen: tijdje niet zwemmen, als je iets voller bent zie je de piercing soms doordrukken door een truitje/hempje, zetten was voor mij een behoorlijke gemene steek, goed schoon en droog houden anders krijg je irritatie.
Ik heb die van mij laten zetten toen ik 13 was en heb nog steeds geen spijt van. Heb wel de eerste paar weken een kleine irritatie gehad bij het bovenste bolletje, maar dat kwam omdat ik het blijkbaar niet goed droog maakte na het douchen. Als ik tijdens het rijden een hoge broek aan had en een piercing met een hanger dan sloopte me broek de piercing en kon ik deze terug vinden in stukjes bij me knieen
Als je eerst iets voller bent en daarna afvalt denk ik niet dat de piercing minder mooi wordt, denk juist dat ie wat strakker word


doet dat eigenlijk pijn een navelpiercing hebben en dan je paardrijbroek aan hebben ?


Nee merk je niets van
Laatst bijgewerkt door Big_Appie op 19-09-22 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:42

Dat is dan wel een uitzondering. Om me heen hoor ik alleen maar ellende verhalen als mensen m er te snel uit gehaald hebben.

Ik zou het je ook afraden. Als ik nu de keuze gehad zou hebben had ik het denk ik ook niet meer gedaan.. komt natuurlijk ook door dat stomme bultje wat ik er nu bij heb.

Sommige rijbroeken deden mij wel echt pijn trouwens bij bepaalde bewegingen.

JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Re: navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:43

@Big_Appie haha ja das zeker zonde :')

it's not a hobby , its a lifestyle !

JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:44

Aranel schreef:
Dat is dan wel een uitzondering. Om me heen hoor ik alleen maar ellende verhalen als mensen m er te snel uit gehaald hebben.

Ik zou het je ook afraden. Als ik nu de keuze gehad zou hebben had ik het denk ik ook niet meer gedaan.. komt natuurlijk ook door dat stomme bultje wat ik er nu bij heb.

Sommige rijbroeken deden mij wel echt pijn trouwens bij bepaalde bewegingen.


daarom vind ik het ook wel fijn om jullie verhalen en meningen te horen want is echt wel groot besluit wat je neemt :o

it's not a hobby , its a lifestyle !

Big_Appie
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:46

PineApple schreef:
Genezing was bij mij trouwens echt heel vlot. Maar een week of 4. Na 8 weken heb ik de piercing voor het eerst verwisseld.Dat ging toen zonder problemen.


Ik pas na 6 maanden

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:46

Ik heb de mijne nu 12 jaar en het is altijd goed gegaan. Op mijn 12e heb ik hem laten zetten bij een piercingshop voor 50 euro geloof ik (was een cadeau van mijn ouders).

Deed geen pijn en genas meteen goed. Ik moest hem 2x per dag wassen met water en dan insprayen met calendulan. Nooit ontstoken geweest gelukkig.

Voordelen: mooi sieraad.
Nadelen: je zal altijd iets zien ook al groeit hij uit, kan blijven hangen in kleding.

Met rijbroeken heb ik er nooit last van gehad. Ben wel 1x blijven hangen in een pyjama vestje met alleen knopen.. Toen is hij er in mijn slaap bijna uitgetrokken dat was echt mega pijnlijk.