pony hangt naar binnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daisy_Duke
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-05-11

pony hangt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 23:32

Ben na zeker 15 jaar uit de paarden te zijn geweest sinds kort weer aan de gang met een c-pony. Pony wordt nu bereden door een verzorgster. Over een paar jaar hoop ik dat mijn kids er op kunnen rijden, die zijn nu nog wat te jong. Pony is een welsh 16 jaar, betuigd en bereden. Het is een pittige pony en 1 van de dingen waar ik nu tegen aanloop is dat ze met longeren en wandelen erg naar binnen toe hangt. Als ze naast mij loopt, hangt ze echt fysiek tegen mij aan. En met het longeren valt ze aan de buitenzijde van de bak ook steeds naar binnen, de volte die ze maakt is niet rond maar ovaal.
Dus..aangezien ik al een hele tijd uit de paarden ben graag wat tips.


jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:34

oh ik volg zelfde probleem. bij mij hielp iig zweepje tijdens het wanderen. als ie naar binnen ging even tikje op zijn vlank en hij weet het weer


Sette

Berichten: 1084
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: pony hangt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:40

google even op rechtrichten

"To change the world, start with one step. However small, the first step is hardest of all".

Daisy_Duke
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-05-11

Re: pony hangt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 00:15

Bedankt Sette! Ben even aan het googlen geweest op rechtrichten en er komt langzaam aan weer van alles boven. Grappig dat die kennis er nog wel ergens heel ver weg zit. Heb al wat tteam oefeningen in mijn hoofd die ik kan doen. Iemand nog ideeën voor andere grondwerkoefeningen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanjan en 50 bezoekers