Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 13:38

Natuurlijk kon ik niet achterblijven, en heb ik een bult foto's uitgezocht en online gezet om een jaaroverzichtje van mijn knappe meisje te maken!

Savanne is een 8-jarige merrie van Tango x Oliver, die nu ruim 4 jaar bij mij is. We zijn samen begonnen in de B, en ik heb haar zelf opgeleid tot waar we nu zijn, Z1 met 6 winstpunten. Iets waar ik enorm trots op ben, het was voor mij ook allemaal nieuw vanaf de M1, en dit dametje is geen makkelijke!
Genoeg gekletst nu, op naar de foto's!

De maand januari was niet echt spannend. Weinig bijzondere dingen gedaan, vanwege de kou gingen veel wedstrijden niet door. Wel gingen we elke week naar de ORUN 3 cursusdagen, wat erg leuk en leerzaam was. Geen beeldmateriaal van deze maand dus!

In februari was het ongeveer hetzelfde, maar dan met 1 verschil: Savanne en ik mochten model staan voor Nikki de Kerf, die een fotografie-workshop gaf en daar een knap paard voor nodig had! En dat is Savanne wel! In de voorjaarsvakantie zijn we dus mooi in de knotten op de foto gegaan op de hei in Laren. Het was erg koud, maar ook erg leuk, en er kwamen super mooie foto's uit!

AfbeeldingAfbeelding
http://farm6.staticflickr.com/5536/1157 ... 5c59_z.jpg

Toen werd het maart. We reden voor het laatst met hoedje op wedstrijd, omdat per 1 april het hoedje niet meer toegestaan zou zijn. Jammer, vond het altijd wel wat hebben...
Afbeelding
(travers)

Half maart slaagde ik voor de jurycursus klasse M, iets wat ik aan Savanne te danken had!

De laatste dag van maart was 1e paasdag, en hebben we meegedaan aan een fotomeeting in het Lunterse Zandgat. Hier reed ik 20 jaar geleden al rond met buitenritten van de manege, ik vond het erg leuk om daar weer eens terug te komen! Het weer was heel apart, we hebben zon gehad, maar ook sneeuw!
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

April kwam, en daarmee ook mooi weer! We deden mee aan een aantal wedstrijden, waaronder de clubkampioenschappen. Hier werd duidelijk dat Savanne niet echt gecharmeerd is van voetballende jongens en een bal in de ring:
Afbeelding

We hebben ook voor het eerst de choreografie van onze kür op muziek gereden, om te kijken of 'ie klopte. Wat gelukkig zo was!
http://farm3.staticflickr.com/2831/1157 ... 416a_z.jpg

Het werd mei. Een zeer drukke en spannende maand. We begonnen goed, met een wedstrijd in Huizen waar we een persoonlijke topscore reden van 219 punten! Super trots!
Twee dagen later was de eerste examendag van de ORUN 3, lesgeven. Ik kreeg goede feedback en een mooi cijfer! De week erna was het examen rijden. Door de zenuwen ging dat niet zo goed als ik gehoopt, maar toch nog goed genoeg voor een voldoende, en daarmee geslaagd!
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8367_n.jpg

We reden ook nog op het Pinksterconcours in Hoogland, georganiseerd door mijn eigen vereniging. Ondanks het slechte weer en de gladde bodem toch nog een winstpunt kunnen pakken!

Deze maand sloten we af met een crosstraining in Renswoude, waar we weer wat enge dingen hebben overwonnen! We waren al wel een paar keer op een crossterrein geweest, maar niet zo mooi als deze!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Die boomstam vond ik mega eng, lag bovenop een heuveltje waar je eerst tegenop moest rijden. Net als de bezembak en de koe, die vond Savanne dan weer eng. Toch hebben we ze alledrie gesprongen, weer trots!
http://farm4.staticflickr.com/3825/1157 ... d108_c.jpg
http://farm6.staticflickr.com/5483/1157 ... 9162_c.jpg

Door naar juni en juli. Deze maanden stonden in het teken van de selecties en de regiokampioenschappen. Extra lessen genomen, om de puntjes op de i te zetten. We mochten door naar de regiokampioenschappen, zo gaaf om daar te mogen rijden! Op een van de selecties heb ik voor de lol ook mijn kür op muziek gereden, voor ons allebei de eerste keer! Erg leuk om te doen, maar Savanne vond de geluidwagen en alle publiek om de ring erg spannend hihi...
De kampioenschappen zelf vielen individueel gezien een beetje in het water, ik heb in een pittige onweersbui mijn proeven gereden, na mij werd de wedstrijd stil gelegd. Met het viertal waar ik reserve was, zijn we heel mooi kampioen geworden!
Afbeelding
Foto van vlak voor het onweer losbarstte...
Afbeelding
We mochten de sjerp dragen tijdens de ereronde!

En toen was het augustus en vakantie! Lang naar uitgekeken, veel voor geregeld, want we bleven in Nederland en Savanne mocht mee op vakantie! Ze kwam op een manege in Markelo te staan, en van daar uit gingen we zeker 4 keer per week heerlijk op buitenrit! In twee weken tijd hebben we ruim 135 kilometers door de bossen gereden, o.a. samen met Sonja die ook hier op Bokt zit! Wat hebben we genoten!
Afbeelding

We kwamen ook vreemde wezens tegen, waar ze dan weer totaal niet bang voor was...
Afbeelding

En na een lange rit was het heerlijk om in de waterbak af te koelen...
Afbeelding

Het werd september. We hadden de Paardensportdag in Hoogland op de agenda staan, maar helaas, Savanne had een los ijzer en liep onregelmatig. Te onregelmatig, waardoor ik in overleg met de jury heb besloten om niet door te rijden en af te groeten. Later bleek dat ze linksvoor een erg dunne zool had waar ze erg gevoelig op reageerde. Eerst 5 dagen Prednison gegeven, en daarna nog een week of 5 niets gedaan, lekker op het land gelopen!

Zo kom je dan in oktober. In de herfstvakantie zou ik met Savanne op buitenrit gaan met de club, maar doordat ze nog niet voldoende hersteld was, heb ik het paard van mijn stalgenootje meegenomen. De buitenrit begon geweldig, maar helaas eindigde het iets minder fraai voor mij (paard had overigens niets hoor):
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6146_n.jpg
(bewust in linkje, niet heel lekker gezicht...)

En dan is het herfst, en weer vroeg donker. Geen ritjes in het avondzonnetje meer, maar weer in het donker. We reden nog een wedstrijd in Bunschoten, waar we met een puntje naar huis kwamen.

Als afsluiting van het jaar reden we mee met een clinic Horseball, die Herfstwind @Bokt gewonnen had. Dat was erg leuk, maar voor Savanne te spannend. Die bal, als ie op de grond ligt gaat het nog wel, maar pakken, gooien etc, das toch wel erg eng... Helaas heb ik hier nog geen foto's van...

Dit was 2013 voor ons. Een mooi jaar al zeg ik het zelf. Wat 2014 ons gaat brengen weet ik niet, Savanne staat te koop. Het zal dus zeker een jaar van afscheid worden...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:50

Gaaf overzicht hoor! Veelzijdig paardje!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 13:51

Hihi, leuk dat je dat zegt, aangezien het een echt dressuurpaard is, de rest is altijd erg eng en moet echt overwonnen worden!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:53

Maar hij loopt toch maar wel mooi een cross en je gaat er mee op buitenrit, veel dressuurruiters vinden dat "zonde". En hokken ze liever op in stallen met af en toe een dressuurtraining. :)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 13:53

Gelukkig wel ja, een paard is een paard en hoort niet de hele dag op stal!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

ValerieV

Berichten: 314
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Spakenburg

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:06

Ziet der goed uit hoor Kim! Geniet nog even van Savanne! :)

Petrie rijlaarzen, maat 38,5! http://www.bokt.nl/markt/ad/269902/petr ... arzen-mt-5

Sometimes you have to fall before you can fly

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:38

Leuke combinatie zijn jullie!!

welmoed__

Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:45

Wat een leuk overzicht van een leuk paard.
waar heb je die horseball clinic gedaan als ik vragen mag?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 17:47

Dankjewel allebei!

De Horseball clinic was bij ons op de club. Herfstwind@Bokt had de bal+clinic gewonnen op Horse Event! Er konden 8 combinaties aan meedoen, en ik ben altijd wel in voor dat soort dingen!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:52

Mooi overzicht Kim!

http://www.paardenhondinbalans.nl
Osteopathie voor dieren
Sunny (Far Ute Rising Sun, 2013)
Zoey (LC Tecum Zodiac Sign, 2019)

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:58

Ha, een van mijn favoriete combinaties! Ik heb weer genoten van jullie dit jaar, zeker door de gezelligheid bij de gelegenheden dat ik weer een keertje mijn lieflijk stemgeluid over de concoursterreinen mocht laten schallen. Drie kwartier schuilen met paard, drie tot op het bot natgeregende meisjes en een bult paardenspullen in de trailer, bijvoorbeeld... Of de prachtige hoofddekselcreatie van Bram. Hoe 2014 ook loopt, ik ben en blijf fan :D!

A Bonnie Lass (Abby) Tchaikovsky x Balzflug

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:00

Leuk Kim!
Veel genieten van Savannah en jullie prestaties in 2014!

Een paard zonder ruiter blijft een paard.
Maar een ruiter zonder paard is gewoon een mens.

Anoniem

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:01

wat heb je een geweldige wedstrijdoutfit zeg <3
jammer van de hoedjes ja, vond het er altijd erg chique uitzien!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 18:41

Wat lief Jasja, ik had het vreselijk koud toen, jullie ook, maar wat een lol hadden we haha!

Hoedje is zeker jammer, maar gelukkig is het jasje van Bram nog steeds erg mooi, en zwaar favoriet bij mij!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:50

kleinvosje schreef:
Wat lief Jasja, ik had het vreselijk koud toen, jullie ook, maar wat een lol hadden we haha!

Hoedje is zeker jammer, maar gelukkig is het jasje van Bram nog steeds erg mooi, en zwaar favoriet bij mij!


zeker erg gaaf, zuinig op zijn! :)) haha

kimberley

Berichten: 2359
Geregistreerd: 07-02-09
Woonplaats: Newfoundland, Canada

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:43

Wat een mooi overzicht Kim!! Held op sokken is ze hihi, maar jullie doen het toch maar allemaal!

Hopelijk brengt 2014 nog meer moois! :D


Instead of thinking outside the box, get rid of the box.

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:50

Mooi overzicht van jullie twee samen Kim! :) Op naar een mooi 2014 voor jullie.

Dare to dream.


RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:01

Mooi overzicht Kim! Savanne is echt gaaf, ze krijgt vast een heel leuk nieuw baasje in het nieuwe jaar.. maar eerst nog lekker genieten samen ;)

Femkex

Berichten: 767
Geregistreerd: 11-08-08
Woonplaats: Soest

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:31

Wat een leuk overzicht Kim! En wat doe je veel verschillende dingen met der, leuk om te zien! Blijf het een mooi dier vinden. Hopelijk vind je een goed baasje voor haar.

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:42

Wat een leuke fotos allemaal!

Lekker veel variatie ook :D

http://www.demestkever.nl/

We'll run wild
We'll be glowing in the dark


Y;(

welmoed__

Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:15

kleinvosje schreef:
Dankjewel allebei!

De Horseball clinic was bij ons op de club. Herfstwind@Bokt had de bal+clinic gewonnen op Horse Event! Er konden 8 combinaties aan meedoen, en ik ben altijd wel in voor dat soort dingen!


Dat was in Amersfoort afgelopen weekend toch? Mijn vader was daar bij. Hij zit in het bestuur van Horseball Polarfurst in Vries.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 22:16

Jaa, dat klopt ja, in Hoogland om precies te zijn! Leuk dat hij daar bij was. Was hij dan ook degene die met een ipad oid aan het filmen was?

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

welmoed__

Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:18

Haha yup, dat was mijn vader. Hij heeft geprobeerd om een filmpje op YouTube te krijgen van die dag, maar dat mislukt elke keer helaas.

mandymarrit
Berichten: 84
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Friesland

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:29

Echt een leuk paard, maar waarom staat ze te koop?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Ook Aviva Savanne verdient weer een jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 22:32

Dankje! Ze staat te koop omdat we bezig zijn met emigratie. Wanneer we gaan weten we nog niet, dat kan nog drie jaar duren maar ook met 6 maanden al zover zijn. Omdat ik niet weet hoeveel interesse er voor haar zal zijn, heb ik haar nu al te koop gezet. Gaat ze nu naar een goed adres dan heb ik daar helemaal vrede mee. En duurt het langer, is het ook goed, en heb ik daar nog geen zorgen over!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers