[ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

[ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 13:46

Beste bokkers,

Voor mijn studie doe ik onderzoek naar het gebruik van apps op de smartphone. Hiervoor ben ik opzoek naar mensen tussen de 18 en 30 jaar die in het bezit zijn van een auto of deze in de nabije toekomst willen gaan aanschaffen.

Het invullen van de vragenlijst zal zo'n 5-10 minuten duren.

Ook ben ik nog opzoek naar mannen die de vragenlijst willen invullen, dus mochten jullie nog iemand weten die wat tijd over heeft ;).

Link naar de vragenlijst: https://vuass.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_dj67ocONl5FHomp

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Gr. Too


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:53

Ik vind de antwoordschaal van 'oneens tot eens' erg vaag omschreven.
Deels oneens/deels mee eens: uuuhh :? dan kun je beter neutraal invullen. En grotendeels mee eens vervangen door deels mee eens.
Want voor mij staat grotendeels gelijk aan 95% eens, en dat is voor mij gelijk aan 'helemaal mee eens'.

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 14:06

MoonChloe, bedankt voor het invullen en bedankt voor je feedback! Omdat de vragenlijst al verspreid is, kan ik dit helaas niet meer aanpassen.

Het gaat er natuurlijk om dat er verschil aangegeven moet kunnen worden in hoeverre je het eens bent met de stellingen. Deels oneens/deels eens staat inderdaad gelijk aan neutraal. Met grotendeels oneens of eens wordt bedoeld dat je het er niet compleet mee eens of oneens bent, maar ook niet neutraal. Dit zou dus inderdaad kunnen zijn dat je het er 95 procent mee eens bent.

Voor mij is dit overigens een schaal die regelmatig gebruikt wordt en deze is dan ook goedgekeurd door mijn begeleider.

Telpeva

Berichten: 14596
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:30

Ook ingevuld :) succes met je opdracht!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 15:33

Bedankt, Telpava!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:08

Ik mis bij deze vragen;
Ik zal deze app aanraden bij anderen de Deels mee oneens/Deels mee eens knop.
Verder heb ik de enquete ingevuld.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:19

Ingevuld, het enige wat ik op te merken heb is dat ik mijn smartphone niet gebruik in de auto, die ligt dan netjes in mijn tas waar hij hoord. Als ik zelf achter het stuur zit, zou ik nooit zo'n app gebruiken uit mijn eigen veiligheid.

[/list][/size]

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 11:41

C_arola, bedankt voor het invullen! Ik zie inderdaad wat je bedoelt, ik zal het meenemen in het rapport.

Miss_lizje, bedankt voor je feedback. Dit is een goed punt. Het idee is dat je je telefoon in een houder doet zoals bij een navigatiesysteem, zodat het geen gevaar oplevert in het verkeer.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:47

Maar met de ingebouwde tomtoms en andere navigatiesystemen is de vraag of mensen wel zo'n extra houder willen. Aangezien de zuignap afdrukken meer kans geeft op autoinbraak kiezen steeds meer mensen voor ingebouwde navigatie als ze een nieuwe auto kopen. Een goed ontwerp wat dus handig en gebruiksvriendelijk is, want echter heb je ook 100en verschillende soorten telefoons. En 100en verschillende houders word ook de vraag of kosten-baten wel leuk blijft.

[/list][/size]

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 21:11

Miss_lizje, daar heb je inderdaad een punt waar rekening mee gehouden moet worden. Bedankt!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:49

Infevuld. Ik moet wel zeggen dat het me totaal onduidelijk is wat een app zou toevoegen aan de boordcomputer die mij constant info geeft over mijn brandstofverbruik.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:00

Volvo Parrot en Renault hebben tegenwoordig systemen waar je Apps kan installeren. Eigenlijk wil je zo'n app op zo'n platform hebben. In mijn toekomstige auto komt een radio met Android, daar kan zoiets zinvol voor zijn.

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-13 19:49

Wederom dank voor het invullen!

Niet iedereen heeft natuurlijk een boordcomputer in z'n auto en veel mensen in deze doelgroep hebben wel een smart phone ;).

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:58

miss_lizje schreef:
Maar met de ingebouwde tomtoms en andere navigatiesystemen is de vraag of mensen wel zo'n extra houder willen. Aangezien de zuignap afdrukken meer kans geeft op autoinbraak kiezen steeds meer mensen voor ingebouwde navigatie als ze een nieuwe auto kopen. Een goed ontwerp wat dus handig en gebruiksvriendelijk is, want echter heb je ook 100en verschillende soorten telefoons. En 100en verschillende houders word ook de vraag of kosten-baten wel leuk blijft.


Oh ik zag de app totaal anders. Ben namelijk ook geen telefoongebruiker in de auto. Een heel enkele keer op een rustige weg waar ik even heel langzaam kan rijden en in het donker, zodat ik meteen lichten voor of achter me opmerk. En dan ben ik er misschien een minuutje naar aan het kijken.
Maar ik zag deze app als eentje die je rijgedrag meet aan de hand van GPS en waarbij je achteraf een soort overzicht krijgt (denk Endomondo) waarbij je commentaar krijgt, aan de hand van de verzamelde gegeven over jouw type auto. En dan bedoel ik gebruikersgegevens, niet gegevens die de fabrikant heeft.

Want ik had voorheen een oude Ford Ka die volgens de fabrikant 1/16,95 rijdt... Nou, ik haalde de 1/14 er maar krap mee.
Mijn huidige 206 GTI rijdt volgens de fabrikant geloof ik 1/12,99... Daar kom ik een stuk dichter bij in de buurt :+

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:58

Klopt, maar zeker met de huidige campagne van Whatsappen twitteren en facebooken doe je op een P worden apps in de auto juist ontmoedigd :)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-13 20:02

Om hier even op in te haken, zonder al te veel van het onderzoek weg te geven; de app meet inderdaad de ritten en slaat dit ook op, wel is het handig om het scherm te kunnen zien als je rijdt, maar verder hoef je tijdens het rijden niets er mee te 'doen'.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:08

Too schreef:
Om hier even op in te haken, zonder al te veel van het onderzoek weg te geven; de app meet inderdaad de ritten en slaat dit ook op, wel is het handig om het scherm te kunnen zien als je rijdt, maar verder hoef je tijdens het rijden niets er mee te 'doen'.


Maar kan je dan niet beter iets maken om te verkopen aan fabrikanten als TomTom???

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 12:43

Niet iedereen heeft een TomTom toch? Of kan dat tegenwoordig ook op je smart phone?

Het gaat hier niet om een product dat verkocht zal worden aan een bedrijf als TomTom, want het gaat om een combinatie van services ;) .

Marije112

Berichten: 3383
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:16

Ook ik heb de enquete ingevuld.

Ik wil jullie er wel op wijzen dat 'het nieuwe rijden' erg slecht is voor je auto? Je uitlaat (en bijbehoren onderdelen) moeten regelmatig zo heet worden dat verschillende slechte stoffen verbranden. Dus het altijd schakelen tussen de 2000 en 2500 toeren is erg slecht!

En geloof me, een nieuwe auto kopen omdat je andere naar de sloop moet, is duurder dan regelmatig 'niet milieuvriendelijk autorijden' :).

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:12

Too schreef:
Niet iedereen heeft een TomTom toch? Of kan dat tegenwoordig ook op je smart phone?

Het gaat hier niet om een product dat verkocht zal worden aan een bedrijf als TomTom, want het gaat om een combinatie van services ;) .


Denk dat meer mensen een TomTom of ander navigatiesysteem hebben dan smartphones... ;)

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 11:18

Bedankt voor het invullen, Marije112! Er zijn natuurlijk altijd voor- en nadelen. Ik zal kijken of ik het mee kan nemen in het rapport.

Janine, ik denk dat in deze doelgroep vrijwel iedereen een smart phone heeft en lang niet iedereen een apart navigatiesysteem... Maar ik weet de cijfers niet, dus het zou ook andersom kunnen zijn.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:21

En daarbij, PND makers zijn er niet zo happig op dat je andere software installeert. Kijk naar TomTom die sinds de GO 1000 serie hun apparaten volledig op slot hebben gedaan (en daarmee gelijk piraterij hebben gestopt).

Zo'n app is leuk als je je telefoon al als navi gebruikt in de auto. Anders heb je hem standaard in je zak zitten en hij staat nergens "lekker", de batterij loopt in no time leeg etc...

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:24

heb hem voor je ingevuld.
lijkt me een hele interesante app

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht

Too
Berichten: 251
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-14 15:14

Bedankt voor het invullen!

De app is natuurlijk voor degene die daar interesse in hebben en dus de 'moeite' willen doen om bijvoorbeeld een houder of oplader aan te schaffen (of al hebben).

Ik ben trouwens ook nog opzoek naar mannen die de vragenlijst willen invullen, dus mocht iemand een vriend hebben die aan de criteria voldoet en deze lijst wil invullen, heel graag!

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [ENQ] (Toekomstige) autobezitters tussen 18-30 jaar gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:02

Ik heb hem ingevuld.

Kun je de link niet delen op fb? Mits je dat hebt natuurlijk.

Doe wel en zie niet om


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 14 bezoekers