Renpaardentrainer Gerard Butler voor 5 jaar geschorst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Renpaardentrainer Gerard Butler voor 5 jaar geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 13:41

http://www.horseandhound.co.uk / http://www.bokt.nl


Afbeelding
De schorsing is een nieuwe klap voor de rensport. Foto: YouAsAMachine

De reputatie van de rensport kreeg weer een klap te verduren toen eerder deze maand de trainer Gerard Butler werd geschorst met onmiddellijke ingang voor vijf jaar, nadat negen van zijn paarden positief getest werden op anabole steroïden. De ernst van de schorsing reflecteert het feit dat hij vier paarden zelf geïnjecteerd heeft, wat illegaal is aangezien hij geen gekwalificeerde dierenarts is.

De positieve resultaten kwamen aan het licht door een test van de British Horseracing Authority (BHA), die werd uitgevoerd bij een trainingssessie op 20 februari. Butler is de tweede trainer uit New Market die dit jaar een flinke schorsing krijgt voor het gebruik van anabole steroïden. In april werd ook Mahmood al Zarooni gediskwalificeerd voor acht jaar.

Butler claimde eerst dat hij de paarden had behandeld met een product voor de gewrichten, genaamd Sungate - waarvan hij zei dat hij niet wist dat het de anabole steroïde stanozolol bevatte - op instructies van de dierenarts. Maar bij een hoorzitting in november gaf de 47 jaar oude trainer ook toe dat hij het middel Rexogin had gebruikt, een product wat tien keer zoveel stanozolol bevat als Sungate. Hij vertelde hoe hij online Rexogin had besteld, een steroïde die bedoeld is voor humaan gebruik, via UK Steroids Pharmacy. Hij gaf ook toe vier paarden te hebben geïnjecteerd met het geneesmiddel.

De BHA verklaarde zijn gedrag als “een verschrikkelijke schending van zijn plicht om voor de paarden die hij onder zijn hoede heeft te zorgen". Butler zegt dat hij aanwezig is geweest bij honderden injecties en dat hij voelde dat hij in staat was om de injecties te zetten. "Ik heb een grote fout gemaakt en ik betaal een grote prijs. Het enige wat ik nu nog kan doen is de scherven weer bij elkaar vegen."


ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Renpaarden trainer Gerard Butler voor 5 jaar geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:13

Tja, rensport is niet echt zuivere koffie..........bij sommige trainers gaat het alleen nog om het geld en zijn de paarden bijzaak, een "tool" om geld mee te verdienen.


PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Renpaarden trainer Gerard Butler voor 5 jaar geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:16

Zo jammer weer dit -O-

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:17

Ik dacht dat Gerard Butler een acteur was, blijken er twee van te zijn! :=

Why change the past, when you can own this day?

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:22

Snollygoster schreef:
Ik dacht dat Gerard Butler een acteur was, blijken er twee van te zijn! :=


Haahaha dat dacht ik ook, zat het eerste deel vol verbazing te lezen!

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:39

chantalboes schreef:
Snollygoster schreef:
Ik dacht dat Gerard Butler een acteur was, blijken er twee van te zijn! :=


Haahaha dat dacht ik ook, zat het eerste deel vol verbazing te lezen!



Ik ook :j

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:44

ElCid schreef:
Tja, rensport is niet echt zuivere koffie..........bij sommige trainers gaat het alleen nog om het geld en zijn de paarden bijzaak, een "tool" om geld mee te verdienen.



niet alleen de rensport hoor.In iedere tak komen misstanden voor.Zelfs soms bij recreatieruiters :D

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Zunzuncito

Berichten: 1572
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Re: Renpaarden trainer Gerard Butler voor 5 jaar geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:42

Dus de titel: "Renpaarden trainer Gerard Butler voor 5 jaar geschorst" klopt niet helemaal, niet de renpaarden zijn geschorst, maar de trainer is geschorst. Of bedoelen ze renpaardentrainer? Doet me een beetje denken aan de twittermisser #nowthatcherisdead; waar hoort de spatie.

Salir De Guatemala Y Entrar En Guatepeor

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Renpaarden trainer Gerard Butler voor 5 jaar geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:31

Nee, je spreekt altijd over een renpaarden trainer.

Wel heel fijn dat hij het gewoon toegeefd en niet om alles heen draait. Maar die 5 jaar schorsing zou levenslang moeten wezen in elke deelname van de rensport, eigenaar/sponsor/trainer/mede-eigenaar/medwerker.

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: Renpaarden trainer Gerard Butler voor 5 jaar geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:14

Ik zag de naam Gerard Butler, moest gelijk aan de acteur denken... (300, Beowulf, Machine Gun Preacher, The Phantom of the Opera..)

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:17

daffie1986 schreef:
Nee, je spreekt altijd over een renpaarden trainer.


Neehoor, dat is gewoon echt een spatiefout :P Dat mensen het altijd typen wil niet zeggen dat het correct is! De spatiefout is de meest gemaakte taalfout in Nederland.

*taalnazimodus weer uit :=

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:19

ElCid schreef:
Tja, rensport is niet echt zuivere koffie..........bij sommige trainers gaat het alleen nog om het geld en zijn de paarden bijzaak, een "tool" om geld mee te verdienen.


Ja, want van andere takken zie ik nooit doping verhalen op bokt :')


Daar gaat je naam als trainer, zelfs na die 5 jaar denkt iedereen bij elke prestatie: 'jaja' :+ ... Dus het toegeven doen de meesten niet, bijzonder :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Re: Renpaardentrainer Gerard Butler voor 5 jaar geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:00

In alle takken komt het gebruik van doping voor, in de endurance wordt ook meer en meer gecontroleerd.
Maar ook in het springen en de dresuur zal het helaas voorkomen.

De lijst met middelen is lang en omvat niet alleen geneesmiddelen maar ook "suplementen" zoals msn


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7ofhearts, Connaisseur, Dapnik, Facebook, Freddydeshet, GoogleAdsense, Happy16, IzAw, Mediatoolkitbot, MyChoice, Oshaa, Sylke104, WillemijnL en 101 bezoekers