30 dagen test Schlieckau

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

30 dagen test Schlieckau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 18:28


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:48

Eentje om in de gaten te houden. ;)

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: 30 dagen test Schlieckau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:05


Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

DePaardenman
Berichten: 285
Geregistreerd: 19-07-11

Re: 30 dagen test Schlieckau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:38

3x Donnerhall, en 2x Freiherr.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 23:45

DePaardenman schreef:
3x Donnerhall, en 2x Freiherr.


Dan kon ie wel eens passen op merries die niet bloedverwand zijn..
Dus daar hoort ook Furioso II-bloed onder.

Dus een soort outcross voor minder toebedeelde merries met een "zwakke" moederlijn.

Zo zie je in de uitslag dat Don Schufro ook niet altijd een wondervererver is.( 4 voor stap)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:41

Weet je toevallig of Blue Hors Zatchmo al een test gelopen heeft?
Vind em niet terug.
In Herning (DK) wel...

Citaat:
Zatchmo passed his 35-day test in Denmark, finishing second overall with a 9.0 for his trot, a 9.5 for his canter and an 8.0 for his walk.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 11:37


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Elisa2

Berichten: 36992
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:54

ceasario schreef:
Follow Me, vader Fürstenball slaagt met een 10 voor stap, voor draf een 9 en 10 voor galop.

zie de lijst bij.


21.11. - 20.12.2013 30-Tage VA Schlieckau Reiten PDF herunterladen

http://www.hengstleistungspruefung.de/p ... ergebnisse


Die 10 voor de stap hoef je niet zo blij mee te zijn als ruiter,hij stapt veels Te ruim...wordt de verzameling in de stap alleen maar moeilijker door. Verder lijkt het me wel een heel fijn beestje waarbij vooral de souplesse opvalt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 11:37

Elisa2 schreef:
ceasario schreef:
Follow Me, vader Fürstenball slaagt met een 10 voor stap, voor draf een 9 en 10 voor galop.

zie de lijst bij.


21.11. - 20.12.2013 30-Tage VA Schlieckau Reiten PDF herunterladen

http://www.hengstleistungspruefung.de/p ... ergebnisse


Die 10 voor de stap hoef je niet zo blij mee te zijn als ruiter,hij stapt veels Te ruim...wordt de verzameling in de stap alleen maar moeilijker door. Verder lijkt het me wel een heel fijn beestje waarbij vooral de souplesse opvalt.


Dat dacht ik ook..
Ben blij met mijn Quateron (ander bloed) over 5 weken Een 7 voor stap plus de stap van mijn merrie.. ;)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:30

ceasario schreef:
DePaardenman schreef:
3x Donnerhall, en 2x Freiherr.


Dan kon ie wel eens passen op merries die niet bloedverwand zijn..
Dus daar hoort ook Furioso II-bloed onder.

Dus een soort outcross voor minder toebedeelde merries met een "zwakke" moederlijn.


Als furioso (xx) niet mag (zie Mexico en furioso II als gelijk), vallen de ferro en jazz nakomelingen al af en krack c eigenlijk ook. Dan blijft er voor de kwpn doelgroep niet zoveel over.

Vraag is, mag je van zo'n hengst daadwerkelijk meer stempeling verwachten?
Is de moederlijn misschien wel belangrijker en dan is zatchmo wel een mooi voorbeeld. Kun je misschien nog meer stempeling krijgen als je lijnenteelt hebt op de moederlijn zoals met quaterstern of quadroneur? Ik vind het moeilijk te beoordelen.

De stap was ook het eerste wat op viel, wel erg groot.

edit: Sezuan: http://www.youtube.com/watch?v=Q7a8-G7Pt0o ter vergelijk

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:15

Hier een stukje waarin follow me ook in wordt beschreven: http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... -licensing

Quote: "manager Urs Schweizer acquired the colt for 400,000 euro. The price could easily have been higher if this Furstenball had had better X-rays."

En over sezuan: http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... mboek.html

Quote: "De veelbesproken hengst Sezuan, waarvan bekend is dat hij osteochondrose heeft in één van zijn achterknieën, is afgewezen door de genetische evaluatiecommissie van het SWB, het Zweedse warmbloedpaardenstamboek."

Je zou haast zeggen "it's a tact of life"; Enig idee hoe je bij buitenlandse stamboeken aan dit soort info komt?

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: 30 dagen test Schlieckau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:11

In Zweden en DK keuren ze even streng als in NL, en wordt het altijd gepubliceerd als ze een 'foutje' hebben.
Van Sezuan bv, dat wist iedereen al op de keuring zelf.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 11:47


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:58

Aangezien dat men niet kan bewijzen dat die 'foutjes' genetisch zijn (tenminste nog niet) zal prestatie toch nog altijd doorslagend zijn.


ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:31

ceasario schreef:
Blijkbaar wordt er weinig waarde aan die "foutjes" gehecht.
Zo worden er haast populairder door..Bordeaux ,etc.
http://www.ridehesten.com/en/Heste-nyhe ... /?ID=16012
Interessant, en ook wel weer een verduidelijking over de index zelf. Als je het artikel leest, lijkt het er op dat bordeaux geen vererflijke OC heeft: "Bordeaux has an OC-index of 101, 64% reliability, which means he neither improves the status nor burdens his offspring with heritable OC."
Bretton Woods heeft een zelfde bemerking als Bordeaux, maar blijkbaar genetisch anders: "Bretton Woods has an OC-index of 96, with a reliability of 63%, 96 may not seem much but it is a clear indication towards heritability in OC"

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 13:18


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:39

Op zich zijn het allemaal wel aansprekende hengsten, maar qua bloedvoering niet voor de mijne.

Wat is voor jou het keuze bepalende?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 20:32

ART_UMA schreef:
Wat is voor jou het keuze bepalende?


Bekendheid in afzetgebied ,ander bloed.
Verrichting van Zirkon. En ik ken mijn merrie..

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: 30 dagen test Schlieckau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:40

Follow Me staat ook op de lijst voor mijn merrie. Als er iemand dus nieuwtjes over hem heeft, posten :D

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:51

Afbeelding

:9

Citaat:
ceasario schreef:

Dan kon ie wel eens passen op merries die niet bloedverwand zijn..
Dus daar hoort ook Furioso II-bloed onder.

Dus een soort outcross voor minder toebedeelde merries met een "zwakke" moederlijn.


Ben ik het mee eens. Dat is ook de reden dat ik hem super interessant vindt voor mijn merrie. Ik heb een Louis le Bon merrie (http://www.horsetelex.nl/horses/pedigre ... 0?levels=6) waar hij volgens mij wel op past. Ze is zelf vrij van Donnerhall, Freiherr & Furioso II-bloed. Toch hebben ze wel enkele gemeenschappelijke hengsten in hun pedigree waar ik op inteelt (zonder dat ik drastische dingen ga doen) - Absatz - Abglanz - Ramiro - Abendsport - Alkoven - Alderman - Romadour II - Feiner Kerl.

Bovendien is zijzelf een beetje 'spooky', dat hoop ik met het nuchtere Donnerhall-bloed er uit te krijgen :)

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: 30 dagen test Schlieckau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:44

Maar dus opletten, niet volledig in orde op de foto.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:35

Weet je wat hij precies heeft?

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:07

ART_UMA schreef:
Hier een stukje waarin follow me ook in wordt beschreven: http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... -licensing

Quote: "manager Urs Schweizer acquired the colt for 400,000 euro. The price could easily have been higher if this Furstenball had had better X-rays."

knip

Verder weet ik hier ook niets van.

Mogelijk weten ze bij Van Norel nog iets meer onder het mom van "NIEUW dressuurbloed vanuit Duitsland, exclusief beschikbaar bij De Pretendenthoeve in 2014" http://www.pretendenthoeve.com/paginasned/hengsten/follow%20me.html

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-14 23:58


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:52

Iemand al nakomelingen van deze hengst gezien?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janinevv, Manny, Oehlala en 91 bezoekers