Shetlander heeft luis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
annelies79
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-10

Shetlander heeft luis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 20:45

Mijn Shetlander heeft luis!!
Onze andere paarden zijn volgens mij niet besmet.
Nu heb ik geen stromend water op de wei.
Hoe kan ik haar nu behandelen?
Iemand een idee?


Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Re: Shetlander heeft luis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:49

Scheren is een optie, moet je natuurlijk wel dekens hebben.
Hier hadden de shetlanders ook een x luis, de DA had ons toen een shampoo gegeven en al snel ging het weg.

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Shetlander heeft luis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:50

Die van mij heb ik 2x gewassen met shampoo van de dierenarts. Sebacil. Je hoeft dit niet af te wassen, dus je hebt geen stromend water nodig. Er zijn ook mensen die luizenspul voor de hond gebruiken, ik weet alleen niet hoe je dit moet doseren.

Luizen springen snel over dus je moet de andere paarden ook wassen. Net als je spullen die je bij je paard hebt gebruikt.

annelies79
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-10

Re: Shetlander heeft luis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 05:50

Dank voor jullie bericht. Dacht ook aan scheren maar als die shampoo niet uitgespoeld hoeft te worden dan probeer ik dat liever eerst

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Shetlander heeft luis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:19

Mijn shetlander heeft vorige winter ook luis gehad. Toen heb ik haar behandeld met combo line (?), dat middeltje voor honden. Hoef je niet te wassen of te scheren.
Kan je het beste een doosje voor een grote hond kopen. Op de achterkant staat een gebruiksaanwijzing. Ik heb die opgevolgd wat betreft herhalingen en dergelijke. Het middel zelf heb ik tussen de manen en op de staartwortel toegebracht.
Bij mij hielp het ;)
Succes ermee!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Shetlander heeft luis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:46

Een spuitbus Veerust halen. Na 8 dagen nog een keer herhalen want dan zijn de eitjes uitgekomen. En dan hoef je dus helemaal niet te wassen of te scheren.

Come over to the dark side, we have cookies!

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:02

Een streepje Tectonik of Cydectin pour on over de rug en klaar is kees, niks scheren en wassen, kan veel simpeler


maximepatser

Berichten: 417
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Friesland

Re: Shetlander heeft luis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:28

Een pony bij ons op stal heeft ook luis gehad. Alles geprobeerd, behalve scheren. Ik denk nog altijd dat dat de beste optie is ! ( uiteindelijk is hij er na een laaannnggeeee tijd vanaf gekomen :D )

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Shetlander heeft luis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:35

Advantage, Frontline of Stronghold pipetten tegen hondenvlooien. Deze merken zijn oplopend in prijs, dus ik zou gaan voor de Advantage, maar die is doorgaans alleen bij de dierenarts verkrijgbaar. Let op: dat is dus geen Advantix! Neem de grootste maat (hond 25-40 kg), 3 pipetten verdelen over kruin, langs de manenkam, rug en liefst ook een beetje onder de buik. Goed tussen de haren op de huid zelf druppelen. Beginnen met een droge pony.
Scheren is echt niet nodig.

Liever spijt van iets wat je gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt.

manuela_j
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: windraak

Re: Shetlander heeft luis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:57

die van ons heeft het nu ook :(
de dierenarts komt haar straks spuiten. ze krijgt een spuitje en dan na een aantal dagen weer. dan is ze geheel vrij.
maar ik hoop dat ik ze volgend jaar niet meer krijgt. is het scheren van je pony echt de oplossing? krijg je ze dan echt niet? iemand ervaring hier mee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 94 bezoekers