What to do?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:24

Beste Bokkers,

Ik hoop dat er een aantal Bokkers zijn die misschien wat advies voor me hebben zodat ik me weer wat beter ga voelen.. M'n lichaam is naar mijn gevoel gewoon even "op".

Ik heb op dit moment vakantie, maar het lijkt gewoon niets te helpen. Ik ben moe vanaf het moment dat ik m'n ogen open doe tot ik weer in m'n bed lig en dan heb ik het probleem dat ik niet kan slapen. Drie maanden geleden heb ik in een soortgelijke "dip" gezeten maar met twee dagen thuis van school was dit weer over, inmiddels voel ik me al drie weken zo..

Ik heb sinds drie weken continue ruzie met mijn vriend, dan gaat het weer even goed en krijgen we weer ruzie doordat ik gewoon kapot ben en ik weet dat ik écht tijd voor mezelf nodig heb nu, maar dan is hij gepikeerd omdat hij op dát moment aandacht wilt en het eindigt dan in een ruzie omdat ik moet vechten voor "mijn" tijd.. Ik heb hem hier al zó vaak mee geconfronteerd maar op de één of andere manier dringt het niet echt tot hem door..

Verder waren er nog wat kleinere dingetjes waardoor het thuis allemaal wat anders liep dan normaal en wat dus ook niet meewerkte om weer tot rust te komen.

Zijn er Bokkers die in een soortgelijke situatie zitten? Of is er een goede definitie voor mijn "probleem"?

Alvast bedankt voor het lezen.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:28

ruzie vreet heel veel energie van je lichaam,

bovendien zou het ook niet mee te maken hebben dat het nu sneller donker is.
dan zijn mensen ook sneller moe.


blijf je ook in bed piekeren over veel dingen?

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:33

Ketaki schreef:
ruzie vreet heel veel energie van je lichaam,

bovendien zou het ook niet mee te maken hebben dat het nu sneller donker is.
dan zijn mensen ook sneller moe.


blijf je ook in bed piekeren over veel dingen?


Dat ruzie veel energie vreet merk ik inderdaad.. Pfoe, niet alleen de ruzie zelf, maar ook het praten erna.

Dat tweede zou kunnen, maar ik heb +/- 3 maanden geleden in een soortgelijke situatie gezeten. Toen voelde ik me eigenlijk precies hetzelfde maar dit ging na 2 dagen rust gewoon al stukken beter. Ik heb er nu bijna een week vakantie op zitten en ik ben alleen maar vermoeider.

Piekeren in bed is echt heel herkenbaar, dat doe ik elke dag en ik kan er niet mee stoppen. Ik zit vanaf maandag al élk uur van m'n wekker omdat ik dan wakker "schrik".

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:35

Woon je samen met je vriend? Kun je misschien even een paar dagen ergens anders logeren om eventjes bij te komen? Als je rustig uitlegt dat je gewoon even rust wilt en daarna dingen wilt uitpraten en weer aandacht kunt geven, begrijpt hij dat dan?
En dan bedoel ik dus gewoon even twee of drie dagen geen contact, even lekker bijslapen en dan weer praten en het bijleggen.

Ik heb niet in deze situatie gezeten, dus ik kan er misschien te weinig over zeggen, maar ik denk dat als je 1 van deze problemen kunt wegnemen, de rest al een stuk meer behapbaar wordt.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:36

als je veel piekert, is het dan niet goed om bv met honden ( weet niet of je die hebt)

in het bos te wandelen, zodat je hoofd leeg komt.


ik heb trouwens zelf ook nog melatonine om sneller in slaap te komen.
heb het wel via de huisarts gekregen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:37

YellowGray schreef:
Woon je samen met je vriend? Kun je misschien even een paar dagen ergens anders logeren om eventjes bij te komen? Als je rustig uitlegt dat je gewoon even rust wilt en daarna dingen wilt uitpraten en weer aandacht kunt geven, begrijpt hij dat dan?
En dan bedoel ik dus gewoon even twee of drie dagen geen contact, even lekker bijslapen en dan weer praten en het bijleggen.

Ik heb niet in deze situatie gezeten, dus ik kan er misschien te weinig over zeggen, maar ik denk dat als je 1 van deze problemen kunt wegnemen, de rest al een stuk meer behapbaar wordt.


Ik woon nog gewoon thuis, ik ben "pas" 15 jaar.

Ik heb al aangegeven vorige week een dag hem niet te willen zien en spreken, maar dan weet hij me gewoon weer zover te krijgen om toch te gaan praten. Hij is geen prater, dus als hij wil praten geef ik hem graag die kans, vervolgens denk ik 1 dag van "Okee, dat gaat best goed" en dan gaat het weer mis. (Vriend is overigens 19).

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:38

dat heet manipulatie.

blijkbaar maakt hij gewoon "mis"bruik van de situatie.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:39

Ketaki schreef:
als je veel piekert, is het dan niet goed om bv met honden ( weet niet of je die hebt)

in het bos te wandelen, zodat je hoofd leeg komt.


ik heb trouwens zelf ook nog melatonine om sneller in slaap te komen.
heb het wel via de huisarts gekregen.


Ik vind het heerlijk om alleen in het bos te gaan lopen met m'n hondje ja. Dat ontspant me even, net als lekker naar m'n bijrijdpaard. Maar zodra ik weer thuis ben is het weg en voel ik me gewoon weer net zo.

Ik zat ook te denken aan slaappillen, maar dat is natuurlijk niet heel goed voor je waardoor ik dat het liefste uit wil stellen omdat je daar schijnbaar weer moeilijk vanaf komt. Om dat zo maar te zeggen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:40

Ketaki schreef:
dat heet manipulatie.

blijkbaar maakt hij gewoon "mis"bruik van de situatie.


Doet hij onwijs erg, heb je helemaal gelijk in.
't is dat ik me nog beroerder voel als we ruzie hebben omdat ik van hem houd.

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:42

heel bekend,
negatieve emoeties maken moe, heel moe, ruzie uit praten, daar komen negatieve emoties van.
de situatie thuis, geeft blijkbaar spanning zoals ik in je OP lees dat zijn ook negatieve gevoelens.
met negative emoeties bedoel ik verdiet en woede,
en die heel moe, en als je dan niet lekker in je vel zit komt dat nog harder aan.
probeer zoveel mogelijk dingen te doen waar jij rustig van wordt, en als jou vriend niet wil bergijpen dat jij tijd voor je zelf nodig hebt is een time out meschien wel even goed.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:46

hanny_jelke schreef:
heel bekend,
negatieve emoeties maken moe, heel moe, ruzie uit praten, daar komen negatieve emoties van.
de situatie thuis, geeft blijkbaar spanning zoals ik in je OP lees dat zijn ook negatieve gevoelens.
met negative emoeties bedoel ik verdiet en woede,
en die heel moe, en als je dan niet lekker in je vel zit komt dat nog harder aan.
probeer zoveel mogelijk dingen te doen waar jij rustig van wordt, en als jou vriend niet wil bergijpen dat jij tijd voor je zelf nodig hebt is een time out meschien wel even goed.


Klopt, mijn oma heeft met een hart dat nog maar 20% werkte in het ziekenhuis gelegen en een soort van opa is van de ladder gevallen en had verschoven nekwervels. Mijn ouders hebben het dus ook gewoon heel druk met het zorgen voor, mijn opa natuurlijk vooral, maar mijn ouders helpen waar nodig.

Dit is ook beide op één dag gebeurt waardoor het vanaf dat moment gewoon chaos is, wat natuurlijk niet ideaal is. Op dit moment is óok nog mijn zwaar gehandicapte tante twee weken bij m'n oma en ik probeer zoveel mogelijk zorg op me te nemen. Dit vergt ongelooflijk veel energie, maar dat is gewoon iets wat ik moet doen..

Mijn vriend lijkt dit tótaal niet te bevatten, gewoon echt helemaal niet en dat doet me niet alleen pijn, het maakt me ook boos.

Ik zou zo graag eens een middag lekker gaat tutten bij m'n bijrijdpaard, maar ik heb hier nog geen één keer heen kunnen gaan zonder ruzie. Gewoon geen één keer..

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:47

_Cowgirl schreef:
Ketaki schreef:
dat heet manipulatie.

blijkbaar maakt hij gewoon "mis"bruik van de situatie.


Doet hij onwijs erg, heb je helemaal gelijk in.
't is dat ik me nog beroerder voel als we ruzie hebben omdat ik van hem houd.

en een tijdelijke break dan.

gewoon om weer even jezelf te worden.

dan kun je zien wat je juist wel of niet mist.

en hij moet geen manipulatie doen.

is voor jouw niet goed, maar ook niet voor hem.

vind dat wel heel egoistisch

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:50

O, haha, had je leeftijd niet gezien :D Dan is het wel een stuk makkelijker om je vriend eventjes te negeren. Vertel hem gewoon dat je over drie dagen weer contact met hem opneemt en reageer verder niet op berichtjes en telefoontjes. Ik begrijp dat dat vervelend is voor hem (ik zou dat ook niet leuk vinden als ik hem was!) maar soms moet je éventjes voor jezelf kiezen. Hij mag niet van jou verwachten dat je alles voor hem doet terwijl het duidelijk is dat je op bent en echt even bij moet komen.

Slaappillen moet je niet aan beginnen denk ik. Wat je wel kunt doen (als je echt niet in slaap komt) is van die melatoninetabletjes innemen. Dat is een stof die je lichaam zelf aanmaakt als het donker wordt en die je slaperig maakt. Een beetje extra hiervan kan al wonderen doen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:50

Ik vind hem zeker de afgelopen weken een enorme egoïst.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:51

YellowGray schreef:
O, haha, had je leeftijd niet gezien :D Dan is het wel een stuk makkelijker om je vriend eventjes te negeren. Vertel hem gewoon dat je over drie dagen weer contact met hem opneemt en reageer verder niet op berichtjes en telefoontjes. Ik begrijp dat dat vervelend is voor hem (ik zou dat ook niet leuk vinden als ik hem was!) maar soms moet je éventjes voor jezelf kiezen. Hij mag niet van jou verwachten dat je alles voor hem doet terwijl het duidelijk is dat je op bent en echt even bij moet komen.

Slaappillen moet je niet aan beginnen denk ik. Wat je wel kunt doen (als je echt niet in slaap komt) is van die melatoninetabletjes innemen. Dat is een stof die je lichaam zelf aanmaakt als het donker wordt en die je slaperig maakt. Een beetje extra hiervan kan al wonderen doen.

ja dat zei ik toch ook al, melatonine tabletten.


en desnoods even social media weghouden dus ook telefoon ed.

gewoon even aan jezelf denken. :)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:52

YellowGray schreef:
O, haha, had je leeftijd niet gezien :D Dan is het wel een stuk makkelijker om je vriend eventjes te negeren. Vertel hem gewoon dat je over drie dagen weer contact met hem opneemt en reageer verder niet op berichtjes en telefoontjes. Ik begrijp dat dat vervelend is voor hem (ik zou dat ook niet leuk vinden als ik hem was!) maar soms moet je éventjes voor jezelf kiezen. Hij mag niet van jou verwachten dat je alles voor hem doet terwijl het duidelijk is dat je op bent en echt even bij moet komen.

Slaappillen moet je niet aan beginnen denk ik. Wat je wel kunt doen (als je echt niet in slaap komt) is van die melatoninetabletjes innemen. Dat is een stof die je lichaam zelf aanmaakt als het donker wordt en die je slaperig maakt. Een beetje extra hiervan kan al wonderen doen.


Klopt, misschien wel het beste.
Ga met hem oud & nieuw vieren dus die break zou dan nog net goed vallen..

Mijn oma zit aan de slaappillen en mijn vader ook af en toe. Aan hun te merken kom je er eigenlijk niet vanaf omdat ze het echt al jaren gebruiken, dus ik begin daar liever niet aan. Naar die tabletten kan ik wel even gaan kijken morgen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:53

Ketaki schreef:
YellowGray schreef:
O, haha, had je leeftijd niet gezien :D Dan is het wel een stuk makkelijker om je vriend eventjes te negeren. Vertel hem gewoon dat je over drie dagen weer contact met hem opneemt en reageer verder niet op berichtjes en telefoontjes. Ik begrijp dat dat vervelend is voor hem (ik zou dat ook niet leuk vinden als ik hem was!) maar soms moet je éventjes voor jezelf kiezen. Hij mag niet van jou verwachten dat je alles voor hem doet terwijl het duidelijk is dat je op bent en echt even bij moet komen.

Slaappillen moet je niet aan beginnen denk ik. Wat je wel kunt doen (als je echt niet in slaap komt) is van die melatoninetabletjes innemen. Dat is een stof die je lichaam zelf aanmaakt als het donker wordt en die je slaperig maakt. Een beetje extra hiervan kan al wonderen doen.

ja dat zei ik toch ook al, melatonine tabletten.


en desnoods even social media weghouden dus ook telefoon ed.

gewoon even aan jezelf denken. :)


Voor mij moeilijker gezegd dan gedaan. O:)

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:54

Het is ook egoïstisch, maar dat zou ik op dit moment niet tegen hem zeggen. Je hebt er niet veel aan om nu weer ruzie met hem te gaan zitten maken want het lost niets op zolang jullie beiden moe en chagerijnig en chaotisch zijn.
Je kunt dat beter tegen hem zeggen als het weer wat beter gaat, dan kun je ook rustiger en eerlijker verwoorden wat je voelt en dan wordt er niemand onnodig gekwetst :)

@ Ketaki: oh sorry, ik had niet gezien dat jij dat ook al genoemd had. :)

Verder: aan jezelf denken is niet makkelijk, maar zie het op deze manier: je doet het ook voor hem. Als jij nu hem aandacht geeft dan doe je jezelf tekort en daarmee ook hem, want je kunt er nu niet voor hem zijn. Neem tijd, zodat je je tijd ook weer aan hem kunt geven!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:55

ik heb je even een pb gestuurd ts

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:56

Klopt, ruzie heb ik echt geen zin in. Op dit moment komt het toevallig weer op omdat we elkaar morgen zouden zien (hij heeft de afgelopen twee dagen gewerkt) en hij had verwacht dat het middag + avond zou zijn, maar ik ga 's middags met m'n ouders weg (hij mag gewoon mee, maar shoppen is niet z'n ding).

Ik denk dat ik van het weekend een paardenweekend in ga lassen. :)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:56

Ketaki schreef:
ik heb je even een pb gestuurd ts


Bedankt, ik ga even kijken.

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:58

_Cowgirl schreef:
Ik vind hem zeker de afgelopen weken een enorme egoïst.

dan mag je hem daar op wijzen,
hij heeft het recht niet jou te manupileren,
ookal al ben je zijn vriendin dan nog moet je ook je eigen dingen kunnen doen.
zeg hem waar je van baalt in zijn gedrag, en dat je bijvoorbeeld 3 dagen helemaal geen contact wilt zodat je tot je zelf kan komen. de break hoeft echt niet definitief te zijn.
smsjes kun je negeren en zelfs verwijderen voor je ze leest en op app kun je blokeren en bellen kun je hem ook blokeren, maakt het voor hem ook makelijker je met rust te laten want hij krijgt je niet te pakken.
en hoe banketstaaf alles ook is en hoe goed het ook van je is dat je overal wilt bij springen en helpen soms heb je echt even tijd voor je zelf nodig. :(:)

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:58

_Cowgirl schreef:
Ik denk dat ik van het weekend een paardenweekend in ga lassen. :)


Klinkt als een heel goed idee! :)
Ik hoop dat je je snel beter voelt TS, *knuf*

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 02:04

Mijn tante kan ik echt niet laten zitten, ze is de dochter van m'n oma uit het ziekenhuis, m'n opa is zó druk dat ik hem een "kleine" last uit handen wil nemen. Wat mijn vriend betreft zou ik zóveel tijd besparen, klinkt banketstaaf, maar ik hoor meer "sorry" dan "ik houd van je" de laatste drie weken. Het is overal op "sorry" en ik geloof z'n "sorry's" eerlijk gezegd niet meer, het gaat toch niet goed (verkeerde gedachte).

Ik denk dat ik dat ook maar door ga voeren, zaterdagavond komt m'n beste vriendinnetje sowieso langs om gezellig te kletsen, dus dat zit wel goed. :)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 02:08

_Cowgirl schreef:
Mijn tante kan ik echt niet laten zitten, ze is de dochter van m'n oma uit het ziekenhuis, m'n opa is zó druk dat ik hem een "kleine" last uit handen wil nemen. Wat mijn vriend betreft zou ik zóveel tijd besparen, klinkt banketstaaf, maar ik hoor meer "sorry" dan "ik houd van je" de laatste drie weken. Het is overal op "sorry" en ik geloof z'n "sorry's" eerlijk gezegd niet meer, het gaat toch niet goed (verkeerde gedachte).

Ik denk dat ik dat ook maar door ga voeren, zaterdagavond komt m'n beste vriendinnetje sowieso langs om gezellig te kletsen, dus dat zit wel goed. :)

als hij echt van je houd, geeft ie je alle tijd om weer jezelf bij elkaar te rapen.

:j :j