Waar een goede tinker kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:06

Caily schreef:
Aan een minder ervaren, wat onzeker iemand, zou ik Mc Cloud niet aanraden. Geloof best dat een ervaren koper daar een leuk paard ertussen uit kan pakken, maar er lopen ook mindere paarden tegen, al heeft de verkoper voor allemaal een even mooi praatje klaar.

Hier ben ik het mee eens, Bij McCloud moet je het zelf wel goed kunnen zien

/\\\


F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 10:35

Zie zelf inprincipe wel of een paard goed is op het eerste oog heb ook nog twee ervaren mensen bij me maar geen van ons drie hebben echt ervaring in de tinker wereld dus dat zou dan niet echt verstandig zijn denk ik.

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:40

Gabbe schreef:
Zie zelf inprincipe wel of een paard goed is op het eerste oog heb ook nog twee ervaren mensen bij me maar geen van ons drie hebben echt ervaring in de tinker wereld dus dat zou dan niet echt verstandig zijn denk ik.

Dat maakt niet zo veel uit of je maar kan zien of een paard gezond is. Er komen daar zat mensen die dat niet zien en die krijgen de ongezonde paarden mee. Als je daar zou gaan kijken let dan echt op mok, want er staan er tussen die het goed hebben en als je daar niet op let heb je een probleem.

/\\\

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 11:03

mie123gie schreef:
Gabbe schreef:
Zie zelf inprincipe wel of een paard goed is op het eerste oog heb ook nog twee ervaren mensen bij me maar geen van ons drie hebben echt ervaring in de tinker wereld dus dat zou dan niet echt verstandig zijn denk ik.

Dat maakt niet zo veel uit of je maar kan zien of een paard gezond is. Er komen daar zat mensen die dat niet zien en die krijgen de ongezonde paarden mee. Als je daar zou gaan kijken let dan echt op mok, want er staan er tussen die het goed hebben en als je daar niet op let heb je een probleem.


Ow zo'n oog hebben we wel zit zelf al twaalf jaar tussen de paarden en de mensen die mee gaan langer. Zou altijd gewoon is vrijblijvend kunnen gaan kijken natuurlijk.

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Suusenmalvin

Berichten: 1234
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Lelystad

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:22

ik zou als ik jou was zeker een rondje Nederland doen. Dat heb ik ook op mijn zoektoch gedaan, en dat was echt een succes. Ben bij verschillende fokkers en handelaren geweest en steeds meer en meer kon ik mijn wensenlijstje bijwerken. Uiteindelijk kon ik heel specifiek op zoek. Ik wou een bomproof en ongecompliceerd paard hebben. Door alle ervaringen van fokkers en het bekijken en werken met verschiillende tinkers, kwam ik er echt achter dat ik een stevige ruin moest vinden.
Gelukt bij de Bonte hoeve. Zeer brave paarden fokken ze daar, maar wel de wat kortere halzen. Maar goed, de schoonheid van een tinker heb ik achter me gelaten en ben echt op karakter afgegaan. (hoewel ik nu mijn droompaardje heb hoor ;) )
Ga lekker kijken en echt waar; je vind vanzelf je droomtinker die helemaal bij je past!! Succes

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:23

Gabbe schreef:
[


Ow zo'n oog hebben we wel zit zelf al twaalf jaar tussen de paarden en de mensen die mee gaan langer. Zou altijd gewoon is vrijblijvend kunnen gaan kijken natuurlijk.


Dat kan altijd, maar hou er wel rekening dat je er min 3 uur zit haha, je mag namelijk wel lekker tutten en filmpjes kijken van de paarden waar je geinteresseerd in bent.

/\\\

Grit

Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:03

Ik heb puur advertenties gekeken, een paard moet mij vanaf de foto al aanspreken. Ik selecteerde op een aantal kenmerken die ik belangrijk vond en keek dan naar de foto's. Zo heb ik er tig gezien.
En toen zag ik de foto van Vince voorbij komen en dat was hem en hij is het ook geworden.

Ik heb hem wel klinisch laten keuren, maar er had iets heel raars uit moeten komen wilde ik hem laten staan. Hij was op dat moment te dik, geen conditie, eigenlijk net wat ouder dan ik wilde. Maar mooi, lief, vrolijk, actief met het buitenritje wat ik maakte zonder dat ik een seconde het gevoel had dat hij weg kon schieten. Hij mocht mee naar huis.

Ik was ook niet op zoek naar een tinker, Vince was er toevallig een en verder had ik geen rastypische kennis.
Gelukkig geen nadelige gevolgen van ondervonden.


Met je gezonde paardenoog kun je voldoende selecteren op wat je belangrijk vind.
Verder zijn de sokken inderdaad een aandachtspunt, voel ze gewoon goed door of je verdikkingen of korsten voelt. Elk paard vind kriebelen lekker, maar als de tinker al bijna met zijn lip op de grond hangt van genoegen als je met een pink in zijn sokken zit, dan kan dat ook duiden op jeuk/mijt. Of als ze chaggie reageren als je aan de sokken komt, kan daar ook een negatieve behandelervaring aan vast zitten.

Verder zijn de dikke manen, staart en sokken mooi, maar kan ook extra werk met zich meebrengen. En je kan nadenken over de kleur, bijvoorbeeld een witte staart wit houden kan lastig zijn. Vooral als ze dik en zwaar zijn en ze daardoor niet hoog genoeg opgetild worden bij het mesten.

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:03


Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

Dian_Dina
Berichten: 135
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:28

Benfan schreef:
Ik weet nog een leuke vos bonte ruin van 3.5 jaar oud, zoon van Tolkien van Weremere. Leuk dier, erg intelligent maar nog niet ingereden.

http://stalvanweremere.webs.com/tekoopenverkocht.htm

Naar beneden scrollen, het is Pelgrim van Weremere (we noemen hem Pim) Zal even zoeken naar een recente foto. Heeft manen nu tot bijna zijn knieën, mooie volle voorpluk manen en staart.

[ Afbeelding ]
Foto van april 2013


Ik wilde even zeggen dat dit wel echt een prachtig dier is zeg! Als ik nu op zoek was naar een paardje zou ik het wel weten, haha! Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij er in z'n wintervacht uit ziet?

Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 15:11

Dian_Dina schreef:
Benfan schreef:
Ik weet nog een leuke vos bonte ruin van 3.5 jaar oud, zoon van Tolkien van Weremere. Leuk dier, erg intelligent maar nog niet ingereden.

http://stalvanweremere.webs.com/tekoopenverkocht.htm

Naar beneden scrollen, het is Pelgrim van Weremere (we noemen hem Pim) Zal even zoeken naar een recente foto. Heeft manen nu tot bijna zijn knieën, mooie volle voorpluk manen en staart.

[ Afbeelding ]
Foto van april 2013


Ik wilde even zeggen dat dit wel echt een prachtig dier is zeg! Als ik nu op zoek was naar een paardje zou ik het wel weten, haha! Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij er in z'n wintervacht uit ziet?

Hij is idd erg leuk heb ook al een mail gestuurd om meer info over hem te krijgen :j

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 20:48

Nog even een vraag ik ben 1.75 en weeg 77 kilo welke maat tinker moet ik hebben dan? Vanaf 1.55 toch zeker of niet?

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:51

Gabbe schreef:
Nog even een vraag ik ben 1.75 en weeg 77 kilo welke maat tinker moet ik hebben dan? Vanaf 1.55 toch zeker of niet?

ik heb een vrij breede van 1,46 schoft en ik ben 1.78 en 79 kilo en ik kom niet zo ver onder zijn buik uit als ik zonder zadel rij dus dat zou ook wel moeten kunnen hoor

/\\\

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:24

Een kwestie van uitproberen Gabbe! :) Kleiner dan een brede tinker van 1,58 wou ik zeker niet want voor me gevoel zou dat veels te klein zijn. Ik ben 1m74 en weeg 69 kg

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 22:29

Zal toch wel wennen worden want Saluut was 1.76 haha

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:34

Mijn tinker is nu 1.43 ben zelf 1,74 en weeg rond de 65 kilo
ik hoop dat ze nog wel dat ze ietsje groeit.

Mijn vorige tinker was 1.46 dat is opzich een mooier formaat.


Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:41

Dat is Pim in wintervacht Diandani, hij was toen oom behoorlijk iel maar enorm werk willende. Heb er al een paar keer opgezeten, aan de hand en dat pakt hij goed op. Het is wel een behoorlijke clown, en heeft mij al enkele keren goed voor banketstaaf gezet.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 23:32

Benfan schreef:
Dat is Pim in wintervacht Diandani, hij was toen oom behoorlijk iel maar enorm werk willende. Heb er al een paar keer opgezeten, aan de hand en dat pakt hij goed op. Het is wel een behoorlijke clown, en heeft mij al enkele keren goed voor banketstaaf gezet.


Ben ik heel benieuwd hoe hihi saluut was ook een echte clown! Heb jij enig idee hoe groot hij is?

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:51

Zoeken en speuren op internet dat kan ik je aanbevelen. Ga niet alleen op advertenties af waar fotos bij staan, als de te tekst je aanspreeekt , neem, de moeite om toch te kijken.

Ik was ook op zoek naar een Tinker, had natuurlijk mijn ideaal beeld van wat ik zocht in een Tinker. Regelmatig het I-net afgespeurd. Klikte alles aan waar fotos bij waren. Kwam elke xr weer de zelfde advertentie tegen zonder foto, waar de tekst mij wel van aansprak. Advertentie stondt al 4 maanden op de site gestaan. Ik woon zelf in Friesland en advertentie was zuiden Brabant. Dus toch eens gebeld en de reis naar t zuiden gemaakt.

Eenmaal de bewuste Tinker in real live te zien, dit was mijn Ideaal beeld Tinker. Het klopte in alle opzichten.

De Bontehoeve.nl heeft ook leuke betrouwbare tinkers tekoop, betouwbare mensen.


Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:34


https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Dian_Dina
Berichten: 135
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:43

Benfan schreef:
Dat is Pim in wintervacht Diandani, hij was toen oom behoorlijk iel maar enorm werk willende. Heb er al een paar keer opgezeten, aan de hand en dat pakt hij goed op. Het is wel een behoorlijke clown, en heeft mij al enkele keren goed voor banketstaaf gezet.


En is hij ondertussen wel wat minder iel geworden dan? Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd hoe hij je voor banketstaaf heeft gezet, haha.

Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:55

Het is het altijd opletten bij hem want hij neemt zet je echt voor gek als je niet even uitkijkt. En ik zweer het je! Je ziet hem je uitlachen, als je daar niet tegenkan is het gewoon geen paard voor je.

Zo zou ik hem met dubbele longe gaan longeren, meid van stal doet de bak even open om een stoel naar binnen te tillen zodat ze in de hoek kan zitten en nog voordat we er erg in hebben dartelt Pim over het terrein voor de bak. Duurde even voordat we hem hadden, hij liep overal over/onder/op en naast. Maar uiteindelijk heb ik hem in een paddock kunnen opsluiten waar hij ingelopen was. Toen hij dat door had kwam hij 'lachend' aangelopen en stond hij weer naast me om gepakt te worden, klaar om te werken.

En zo wou ik een longeertouw pakken, de stal stond open (wat bij ELK paard kan bh bij Pim dus) En hij rent er vandoor. Zo het terrein af, de polderweg op, de landerijen in terug naar de weiden die achterin zitten. Ik er op mijn dooie gemak achteraan (wist waar hij heen ging, en rennend hou je ze toch niet bij) Toen ik er bijna was (meneer stond gezellig te grazen) Kwam hij ook wel gewoon aanlopen, liet zich pakken en liep met je terug.

En toen Pelle en Pim alleen stonden vond Pim dat het gras in het 'tussenstuk' (we hebben een 'sluiswerking' op de zomerweide, dubbel hekwerk) beter gras had. is hij gewoon onder het schrikdraad door gekropen en heeft daar heerlijk genoten. En zijn de andere paarden in zijn land niet leuk? spring je gewoon naar de leukere paarden.

Zoals we heb ook wel noemen "professor Pim" de "introvert left brain"

Je ziet gewoon aan zijn smoelwerk dat hij het gewoon echt leuk vind. Hij ziet het als spel en het beurt er enorm van op. Maak er bij de training dan ook wel gebruik van, je moet hem echt zelf laten nadenken, problemen oplossen, samen werken met hem mee lachen

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

lissy1978
Berichten: 26
Geregistreerd: 09-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:19

hoi hoi
ik heb mijn tinker bij destiny s tinkers vandaaan in Brenda Hoogstede
Randwijk

06-20376678

www.destinytinkers.nl
leuke tinker voor een leuke prijs.
kleine fokker.

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 11:40

Benfan schreef:
Het is het altijd opletten bij hem want hij neemt zet je echt voor gek als je niet even uitkijkt. En ik zweer het je! Je ziet hem je uitlachen, als je daar niet tegenkan is het gewoon geen paard voor je.

Zo zou ik hem met dubbele longe gaan longeren, meid van stal doet de bak even open om een stoel naar binnen te tillen zodat ze in de hoek kan zitten en nog voordat we er erg in hebben dartelt Pim over het terrein voor de bak. Duurde even voordat we hem hadden, hij liep overal over/onder/op en naast. Maar uiteindelijk heb ik hem in een paddock kunnen opsluiten waar hij ingelopen was. Toen hij dat door had kwam hij 'lachend' aangelopen en stond hij weer naast me om gepakt te worden, klaar om te werken.

En zo wou ik een longeertouw pakken, de stal stond open (wat bij ELK paard kan bh bij Pim dus) En hij rent er vandoor. Zo het terrein af, de polderweg op, de landerijen in terug naar de weiden die achterin zitten. Ik er op mijn dooie gemak achteraan (wist waar hij heen ging, en rennend hou je ze toch niet bij) Toen ik er bijna was (meneer stond gezellig te grazen) Kwam hij ook wel gewoon aanlopen, liet zich pakken en liep met je terug.

En toen Pelle en Pim alleen stonden vond Pim dat het gras in het 'tussenstuk' (we hebben een 'sluiswerking' op de zomerweide, dubbel hekwerk) beter gras had. is hij gewoon onder het schrikdraad door gekropen en heeft daar heerlijk genoten. En zijn de andere paarden in zijn land niet leuk? spring je gewoon naar de leukere paarden.

Zoals we heb ook wel noemen "professor Pim" de "introvert left brain"

Je ziet gewoon aan zijn smoelwerk dat hij het gewoon echt leuk vind. Hij ziet het als spel en het beurt er enorm van op. Maak er bij de training dan ook wel gebruik van, je moet hem echt zelf laten nadenken, problemen oplossen, samen werken met hem mee lachen
dit klinkt gewoon als reïncarnatie van mijn paard bizar! Sal deed dit ook allemaal en vooral met zo'n kop erbij van haha dat was te grappig! Is ook meerdere malen ontsnapt rende een rondje over het erf kwam dan terug naar je toe rennen met zo'n hoofd van Hey dat mocht niet he :') ik hou van paarden met zo'n karakter! Hoop dat ik snel antwoord op me mail krijg want hij gaat me meer en meer aanspreken!

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

lissy1978
Berichten: 26
Geregistreerd: 09-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:16


F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Waar een goede tinker kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 22:12

Wat voor zadels hebben jullie er eigenlijk op liggen? Ik heb een prestige top dressage liggen zou dat passend te maken zijn op een tinker?

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Majestic-12 en 67 bezoekers