Wormenkuur door eten kan dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 14:24

Het word weer tijd om mijn paard zijn wormenkuur te geven echter heeft meneer echt de grootst mogelijke hekel aan spuiten in zijn mond en ben ik dan ook gerust 3 kwartier aan het worstellen voor het er in zit. Nu hij ook van vorige vrijdag tot maandag 2 maal daags antibiotica heeft gehad en 1 keer daags pijnstillers is normaal een wormenspuit geven helemaal uit den boze.

Nu heb ik de laatste 3 antibiotica spuiten en de pijnstillers door het voer gedaan wat er eigenlijk zo in ging. Nu vroeg ik mij af of dit ook gewoon met de Wormenkuur kan.

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day


opisop_shop

Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:26

kan vast wel, die van mij zou het alleen niet opeten :P

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 15:02

mijne is er gelukkig "dom" genoeg voor :+

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:03

ja, dat kan, zo doe ik het al jaren
alleen goed opletten dat alles opgegeten wordt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:05

ik doe het ook door het voer,eerst een klein gedeelte met wat visolie.Dat eten ze.Maar dat is ivomec injectievloeistof.Ik heb een keer pramox door het voer gemengt,dat was geen succes.Daar moest heel wat appelazijn,appelmoes enzo doorheen voordat ze dat opaten.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:08

Ja hoor, al moet ik ook wel extra trucjes uit de kast halen om ze het te laten opeten.
Ik maak slobber, doe daar de pasta door en meng met appelmoes (zelfgemaakte, anders lust de Arab het niet :+). Daar doe ik dan een spray over: je hebt hem in verschillende "smaken" (munt, eucalyptus, …) en die spray maakt dat ze de geur van de pasta niet meer herkennen over het eten. Camouflage… Heb hem jaren geleden in Ierland gekocht, geweldig spul!
Ik stond hier ook altijd te vechten, de Arab geen probleem maar de twee anderen kregen elk 1,5 spuit, en de tweede halve was altijd een drama… Nu geen problemen meer!
Ik controleer wel extra of ze alles netjes op hebben maar dat is eigenlijk nooit een probleem.

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:11

ik heb gewoon slobber of bietenpulp, en de kieskeurige eters eten het gewoon, moet alleen geen brok of mueslie pakken en het daaroverheen doen, dat eten ze dan weer niet

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 15:13

ben dus niet de enige met een kieskeurig paard :+ die van jou memuska heeft gewoon smaak :P

maar das mooi om te weten want dan gooi ik het morgen lekker door het voer heen scheelt mij weer wat uit de kom gerukte armen :Y)

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:22

Ja, mevrouw wilt ook enkel eten als ik er naast blijf staan… :+ En ze lust enkel Pavo. Appeltje, ja, maar alleen als het Pink Lady is of iets vergelijkbaars, de rest laat ze liggen (tot groot jolijt van de twee anderen). Snoepjes? Ja, die en die wel maar al de rest niet… Pulp? Hmmm, heb je geen gewone biet? ;-)
Verder is ze helemaal niet verwend ofzo hoor ;-) Maar goed, het is ons omaatje (31 lentes), die mogen wat meer als de anderen hé ;-)
Succes met je ontwormingsavontuur :p

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 17:28

haha heerlijk oudje heb je dus! En bedankt moet goedkomen ^^

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:34

Ow die van mijn was ook echt drama met vijf man kreeg je hem er net in. En hij was ook gewoon slim want ik kon altijd overal aankomen behalve als er een wormekuur in de kast lag. Sowieso als de stal eigenaar aan kwam lopen wist hij al genoeg! Hij was ook lekker groot dus nek en hoofd omhoog en je was kansloos haha. Over voer was uit den boze want dan at hij gewoon niet :+

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 17:39

wat zal jij een ramp hebben gehad Gabbe! heb zelf anderhalve dag met hem geworsteld dit weekend en daarna nog tot gister mijn rechter arm maar half kunnen gebruiken door de spierpijn _O- daarna overgestapt op de antibiotica en pijnstillers mengen met voer goddank at ie dat wel want anders had ik een groot probleem gehad.

maar ik heb medelijde met jou want zelfs dat werkt niet bij jou :(

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:28

Joh ik lachte me elke x kapot zeker als er weer iemand zei Ow doe ik wel even waarop ik altijd zei tuurlijk joh ga je gang _O-

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.


Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:30

Ik doe het ook gewoon door het voer. Normaal stukjes appel en dan wat muesli erbij.
De pramox echter is geen succes geweest in het voer. Hij heeft het uiteindelijk wel opgegeten maar daar is een uur of 4 overheen gegaan :=

It's not about the path you choose, but about the way you're walking on them...

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Wormenkuur door eten kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:39

Wij geven het altijd op een droge boterham, al is die van ons absoluut niet kieskeurig. :o

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Elin_, Johnie, Ladypronk, SentiBot en 28 bezoekers