Kreukels in Anky dekje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 17:32

Hoi,
Ik zoek een nieuw Anky dekje, en ik zie op de bokt markt (en op marktplaats ook trouwens) heel veel Anky dekjes met een soort kreukels erin.
Bijv. een foto in dit topic (4e bericht):
[HAR] Anky Pad of Harry's Horse
In dit dekje zie je een soort strepen verticaal lopen.
Bij deze bijvoorbeeld is dat niet:
http://www.sydjyskrideshop.dk/hesten-sa ... ui22bt0u11

Komt dit door het gebruik? Door het wassen? Of omdat ze niet goed opgeruimd zijn maar dubbelgevouwen ofzoiets...
Ik zoek er namelijk een zonder en ik wil ook niet dat mijn dekje zo gekreukt zal worden. Bedankt alvast!

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony



xZiva_

Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:33

als je goed kijkt zit op dat dekje van je 2e link ook kreukels.
je kunt ze nooit kreukelvrij houden. zodra je hem 1 keer beweegt zitten de kreukels er al in. tenzij je hem voor de sier op je slaapkamer wil hangen? maar ik denk niet dat ie daarvoor bedoeld is :+

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:35

De dekjes die wat kreukeliger zijn rijden overgens het lekkerst. Ik heb een nieuwe blauwe gekocht, super mooi en zonder kreukels, maar ligt minder lekker dan een oranje met kreukels, via marktplaats!

Een paard zonder ruiter blijft een paard.
Maar een ruiter zonder paard is gewoon een mens.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:41

Volgens mij scheelt het ook wel of er antislip letters op zitten, die met letters kreuken volgens mij minder

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:45

Een paar keer wassen en je hebt kreukels, het ligt echt niet aan verkeerd wassen, opbergen of wat dan ook. Die kreukels komen er in als de stof wat soepeler wordt door gebruikt, niets mis mee.

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 00:36

Ik vind het lelijk :p
En in de ene zittten wel duidelijk veel meer kreukels

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:40

De bovenste is een 'oud' dekje, de onderste in je link een 'nieuwere' uitvoering. De oude zijn/waren lekker soepel, geen idee of de 'nieuwere' dat ook zijn. En tja, geen kreukels erin willen is net zoiets als met schone kleren na het paardrijden weer thuis willen komen... :+

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:41

Dat kreukelen komt gewoon door het gebruiken. Ik heb ook zo'n dekje gehad, mooi strak maar na een paar keer gebruiken is hij gekreukeld.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 00:49

Er zitten nog geen kreukels in mijn andere en die is toch al best vaak gebruikt.. Maar beter niet in de was stoppen dus

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:53

ZeSteigert schreef:
Er zitten nog geen kreukels in mijn andere en die is toch al best vaak gebruikt.. Maar beter niet in de was stoppen dus


Dan krijg je kreukels in je paard.... :D

Misschien iets meer op het comfort voor je paard letten in plaats van je druk maken om "lelijke kreukels" die je zelf niet eens ziet als je erop zit?

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 03:14

Oreo schreef:
ZeSteigert schreef:
Er zitten nog geen kreukels in mijn andere en die is toch al best vaak gebruikt.. Maar beter niet in de was stoppen dus


Dan krijg je kreukels in je paard.... :D

Misschien iets meer op het comfort voor je paard letten in plaats van je druk maken om "lelijke kreukels" die je zelf niet eens ziet als je erop zit?


Ik zou niet weten hoe je een dekje zo zou kunnen leggen dat het niet fijn is voor je paard en dat er minder kreukels inkomen...
Ik bedoel, dat ik deze nog nooit gewassen heb maar wel vaak gebruikt, maar er zitten alsnog geen kreukels in...

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 06:30

ZeSteigert schreef:
Ik zou niet weten hoe je een dekje zo zou kunnen leggen dat het niet fijn is voor je paard en dat er minder kreukels inkomen...
Ik bedoel, dat ik deze nog nooit gewassen heb maar wel vaak gebruikt, maar er zitten alsnog geen kreukels in...


Hoe kun je een dekje nou veel gebruiken zonder te wassen?!?
Das toch ranzig :r

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 06:33

Ik doe niet zoveel, en zeker niet nu omdat de bak prut is. Ook geen wedstrijden ofzo. Paard zweet nauwelijks.

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 07:21

manie schreef:
ZeSteigert schreef:
Ik zou niet weten hoe je een dekje zo zou kunnen leggen dat het niet fijn is voor je paard en dat er minder kreukels inkomen...
Ik bedoel, dat ik deze nog nooit gewassen heb maar wel vaak gebruikt, maar er zitten alsnog geen kreukels in...


Hoe kun je een dekje nou veel gebruiken zonder te wassen?!?
Das toch ranzig :r

Dat doe ik ook hoor? Zo vies zijn de dekjes niet. Als je ze laat luchten maakt t weinig uit.

Ik heb ook een anky dekje met kreukels laatst gekocht, tja mooi? Ik ben er onwijs blij mee. Dekje neemt nu bijna de vorm van de rug aan. In plaats van zoon stijve pad.

[o]

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 07:22

het eerste dekje is een oudere versie en gaat er indd na aantal keer wassen zo uit zien. Het tweede dekje is dikkere stof en gaat langer kreukelvrij mee.

Ook als je paard niet zweet moet je je dekje wassen aangezien er ook onzichtbaar vuil, bacterien en schimmels bestaan die in je dekjes gaan zitten.

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:46

bliver schreef:
het eerste dekje is een oudere versie en gaat er indd na aantal keer wassen zo uit zien. Het tweede dekje is dikkere stof en gaat langer kreukelvrij mee.

Ook als je paard niet zweet moet je je dekje wassen aangezien er ook onzichtbaar vuil, bacterien en schimmels bestaan die in je dekjes gaan zitten.



Precies. Daar krijg je met n beetje pech op zijn minst fijn wat schuurplekken en korsten van. Maar goed, dan rij je wel zonder kreukels in de rondte.. 8)7

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:58

Ik heb geen verstand van de Anky pads op zich, ik rijd er niet mee omdat ik de pasvorm niet goed vind. Maar wilde even melden dat je het soort foto's ook niet goed uitkiest. De eerste foto is een foto van iemand die het dekje al in gebruik heeft, de tweede foto is van een verkoper, dekje is voor die foto waarschijnlijk perfect neergelegd, en voor het zelfde geld nog met photoshop bewerkt. Denk dat je pas een goede vergelijking kunt maken als je foto's ziet van de tweede site nadat ze al een paar keer gewassen zijn.

Friends are like snowflakes, when you pee on them, they disapear.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:04

Oreo schreef:
bliver schreef:
het eerste dekje is een oudere versie en gaat er indd na aantal keer wassen zo uit zien. Het tweede dekje is dikkere stof en gaat langer kreukelvrij mee.

Ook als je paard niet zweet moet je je dekje wassen aangezien er ook onzichtbaar vuil, bacterien en schimmels bestaan die in je dekjes gaan zitten.



Precies. Daar krijg je met n beetje pech op zijn minst fijn wat schuurplekken en korsten van. Maar goed, dan rij je wel zonder kreukels in de rondte.. 8)7


Ja haha indd, onder het mom van wie mooi wil zijn moet "pijn" lijden

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 16:28

Lezen is moeilijk he?
Het dekje wat ik heb heeft een prima pasvorm, en ik kies uiteraad haar comfort boven hoe het eruitziet. Hoe kun je er uberhaupt op komen dat je korsten en schuurplekken krijgt? :') Ik ben geen debiel hoor, zodra ik ook maar IETS van schuurplekken zou zien doe ik daar natuurlijk meteen wat aan. Maar er zijn nooit schuurplekken want het dekje ligt prima.

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:20

We bedoelen schuurplekken als gevolg van ongewassen dekjes......

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 03:36

Maar er zitten geen schuurplekken.

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 03:56

Als jij je hippe Anky-dekje, of wat voor dekje dan ook niet gaat wassen om kreukels te voorkomen ga je hoe dan ook, vroeg of laat schuurplekken krijgen. Tenzij je het in de kast laat liggen voor de mooi natuurlijk.

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 04:03


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 04:12

Halloooo hoe vaak wassen jullie je dekjes dan? := Als mijn paard niet zweet en ik rij niet lang/intensief dan was ik echt niet elke maand mijn dekjes, dat is gewoon niet nodig. Laten luchten en schoon borstelen is goed zat. Vind dat echt niet ranzig.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Kreukels in Anky dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 04:21

ik na 1 a 2 keer gebruiken :=

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers