USA

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 12:00

Hierbij weer een nieuw topic voor alle vragen over de Verenigde Staten!
Het vorige topic vind je hier.

Van het drukke New York tot de ruige Westkust, hier kom je mede USA liefhebbers tegen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enjoy!
Laatst bijgewerkt door Murthul op 04-01-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:14

Ben er weer!! *\o/*

Mogelijk weer wat tripjes naar de Oostkust staan voor dit jaar (ivm werk), maar zou ook leuk zijn eens een een hele andere kant van de VS te zien!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:16

Me too *\o/*

Heb afgelopen weekend de hotels geregeld voor aankomende vakantie. En ben al aan het rond kijken voor tickets in oktober naar Miami

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 12:19

Oh dat zou zeker leuk zijn MCVL!

Leuk Douraque, voor jou schiet het alweer op!

Wij zijn nog een beetje aan het twijfelen over de cruise. Het is al met al best een smak geld want er komen steeds meer kosten bij...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:23

Ja een cruise kost gewoon veel geld, je hebt niet alleen je cabin maar je moet ook de tip vooraf betalen.

Is het niet voordeliger om een cruise via Amerika te boeken, dus echt in dollars. Ik hoor veel verhalen dat dit goedkoper is en nu zeker met de huidige dollarkoers

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 12:34

Ja daar zou ik idd eens naar kunnen kijken.
Dat het prijzig was wist ik wel maar het wordt ook duur omdat we vooraf wat dagen in Florida willen doorbrengen. Hotel, auto, onkosten daar etc komen er dan ook nog bij. Plus dat bij de ene rederij een kind onder de 2 gratis is en bij de andere weer niet, ik moet er dus nog maar even goed naar kijken! :)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:05

Wij hebben ook weer geboekt! We gaan beginnen in las vegas, in juni, en vervolgens via wat mooie uitzichtpuntjes naar yellowstone, om daarna via Denver weer terug te vliegen. We zijn al een aantal keer in canada geweest, en ook een keer in yellowstone, maar nu hebben we een iets meer "rustig aan" route. Ik ben nog aan het zoeken naar tips om ergens onderweg een leuke paardrijtocht te maken, en hoop ergens mustangs te spotten, dus tips..zijn welkom!

SpikkelFire

Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:19

Leuk een nieuw topic! Ik ben gisteravond veilig aangekomen in Calgary na mijn tussenstop in Houston. Daar was het lekker 20 graden :D Hier -20 :=
De douane en alles ging vrij snel en mijn koffer werd toch automatisch doorgestuurd, heel fijn := Ik was met een klein uurtje door alles heen terwijl ik ook nog flink moest zoeken. (naar mn koffer die er dus niet was :+ )

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:40

Leuk nieuw topic!

Ik zal binnenkort mijn NYC foto''s plaatsen.. ben een beetje druk de laatste tijd. :')

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Fitzroy

Berichten: 25053
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:21

* Meldt zich ook weer. * In 2014 weer naar Florida *\o/*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25053
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:24


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:25

Ik meld me ook :+
Heerlijk hier in Alabama.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:31

Mag ik me hier dan ook melden?

Mijn vriend en ik gaan 1 mrt verhuizen naar the States, hij moet erheen voor zn werk en uiteraard ga ik dan niet 1 jaar lang alleen thuis zitten... We gaan naar upstate NY (vriend moet werken in Albany), we komen te wonen in Saratoga Springs en ondertussen ben ik i-net al af aan het struinen om wat dingen te noteren om te gaan doen als we er eenmaal zijn....

Dus mochten er mensen zijn die tips hebben: Graag!

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:26

Ik meld me ook weer! Momenteel geen directe plannen, maar begin in januari wel te werken voor een uitgeverij waar ik me vooral moet focussen op de Amerikaanse markt, dus reizen ivm werk naar NYC zit er wat dat betreft wel in.

CubaLibre, leuk!!! Ga je zelf ook werken?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

noukie175

Berichten: 621
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:23

Ik meld me ook! =)

2014 voor de 3x naar de USA. :)

2008 Noord-West US rond Seattle geweest, puntje Idaho en toen via de nationale parken richting Canada, Vancouver e.d.
2010 Alaska
2012 geen USA maar naar Oost Canada geweest, New-Foundland en Nova Scotia.
2013 uitstapje naar andere kant van de wereld, Zuid-Afrika!

Oftewel ik ben met mijn 17jaar al op veel mooie plekjes geweest! Deze keer gaan we naar kennissen van mijn vader. Hij heeft een jaar in Idaho gewoond waar die de High School deed. We landden in Billings, Montana. Gaan dan via Yellowstone naar Boise en Caldwell, Idaho (High School van mijn vader) en vervolgens door naar de westkust naar Medford, Oregon waar een vriendin van de High School van mijn vader nu woont. Daar ook de nationale parken in en vervolgens door naar San Fransisco, California! En vanaf daar naar huis 4 weken later..

Cubalibre, wow wat een avontuur om daar naar toe te verhuizen! spannend zeg. :j
SpikkelFire, wat lastig van je koffer! En haha die temperatuur verschillen, even pech dat je niet bij de 20* kon blijven..

Butterfly (verkocht): L1 + 14
Gypsy Eyes (verkocht): M1 + 5

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 15:40

Leuk CubaLibre! Op wat voor visum ga jij dan mee met je vriend?

Dat klinkt als een leuke baan Yasmine, gaaf!

Mooie plannen noukie175, je hebt idd al een hoop van de wereld gezien!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:48

Ik ben net een week terug na ruim 4 maanden in de USA :). Ben daar naar school geweest, hele gave ervaring.
Stiekem hoop ik einde van de zomer weer terug te gaan, bij voorkeur weer voor vier maanden :D
Ik woonde in Cleveland, Mississippi. Lekker in het zuiden, dus mooi weer :))

The Kings Lacorde & Wardie K <3

purny

Berichten: 27407
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 16:36

Jeehj een nieuw topic :D

Wil wel volgend jaar weer richting USA gaan maar heb nu alleen niet het volledige ticketbedrag liggen. Mijn voorkeur gaat uit naar SF/DC

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:00

noukie175 schreef:
Ik meld me ook! =)

2014 voor de 3x naar de USA. :)

2008 Noord-West US rond Seattle geweest, puntje Idaho en toen via de nationale parken richting Canada, Vancouver e.d.
2010 Alaska
2012 geen USA maar naar Oost Canada geweest, New-Foundland en Nova Scotia.
2013 uitstapje naar andere kant van de wereld, Zuid-Afrika!

Oftewel ik ben met mijn 17jaar al op veel mooie plekjes geweest! Deze keer gaan we naar kennissen van mijn vader. Hij heeft een jaar in Idaho gewoond waar die de High School deed. We landden in Billings, Montana. Gaan dan via Yellowstone naar Boise en Caldwell, Idaho (High School van mijn vader) en vervolgens door naar de westkust naar Medford, Oregon waar een vriendin van de High School van mijn vader nu woont. Daar ook de nationale parken in en vervolgens door naar San Fransisco, California! En vanaf daar naar huis 4 weken later..

Cubalibre, wow wat een avontuur om daar naar toe te verhuizen! spannend zeg. :j
SpikkelFire, wat lastig van je koffer! En haha die temperatuur verschillen, even pech dat je niet bij de 20* kon blijven..

Alaska <3 Daar wil ik héél graag nog naartoe, maar ik wil in 2014 graag eerst naar IJsland. Jouw trip klinkt ook leuk, ik vond Montana en Yellowstone geweldig en SF is mijn favoriete stad!

Reizende ouders zijn geweldig, hè? Ik heb dankzij mijn ouders ook heel veel van Amerika gezien (dankzij hen ben ik er ook geboren en 3 jaar gewoond :D ), op mijn 18de had ik al 27 staten gehad en intussen ben ik 23 en zit ik aan een stuk of 30. Ben ze eeuwig dankbaar dat we zoveel samen gereisd hebben.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:02

Ik ben ook zeer blij met mij ouders, kom al sinds mijn 8ste in Amerika en ben ondertussen al meer dan 10 keer in Amerika geweest. Daarnaast ook nog 5 keer in Kenia. Maar er staat nog zoveel op mijn lijstje

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:05

Alaska is inderdaad heel gaaf. Ik heb ook nog nooit zoveel beren en elanden gezien als daar. Maar als je Alaska EN Ijsland wil zien moet je hard sparen, beide zijn duur. Ijsland staat overigens ook nog op mijn eigen lijstje, maar ik moet ook nog veel sparen :D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:11

Ze zijn allebei duur idd, maar ik ben deze zomer 6 weken naar Australië geweest en mijn enige troost is dat het niet duurder dan dat kan zijn :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

noukie175

Berichten: 621
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:16

Yasmine schreef:
Alaska <3 Daar wil ik héél graag nog naartoe, maar ik wil in 2014 graag eerst naar IJsland. Jouw trip klinkt ook leuk, ik vond Montana en Yellowstone geweldig en SF is mijn favoriete stad!

Reizende ouders zijn geweldig, hè? Ik heb dankzij mijn ouders ook heel veel van Amerika gezien (dankzij hen ben ik er ook geboren en 3 jaar gewoond :D ), op mijn 18de had ik al 27 staten gehad en intussen ben ik 23 en zit ik aan een stuk of 30. Ben ze eeuwig dankbaar dat we zoveel samen gereisd hebben.


Alaska is heel gaaf! Echte natuur daar, en niets koud, 30 graden!! Haha. Als ik jou zo hoor ben ik benieuwd. :)
Jaaa ouders die van reizen houden zijn geen probleem. :) heerlijk rondtrekken met de camper, alleen ZA hebben we B&B en hotels gedaan vanwege de veiligheid.

Wow al die staten! Gaaf zeg! En daar geboren, je hoopt ook al een hoop gezien. :j

Butterfly (verkocht): L1 + 14
Gypsy Eyes (verkocht): M1 + 5

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:19

:j Bij Australie zal met name het vliegticket maar ook het vliegen binnen het continent zelf het duurder maken. En ook het feit dat je daar meestal langere tijd naartoe gaat. Die staat trouwens ook nog op mijn lijstje maar ook daarvoor moet gespaard worden.

Wij hadden ook heel fijn weer in Alaska, 26 graden en compleet verbrand. Zelfs in het Regennest hadden wij zon en een strak blauwe lucht. Maar in reisverslagen van anderen die in hetzelfde jaar als ons zijn gegaan las ik wel het tegenovergestelde.
Laatst bijgewerkt door Scum op 26-12-13 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

noukie175

Berichten: 621
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:19

Scum schreef:
Alaska is inderdaad heel gaaf. Ik heb ook nog nooit zoveel beren en elanden gezien als daar. Maar als je Alaska EN Ijsland wil zien moet je hard sparen, beide zijn duur. Ijsland staat overigens ook nog op mijn eigen lijstje, maar ik moet ook nog veel sparen :D

Idd, heel veel beren! Wij hebben de hele zalmtrek meegemaakt, daar zijn pas veel beren. :oo

IJsland hadden mijn ouders het ook al over.. Tja reizen is duur, maar ik vind vooral om er te komen duur, of je nu 3 weken in Frankrijk zit of 3 weken op campings in de US is qua kosten niet veel verschil.. Alleen de ticket, dat is een probleem!

Butterfly (verkocht): L1 + 14
Gypsy Eyes (verkocht): M1 + 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janneke2, Jannie79, mosimonster en 11 bezoekers