Ons eerste jaar in the picture.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Ons eerste jaar in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 23:08

Na het zien van allemaal leuke jaar overzichten, ben ik er voor gaan zitten en heb mijn eerste jaar overzicht ooit gemaakt.

Januari
Op 5 januari zag ik haar voor het eerst staan bij een handelsstal. Een net 6-jarige tinker merrie. Ze was ingereden, maar verder nog zo groen als gras. Eigenlijk alles wat ik niet zocht.
Maar zoals ze daar stond op de poetsplaats, pakte ze gelijk mijn hart vast. Mijn verstand volgde 2 dagen later :o
12 Januari is ze gebracht. Wat duurde het lang tussen het telefoontje dat ze vanaf hun vertrokken tot ze op stal aan kwamen rijden.
En daar stond ze. Mijn eerste eigen paardje <3
Afbeelding
Compleet met snor
Helemaal van mij <3

De 2 weken proeftijd hebben we niets kunnen doen. 's Maandags begon het sneeuwen en die bleef liggen. Maar dat leverde wel gelijk mooie sneeuwfoto's op.
1. Afbeelding
Maar ondanks dat wist ik al snel dat ze hier mocht blijven.

2x In de week kwam er iemand om Sally door te rijden. Ik vond het zelf nog te spannend en durfde niet op haar te stappen. Soms stapte ik haar na het rijden van die vrouw uit in de bak. Meer dan rondjes door de bak stappen was het nog niet.
Deze periode heel veel wandelingetjes met Sally gemaakt samen met een stalgenootje.

Februari
Na de proeftijd heb ik iemand laten komen om haar sokken eraf te laten scheren. Ik wilde weten hoe haar benen eronder de sokken uitzagen. Gelukkig viel het mee, en kwam er maar 1 plekje tevoorschijn die ik zelf nog niet had gezien.
2. Afbeelding

Ook stapte ik 11 februari voor het eerst buiten op Sally. Ik zag iedere keer dat ze braaf was, en heb me toen spreekwoordelijk een schop onder me kont gegeven en wilde het doen.

Maart
In maart heb ik een nieuw zadel voor Sally aangeschaft een wintec dressuur.
3. Afbeelding

Ook heb ik haar in deze maand in de bak gereden, nog wel onder toezicht van stalgenootjes. Maar het was een begin voor mij :o
4. Afbeelding

April
In april de beste stap gedaan die ik ooit kon doen voor vooral mijzelf. 2x Per week ben ik les gaan krijgen van een vriendin. Dat heeft vooral mij geholpen. Eerst in de bak en toen dat goed ging, buiten.
Ik ben altijd al een angstige ruiter geweest. De vorige 2 paardjes die ik gereden heb waren hier niet zo gevoelig voor als Sally. En het duurt bij mij heel lang voor ik vertrouwen in een paard kan hebben. Maar stapje voor stapje kwamen we vooruit :)
5. Afbeelding
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 0079_n.jpg

Mei
Tussen het wandelen en rijden door nam Sally het er van op de wei.
6. Afbeelding

Juni
In juni kreeg Sally last van een hoefzweer.
Er werd nog meer geluierd.

Er kwam een vliegenmaskertje :D
7. Afbeelding
Een nieuw hoofdstel

Juli
We bleven buiten lessen
Er kwam een vliegendekentje

Augustus
Met de warme dagen zochten we verkoeling in de zee. Stal ligt aan de zeedijk, dus we hoeven alleen maar de dijk over te steken en staan in het water.
8. Afbeelding

http://i1106.photobucket.com/albums/h37 ... c1d67f.jpg

September
9. Afbeelding
10. Afbeelding
We reden zelf steeds vaker in de bak ondertussen. Ook wanneer er niemand op stal aanwezig was.

Oktober
In oktober een grote overwinning voor mezelf gemaakt. We hebben zondag de 6de meegedaan aan de Huijbergse Paarden3Daagse. Vriendin van me ging eerst op Sally, en ik mocht fjordje van stalgenoot lenen. Zo kon ik op afstand zien wat Sally wel of niet zou doen. En ze was zo braaf dat we halverwege hebben geruild, en de intocht reed ik ook op haar.
11. Afbeelding
Mijn uitzicht die dag

November
Schriktraining gedaan

Deze maand is een grote wens van me in vervulling gegaan. Een vakantie met me paard. Met 2 stalgenootjes zijn we een weekend naar Loon op Zand geweest. Wat een verschrikkelijk mooie ervaring was dat. Dit weekend voor het eerst echt stukken gegalopeerd met Sally. Met z'n drieën in galop over de zandvlakte. In galop een heuvel op. Zoveel bos om door te rijden.
12. Afbeelding
13. Afbeelding

December
En toen waren we weer al aangekomen in december. Sally heeft het deze maand erg makkelijk. Vanwege mijn werk en geen licht op stal, staat ze doordeweeks stil.
Soms een stukje aan de hand wandelen of grondwerkoefeningen doen in de bak.
In het weekend doen we nog wel een buitenritje maken, compleet in kerststijl :D
14. Afbeelding
En soms wandelen we in het donker :)

2013 Was voor mij een jaar met een langzame start, maar dat heb ik de laatste maanden dubbel en dwars ingehaald.
Sally is opgebloeid van een scharminkel naar een prachtige dame die nog steeds mooier wordt.
15. Afbeelding


Ik hoop dat 2014 een nog beter jaar wordt. Er staat genoeg in de planning al. Ik wil op voor m'n e-rijbewijs, zodat ik makkelijker met Sally op pad kan gaan.
In april wil ik meedoen aan de tinker sokkenwasrit.
Een kennis die ik via internet heb leren kennen wil deze kant opkomen met haar tinker voor een weekend.
En met stal willen we een weekend naar de veluwe.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.



Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ons eerste jaar in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:20

Leuk verslag zeg! Der sokken zijn wel snel terug gegroeid zo te zien :D.
Ja sokkenwasrit tja had ik dichter gewoond naar daar toe had ik het graag gedaan ook maar van Kortrijk (West-Vlaanderen) met een trailer huur ding kost met toch wat te veel.

Veel plezier toegewenst in 2014 je bent goed bezig met der!


TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Ons eerste jaar in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 00:08

Heel leuk overzicht! Knap paard word ze!

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Ons eerste jaar in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 10:20

Leuk overzicht. Die muts staat haar goed :D

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: Ons eerste jaar in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 13:54

Bedankt voor de reacties.

Ik sta soms nog verbaasd erover als ik zie hoe snel de sokken zijn gegroeid. Niet dat het erg is :-) met sok is veel mooier.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:56

Mooi overzicht.

Veel plezier in 2014

_merel_

Berichten: 1842
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Ons eerste jaar in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:24

Jeeeej! Wat n mooi overzicht! Jullie hebben mooie doelen bereikt dit jaar! Op naar 2014, de olympische spelen en 2 meter springen toch?!

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ons eerste jaar in the picture.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:28

Leeuk overzicht!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers