Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 15:40

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-HZOKKSJA.jpg

Niet zo'n charmante foto, maar het gaat dus om dat bultje naast het bovenste balletje. Ik week veel in zout en soda maar het bultje gaat niet weg. Het doet geen pijn, dus ik dacht erover om het door te prikken. Zou dit kunnen? Ik ben daar altijd zo'n watje mee namelijk :')

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:43

Ik zou even teruggaan naar de pierce shop en ze er daar naar laten kijken ipv er zelf mee te prutsen :). T kan namelijk ook best lidtekenvorming zijn, en daar wil je juist niet in prikken.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:44

Vjestagirl schreef:
Ik zou even teruggaan naar de pierce shop en ze er daar naar laten kijken ipv er zelf mee te prutsen :). T kan namelijk ook best lidtekenvorming zijn, en daar wil je juist niet in prikken.


Dit dus!

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:48

lijkt me eerder een litteken of wild vlees dan iets anders, kun je niet veel aan prikken

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:49

Hoe lang heb je de piercing al?? Net gezet of...?
Doorprikken zou ik niet doen.

Ik heb zelf ook veel gedoe gehad met mijn navelpiercing en ken dit soort bultjes wel, bij mij waren het echter wel ontstekingen (alles geprobeerd, alleen sterilon erop en dan op en neer bewegen hielp en ja ik weet dat dat niet mag). Bij mij deed de piercing dan echter ook ''pijn''.

Littekenvorming kan, na langere tijd, maar die is bij mij alleen zichtbaar als ik van onderaf de piercing naar boven duw.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 15:51

De piercing is begin augustus gezet. Heb er tot een maand geleden nooit wat mee gehad eigenlijk.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:54

Foto nog even bekeken, lijkt me toch een ontsteking hoor... Sterilon was dan uiteindelijk mijn beste vriend.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 15:57

Gewoon erop druppen?

Maar ik dacht dat soda ook hielp tegen ontstekingen, dat heeft tot nu toe ook nog niks uitgemaakt..

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:35

Er op druppen en dan de piercing bewegen zodat het aan de binnenkant komt (weet niet of je 'm er wel eens uit haalt?). Ik had altijd het idee dat de ontsteking niet zozeer op het punt van het bultje zat maar meer binnenin.
Soda, zeezout, niks hielp bij mij. Bleef maar ontstoken. Uiteindelijk is de oplossing bij mij geweest goed droogdeppen met een velletje toiletpapier (dat valt niet uiteen en is niet grof waardoor je er goed bij kunt) en dan Sterilon druppelen en heen en weer bewegen. Heb het nu nog wel eens (ook wel eens met oorbellen), het helpt altijd.

Mij is altijd verteld dat het niet goed is om op die manier te ontsmetten omdat het ook de genezing tegengaat, maar als het onstoken is geneest het ook niet. Na 7 maanden prutsen was ik het helemaal zat met die piercing, besloot ik het toch maar te proberen met Sterilon en klaar was het.

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 17:54

Sterilon is echt niet de beste oplossing.. soms maak je het alleen maar erger ...
Ga gewoon terug naar je piercer en ga niet zelf lopen prutsen...
Mijn zusje heeft dit ook altijd gehad als ze haar piercing (tragus) liet zetten en laat zitten.. (blijkbaar krijgt ze altijd een ontsteking die dan soort van wildvlees/litteken ontwikkeld)..
Het advies van de shop was telkens om de piercing eruit te halen en terug te komen als ontsteking weg was... Maar helaas komt het bij haar telkens terug..

Maar dus niet zelf gaan aanklooien, gewoon ff verstandig zijn en advies inwinnen bij je piercer..

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 18:13

Adviezen van piercers hebben mij indertijd niet verder geholpen en ik was te koppig om de piercing eruit te halen, zonde van de pijn en het gedoe. Je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt natuurlijk. Ik ben misschien heel onverstandig geweest toen maar heb wel mijn piercing nog...

kriistellx
Berichten: 593
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 18:16

Mijn piercer zei dat ik er beter nooit sterilon op kan doen. Ik zou ook gewoon terug gaan ipv er zelf aan gaan zitten prutsen!

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 18:20

Lijkt mij wild vlees of een vochtbultje. Het beste wat je kan doen is met warm zoutwater 2 tot 3 keer per dag erop weken en 's nachts isobetadine erop doen. Ik heb bij mijn 3 kraakbeenpiercings er ook telkens last van gehad, maar na 3 - 4 weken goed verzorgen is het zo goed als helemaal weg :)
Oh, en vooral NIET AAN PRUTSEN.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 18:23

Ik gebruikte altijd dettol of unicura antibacterieel om schoon te maken. Heeft altijd super goed geholpen, ook als het een beetje geïrriteerd was. Dit was trouwens ook altijd het advies van de piercer bij mij!
Ziet er naar mijn idee ook uit als een ontsteking, goed schoonhouden en als het niet snel beter wordt even terug gaan ;)

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 18:39

Had ik ook vlak nadat ik de mijne had laten zetten, mijne is in bad opengesprongen. .. echt ranzig... ik zou even ermee naar de dokter gaan want dit is een flinke ontsteking

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 18:41

Ik heb ook een navelpiercing gehad, kreeg als advies mee om unicura te gebruiken mocht die gaan ontsteken .

Eskimo

Berichten: 3030
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 10:49

Dat had ik ook bij mijn navelpiercing. Uiteindelijk kwam er zelfs wat uit, een soort balletje van vlees :+... Heeft een paar maanden geduurd, behandeld met unicura en niet naar de piercer geweest. Achteraf was dat misschien beter geweest maar het ging na een tijd vanzelf weg en het is ook nooit meer terug gekomen.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:08

Persoonlijk zou ik even terug gaan naar de piercingshop. Het zou een ontsteking kunnen zijn, maar ook litteken/wildvlees. Iets wat vanaf een foto erg moeilijk te beoordelen is... Als je er verder geen last van hebt zou ik eerder zeggen dat het wildvlees is. Iets wat best veel voorkomt.

Zelf heb ik mijn piercings altijd verzorgd met unicura. Ook het advies van de shop waar ik ze liet zetten. En dan zeiden hun ook nog; maak schoon onder de douche want dan zijn je handen ook goed schoon als je het doet nadat je je zelf hebt gewassen. En verder gedurende de dag er niet aan zitten...

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:15

Ik spoelde altijd met dettol. Piercing eerst wat heen en weer bewegen. Dan in een glas lauw water de dettol vermengen. Deze op mijn navel drukken en glas omdraaien. Paar minuten weken en glas terug draaien. Schoondeppen. En de pijn was gelijk weg. Na wat herhalen was ook de ontsteking weg. Al was dat kleiner dan wat op de foto is.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 12:53

Eskimo schreef:
Dat had ik ook bij mijn navelpiercing. Uiteindelijk kwam er zelfs wat uit, een soort balletje van vlees :+... Heeft een paar maanden geduurd, behandeld met unicura en niet naar de piercer geweest. Achteraf was dat misschien beter geweest maar het ging na een tijd vanzelf weg en het is ook nooit meer terug gekomen.


Ieeeeh :')
Ik ga er morgen even mee naar de apotheek. Het ziet er al iets anders uit, alsof het wat meer uitgedroogd is. Maar dat lijkt me alleen maar goed :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:59

Dat kan je maar verstandig is het niet. Dit is littekenweefsel/wild vlees.
Niet per se door ontsteking alswel door te veel beweging van de piercing en/of eerste tekenen van uitgroei. Terug gaan naar de piercer, even laten nakijken, behandelen met fysiologisch water of eventueel wat terramycine (ja oogzalf) er op doen en hopen dat het beter wordt. Apotheek gaat je hier niet mee kunnen helpen, de laatste keer dat ik een apotheker sprak zat er geen piercing gedeelte in hun opleiding.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 13:17

Terug naar de piercer zie ik ook niet zo zitten omdat die ruim een uur rijden vanaf mijn woonplaats zit.
Ik ben bij een piercingshop hier in de stad geweest en zij zei dat zeezouten goed was en dat ik daarmee door moest gaan..

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:18

Je zou ze de foto kunnen mailen?

Ik neem aan dat je ze met een reden uitgezocht hebt, en dat je opzettelijk niet naar de piercer bij jou in de stad bent geweest om hem te laten zetten. Dan zou ik ook op hun vertrouwen voor de nazorg.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 26-12-13 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Kan ik dit doorprikken? (bult bij piercing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 13:24

Dat zou ik wel kunnen doen ja :j zal hun email adres eens opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:30

Femke_L schreef:
Sterilon is echt niet de beste oplossing.. soms maak je het alleen maar erger ...
Ga gewoon terug naar je piercer en ga niet zelf lopen prutsen...
Mijn zusje heeft dit ook altijd gehad als ze haar piercing (tragus) liet zetten en laat zitten.. (blijkbaar krijgt ze altijd een ontsteking die dan soort van wildvlees/litteken ontwikkeld)..
Het advies van de shop was telkens om de piercing eruit te halen en terug te komen als ontsteking weg was... Maar helaas komt het bij haar telkens terug..

Maar dus niet zelf gaan aanklooien, gewoon ff verstandig zijn en advies inwinnen bij je piercer..


Sterilon is taboe maar de piercing eruit halen terwijl het ontstoken is kan wel? Ik heb een traguspiercing en inmiddels 2 oorbelgaatjes (al meerdere keren opnieuw laten doen overigens omdat ik vergat dat er gaatjes zaten :') ) en ik heb nooit, maar dan ook echt nooit problemen gehad met Sterilon. Zelfs niet met mijn traguspiercing. Die heelde prima en is nooit gaan ontsteken oid. Piercing eruit halen terwijl het ontstoken is is juist geen goede keuze, omdat de ontsteking dan "opgesloten" wordt en dus moeilijker te behandelen.