BR zadelonderlegger correctiepad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Friso_lover

Berichten: 1038
Geregistreerd: 29-09-08

BR zadelonderlegger correctiepad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 21:53

Haai Bokkers!
Ik heb al even aan het zoeken geweest maar kon niets vinden met betrekking tot specifiek deze onderlegger. Sorry als het wel bestaat!
Ik heb een half jaar geleden een nieuw zadel aangeschaft bij de zadelmaker weg, gepast en alles, en lag prima. Maar nu het probleem; een paar weken daarna is het paard kreupel geraakt en heeft tot op het heden nog op de rust gemoeten. Als alles zo goed gaat als nu kan ik eind Februari hem weer oppakken. Alleen nu is hij dus al een half jaar op rust, en zie ik dat zijn hele bespiering weg is. Nu vind ik het zonde om mijn niet 'nieuw' zadel weg te moeten doen omdat het zeer waarschijnlijk niet meer gaat passen. Dus zat ik wat rond te kijken en heb met mijn zadelmaker gesproken, hij zei dat een correctiepad misschien een goede tijdelijke oplossing was. Dus met zo'n pad rijden totdat zijn spieren weer als de oude zijn.
Nu kwam ik de BR zadelonderlegger correctiepad voorbij waarbij je zelf met inlages de kussens kunt aanpassen, maar is dit een goede pad? Of zijn er andere, betere, die ik kan nemen?

Hier even een linkje met de BR zadelonderlegger die ik bedoel.

:¨·.·¨:
`·.
Friso&Andor


Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Re: BR zadelonderlegger correctiepad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:02

Ik heb geen ervaring met de BR. wel met ProLite, die onderleggers zijn niet van schapenbont maar meer neopreen/schuim achtig. De inlages zijn ook van een stevig materiaal (deuken niet gigantisch in), en zeker voor paarden die bespiering kwijt zijn vind ik het een prettige tijdelijke oplossing.

♡ A.R. Noah el Nadir ♡
Dressuur L2+3 Springen B+7
Belle Chance
Dressuur B+22

Friso_lover

Berichten: 1038
Geregistreerd: 29-09-08

Re: BR zadelonderlegger correctiepad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 23:46

Bedankt voor je reactie, zal me ook eens in de prolites verdiepen :j

:¨·.·¨:
`·.
Friso&Andor

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: BR zadelonderlegger correctiepad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:50

Prolite pads zijn echt top dingen! Ik heb er ook een :j

Friso_lover

Berichten: 1038
Geregistreerd: 29-09-08

Re: BR zadelonderlegger correctiepad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 13:16

Bedankt voor je reactie. Alleen zijn de prolites ook een stukje duurder dan de BR. :=
Dan zou ik tweedehands moeten zoeken.

:¨·.·¨:
`·.
Friso&Andor

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:49

Prolite blijft goed, het bont van die onderlegger van BR zakt een beetje in na verloop van tijd


Friso_lover

Berichten: 1038
Geregistreerd: 29-09-08

Re: BR zadelonderlegger correctiepad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 14:01

Ohh dat wist ik niet. Dacht dat schapenwol wel aardig stevig bleef. Bedankt voor je reactie :)

:¨·.·¨:
`·.
Friso&Andor

Marjolijnvdh
Berichten: 421
Geregistreerd: 21-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:31

Er zijn ook pads van Le Mieux te koop. Hebben ook vakjes voor inlages. De productnaam ervan is: plain pro-sorb. Deze zijn te leveren met en zonder bont, ook verwerkt in volledige zadeldekken. Makkelijk voor een wedstrijd te gebruiken, een aparte witte pad met inlages.

Succes.

www.zadelpasservicelibertad.nl
Laat uw paard bewegen in vrijheid.

manonutjuh

Berichten: 3001
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: BR zadelonderlegger correctiepad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:46

Bij divoza hebben ze neppers van de prolite. Ik heb er zo een en deze bevalt goed.
Mn zadelmaker heeft ervaring met de prolite pads en vond dit een goede vervanger. Volgens mij hebben ze ze van rossner en equitheme oid..kan ze zo snel niet vinden op de site. Ik heb uiteindelijk de equitheme meegenomen, deze was iets langer. (18inch zadel)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anike, DGL, Googlebot, Odetje92 en 20 bezoekers