De echte waarheid over kerst!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

De echte waarheid over kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 12:44

De kerst gedachte, word naar mijn inzien tegenwoordig vergeten door velen. Winkels worden overspoeld door aasgieren genaamd mensen en voorkruipen is een heel nieuwe hype rond deze dagen. Hele kuddes doen er aan mee! Alles moet groot zijn en duur en kleine cadeaus stellen niks meer voor, want anders doe je niet mee in de samenleving. Bovendien eten die kuddes alsof hun leven er van af hangt en hebben ze gelijk reserves voor het hele jaar!
Is dat nou de kerst gedachte? Het zou toch veel leuker zijn om alles spontaan te doen en genieten van het moment, zonder enige poespas? En vooral genieten van de mensen die je om je heen hebt, want dat is toch het belangrijkste?

Fijne kerstdagen iedereen!

Volg mijn werk op mijn website http://www.grafies.nl/


Anoniem

Re: De echte waarheid over kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:45

Ik vind dat iedereen gewoon kerst moet vieren zoals zij/hij het wilt.

Jij ook!


Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:47

Believe schreef:
Ik vind dat iedereen gewoon kerst moet vieren zoals zij/hij het wilt.

Jij ook!


Helemaal mee eens. Als jij lekker in het moment wil leven: prima. Als de buurman de grootste boom van de buurt wil hebben en dure cadeaus wil geven: ook prima! Belangrijkste is dat je geniet van de feestdagen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

EngeltjeS

Berichten: 16629
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:47

Fijne kerstdagen, ook voor jullie :D

Het is net welke "kant" je op kijkt :)
De kerst bij ons thuis is simpel maar wel enorm gezellig.

"Iedereen moet kerst vieren zoals zij/hij het wilt" inderdaad :)


Zunzuncito

Berichten: 1572
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:47

Je bent er zelf bij om mee te doen aan die wedloop, ik heb geen kuddes gezien, maar jij blijkbaar wel? De kerstgedachte is wat je er zelf van maakt... Ik kan trouwens deze dagen heel weinig spontaan doen; zowat heel Nederland zit op slot...dus nou wordt het "spontaan een rondje door het bos heen wandelen".

Salir De Guatemala Y Entrar En Guatepeor

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 12:49

Dat laatste is zeker waar, iedereen bepaald er zelf over! Maar vind er soms wel een kleine keerzijde aanzitten en dat wilde ik kwijt!

Verder respecteer ik iedereen zoals hij/zij is :j

Volg mijn werk op mijn website http://www.grafies.nl/

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:50

Weinig kuddes hier, behalve onze schapen, en die staan in de stal.
Rustige kerst, we zijn redelijk van de buitenwereld afgsloten, sneeuwstorm op het hoogland rondom....

Anoniem

Re: De echte waarheid over kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:57

Ik heb geslapen tot half 1 door de kerst drukte op het werk moest ik de hele week 5 uur uit bed om dan de bus te pakken en van half 8 tot 12 werken dan in mijn nieuwe huurwoning bezig heb helemaal geen kerst gevoel ook... morge gelukkig de bouwmarkt open kan ik wat spul halen voor we gezellig met de familie moeten zijn

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: De echte waarheid over kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:00

mooi verhaal, jammer dat je jezelf tegenspreekt, je hebt het namelijk over kerst vieren met je naaste maar zo te zien heb je het drukker met je computer ;)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: De echte waarheid over kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:05

helemaal geen last van....ben al 10 dagen niet meer van mijn berg afgekomen.T.V uit.Prima zo.
Ieder zijn meug.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Eleionomae

Berichten: 19589
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De echte waarheid over kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:09

kerst is voor mij gezellig met mijn familie eten, kadootjes onder de boom, terug kijken op alweer een jaar voorbij. Verder is het vooral lekker relaxen, en dingen doen waar ik anders niet aan toe kom zoals mijn huis opruimen enzo _O-

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:11

sanso schreef:
mooi verhaal, jammer dat je jezelf tegenspreekt, je hebt het namelijk over kerst vieren met je naaste maar zo te zien heb je het drukker met je computer ;)

Ik moet morgen kerstvieren maar eerst langs de bouwmarkt we hoeven er pas 3 uur te zijn

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:21

knetterhard schreef:
Alles moet groot zijn en duur en kleine cadeaus stellen niks meer voor, want anders doe je niet mee in de samenleving. Bovendien eten die kuddes alsof hun leven er van af hangt en hebben ze gelijk reserves voor het hele jaar!


Dit stukje geldt toch eigenlijk bij alle feestdagen, ga maar eens de dag voor Pasen naar de supermarkt :')
Ik kan er eigenlijk wel om lachen, feestdagen is in NL net iets als de dag dat de hongerwinter wordt aangekondigd.. :=
Wij vieren hier Kerst zoals we dat al 20 jaar doen; iedereen haalt wat kleine kadootjes, niet teveel uitgeven maar 'n stapel pakjes onder de (kleine) kerstboom, daar gaat het om. Wel gourmetten we, 2e Kerstdag, omdat dat hier iets is om maar 1x per jaar te doen. En dan niet voor 50€ aan vleesschotels uitgeven maar alles zelfgemaakt van de "gewone" boodschappen, maar dan op klein formaat. Kerststol bak ik meestal ook zelf. Vind het altijd wel gezellig, is de enige feestdag die we echt vieren dus ach, al die chaos eromheen, hoort er gewoon een beetje bij :+ (en de dag NA kerst is altijd leuker winkelen omdat alles wat in kerstverpakking zit, dan in de aanbieding is :D )

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: De echte waarheid over kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 13:32

Het is gewoon jammer dat mensen ook wordt vergeten, zo nodigen wij al jaren mensen uit metkerst die alleen zitten. Zo hebben wij jaren geleden ook een soort van zwerver uit gengenodigd en het was super gezellig! Ik scheer natuurlijk veel mensen over een kant, en dat had ik misschien niet moeten doen!

Maar ik vind het gewoon belangrijk, dat alle kleine dingen mee tellen, zo ook mensen die niks hebben! En dit geldt niet alleen voor kerst! :)

Bovendien vier ik kerst om 4 uur en houden wij het niet groot, maar dat moet iedereen ook zelf weten.

Ik vind de ultieme kerstgedachte dat mensen om zich heen kijken, want sommige mensen hebben niks!

En gelukkig zijn er een genoeg mensen die dat wel doen, maar voor mijn gevoel is er een groep die net iets teveel bezig is met zichzelf :j.

Sorry maar dat is stiekem mijn mening ober dat uitgebreide gedoe van sommigen..

Volg mijn werk op mijn website http://www.grafies.nl/

Eleionomae

Berichten: 19589
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De echte waarheid over kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:34

de echte waarheid over kerst is dat mijn vriend waarschijnlijk mijn kerst kadootje gister in zijn opruimwoede naar de stort heeft gebracht :Y)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 13:38

Eleionomae schreef:
de echte waarheid over kerst is dat mijn vriend waarschijnlijk mijn kerst kadootje gister in zijn opruimwoede naar de stort heeft gebracht :Y)

:')

Hier moet ik stiekem wel een beetje om lachen, wat nu?

Volg mijn werk op mijn website http://www.grafies.nl/

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:42

knetterhard schreef:
Het is gewoon jammer dat mensen ook wordt vergeten, zo nodigen wij al jaren mensen uit metkerst die alleen zitten. Zo hebben wij jaren geleden ook een soort van zwerver uit gengenodigd en het was super gezellig! Ik scheer natuurlijk veel mensen over een kant, en dat had ik misschien niet moeten doen!

Maar ik vind het gewoon belangrijk, dat alle kleine dingen mee tellen, zo ook mensen die niks hebben! En dit geldt niet alleen voor kerst! :)

Bovendien vier ik kerst om 4 uur en houden wij het niet groot, maar dat moet iedereen ook zelf weten.

Ik vind de ultieme kerstgedachte dat mensen om zich heen kijken, want sommige mensen hebben niks!

En gelukkig zijn er een genoeg mensen die dat wel doen, maar voor mijn gevoel is er een groep die net iets teveel bezig is met zichzelf :j.

Sorry maar dat is stiekem mijn mening ober dat uitgebreide gedoe van sommigen..




bied die zwerver dan ook als het geen kerst is, woonruimte aan.Dat vind ik het hypocriete van kerst.Het hele jaar door zijn er mensen die niets hebben niet alleen met kerst.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Eleionomae

Berichten: 19589
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:43

knetterhard schreef:
Eleionomae schreef:
de echte waarheid over kerst is dat mijn vriend waarschijnlijk mijn kerst kadootje gister in zijn opruimwoede naar de stort heeft gebracht :Y)

:')

Hier moet ik stiekem wel een beetje om lachen, wat nu?


Niks :') Het is gelukkig mijn kadootje en niet dat van mn ouders ofzo, dus ik maak er maar geen al te groot probleem van, behalve dat het gewoon heel dom van hem is :+ Heb net zelf ook nog even gezocht in de die kamer, maar het is echt onvindbaar _O- Meneer houdt alleen al zo van kerst, dus dit is wel echt de kers op zijn toch al zo'n goede humeur :')

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

vickers
Berichten: 680
Geregistreerd: 07-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:43

Eleionomae schreef:
de echte waarheid over kerst is dat mijn vriend waarschijnlijk mijn kerst kadootje gister in zijn opruimwoede naar de stort heeft gebracht :Y)


Hilarisch, ik geef persoonlijk weinig om alle feestdagen en vind het wel grappig alle stress die bij sommige mensen de kop op steekt voornamelijk voor het kerstdiner. En inderdaad bij alle feestdagen waarbij de winkels een dagje dicht gaan slaan wij met zijn alle in alsof we een honger winter krijgen.
Ik hoop dat iedereen het kan vieren naar eigen wensen. Ik ga net zoals gisteren zo lekker te werk, werk met voornamelijk Islamitische mannen. Cous cous als kerst diner bevalt prima:)
Fijne kerst allemaal.

Bixie jurylid Noord Holland, daarbuiten in overleg.
Working Equitation oefendagen Noord Holland
Gediplomeerd Instructrice
Bixie clinics, voor meer info PB

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:46

Iedereen moet doen wat hij wil. Wij doen geen cadeautjes, gaan eerst lekker naar de kerk. En 's avonds heerlijk eten. Waar ik ook voor heb meegeholpen aan de drukte in de winkel. Tja, donderdag is mijn vrije dag en dus boodschappendag en als die uitvalt moet ik het dus op een andere dag doen :+ ik denk dat meer mensen dat probleem hebben.

En trouwens... Als iedereen massaal geld gaat uitgeven met kerst, helpen we lekker de economie de winter door :j

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:48

geerke schreef:
knetterhard schreef:
Het is gewoon jammer dat mensen ook wordt vergeten, zo nodigen wij al jaren mensen uit metkerst die alleen zitten. Zo hebben wij jaren geleden ook een soort van zwerver uit gengenodigd en het was super gezellig! Ik scheer natuurlijk veel mensen over een kant, en dat had ik misschien niet moeten doen!

Maar ik vind het gewoon belangrijk, dat alle kleine dingen mee tellen, zo ook mensen die niks hebben! En dit geldt niet alleen voor kerst! :)

Bovendien vier ik kerst om 4 uur en houden wij het niet groot, maar dat moet iedereen ook zelf weten.

Ik vind de ultieme kerstgedachte dat mensen om zich heen kijken, want sommige mensen hebben niks!

En gelukkig zijn er een genoeg mensen die dat wel doen, maar voor mijn gevoel is er een groep die net iets teveel bezig is met zichzelf :j.

Sorry maar dat is stiekem mijn mening ober dat uitgebreide gedoe van sommigen..




bied die zwerver dan ook als het geen kerst is, woonruimte aan.Dat vind ik het hypocriete van kerst.Het hele jaar door zijn er mensen die niets hebben niet alleen met kerst.


Dat snap ik idd ook nooit zo goed... De andere 363 dagen zit ie ook alleen, waarom dan alleen met kerst naar hem omkijken?

[o]

Eleionomae

Berichten: 19589
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:48

Ja ik moest ook echt nog even boodschappen doen voor 2e kerstdag, niet omdat we dan zo uitgebreid gaan eten, maar omdat ik anders gewoon echt niks meer in huis had _O-

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: De echte waarheid over kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:53

Vind trouwens de topic title een beetje aanmatigend, zeker omdat om zo´n "captain obvious" type "waarheid" gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:54

Als christen is het natuurlijk vooral de geboorte van Jezus. Daarnaast hoort familie er bij! Maar ik zou net zogoed alleen met de kat opschoot een kerstfilmpje opzetten hoor.

Janine1990

Berichten: 43774
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:54

Ach, het oog kijkt altijd van zich af ;)

Ben het helemaaaal met Believe eens!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bebble, GrapeshotBot, Travel_me en 21 bezoekers