2013, wat een jaar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 22:50

Wat was 2013 een bewogen en minder fijn jaar!
Hier ons overzicht met heel veel diepte en gelukkig ook een paar hoogtepunten!

Mirre is een KWPN merrie van 9 jaar oud (25 april 2004).
ze is sinds 10 november 2011 in mijn bezit :)

Januari

Deze maand viel er veel sneeuw en hebben we niet veel gereden maar wel heerlijk in de sneeuw gespeeld! Ook hadden we dit jaar voor het eerst onze startkaart aangevraagd! Dus we konden officiële wedstrijden gaan starten! Helaas had Mirre afentoe dikke benen, ze was niet kreupel maar wel wat warmer. Tot mei wisten we niet wat het was
1. Lekker buiten in de sneeuw!
Afbeelding

Februari

Een maand met wat stress, Mirre had al tijdje last van Bloedneuzen na het rijden. we dachten altijd gewoon een adertje totdat het ook gewoon kwam als ze stil stond. We zijn naar de kliniek geweest en is ze helemaal onderzocht. Er is toen der tijd niets gevonden. Helaas heeft ze nog afentoe last van een bloedneus. Verder hebben we deze maand lekker rustig aan gedaan. Ook deze maand paar keer dikke benen gehad, nog steeds niet wetende wat het was. maar ze liep wel gewoon zuiver.
2. in de kliniek
Afbeelding

Maart

Eindelijk werd het weer wat beter weer. we begonnen weer de training op te pakken.
Verder lekker buitengereden. helaas van deze maand geen foto's.

April

In April waren we hard trainen voor onze aankomende wedstrijden! Ik had er enorm veel zin in. Ons eerste officiële wedstrijd zou 12 mei zijn! Ook hadden we een Cowboy Fotoshoot. Voor een vriendin haar portfolio.
3. CowGirl en western paard haha!
Afbeelding
4.
Afbeelding

Mei

Wat een maand was dit.. onze eerste officiële wedstrijd waar we 2e werden met 184 punten de andere proef waren we gediskwalificeert omdat Mirre wilde bewijzen dat ze een Springpaard is.. :')
De dag daarna was het mis, Goed mis. Mirre lag en wilde niet meer opstaan in de wei. ik trof haar aan met 2 enorme dikke achterbenen en 2 mini wondjes mok. DA gebeld en die kwam 2 dagen later we moesten eerst de mok behandelen, benen koelen en goed afdrogen en stappen. de 3e dag kon ze niet meer lopen.. DA gelijk geweest en dit was een ernstig probleem, ze heeft een katheter met 6 a 7 spuiten gehad en enorm veel medicijnen. En toen snapte begrepen we het. de Mok kwam opeens tot aan der spronggewricht van binnen naar buiten uitzetten, dit zat waarschijnlijk al langer in haar benen waardoor ze zo vaak dikke benen had.. De mok zat tot haar pezen. het was dus nog spannend of we ooit nog erop zouden kunnen omdat der pezen beschadigt konden zijn. en met al dit gedoe moest ik ook nog me examen zien te halen, terwijl ik heel de dag bij me paard zat en geen boek heb open gehad ben ik gelukkig met allemaal voldoendes geslaagd. Maar ik had dan ook Mirre beloofd, Ik haal me examen en jij komt hier weer helemaal bovenop.
5. eerste officiële wedstrijd!
Afbeelding
6. Der dikke benen..
Foto Benen

Juni

Deze maand nog steeds in de weer met medicijnen en zorg, en wekelijks (in mei dagelijks) bezoek van de DA. omdat het er helemaal uit moest anders zou het niet goed komen met der pezen.
deze maand hebben we dan ook veel geknuffeld en gewandeld, ik was hele dagen met haar bezig.
7. Wandelen
Afbeelding
8. hinniken met gras in je mond haha..
Foto

Juli

Deze maand ging Mirre heel hard vooruit en kregen we groen licht om weer heel rustig te gaan opbouwen. we begonnen met losgooien, Dubbele lijnen en toen stap rondjes erop, daarna afentoe een drafje erbij en zo bouwde we het verder op.
9. weer voor t eerst los!
Afbeelding
10. na een halve maand dat we mochten opbouwen wat fotootjes gemaakt.
Foto rijden

Augustus

Deze maand ben ik 11 dagen op vakantie geweest. verder zijn we gaan trainen want we hadden 1 september de zilveren mustang. we zouden springen en dressuren. Mirre is een angsthaas met Springen dus we hadden 3 weken om springlessen te nemen. dit ging niet altijd goed..
11. zonsondergang foto's <3
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14. Lekker springen
Foto Springen

September

1 september was de wedstrijd. de dag voor de wedstrijd weigerde ze alle hindernissen. ik was dan ook echt stom verbaasd dat ik alle 2 de parcours foutloos sprong!! wat was ik trots! ook Dressuur ging goed en werden we 2x 4e van de 15 mensen :) daarna zijn we verder gaan trainen voor de wedstrijd in oktober.
15. Dressuur
Afbeelding
16. Springen
Foto Springen wedstrijd

Oktober
Dit was een rustige maand we reden buiten en genoten heerlijk. ook hadden we een wedstrijd op staan. hier werden we 2x 1e, wat was is trots :D van de proef zelf geen (duidelijke) foto's.
17. Losrijden
Afbeelding

November

In november ging het even wat minder met rijden, het ging gewoon niet meer. zadel gecheckt die was goed. naar een andere lesgeefster gegaan wat gelijk al verschil maakte! en we zijn lekker naar de Drunese Duinen geweest. wat was dat gaaf!
18. in de duinen!
Afbeelding

December..

Wat een rot maand.. wie had dit nou verwacht. Mirre is 9 december met spoed naar de kliniek gebracht s 'avonds en geopereerd.. voor het hele verhaal + foto's zie dit topic : Na alle ellende, weer ellende..@Kliniek
hier zet ik ook Update's over haar neer en foto's van de wond.
Nu is het een lange tijd boxrust en alleen maar knuffelen en hopen dat ze snel hersteld.
19. <3
Afbeelding

Ik hoop dat 2014 wel ons jaar wordt. ze heeft dit jaar zo veel pijn gehad en is overal bovenop gekomen tot nu toe. tis een vechtertje en daarom verdient ze het wel om in het zonnetje te staan.
wel weet ik dat ze nooit meer bij me weggaat nadat we allemaal hebben meegemaakt!! we hebben dan ook een super band die ik niet zou kunnen missen!

iedereen fijne kerstdagen en een gelukkig 2014

bente_sat
Berichten: 483
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: goudswaard

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:43

Super mooi overzichtje! Dit dramatische jaar moeten jullie gewoon vergeten. 2014 wordt jullie jaar, jullie gaan knallen!!!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 00:14

Dankjewel! Ik hoop het ook!

cathyenbeau

Berichten: 548
Geregistreerd: 24-07-12

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:30

Heel veel succes voor jullie in 2014 en de komende jaren!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 10:32

Dankjewel! :)

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:17

Dat 2014 maar een mooi jaar voor jullie mag worden +:)+
Ik wens jullie dan ook veel gezondheid Y;(

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 16:27

Heel erg bedankt! :)

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:48

Tjee jij hebt een heftig jaar achter de rug zo.
Been is mooi gehecht en komt wel goed denk ik.

Ik hoop dat 2014 jou jaar wordt. Veel plezier.

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 21:48

Ja is heel mooi gedaan gelukkig!
En dankjewel!!

N_Quirro

Berichten: 343
Geregistreerd: 27-05-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:57

Oh, wat heftig allemaal!
Ik hoop voor jullie dat het allemaal beter gaat in 2014..

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 23:29

Heel erg bedankt. Ik hoop het ook!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 18:41


Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:54

2013 maar lekker vergeten voor een deel en op naar 2014 !

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 19:19

@ _Mondy_ gaan we zeker doen! en hopelijk genieten in 2014 :)

terrilover

Berichten: 198
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: goudswaard

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:54

We gaan ervoor duimen dat mirretje in 2014 helemaal gezond is! Dat verdiend deze lieve merrie

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:02

jeetje wat erg allemaal :(
Hopen dat 2014 beter wordt

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 20:59

Dank jullie wel <3

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: 2013, wat een jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:02

Verband is er vanavond al afgegaan! zie topic : Klik voor foto's van de wond paar uur nadat het verband eraf is!