Wat vind je van Manege van Loon?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
EvaaxGucci

Berichten: 328
Geregistreerd: 28-11-13

Wat vind je van Manege van Loon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 14:53

Heee,

Ik rijd zelf al heel wat jaartjes op manege van Loon en vind het zelf een harstikke leuke manege.
Ik zal er is wat over vertellen.. Ze hebben er heel wat pony's en paarden staan. Qua pony's hebben ze een aantal haflingers en een aantal fjorden, ook hebben we super veel kruisingen enzovoort!
Je kunt er lessen rijden, maar ook buitenritten en gezellig op ponykamp gaan.

Nu vroeg ik me af, ben jij ooit bij Manege van Loon geweest?
En zo ja, wat zijn jou ervaringen daar? :)

Victoria Verida <3


Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:42

Ik heb er een keer een buitenrit gereden. Het was een leuke en mooie buitenrit en de ponys waren braaf. Wat ik zelf minder vond was dat de ponys aan een halsband vast staan in een soort van koeienstal. Ik weet dat ze veel buiten staan, dus zo erg is het niet, maar ik vond het er een beetje zielig uitzien. En ook viel mij op dat alle ponys en paarden behoorlijke drukplekken hadden van het tuig. Voor mij betekent dat dat het tuig niet goed past. Dit waren een paar dingen die mij toen opvielen.
Laatst bijgewerkt door Rubio op 15-12-13 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rubio: B+20, L1+14, L2+23, M1+21, M2+14
Domino: B+4

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: Wat vind je van Manege van Loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:45

Ik ben er van de zomer ook geweest voor een buitenrit. De drukplekken vielen mij inderdaad ook heel erg op. Voor de rest waren de paarden erg vriendelijk. Maar ik vond de buitenrit eerlijk gezegd een beetje ''saai''. Ik reed toen mee met de gevorderde groep. Ik vond dat er erg weinig gegaloppeerd werd tijdens de rit.

Anima Del Cacciatore Z v. Air Force HH x Oramé x Nimmerdor x Voltaire In opleiding
Trijntje Op rust
[PP] [VOLG] Anima weer in training!

xDaphnexx
Berichten: 1072
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat vind je van Manege van Loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:37

Jaa ik 2x op ponykamp en al veel buitenritten gereden daar ik vind het erg gezellig :)

Horse's need a strong leader, not a rough and tough leader

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat vind je van Manege van Loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:41

Ik ben er een jaar of 10 geleden op ponykamp geweest. Toen vond ik het erg leuk, maar was ik nog een pennymeisje van een jaar of 9 wat drukplekken etc niet zag. De strodekjes vond ik ook een beetje apart, maar ik heb begrepen dat ze dat tegenwoordig niet meer doen. Ik heb de hele week op Lambik gereden, vond ik een erg leuke pony, al ben ik er wel van af gevallen := Ik hoorde van mijn instructeur ook dat begeleiders bij Van Loon blijkbaar wel eens 2 jonge paarden aan de hand meenemen op buitenrit om ze verkeersmak te maken. Weet niet of dat waar is, maar dat vond ik wel een vreemd verhaal, nogal onverantwoord. Maar, ponykamp was destijds wel leuk :)

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wat vind je van Manege van Loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:45

Ik ben er één keer geweest en zal er niet meer heen gaan en er zeker geen geld aan spenderen.

Sperriempje
Berichten: 111
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:46

Is dat die manege waarbij de paarden/pony's bij de beginners allemaal vast worden gemaakt aan een lange stang bij een buitenrit?

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wat vind je van Manege van Loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:48

Jap.. :=

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:05

Ja leuk, manege van Loon. Met een hele groep recht achter de kont van m'n bijrijd paard langs galopperen. Gillend en krijsend door de bossen terwijl je rustig van de natuur wil genieten. Top. :')

Ik ben ook al eens zo'n paardentreintje tegen gekomen, met gehandicapte kindertjes erop. (weet niet helemaal zeker of die ook van Loon kwamen) Voor zo'n kind ontzettend leuk natuurlijk, maar ze kwamen in draf langs en ze zaten toch een partij te stuiteren, ponies kregen enorme klappen op de rug en voor die kindjes nou ook niet echt comfortabel denk ik. Zo'n kindje zal er maar af donderen en op die ijzeren stang terecht komen. Moet er ook absoluut niet aan denken wat er gebeurt als er eentje het in z'n bol krijgt. Het zijn en blijven dieren.

Ben er als kind een keertje geweest met de verjaardag van een vriendinnetje en wat me vooral met rijden op viel is hoe hard en stug die beestjes waren. Helemaal afgestompt arme dingen.. vraag me af hoe de lesjes in de bak daar ging want volgens mij konden ze daar alleen maar vierkant de bochten door. Is toch ook gewoon niet fijn rijden?
Ik weet verder niet hoe de ponies er nu bij staan.. ze hebben wel altijd leuke kruisingen staan.
Koeienbanden is ook niet mijn idee, maar ik geloof dat ze daar alleen aan stonden om opgezadeld te worden? en dat die ruimte buiten de lessen om wordt afgesloten en fungeert als loopstal.

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

xDaphnexx
Berichten: 1072
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:41

Ze hebben er nu geen strodekjes meer maar gewoon normale dekjes en de drukplekken heb ik eigelijk niet zo opgelet maar ik vind de pony's helemaal niet afgestomt hoor ze komen elke dag buiten dat is op de meeste manege echt niet zo en de paarden die verkeersmak worden gemaakt. worden dat niet aan de hand hoor !

Horse's need a strong leader, not a rough and tough leader

joycekerijk
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-12-13

Re: Wat vind je van Manege van Loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:49

ik ben al 3 keer op ponykamp bij Manege van Loon geweest,
ik vind het een super gave manege, en op ponykamp met erg gave leidingen.
ze geven er goed les, en weten ook goed hoe ze je kunnen helpen.
de kamers daar vond ik iets minder, niet heel schoon.
Maar ben bij meerde manege's geweest op ponykamp, en dan was dit
nog wel een van de schoonste.
Het leukste vind ik er dat er erg veel verschillende paarden & pony's zijn
Dus voor iedereen vast een leuke.
ik vind de prijzen best duur voor een buitenritje, maar voor ponykamp valt het weer wel mee.
ik vind het wel absoluut een manege om aan te raden.
zou er het liefste elke week les hebben, maar dat is een beetje ver weg voor mij ; helaas.

Ze hebben nu geen strodekjes meer, maar wel zadels die niet echt goed passen heb ik het idee.
En helemaal afgestompte dingen vind ik absoluut niet waar. en ze kunnen ook gewoon normaal door een bocht. net zoals bij andere maneges.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:03

Ik ben er de afgelopen 2 jaar op ponykamp geweest, en had ook al veel verhalen gelezen als hierboven, maar ik vond het erg meevallen hoor. Ik vond het er echt leuk. Strodekjes hebben ze niet meer, en die 'drukplekken' (die witte plukjes haar) schijnen geen drukplekken te zijn, maar een schimmelinfectie van een paar jaar geleden. Een paard dat wel een plekje had werd driedubbeldik ingepakt met zadel: dekje, 'dekentje' met stro erin, bontje en dan zadel. Overigens heb ik geen verstand ervan of zadels passen of niet, dus daar ga ik ook niets over zeggen.

Qua rijden vond ik de lessen leuk en leerzaam, en die pony's kunnen ook gewoon stelling en buiging, vond de gallop op de meeste paarden zelfs nog fijner dan die op mijn eigen manege (als in, op de manege waar in normaal rijd moet je bij bijna alle paarden de buitenteugel echt goed erbij houden anders vallen ze uit elkaar, wat bij deze paarden niet hoefde)
Op buitenrit waren ze ook best streng hoor, de laatste dag toen iedereen wat moe was enzo, hebben we er ook echt commentaar op gehad dat we allemaal beter moesten opletten omdat het anders gevaarlijk werd (beter bij de groep blijven, opletten wat je paard doet niet alleen kletsen)

Ik vond het dus erg meevallen, na alles wat ik had gelezen en ga deze zomer ook weer terug, maar ik ben er dan ook nooit eerder geweest, maar naar wat ik begreep wordt alles er voor de paarden steeds beter hoe meer 'jonge' jan het bedrijf over neemt :)

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:05

Floriske schreef:
Een paard dat wel een plekje had werd driedubbeldik ingepakt met zadel: dekje, 'dekentje' met stro erin, bontje en dan zadel.


Dat vind ik dan weer raar. Als een zadel niet past dan los je dat niet op met driedubbele dekens en dergelijke dingen. Het zadel gaat er niet beter van zitten. :\

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Wat vind je van Manege van Loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:13

De naam kwam me bekend voor en keek even op de site, maar ik schrok wel van de foto's...
Lijkt me geen toeval dat ze vrijwel allemaal (behoorlijke) drukplekken hebben!

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:23

YellowGray schreef:
Floriske schreef:
Een paard dat wel een plekje had werd driedubbeldik ingepakt met zadel: dekje, 'dekentje' met stro erin, bontje en dan zadel.


Dat vind ik dan weer raar. Als een zadel niet past dan los je dat niet op met driedubbele dekens en dergelijke dingen. Het zadel gaat er niet beter van zitten. :\

Ja, ik weet het niet meer precies. Volgensmij lag het niet aan het zadel/drukplekken, maar had ie wat anders waardoor die tijdelijk ook dat 'dekentje' met stro had. Normaal had die met als alle andere ook alleen een dekje, bontje en dan zadel.

@beestenfreak: ik heb dus geen verstand van zadels (verder dan dat de schoft vrij moet zijn en niet achter de ribben komt weet ik het ook niet haha) maar die plekjes schenen dus van een schimmelinfectie van een paar jaar geleden te zijn. De schimmel is weg, maar de plekjes blijven....

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Wat vind je van Manege van Loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:28

ben er met school heen geweest :j zat op nummer 31, erg leuk mak fjordje. buitenrit was egt leuk *\o/*
maar de paarden hadden veel drukplekken :( het tuig was niet super

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:32

Tuurlijk zullen het ook druk plekken zijn maar de grootste vlekken komen zeer zeker van een infectie af waar ze lang last van hadden.
Ik heb er 2x stage gelopen en heb ook weleens ponys daartegen moeten behandelen :)
En de stands...tsja het is niet meer van deze tijd maar of het nou zo slecht is..nee vind ik niet.
Word goed voor deze dieren gezorgd en komen veel buiten.
In vergelijking met andere maneges is dit het paleis.
Tuurlijk kan het wat rommelig overkomen maar goed, dat moet niks uitmaken

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Somebody85

Berichten: 258
Geregistreerd: 29-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:36

Ik werd er ook niet vrolijk van.... Paardenwelzijn was toen niet zoals ik verwachten. Idd drukplekken, strodekjes en pony's aan een halsband. Verder moesten de paarden die dag dat ik er was na een lange rit van 4 uur, waarvan flink gegalopeerd door de duinen en 27 graden, weer met een ander meisje naar buiten terwijl de pony waarop ik zat toch echt duidelijk erg moe was. De rit daarin tegen was zeker wel de moeite waard.

xShannentje
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-10-11
Woonplaats: omgeving breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:38

Ik heb er meerdere keren buitenritten gedaan (vooral op Pooh en met max en silvester etc..) Met de ritten was niks mis, maar het voorafgaande.. Zakken gevult met stro? Mensen die naar me schreeuwde dat ik op moest zadelen terwijl ik voorheen altijd gewoon nog kon poetsen.. En dan echt schreeuwen, niet gewoon vitten.. Rare gang van zake.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:48

Ik heb er een keer een buitenrit gedaan met 3 vriendinnen. Paardjes en tuig zagen er goed genoeg uit, ik herinner me geen dekens? Gewoon dekje. Wij mochten zelf zadelen enz. Ik zat op een vrij grote vos genaamd Relax.
Wat me opviel was dat we buiten naast elkaar (2 aan 2) galoppeerden, dat ben ik niet gewend :+ En die Relax waar ik op zat bleef daar niet heel relaxed onder :')
Ik reed ergens vooraan en raakte in gesprek met de eigenaar(?) van de manege die de rit leidde, en op een gegeven moment - we zaten in draf - zei hij, rij jij maar door en ga daar maar links, ik kijk even of alles goed gaat in de rest van de groep (helemaal achteraan reden kinderen mee). Hij ging dus naast het pad staan en liet de groep langs draven.
Dat vond ik wel heel apart: hij kent mij niet en ik ken het paard en de omgeving niet. (Hij had natuurlijk wel meteen gezien dat ik wel kan rijden :D ) Daarnaast, het was echt een grote groep met voornamelijk paarden, om dan helemaal achteraan een paar kleine pony's met kids van een jaar of 8, 9 te plakken, mwah. Kan ik me wel voorstellen dat je halverwege even wil checken of alles nog ok is, maar dit vond ik niet zo'n handige manier.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:54

Van loon heeft geen relax, de duiksehoef in loon op zand wel en dat is een koffievos Haha
Je omschrijvingen kloppen ook precies

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)


Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:59

LukieBradley schreef:
Van loon heeft geen relax, de duiksehoef in loon op zand wel en dat is een koffievos Haha
Je omschrijvingen kloppen ook precies

Oh echt?!
Wat stom!
Ik dacht echt dat wij bij Van Loon reden :+
Oeps. Sorry :o
(Ik had het ritje niet geregeld... En ik reed met iemand mee... Vandaar O:) )

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: Wat vind je van Manege van Loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:05

Heei,

Ben er 4x op ponykamp geweest ;) Was super gezellig we hebben het erg naar ons zin gehad.

Geweldige leidingen, buitenritten waren altijd erg leuk... maar na 4 jaar wou ik wel weer eens iets anders

Het enigste wat ik storend vond dat de zadels gwn totaal niet paste .... Volgendsmij denken ze van oww we proppen er een bontje onder en dan ligt het wel goed ... :(:)


Veder niet ontevreden over de manege :D


Xiiees

2 Feet move your body.. 4 feet move your soul.. :D Gambola D.C Y;( Geisha <3

smospo

Berichten: 8
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:58

Altijd heerlijke ritten bij van Loon. Paarden en ponies zijn ontspannen tijdens de buitenritten zeker in vergelijking met maneges waar ze maar 1x per week of minder naar buiten gaan. Als iemand duidelijk uitlegt wat voor soort paard hij wil bij het uitdelen van de paarden dan krijg je ook vrijwel altijd een paard wat bij je past. Ik wil altijd een brave en mijn vriendin wil graag een wat pittiger paardje en dat staat er allemaal tussen.

missRosanne

Berichten: 691
Geregistreerd: 22-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:03

Wat moet ik mij voorstellen bij een ijzeren stang waar de pony's aan vast zitten? Ondanks dat het in feite een duidelijke beschrijving is kan ik me er geen beeld bij vormen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 41 bezoekers