Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Memphis_

Berichten: 1419
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Vaassen

Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 18:15

Hallo bokkers! :wave:
Leuk dat jullie een kijkje komen nemen in ons topic.

Ik zal Balaine even aan jullie voorstellen:
Balaine is een 7 jarige merrie van Johnson x Julio Mariner. Ze meet 1.66m en op dit moment is onze stand M2 dressuur met 13 winstpunten! We mogen dus Z starten! :D Balaine is in de omgang echt een schat van een dier, zelfs mijn nichtje van bijna 5 kan alles met haar doen. Met rijden is het een ander verhaal, dan komt toch wel de merrie in haar naar boven. Behandel haar met respect en alle geduld, dan gaat ze voor je door het vuur! Ik heb Balaine al vanaf dat ze 1,5 was en ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en dus zelf opgeleid. Totdat ze 4,5/5 jaar was hebben we grote problemen gehad, Balaine werd gevaarlijk en ik was bang voor d'r. We hebben toch doorgezet en onze band is nu sterker dan ooit! Mijn meisje, mijn vriendinnetje, mijn diva! :+:

Januari
In januari reden we wat wedstrijdjes en werden we M2 startgerechtigd! :D
Ook gingen we voor het eerst sinds een jaar weer naar de clublessen. Door onze mindere periode van vroeger, durfde ik dat niet. Op de club in een groep was ze zó anders dan op wedstrijd.. Toch de knoop doorgehakt en weer gegaan. Het ging opzich wel redelijk goed, maar we zaten allebei vol spanning. Lekker rustig aan gedaan en ook al zou ze alleen maar wennen aan het gebeuren eromheen, gingen we vol goede moed elke donderdagavond naar clubles.

Laten we maar gelijk beginnen met deze foto, precies zoals Balaine is. :+
Afbeelding

Februari
We gingen nog steeds naar clubles, maar helaas ging het weer mis.. Balaine was doodsbang voor andere paarden en mijn spanning hielp haar ook niet. Toen ik er met de les een keer afviel, hebben we besloten om niet meer te gaan. Ons vertrouwen in elkaar had even een deuk gehad, en ik wou het niet nog erger maken.. Dus trainden we lekker door met onze eigen instructrice en lieten we Balaine langzaamaan weer wennen aan andere paarden.
Ook hebben we 1 wedstrijdje gereden in februari, in het M1. Tijdens mijn proeven reed er op het voorstukje een grote Fries waar ze behoorlijk bang voor was. Toch haalden we een 2e en 3e prijs met 2 mooie winstpunten! :)

Helaas geen foto's van deze maand. Daarom maar een leuke foto samen met mijn nichtje. Zij en Balaine zijn de beste vriendinnetjes, aldus mijn nichtje van 5. <3
Afbeelding

Maart
In maart ging het alweer een stuk beter met Balaine en andere paarden. We gingen weer lekker op wedstrijd en werden op een wedstrijd 2x dik 1e met 186 & 194. Ook reden we eind maart onze laatste M1 wedstrijd die we afsloten met 2 winstpunten! Thuis trainden we lekker verder voor de M2.

Afbeelding

:+:
Afbeelding

April
In april hadden we ons M2 debuut en dat was gelijk de 1e buitenwedstrijd van het jaar! Pff, ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een wedstrijd geloof ik. Balaine zou Balaine niet zijn als de 1e buitenwedstrijd geen feestje werd. :+ Ik heb in de 2e proef alle hoeken van de ring gezien en heb ik besloten om af te groeten. Ze is zo tekeer gegaan in de proef dat haar achter ijzer er schots en scheef onder hing. Ik was behoorlijk teleurgesteld en vroeg me af of we wel klaar waren voor de M2.. Toch trainden we lekker verder want thuis ging het top!

Afbeelding

Mei
In mei reden we 2 wedstrijden. Op de eerste vond Balaine het weer veel te gezellig, waardoor beide proeven een ramp waren.. Toch zaten we beide proeven dicht tegen de 180 aan, dus het gaf toch wel wat moed dat er wel progressie in zat. :) De andere wedstrijd was de 1e selectie voor de Gelderse Kampioenschappen. Het had die hele week geregend en ook op de dag zelf kwam het met bakken uit de lucht. Balaine en ik waren beide voorzichtig maar toch ging het erg fijn! Eindelijk kon ik rijden zoals we thuis rijden.. Helaas kwamen de punten absoluut niet overeen met mijn gevoel en was het toch wel weer een domper. Wat deden we fout op wedstrijd? Voor mijn gevoel ging het goed, maar we scoorden niet.. We gingen thuis even lekker 2 weken alleen basiswerk doen, losmaken, actief maken en lekker rustig aan doen. Ik zat midden in mijn eindexamens dus wat rust kon geen kwaad. Ook reden we deze maand een clinic bij Johan Hamminga op de club! Wat was dat leuk! Johan was laaiend enthousiast over ons :))

Afbeelding

Een filmpje van mei:


Juni
We zijn weer lekker op wedstrijd geweest en ook al ging het niet top, we reden onze eerste winstpuntjes! :D Ik reed anders in de proef, was meer met Balaine bezig in plaats van het goed rijden van letter naar letter. Het waren kleine winstpuntjes, maar voor hoge punten was het nog lang niet goed genoeg! Wat was ik blij, eindelijk viel het kwartje en reden we winstpunten! :D
Ook hadden we deze maand de 2e selectie en we kwamen weer met lage punten thuis terwijl het een nette proef was voor mijn gevoel.. Wederom wist ik niet wat er moest gebeuren om toch weer hogere punten te krijgen. We zijn met behulp van mijn instructrice op een iets andere manier gaat trainen en wauw wat ging Balaine lopen zeg! Het ging zo fijn! :)

Helaas geen foto's van deze maand..

Juli
We probeerden weer een wedstrijdje. Ook al was het 30 graden, Balaine ging ervoor! Rust in de proeven, rust in onze beide koppies en lekker kunnen rijden en niet zonder resultaat! We werden 1e en 2e met 2 mooie winstpunten! :D Ook hadden we deze maand de 3e selectie en dit ging werkelijk waar voor geen meter. := Balaine was opgefokt doordat ze schrok van een ander paard. Middengalop was bokken en gek doen, contragalop waren vliegende wissels en voltes waren vierkanten. :') Na deze wedstrijd heeft Balaine even lekker 3 weken vakantie gehad en lekker op de wei gelopen!

Afbeelding

Augustus
We pakten het rijden weer lekker op en reden op 21 augustus een avond wedstrijdje. Balaine was knetterheet en vloog het terrein over.. In de proeven was ze redelijk ontspannen, maar had ze net dat stukje extra door dat ze zo heet was. Mán wat voelde dat gaaf, ze ging!!! :D We namen weer een winstpuntje mee naar huis. Op een andere wedstrijd ging het ook heel lekker en namen we ook een winstpunt en een 2e prijs mee naar huis.
Ook hadden we deze maand een fotoshoot bij CH-Shots door Caroline (xLoki op bokt). Wat was dat een leuke dag! Portretfoto's maken op de heide en daarna op het veld bij de club rijfoto's gemaakt, en het resultaat mag er wezen! Wat een gave foto's van mijn prinsesje <3

De topics van de fotoshoot!
[RIJ-ITP] Balaine (v. Johnson) Fotoshoot door CH-Shots (M2 dressuur)
[ITP] Balaine (v. Johnson) Fotoshoot op de heide door CH-Shots

Afbeelding

Afbeelding

September
In september reden we mee op het Dorpsfeest in Hoogland! Balaine was behoorlijk onder de indruk van de hele entourage eromheen en had dus ook behoorlijk wat last van spanning. Toch namen we 2 winstpunten mee naar huis. Super fijn om te weten dat de juryleden nu door onze spanning heenkeken en we winstpunten reden ook al ging het niet vlekkeloos. Er zat dus nog meer in! Ook hier was Caroline om foto's te maken! :)

Afbeelding

Oktober
Oktober was toch wel echt ONZE maand! Wauw wat een gave en leuke dingen hebben we die maand gedaan! Ten eerste de clinic met het afstammelingen van Johnson topic bij Joyce Heuitink. Een super gave ervaring en enorm veel geleerd. Later die maand hadden we de selectiedag van het Belofteteam van Gelderland en Flevoland, hiervoor hadden we een uitnodiging gekregen. Ook dit was een gave ervaring! Wat waren ze enthousiast over ons. :o Ik kon Balaine al wel 2x verkopen en de beoordelers waren er ook gigantisch weg van. Ik citeer: 'Een retegoeie en retegave knol!' :D
Later die maand reden we een clinic op de sponsordag bij Lotje Schoots. Deze plaats mocht ik overnemen van een kennis van mij. Eerst reden we los onder begeleiding van Lotje en daarna reden we een dressuurproef beoordeeld door een Grand Prix jury. Balaine vond de buitenbaan bij Lotje maar helemaal niks en ik kwam amper de baan rond. Toch reden we 181 punten, toch fijn om te weten dat als het gewoon ontspannen ging we dik in de punten gereden hadden!
Ook reden we deze maand onze laatste winstpunt in de M2! We mochten Z starten! Wat een droom! :D

Clinic bij Joyce Heuitink
Afbeelding

Sponsordag Lotje Schoots
Afbeelding

Afbeelding

November
We kregen bericht over het Belofteteam.. EN WE ZATEN ERIN!!! *\o/* We mogen beloftetrainingen gaan volgen bij Dennis Ausma! Op 20 november hadden we onze 1e training en wat is dit gaaf om deze ervaringen mee te krijgen! Ik merkte echt met hoeveel sprongen we vooruit zijn gegaan. Balaine is zó onwijs vooruit gegaan en het is ongelofelijk hoeveel beter ze nog elke keer wordt! Ook reden we weer 2 wedstrijdjes. 1x wonnen we de M2 en de andere wedstrijd was de 1e selectie. Ik heb nog nooit zo fijn gereden en we werden 2e met 191 punten in een hele sterke groep! Wauw wat was ik trots!

Ons protocol van de Belofteteam!
Afbeelding

December
Ondertussen hebben we 3 trainingen gehad van het belofteteam en we gaan zó vooruit. We krijgen zoveel complimenten van mensen die ons even niet gezien hadden en ik geniet elke dag van mijn meisje. <3 O ok reden we de 2e selectie deze maand. Tijdens het losrijden kwam de angst voor andere paarden even weer naar boven en viel ik eraf.. In de proef hebben we de spanning helaas niet om kunnen zetten naar ontspanning waardoor we helaas bleven steken op een 7e plek met 183 punten. Maar goed, toch een winstpuntje en genoeg andere dingen waar we van genieten! :D

Afbeelding

Vooral het 2e deel van 2013 was echt een toptijd! Ik geniet zoveel van dit paard en ik ben zo blij dat deze topper MIJN topper is! <3 Onze band is echt sterker dan ooit! We trainen nu al lekker richting de Z1/Z2 en hopen in het voorjaar van 2014 de overstap te maken naar de Z1. Wij blijven ons verbazen over hoeveel beter ze wordt, ze wordt sterker, krachtiger en ook steeds braver! Met de angst voor andere paarden gaat het ook steeds beter. Thuis en in de binnenhal op de club kan ik gewoon lekker rijden als er meerdere bij in rijden.

Het is een behoorlijk lang verhaal geworden, maar ik dank jullie voor het lezen! :D
Allemaal een hele fijne kerst & een gelukkig, gezond en sportief 2014!!! {:)

spookyskippy
Berichten: 2500
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:18

leuk :j veel plezier en succes in 2014

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:19

succes in 2014, ziet er belovend uit!

phebeskoe
Berichten: 161
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:59

Wat een topjaar! Heel veel succes in 2014 en lekker verder genieten van Bal!

RivaldoX

Berichten: 877
Geregistreerd: 21-11-08

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:06

Het was een heerlijk jaar voor jullie! op naar alle volgende toppers!

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:10

Heel leuk paard, en wat fijn dat jullie zo vooruit gaan!
Wel lijkt het alsof het zadel veel te klein is voor jou, lijkt me niet lekker zitten..

_Memphis_

Berichten: 1419
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 19:38

Dankjulliewel!

44Myrthe44, ik heb net een nieuw zadel sinds mei (?) volgens mij. En geloof mij, hij zit heeeerlijk :D Heb ook absoluut niet het gevoel dat hij te klein is.. ik weet dat er wat kilo's af mogen bij mij

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:47

Zadel is niet te klein, je bips een maatje te groot :+ geintje...maar er moet een handbreedte tussen de bovenkant van je lepel en je bips passen.
Nu zie je geen lepel meer.....

Leuk topic, veel succes in het Z1, gaat vast goedkomen! Leuk dat ze zo lovend zijn over je paard :)

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:48

Mooi overzicht!

_Memphis_

Berichten: 1419
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 19:54

Bedankt! Maar eerlijk gezegd heb ik geen topic geopend om te horen te krijgen dat mn bips te groot is.. Ik weet het en ben daar ook best onzeker over dat ik een maatje groter ben, hoeveel ik er ook aan doe. Zulke reacties heb ik dus niet zo'n behoefte aan.. :)

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:27

leuk verslag, maar wat voor een geduld heb jij zeg.
Thuis fantastisch lopen, maar elders alsmaar knudde.
Fijn voor je dat het nu toch beloond wordt, veel succes in het Z!

maralou

Berichten: 89
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:53

Gaaf paard! Jullie zijn een leuke combi! Heel veel succes in de Z !!

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:55

Super dat jullie zo mega vooruit zijn gegaan Chris! Ik heb met eigen ogen ervaren wat voor lastpak ballie zo uit het niets kan zijn (heuj waar is die foto :+) en vind t knap hoe je ermee omgaat!

En listiglistje, als ik jou was zou ik volgende keer iets subtieler reageren, dit is nou niet bepaald een leuke reactie tegen een onzekere jonge meid... Ondanks dat er 'geintje' staat, zo grappig is het namelijk niet.

_Memphis_

Berichten: 1419
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Vaassen

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 21:14

Dankjulliewel!

Caro, die staat in het fototopic van de shoot. Linkje staat bij augustus! :D
Dankjewel!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:30

Wat een mooie combinatie! Heel veel succes in de Z :D

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:32

Mooi overrzicht! Veel succes in 2014! :)

_Memphis_

Berichten: 1419
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Vaassen

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 10:04

Dankjulliewel! :)

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 10:15

Wauw zeg dat paard is een heeeel ander paard onder het zadel! Fantastisch van jou.
Toen ik de eerste foto's zag, dacht ik hmm ja gewoon paardje.
Tot als ik de foto's onder het zadel zag! _/-\o_

Prachtige combinatie zijn jullie! Nog heeeeel veel succes in 2014

_Memphis_

Berichten: 1419
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Vaassen

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 23:35

Dankjewel Steflyn! :)

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:18

Johnnie in the picture! *\o/*
Leuk overzicht hoor, knappe Balaine!

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:21

Ziet er goed uit Christel! Z komt vast en zeker goed! :D

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:23

leuk paardje heb je onder je lopen :) :)

succes straks in het Z.

trouwens wat voor laarzen heb jij aan :) :)

_Memphis_

Berichten: 1419
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Vaassen

Re: Balaine (v. Johnson) in 2013! Ons topjaar met mijn topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 01:26

Dankjulliewel! :D
Zag dat we ook in uitgelicht stonden, superleuk!

Ketaki, op de foto's heb ik mijn zelf samengelde Lipica Hurlinghams aan, zijn mijn wedstrijdlaarzen. Op het filmpje de Petrie Olympics.

lovesal

Berichten: 935
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:26

Wat is het toch een knap paard!! <3
Heel veel succes in 2014 maar dat komt vast en zeker goed :D

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:41

Leuk inzichtelijk overzicht!
Probeer zo veel mogelijk de tweede hoefslag te pakken en ga diep in het zadel zitten, niet achterop kruipen(filmpje). Veel succes met zijn twee ;) .