Geen zin om te rijden..

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Geen zin om te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 16:17

Sorry als het verkeerd staat,ik zou niet weten waar anders.

Oke,dit klinkt misschien raar,maar ik heb de laatste tijd echt geen zin meer op te rijden..

Heb het het laatste halfjaar ook wel erg moeilijk gehad en ook totaal geen tijd omdat mijn moeder op sterven lag en ernstig ziek is geweest. Nu is ze er boven op aan het komen,maar nog niet is zoals normaal.

Ik heb het (al vind ik het zelf) heel erg gemakkelijk;

- Ik heb 2 pony's
- Ze staan alle 2 thuis
- Hebben een rijbak ook aan huis,dus wat wil ik nog meer?

De stal word bijna iedere dag uitgemest door mijn moeder en als ik het zelf moet doen vind ik het ook helemaal niet erg hoor! Niet dat jullie denken dat ik een verwend nest ben,wat is waarschijnlijk zowel overkom.

Maar het probleem is dat ik totaal geen zin heb om te rijden.. Ik vind ze alle 2 wel heel leuk. Jasmijn moet nog worden doorgereden worden,maar is helemaal geen moeilijke pony en Ivo is het gemakkelijkste pony'tje dat je je kan wensen. En eigenlijk voel ik me er ook heel schuldig over dat ik niet zo veel als eerst rijd. Vroeger was ik echt heel actief en kwam ik er iedere dag,maar nou zit ik alleen maar binnen,telefoon,Facebook,Bokt.. En mijn moeder wil ze verkopen als ze kan,maar dat wil ik dan ook niet..

Verder doe ik nog Touwtrekken en dit doe ik 3 keer in de week. Huiswerk heb ik ook niet veel en leren moet ik ook niet overdreven.

En het klinkt misschien heel raar,maar weten jullie wat ik hier aan kan doen?
(ik snap jullie verwarde vraag al; stap gewoon op die pony en zeur niet zo,maarja,ik weet niet.. De drang is er niet genoeg voor.

Komt dit jullie misschien voor of is dit jullie al voor gekomen en wat hebben jullie hier aan gedaan?

Héél erg bedankt alvast!

Groetjes Sien

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Geen zin om te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:23

Misschien dat het juist komt doordat je alles aan huis hebt ?
Soms is het toch iets motiverender om naar stal te gaan waar ook je vrienden aan het rijden zijn. Waar je na het rijden eventueel nog iets kan drinken enzo.
Heb de laatste tijd ook veel minder zin om te rijden. Bij mij ligt het echt om dat ik de gezelligheid mis van stalgenoten. Steeds in mijn eentje klaarmaken, optstappen en rijden. Niemand om even na te vertellen hoe het ging of om buitenrit te doen ofzo...

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 16:25

Dat is bij mij dus ook het probleem.. ALTIJD alles alleen moeten doen. EN der is hier wel een meisje in de buurt,maar zei laat niet altijd weten wanneer ze gaat rijden. Mijn moeder en vader vinden het onzin dat ik me druk over maak of ik nou alleen moet rijden of met 2..

marjan19

Berichten: 349
Geregistreerd: 19-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:26

Ik heb mijn paard ook aan huis, en moet inderdaad ook altijd alles 'alleen' doen. Doe veel samen met m'n moeder dus dat scheelt al wat. Maar ook ik heb soms echt geen zin. Maar heb nu eenmaal gekozen voor een jong paard en die moet gereden worden. Als ik maar eenmaal op weg ben, dan gaat het wel weer. En ik moet een doel hebben om naar toe te trainen. Misschien is het een idee om jezelf doelen te stellen. Wat wil je graag behalen met je pony's?

m0niekkkie

Berichten: 405
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:27

Een half jaar terug lag je moeder op sterven maar ze mest wel elke dag de boxen van jouw pony's uit? :o Respect! :)

Als je met tegenzin met je paardjes bezig gaat en je schuldig voelt, over dat ze niet genoeg aandacht krijgen, is het dan toch niet misschien beter om een ander plekje voor ze te zoeken?

Het is toch je hobby, je hoort er plezier van te hebben, als dat niet meer zo is, houdt het gewoon op toch ? :(:)

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:28

Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft, toch?

Ik heb inderdaad mijn paard ook aan huis staan en doe alles alleen. Is niet altijd even leuk, maarja hoort er bij. Inderdaad doelen stellen kan je helpen om weer wat motivatie te vinden.

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:28

Misschien kan je op marktplaats een advertentie plaatsen voor een rijmaatje? Les nemen?
Hebben jullie nog ruimte voor een pensionklant? Misschein iemand van jouw leeftijd die haar paard bij jullie kan stallen.
Je zou ook je bak kunnen verhuren, zo heb je ook weer aanspraak.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:29

Inderdaad, gezellig samen gaan rijden. Of misschien een ponyclub/rijvereniging in de buurt zoeken. Je kunt ook stoppen met 1 van de hobby's, het lijkt me ook best veel 3x in de week touwtrekken en dan ook nog 2 pony's rijden...

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 16:30

m0niekkkie schreef:
Een half jaar terug lag je moeder op sterven maar ze mest wel elke dag de boxen van jouw pony's uit? :o Respect! :)

Als je met tegenzin met je paardjes bezig gaat en je schuldig voelt, over dat ze niet genoeg aandacht krijgen, is het dan toch niet misschien beter om een ander plekje voor ze te zoeken?

Het is toch je hobby, je hoort er plezier van te hebben, als dat niet meer zo is, houdt het gewoon op toch ? :(:)



Maar dat is juist hetgeen waar ik me zo schuldig over voel. Ik wil ze helemaal niet weg doen. Want dan ga ik er sws spijt van krijgen..

Ik heb er als ik er op zit wel plezier is,maar gewoon het opzadelen en dan verder doen is er niet meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:30

Je kan toch ook andere dingen doen dan rijden? Met alleen rijden zou ik me ook gaan vervelen na een tijdje, en mijn pony al helemaal ;) Dus we werken ook aan de hand, longeren, doen vrijheidsdressuur, spelen met balkjes, ik laat hem lekker los stuiteren in de bak etc :) En als we wel rijden doen we dat ook heel verschillend, soms gewoon dressuur rijden, soms alleen stapwerk waarbij we de moeilijkere oefeningen meenemen, soms zonder zadel en focus op houding, sinds kort ook soms een sprongetje etc. Gewoon veel verschillende dingen doen, dat houd het voor zowel jou als je pony's leuk :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-12-13 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 16:31

marjan19 schreef:
Ik heb mijn paard ook aan huis, en moet inderdaad ook altijd alles 'alleen' doen. Doe veel samen met m'n moeder dus dat scheelt al wat. Maar ook ik heb soms echt geen zin. Maar heb nu eenmaal gekozen voor een jong paard en die moet gereden worden. Als ik maar eenmaal op weg ben, dan gaat het wel weer. En ik moet een doel hebben om naar toe te trainen. Misschien is het een idee om jezelf doelen te stellen. Wat wil je graag behalen met je pony's?



Nou,ik heb niet echt een doel; ik hoef niet perse wedstrijden te rijden,een buitenritje vind ik eigenlijk leuker,maar dan moet ik weer alleen..

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:32

Ik heb ook altijd de paarden aan huis gehad, en snap heel goed dat je het moeilijk vindt om altijd zelf de motivatie te vinden om wat te gaan doen.
Heb je een vriendin die paarden leuk vindt? misschien eens met haar afspreken.
Toen ik 13 a 14 had ik ook 2 paarden, en een vriendin die het leuk vond om te rijden, zo maakte we dus vaak in het weekend vaak samen een buitenrit.

En rij je wedstrijden of iets, want ik merk nog steeds bij mezelf als ik dat doe met een paard dat ik een doel heb om te trainen.
Heb ik geen doel, dan rij ik minder, en sla sneller een keer over omdat het toch niet moet.

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 16:32

Kermis schreef:
Misschien kan je op marktplaats een advertentie plaatsen voor een rijmaatje? Les nemen?
Hebben jullie nog ruimte voor een pensionklant? Misschein iemand van jouw leeftijd die haar paard bij jullie kan stallen.
Je zou ook je bak kunnen verhuren, zo heb je ook weer aanspraak.



Dat is er helaas niet nee. En aan de overkant van onze wei hebben ze ook wel paarden die gereden worden; maar daar hebben ze zelf een bak.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:33

Heb je geen vriendin die graag bij de paarden uithangt? Misschien dat je haar dan op ivo kan laten rijden.
Ik heb ook een tijdje niet graag meer gereden, tot er een nieuwe bijrijder kwam voor het andere paard van mijn paards eigenaar. Nu rijden we altijd samen en ik geef haar ook veel tips, dat houdt het voor mij ook leuk.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:33

Ik herken mezelf in jou.
Ik heb ook de paarden aan huis, rij al heel lang maar de motivatie was weg. Ik had een jong paard zelf ingereden maar nog niet doorgereden en een 18-jarige merrie.
Ik ben lessen gaan volgen met het jonge paard om hem door te rijden en ik heb een advertentie geplaatst op bokt om zo iemand te ontmoeten die het leuk vind om mee te gaan. Met zijn twee is namelijk veel leuker dan alleen. :) ik rij nu weer twee a drie keer in de week. Met mijn studie, vriend en alles er om heen vind ik dit een fijn evenwicht. Zoek activiteiten die je motiveren zoals in mijn geval lessen en een rijmaatje. Succes! :)

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 16:34

JoanneE schreef:
Inderdaad, gezellig samen gaan rijden. Of misschien een ponyclub/rijvereniging in de buurt zoeken. Je kunt ook stoppen met 1 van de hobby's, het lijkt me ook best veel 3x in de week touwtrekken en dan ook nog 2 pony's rijden...



Ik zit al bij de ponyclub,maar mijn vader werkt in het buitenland en we hebben maar 1 auto die de trailer kan trekken. En ik heb al gevraagd of dat ie hem thuis wil laten,maar dat vergeet ie soms.. En mijn moeder kan me lesgeven,maar dat is wel anders dan een lesgever die je niet kent.

Nikki_Haya

Berichten: 337
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:35

Ik herken dit heel goed, heb ook een tijdlang geen zin meer gehad om op mijn pony te rijden. Ben er al die tijd wel gewoon op gestapt en uiteindelijk had ik er vanzelf weer zin in!

Jammer dat je zo ver weg woont, anders het ik best een keertje samen met je willen rijden ;)

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:35

Ik volg de lessen in een groep met andere meiden van mijn leeftijd! Ook op een andere locatie dan thuis

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 16:36

HTM schreef:
Ik heb ook altijd de paarden aan huis gehad, en snap heel goed dat je het moeilijk vindt om altijd zelf de motivatie te vinden om wat te gaan doen.
Heb je een vriendin die paarden leuk vindt? misschien eens met haar afspreken.
Toen ik 13 a 14 had ik ook 2 paarden, en een vriendin die het leuk vond om te rijden, zo maakte we dus vaak in het weekend vaak samen een buitenrit.

En rij je wedstrijden of iets, want ik merk nog steeds bij mezelf als ik dat doe met een paard dat ik een doel heb om te trainen.
Heb ik geen doel, dan rij ik minder, en sla sneller een keer over omdat het toch niet moet.



Heb genoeg vriendinnen die rijden! Dat is wel een goeie! Dankjewel!

Maar een doel heb ik dan weer niet echt..

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 16:37

Bunga schreef:
Ik herken mezelf in jou.
Ik heb ook de paarden aan huis, rij al heel lang maar de motivatie was weg. Ik had een jong paard zelf ingereden maar nog niet doorgereden en een 18-jarige merrie.
Ik ben lessen gaan volgen met het jonge paard om hem door te rijden en ik heb een advertentie geplaatst op bokt om zo iemand te ontmoeten die het leuk vind om mee te gaan. Met zijn twee is namelijk veel leuker dan alleen. :) ik rij nu weer twee a drie keer in de week. Met mijn studie, vriend en alles er om heen vind ik dit een fijn evenwicht. Zoek activiteiten die je motiveren zoals in mijn geval lessen en een rijmaatje. Succes! :)



Dankjewel! :)

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:38

ik heb mijn paard ook aan huis alles het zelfde als jou mooi voor elkaar
maar ik heb ook niet veel zin om te rijden niet zo heel vaak maar soms wel en dan heb ik geen zin om rij kleren en te doen

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:39

SienenIvo schreef:
Heb genoeg vriendinnen die rijden! Dat is wel een goeie! Dankjewel!

Maar een doel heb ik dan weer niet echt..



Dat had ik toen ook niet, maar als je al 1 keer per week gezellig met een vriendin kan rijden, dan motiveert dat wel. Ook om door de week vaker te rijden.
Ik reed toen ook geen wedstrijden, dat kwam later pas.

Nu rij ik liever alleen dan met iemand anders, maar vroeger was dat wel anders.

Dus gewoon een trouwe vriendin zoeken die het leuk vind om te rijden, en evt te helpen op stal, dan zijn die klusje ook leuker.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:41

Ik heb dat ook in de winter, dan heb ik echt geen zin om naar buiten te gaan. Dan moet ik mezelf er echt toe zetten.
Als ik er eenmaal ben ben ik ook zo 3/4 uur bij de paarden, alleen het op gang komen .. :')
Ik heb nu 3 paarden (aan huis) die alle drie bereden 'moeten' worden, meestal gaat mijn broertje ook mee om zijn pony te rijden. (ik rij hem ook soms voor m'n broertje) Dan is het wel meteen een stuk leuker/gezelliger, als je het samen kunt doen.
Misschien iemand proberen te zoeken die met je mee wilt?

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 16:42

HTM schreef:
SienenIvo schreef:
Heb genoeg vriendinnen die rijden! Dat is wel een goeie! Dankjewel!

Maar een doel heb ik dan weer niet echt..



Dat had ik toen ook niet, maar als je al 1 keer per week gezellig met een vriendin kan rijden, dan motiveert dat wel. Ook om door de week vaker te rijden.
Ik reed toen ook geen wedstrijden, dat kwam later pas.

Nu rij ik liever alleen dan met iemand anders, maar vroeger was dat wel anders.

Dus gewoon een trouwe vriendin zoeken die het leuk vind om te rijden, en evt te helpen op stal, dan zijn die klusje ook leuker.



Ik zal is een keertje vragen of ze wil komen! :)

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 16:44

finnens schreef:
Ik heb dat ook in de winter, dan heb ik echt geen zin om naar buiten te gaan. Dan moet ik mezelf er echt toe zetten.
Als ik er eenmaal ben ben ik ook zo 3/4 uur bij de paarden, alleen het op gang komen .. :')
Ik heb nu 3 paarden (aan huis) die alle drie bereden 'moeten' worden, meestal gaat mijn broertje ook mee om zijn pony te rijden. (ik rij hem ook soms voor m'n broertje) Dan is het wel meteen een stuk leuker/gezelliger, als je het samen kunt doen.
Misschien iemand proberen te zoeken die met je mee wilt?



Is de winter is het nog erger als gewoon in de zomer ja!

Ik ga een keertje aan een vriendin vragen of ze wil komen!