Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Stefan_Jippe

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: In Jippes stal

Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 15:33

Het stoutst wat mijn paard heeft gedaan.
Is een wortelzak in zijn stal gerukt


Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:36

Ik wou mijn Haflinger uit stal halen en toen zag ze de kuil kar en toen dacht ze hmm. Dus ze trok me mee, Ik gaf haar een tik en toen liep ze het gangpad in met kluisjes, dus ik moest wel los laten anders werd ik geplet. Toen liep ze een lege stal in. Ik was natuurlijk heel boos en liet dat ook merken :p, Voorderest heeft ze nog meer stoute dingen gedaan

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:38

Te dicht langs de bakrand lopen waardoor 1 van mijn chaps bleef hangen en vervolgens een gat in zat :(

Surprise_
Berichten: 385
Geregistreerd: 31-03-11

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:41

's Nachts ontsnappen en de halve voorraad biks opeten ......

K They say home is where your heart is, my home is where my horse is.

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:42

Mijn paard heeft de bakrand dwars door midden getrokken toen hij vast stond :')

Asterix: B+2 dressuur, B+22 - L+0 springen & B+21 sgw

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:50

's nachts de muesli-ton openmaken en alles opeten ^)

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

SayaJones

Berichten: 11921
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:51

In 2 maanden tijd 5 dekens stuk weten te maken >;)

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:51

Ojaa ben wat vergeten, ze stond is een x in de paddock en toen stonden er twee andere paarden naast haar in de andere paddock. Ze wou blijkbaar met wat genootjes staan dus sprong ze over de paddock heen zo naar de andere... :wow: Gelukkig kon ze het goed hebben alleen waren de eigenaren er iets minder blij mee. _O- Wat ik heel goed kan begrijpen.. Alleen kon ik er niks aan doen.

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:53

Een scheur in de plank van de bak getrapt. Verder kruiwagen vol mest omgooien noem ik ook niet lief. Of de lamp in de schuilstal naar beneden laten kletteren.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

saskiaojan

Berichten: 7236
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:55

Ontsnappen en dan de net gevulde voersilo openmaken waardoor er 3 ton aan biks op de grond lag....

Zilfstar

Berichten: 7545
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:11

Dat van die wortelzak herken ik....
Oja... het is hetzelfde paard hihi :D

Wat Jippe bij mij wel eens gedaan heeft zijn mijn veters los maken van mijn schoenen. En wat hij heel vaak doet is op de longeerzweep gaan staan, zodat ik die niet op kan pakken. Of op de waterslang gaan staan bij afspoelen.

Maar het allerstoutst was toch inderdaad wel die zak wortels van zijn buurvrouw 's nachts de stal in trekken en geheel leeg vreten... }:0

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Kirsten_Kato

Berichten: 21
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Let op: Ik ben pas 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:14

Ik weet het niet maar ik kom er wel op terug.

xhannaahh
Berichten: 77
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:54

Tijdens het opzadelen zomaar naar de bak toe lopen een rondje wandelen en weer terug maar ook als ik buiten wil opstappen en dan weer terug naar zn stal lopen :')

☺️

LOVESUSHI

Berichten: 1561
Geregistreerd: 21-02-13

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:57

wegrennen, ze rent sinds kort zo snel mogelijk naar stal als ze maar 1 tel los staat -.-
ook sloopt ze mn poetskist, gaat ze mee gooien |o


Lord_Ik

Berichten: 1190
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen (België)

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:59

Heel vrolijk de waterbak in de zomer omver kiepen die ik net vol had gedaan :+ mocht ik mijn tonnen weer gaan vullen.

Wie zoekt die vindt

Niniee

Berichten: 317
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:59

Het halstertouw stuk getrokken, vervolgens ontsnapt en tussen de auto's op de oprit heen en weer gaan rennen, omdat z'n vrienden in de sneeuw door de wei aan het racen waren. Gelukkig heeft ie zich snel laten vangen en niets kapot gemaakt (wat normaal wel orde van de dag is)

          “Weeds are flowers, too, once you get to know them.”

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:59

Mijn verzorgpony, net: toen ik aan kwam om haar te voeren was het hele zeil van de baal kuil naast haar wei af. Ongeveer 1/4 van het kuil lag over de grond verspreid waarvan ze waarschijnlijk nog een groot deel op heeft ook. Ik was not amused. Zo doet ze al een paar dagen, dus heb er nu toch maar een extra touwtje voor gespannen en hopelijk is het nu afgelopen. Ze krijgt dagelijks kuil en moet eerder afvallen dan aankomen :\

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Britta31

Berichten: 13106
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:00

Een stuk van de eerste rij mais van de buren opgegeten.Alleen het blad.En ze had een weiland
Vol met gras.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

verwijderd13

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:01

Ik kwam aan bij Sachem.... nergens te bespeuren := Kijk ik rechts van me >;) Staat ie in de moestuin van de buren ~~}> Kom ik bij de buren binnen. Zeg ik ; Sachem staat in de moestuin.
Zegt de man van de huisvrouw ; Zie je wel dat we de sla beter achter wege gelaten hadden >;)

♥ Sachem ♥ Arabier ♥ vrijheidsdressuur ♥ Bitloos rijden ♥
[JITP] Sachem en ik, van 2011, tot nu.
Mijn youtube kanaal. ABBONEREN IS GRATIS! :) : http://www.youtube.com/channel/UCG9PQAR8FQhHEDEgJ8JL4gQ
if you give up you will never know, you would make it tomorrow.

Annefleur200

Berichten: 1658
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:03

Mijn pony's zijn tot.4 of 5 keer toe uit de wei ontsnapt. voor de rest zijn ze wel lief :D

- Anne - Fleur - Nikita - Madee - Jill -
Instagram: shetlife5

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:06

Over de instructrice heen springen ipv het "smalletje" van nog geen meter hoog. Gelukkig bleef ze stil staan en ging het paard er gewoon heel hoog overheen.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:09

Oh en m'n vorige verzorgpaard stond een tijdje bij een ruin in de wei, en was hengstig. Normaal staat ze tussen de merries en merken we daar weinig van. Nu wilde ik haar uit de wei halen, bij de ruin weg, en zo goed als ze normaal mee loopt, ze was gewoon niet mee naar stal te krijgen. En toen trok ze het touw kapot en rende ze terug naar de wei. Vanaf waar ze liep zou ze aan de ene kant het spoor op kunnen rennen en vanaf de andere een 60km weg op. Gelukkig bleef ze bij de ruin, maar heb m'n hart vast gehouden. Was echt bang dat ze ineens het spoor op rende. Ze liet zich ook niet pakken en rende steeds weer weg als ik bijna bij haar was.

En toen mevrouw vond dat ze wel lang genoeg in die wei stond begon ze ook te ontsnappen. Stond ze vervolgens heel rustig naast de wei te grazen als we aankwamen, maar vond het toch geen veilig idee :n
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 23-12-13 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Tilmar

Berichten: 3308
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:10

Mijn paard is dol op frontriemen met diamanten, die moet je echt uit de buurt houden anders staat ze er op te kauwen..
Ik had net een nieuwe gekocht en, beetje dom, niet ver genoeg weg gehangen. Meteen een paar diamantjes kapot :(
Verder is ze eigenlijk altijd heel lief <3

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

sabrina1983

Berichten: 252
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Onderaan d'n diek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:10

Turbo: Onder draadjes door sneaken, zodat je hem op plaatsen tegenkomt, waar hij helemaal niet hoort te staan.... ( juist, van Shetlanders leer je OOK vloeken..... :D )

Floor; ( Toen Floor nog een Floortje was....) De voormalig stalhouder over het erf gesleurd, omdat ze niet opgemeten wilde worden.....

Samen: Toen ze nog niet zo lang thuis stonden, bij vriendlief zijn binnenzet- beurt door het openstaande deurtje gesneakt, zodat ze bij de buren in de moestuin de Andijvieplantjes op konden eten...... En vriendlief hemel en aarde moest bewegen om ze weer terug in de paddock te krijgen.

* Schoonmoeder die toevallig langs kwam en ONWIJS bang is voor paarden, had het niet meer...... := :(:) )

Wil je snel gaan, ga alleen. Wil je ver komen, ga samen......

maartje97
Berichten: 157
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:13

NienkeV1994 schreef:
Oh en m'n vorige verzorgpaard stond een tijdje bij een ruin in de wei, en was hengstig. Normaal staat ze tussen de merries en merken we daar weinig van. Nu wilde ik haar uit de wei halen, bij de ruin weg, en zo goed als ze normaal mee loopt, ze was gewoon niet mee naar stal te krijgen. En toen trok ze het touw kapot en rende ze terug naar de wei. Vanaf waar ze liep zou ze aan de ene kant het spoor op kunnen rennen en vanaf de andere een 60km weg op. Gelukkig bleef ze bij de ruin, maar heb m'n hart vast gehouden. Was echt bang dat ze ineens het spoor op rende. Ze liet zich ook niet pakken en rende steeds weer weg als ik bijna bij haar was.

En toen mevrouw vond dat ze wel lang genoeg in die wei stond begon ze ook te ontsnappen. Stond ze vervolgens heel rustig naast de wei te grazen als we aankwamen, maar vond het toch geen veilig idee :n


Dat was wel schrikken dan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers