hoe vertel ik het?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 

wie mag NIET meer rijden?

zij niet, ik wel
6 (4%)
ik niet, zij wel
2 (1%)
wij allebij niet
133 (88%)
wij allebij wel
9 (6%)

Totaal aantal stemmen: 150


kellyxfjord
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-12-13

hoe vertel ik het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 17:06

hi mensen,
Ik zit met een vraag.
Mijn vriendin heeft 2 shetlandpony's, haar pony is 102 cm en ong. 200kg , zelf is ze 169 cm en 55-60 kg.
Volgens mij is ze nu echt te groot, maar hoe zeg ik het tegen haar?
Ik ben 162cm en 39kg en kan er volgens mij nog wel eventjes op rijden.
Maar zij vindt, als ik wil rijden, dat zij ook mag....
Heb ik gelijk, en hoe zeg ik het haar dan??

can I get a plane, and fly away?<3


Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: hoe vertel ik het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:09

Ik vind dat jullie allebei te lang zijn om nog op een Shetlander te rijden. Genoeg andere leuke dingen die je ermee kunt doen toch :)

[o]

x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:09

Nou dan zou ik zeggen: "ik doe solidair met jou, dan ga ik er ook niet meer op."
Ik begrijp jou wel, zij is echt wel te groot geworden voor een shet, maar je moet ook begrijpen dat het niet zo mooi van jou is om te zeggen "ikke wel en jij niet".

Aangeboden: bijverdienste met een parttime/fulltime inkomen
Word betaald om op social media te zitten.
Ask me how!

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:10

Volgens mij moeten jullie daar gewoon beiden niet meer op gaan zitten. Al zou je er nog op passen. Zoek leuke dingen die jullie samen met de pony's kunnen doen! Dan hebben jullie samen ook veel meer lol en dan hoeft er ook geen ruzie van te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:10

Jullie zijn allebei sowieso veel te lang.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:10

Smee__ schreef:
Ik vind dat jullie allebei te lang zijn om nog op een Shetlander te rijden. Genoeg andere leuke dingen die je ermee kunt doen toch :)


Mee eens. Je kunt nog zo'n vedergewichtje zijn, qua lengte zul je hem absoluut in de weg zitten.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:11

Het zijn HAAR pony's dus daar heb jij sowieso vrij weining over te vertellen.
Verder zijn jullie beide te lang en verder dan ook aan de zwaardere kant voor deze pony's.
Dus dan beide niet meer rijden, maar dat is haar beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:12

Volgens mij kunnen jullie er beiden niet op rijden, maar dat even terzijde.

Ik zou gewoon zeggen van joh, rijd je nu nog lekker, we zijn toch wel aan de lange kant voor de ponies, en wijzen op de andere dingen die je kunt doen met shetjes.

verwijderd13

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:13

maar je kan er genoeg andere leuke dingen mee doen :)) Voor een koetsje, je kan ze aan de lange teugels trainen, vrijheidsdressuur, vrijspringen.. :)
Laatst bijgewerkt door verwijderd13 op 23-12-13 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Sachem ♥ Arabier ♥ vrijheidsdressuur ♥ Bitloos rijden ♥
[JITP] Sachem en ik, van 2011, tot nu.
Mijn youtube kanaal. ABBONEREN IS GRATIS! :) : http://www.youtube.com/channel/UCG9PQAR8FQhHEDEgJ8JL4gQ
if you give up you will never know, you would make it tomorrow.

kellyxfjord
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 17:15

okay, jullie hebben allemaal gelijk.
maar zij vindt dat ze er nog wel op kan rijden, hoe zeg ik dat ze te zwaar en te groot is.
elke keer als ik er wat van zeg, negeert ze het en doet ze chagrijnig.... dusss

can I get a plane, and fly away?<3

Anoniem

Re: hoe vertel ik het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:16

Tja het zijn en blijven haar ponies. Je kan adviseren maar daar houdt het ook wel mee op. Je kan wel het goede voorbeeld geven en er zelf gewoon niet meer op gaan zitten. Dan volgt ze misschien vanzelf.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:17

kellyxfjord schreef:
okay, jullie hebben allemaal gelijk.
maar zij vindt dat ze er nog wel op kan rijden, hoe zeg ik dat ze te zwaar en te groot is.
elke keer als ik er wat van zeg, negeert ze het en doet ze chagrijnig.... dusss

Met leuke alternatieven komen die ze zou kunnen doen met de pony's? Mennen, vrijheidsdressuur, grondwerken, ik noem maar wat.

[o]

Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:18

Jullie zijn er allebei te lang voor. Ook heel af en toe kan niet meer. Sorry maar jullie zijn allebei te groot voor een shet van 1.02. Als het haar pony`s zijn heb je er niet veel over te vertellen lijkt me. Maar probeer duidelijk te maken dat zij er OOK niet meer oppast. Zeg het anders eventueel tegen haar ouders. Als ze er alleen op stapt zou ik het alleen even duidelijk maken. Maar als ze elke dag een half uur galop draf en stap doet dan zou ik toch echt naar haar ouders gaan!

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:20

Ik ben 1,70 m en no way dat ik op een c pony ga zitten, laat staat een shetje :n . Zijn het haar eigen pony's?

verwijderd13

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Belgie

Re: hoe vertel ik het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:22

Wat wil je ? korte pijn, of die pony'tjes te lange mensen laten dragen ? Ik denk dat je vriendin het zelf niet meer prettig vind, doordat ze bijna met dr voeten op de grond staat... of niet ? ;s

♥ Sachem ♥ Arabier ♥ vrijheidsdressuur ♥ Bitloos rijden ♥
[JITP] Sachem en ik, van 2011, tot nu.
Mijn youtube kanaal. ABBONEREN IS GRATIS! :) : http://www.youtube.com/channel/UCG9PQAR8FQhHEDEgJ8JL4gQ
if you give up you will never know, you would make it tomorrow.

kellyxfjord
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 17:22

ja, we hebben nu wel een meisje dat komt rijden, ze is klein genoeg, dus ze krijgen nog wel beweging. maar ik vindt het zelf gewoon zielig als zij nog wel gaat, want je ziet die rug helemaal doorzakken als ze er op gaat zitten, ze gaat trouwens ook gwn op een shet van 95 cm zitten en draven enzo....

can I get a plane, and fly away?<3


troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:23

Geef het goede voorbeeld. Zeg dat je jezelf te groot en te zwaar vind en stop met rijden. Maar dan ook echt, ook geen stapritjes. Zoek een leuke grote pony waar je wel op past.

Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:25

Ik zou echt naar haar ouders toe gaan! Als die rug doorzakt, wat vinden die er wel niet van? Ze wilt toch niet bekend staan als ponypletter? Hoezo laat ze dat andere meisje rijden als ze zelf ook nog rijd?? Van wie is die shetlander van 95 cm waar ze op rijd?

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana

kellyxfjord
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 17:26

het probleem is dat we geen kar hebben, die is ook te duur om te kopen, en ik ben de enige die kan mennen..... we hebben geen bak, alleen een heel groot weiland, maar die is nat... dus daar kunnen we ook niets mee...

can I get a plane, and fly away?<3

kellyxfjord
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 17:26

Starzu schreef:
Ik zou echt naar haar ouders toe gaan! Als die rug doorzakt, wat vinden die er wel niet van? Ze wilt toch niet bekend staan als ponypletter? Hoezo laat ze dat andere meisje rijden als ze zelf ook nog rijd?? Van wie is die shetlander van 95 cm waar ze op rijd?
ze zijn alle 2 van haar, maar we verzorgen ze met ze 2en

can I get a plane, and fly away?<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:27

Dan kan er nu ook niet gereden worden, dat scheelt. Verder denk ik eerlijk gezegd dat je je vriendin niet de hard kan veroordelen voor iets wat je zelf ook hebt gedaan en nu pas inziet nu meerdere mensen zeggen dat je echt niet meer past. Houd daar rekening mee wanneer je het tegen je vriendin zegt, dat je haar niet "beschuldigd" zegmaar.

verwijderd13

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:27

kellyxfjord schreef:
het probleem is dat we geen kar hebben, die is ook te duur om te kopen, en ik ben de enige die kan mennen..... we hebben geen bak, alleen een heel groot weiland, maar die is nat... dus daar kunnen we ook niets mee...

Dan zijn er nog GENOEG andere dingen. En dat werken aan de lange teugel kan je ook gewoon met 2 halstertouwen hoorw :o aan elke kant een :D En in de zomer is je weiland toch niet nat :') (niet slecht bedoeld hé )
Laatst bijgewerkt door verwijderd13 op 23-12-13 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Sachem ♥ Arabier ♥ vrijheidsdressuur ♥ Bitloos rijden ♥
[JITP] Sachem en ik, van 2011, tot nu.
Mijn youtube kanaal. ABBONEREN IS GRATIS! :) : http://www.youtube.com/channel/UCG9PQAR8FQhHEDEgJ8JL4gQ
if you give up you will never know, you would make it tomorrow.

Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:27

Je kan toch over het terein stappen? En hebben jullie ook geen losgooi plek? Dat betekend dat de pony`s alleen maar worden gereden en meer niet. En dan ook nog door iemand die te groot is!

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana

kellyxfjord
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 17:27

troi schreef:
Geef het goede voorbeeld. Zeg dat je jezelf te groot en te zwaar vind en stop met rijden. Maar dan ook echt, ook geen stapritjes. Zoek een leuke grote pony waar je wel op past.
we zouden wel een nieuwe pony willen, maar dat kost geld en dat zou ze dan zelf moeten betalen en dat geld heeft ze niet

can I get a plane, and fly away?<3

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:27

laat mensen dat maar eens inzien, altijd moeilijk
maar in iedergeval stop allebei met rijden en praat haar om met leuke alternatieven die ook kunnen!
dat je niet (meer) mag rijden op een shet betekend niet het einde van de wereld:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers