Fred (een ongewenste muis)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Fred (een ongewenste muis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 16:45

Goed, sinds 17 november heb ik een muis op mijn kamer, op zolder, rond rennen.

Toen ik die avond in bed lag zag ik hem ineens van de ene hoek naar de andere hoek met een snelheid van rond de 100 km/u rennen. Scheiterd als ik ben, heb ik vliegensvlug mijn dekens gepakt en ben ik naar beneden gerend om vervolgens op de bank te crashen. De volgende dag erover gehad met mijn vader, en die had nog wel gif liggen zei hij. Dit gif hadden wij gebruikt toen er 2/3 jaar geleden ook een muis rondliep en het zou volgens hem niet over de houdbaarheidsdatum zijn, over een paar dagen zou ik muizen vrij zijn. Zo gezegd zo gedaan, schoteltje neergezet met het gif en een paar dagen gewacht.
Het vergif verdween van het schoteltje dus ik kon, dacht ik, weer heerlijk rustig in mijn bed slapen, nadat ik mijn kamer eerst drie keer had schoongemaakt.

En toen, die ene nacht, ik weet het nog zo goed het was 9 december. Het was inmiddels 11 uur s'avonds en half in slaap lag ik te wachten tot de slaap in zou treden. Totdat ik ineens iets voelde kriebelen op mijn hoofd.. Eventjes dacht ik dat het gewoon een kriebel was en er verder niks aan de hand was, tot het toch wel erg raar begon te voelen en ik recht op ging zitten. Eerst voelde ik iets van mijn hoofd afvallen en daarna iets over mijn dekbed naar mijn voeteneinde zag rennen, YUK. Snel weer naar benden gerend met mijn deken en opnieuw op de bank gescrasht, tot grote lol van mijn ouders.

Inmiddels was ik er helemaal klaar mee en heb ik er een val neergezet met pindakaas. Uitleg gekregen hoe het erin moet en hopla, neergezet. Het wachten kon beginnen beginnen dus ik heb zitten wachten. En wachten. En wachten. Na een goede week besloot ik toch maar eens de val te gaan bestuderen om te zien waarom er toch geen muis in zat. Dus ik haalde heel voorzichtig de val uit het hoekje en tot mijn grote schrik was de pindakaas weg, WHUT?

Oke oke, ik beken, dat was mijn fout. Ik had namelijk de val niet op spanning gezet. }:0 Wat moet Fred hebben gelachen toen ie het zag.

Maargoed, poging nummer twee! Inmiddels was het 17 december en stond de val er opnieuw met pindakaas, deze keer wel op spanning! De afgelopen dagen wel steeds even om het hoekje gekeken of ie inmiddels het loodje al had gelegd. Maar helaas, niks, nada, noppes. Vandaag de val er weer voorzichtig weggehaald en toen zag ik dat opnieuw de pindakaas eruit was.. Hoe?! De val stond op spanning, zelfs nog getest met een theelepeltje of er niet iets mis was gegaan maar nee hoor, de val deed nog steeds een salto wanneer er iets op het plaatje ging staan. En toch jongens, is de val schoon en leeft de muis nog steeds.

Ik ben er echt helemaal klaar mee inmiddels en wil gewoon weer in mijn eigen bed slapen, potverdorie. :')

Heeft iemand enige idee wat er mis kan gaan? Of andere manieren om Fred kwijt te raken? Het zal toch niet zo zijn dat wij juist een muis met een hoog IQ op visite hebben?



PS. De muis heb ik een naam gegeven in de hoop dat ik er iets minder bang voor zou zijn. Helaas, elke keer als ik hem zie rond rennen gil ik alsof ik word vermoord. :D

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Re: Fred. (een ongewenste muis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:49

Je hebt van die geluidsboxjes met hoge tonen, heeft mijn muizengezin voorgoed verjaagd ;)

Dagmar80

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:50

Haha! Slimme muis! :p Tja, ik ben er zelf totaal niet bang voor en vind het zelfs zielig zo'n muizenval... Aangezien ik 4 katten heb, heb ik sowieso geen last van muizen :p Heb jij geen kat thuis?

Wat je ook kan doen, de diervriendelijke oplossing: een livetrap neerzetten. Dus een val waarin de muis nog leeft als hij gevangen is. Dan vraag je daarna iemand die niet bang is voor Fred om Fred te verhuizen, ergens ver weg van je eigen huis, in het bos of een groot park ofzo.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:53

Oei! Slimme muis! :+ }> Jammer dat je er zo bang voor bent.. anders had je een huisdiertje gehad,

Ik heb een keer een muis in mijn auto gehad, meegenomen van de manege. Die was ook niet te vangen... maar ik vond het zo zielig dat hij verhongerde in mijn auto, dus ik heb hem wel een week eten en drinken gegeven in de kofferbak. Uiteindelijk is hij er zelf uitgegaan gelukkig. Maar een val liep hij niet in! Dat was zo'n val waarin ze blijven leven..

Waarschijnlijk toch geduld hebben, of een kat lenen!

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:53

Sorry dat ik de pretbederver ben hoor, maar uhm..
Hoe weet je zo zeker dat het één muis is? :')

Als je er één hebt, heb je de rest ook heb ik me laten vertellen _O-

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:57

Of een rat :D die zijn lief!!!

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 16:58

Bedankt voor de tips allemaal! Ik zal eens rondkijken.

Een kat hebben wij helaas niet meer, zal je net zien, heb je ze eens nodig. :Y)

En eigenlijk vind ik zo'n val ook wel erg zielig, maar zelfs na een goed gesprek besloot ie om te blijven. -O- |(

Tilmar: Brr, in je auto.. Ik geloof dat ik hem zou laten staan tot ik een aantel weken niks meer van de muis had vernomen.

Liesje1611: Niet. Dit kan inmiddels ook z'n broertje Kees kunnen zijn. :D

Edit: Voor een rat is ie te muisachtig. Of ik zit het mezelf te vertellen omdat ik ratten nog vele malen erger vind dat muizen.
Laatst bijgewerkt door MarJon op 23-12-13 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeau

Berichten: 759
Geregistreerd: 20-04-12
Woonplaats: Merksplas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:59

Is zo een muisvriendelijke muizenval misschien iets? Als ze dan de pindakaas nog wil nemen, kan het bijna niet anders dan dat ze opgesloten zit. Als ze daar de pindakaas nog uitkrijgt zonder opgesloten te worden, dan heeft Fred inderdaad een wel heel hoog IQ ! :D

Je kan hem misschien nog 'vrijheidsdressuur' leren als hij toch zo'n hoog IQ zou hebben ! :')

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:00

Ha, ha, in mijn auto was wel grappig ja, ik heb zelfs een foto van automuis! Ik ben er gelukkig helemaal niet bang voor, we hebben muizen als huisdier gehad en nu hebben we 2 ratten.
Ik was alleen bang dat hij belangrijke dingen ging doorknagen, maar volgens de garage kon dat niet.

Sterkte met je muis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:01

Hihi! Muizen zijn taaie beesten met een flinke achterban, inderdaad := Een vriendin van me heeft een val waarin je ze levend kunt vangen, misschien helpt dat beter dan een ouderwetse muizenval? Geen idee hoe zo'n ding werkt. Moet wel zeggen dat haar ongewenste muizen knetterstoned waren dankzij hun blowende buurman, dus wellicht maakte dat het gemakkelijker om ze te vangen :=

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Fred (een ongewenste muis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:28

Beste kan je de valletjes langs de muur zetten. Muizen rennen meestal langs de muren weg... dan komt die het valletje vanzelf tegen.

Dagmar80

Berichten: 1850
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:31

Aangezien dit gezegd wordt door Laptopmuis zou ik de tip maar ter harte nemen! :p
Laatst bijgewerkt door Dagmar80 op 23-12-13 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

PH_Jump

Berichten: 640
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Fred (een ongewenste muis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:36

Hahaha 3e topic in korte tijd over muizen :D

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:39

Wat leuk geschreven :+
Wij hebben een tijd Frederik in huis gehad, tot mijn zus hem op brute wijze (per ongeluk) vermoord heeft :n kastje tegen zn koppie aangeschoven..
Waarom neem je geen leenkat in huis? :+

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:39

hengel25 schreef:
Hahaha 3e topic in korte tijd over muizen :D


Winter he :Y)

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Fred (een ongewenste muis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:06

Goede reden om weer een kat te nemen :j

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:12

Tilmar schreef:
Of een rat :D die zijn lief!!!

Wilde ratten zijn állesbehalve lief..

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:35

Dat weet ik ook wel, het was een grapje..

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Fred (een ongewenste muis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:37

Hmm, als je 1 muis ziet, dan zijn er minimaal 20 toch?
Toch maar gif neerzetten dan..

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Fred (een ongewenste muis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:44

Je mag mijn kat van bijna 8 maand wel lenen hoor
Die is gisteren nog met een rat naar huis gekomen

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Fred (een ongewenste muis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:55

Germ arme Fred :')

Bij ons liepen ze wel heel mooi in de muizenvallen met een stukje kaas. Het meest vreselijke vind ik het geluid als zo'n ding dicht klapt brr %)

En uh een kat helpt niet altijd, wij hadden thuis een kat zitten die keek doodleuk hoe de muis voorbij haar slaapplekje rende en ging vervolgens weer lekker verder slapen :o :')

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:03

Kleine tip voor muizenvallen: maak ze ergens aan vast met een touwtje :')
Ik moest eens op zoek naar de val, muis was er niet helemaal in terecht gekomen en was met val en al aan de wandel gegaan... (val uiteindelijk zonder muis terug gevonden onder een kastdeur)
Nieuwe korrels kopen en het nogmaals proberen is ook geen optie?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Fred (een ongewenste muis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:58

BB > HTT ivm "ongediertebestrijding" :)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 23:37

Bij deze wil ik jullie op de hoogte stellen van het overlijden van Fred. Fred was een niet zo geliefde muis. Of hij familie heeft is nog onbekend, maar dat zal snel blijken. Een ruime maand heeft hij onderdak gehad in Opende waar hij ook is gestorven, zijn geboorteplaats is onbekend. Hij is vanavond om het leven gekomen door een klap in de nek.
Ik wil eventuele nabestaanden veel sterkte wensen met dit verlies. De begrafenis zal plaats vinden in besloten kring.

*Doet een dansje* Eindelijk weer slapen in mijn eigen bed!! :D :D :):) :):)

En toch toen ik het zag, moest ik wel even slikken omdat ik het toch wel zielig vond. :') Ik heb ook duizend keer mijn excuus aangeboden.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Fred (een ongewenste muis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:42

Nog nooit van een muisvriendelijke muizenval gehoord? :P