Met paard naar waddeneiland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flyskyhigh

Berichten: 396
Geregistreerd: 11-02-12
Woonplaats: Den haag

Met paard naar waddeneiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 15:06

Er zijn vast wel mensen hier op bokt die met hun paard naar een Waddeneiland gegaan zijn.
Hoe was jullie ervaring hiermee?
Was de boot reis goed te doen of veroorzaakte dit toch spanning bij het paard?
En zijn er op de eilanden ook veeartsen, en wat is eventueel jullie ervaring met deze artsen?
Wat nam je allemaal mee voor je paard?
En zijn er nog dingen waar ik aan moet denken of rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Met paard naar waddeneiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:14

Even sparen voor de overtocht maar dan heeft Terschelling echt het mooiste strand! En ook bos, duin en polder.
En we hebben een goede veearts
Ruwvoer meenemen voor op de boot, ik ga best vaak en nog nooit problemen gehad. Wel even vragen of je niet tussen de personenauto's met auto alarmen komt, of even aan die mensen vragen of ze het uit willen zetten

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:16

Ik ben in geloof 1988/1989 mee met iemand naar Ameland geweest met mijn eigen paard
Degene die mee zou kon niet en de persoon zocht iemand die een klein paardje had die
dus met die van haar in haar vrachtwagentje kon! En dat was ik dus *\o/*

Nou het was werkelijk FANTASTISCH!!!! Wat een ervaring. Wij zijn toen bij de manege geweest.
Daar was voor ons een kamer en de paarden hadden een box. Heb eigenlijk niet iets speciaals
meegenomen voor de paarden was t all-in. Tijdens de bootreis waren ze eigenlijk best wel rustig

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:54

ik ben een paar jaar geleden naar Ameland geweest. Wij zijn opgehaald door mensen van Ameland dat scheelde al een heel eind aan bootkosten.
Op de boot stonden onze paarden zeer rustig, wel hadden ze aangevraagd om in het midden van de boot te staan want dan sta je onder dak, bij veel zon wordt het erg warm in de trailer als je niet in het midden staat..
We zijn zelfs nog om koffie geweest tijdens de overtocht.

Veearts geen idee, die zal er ongetwijfeld zijn.

En goede tip is dat je meer krachtvoer mee moet nemen en geven als thuis.. De duinen en sommige stukken strand zijn erg zwaar, en vergen meer van je paard. Hadden wij niet in de gaten, maar konden op Ameland extra voer halen.. Anders waren onze paarden magerder terug gekomen...

Verder is een eiland aardig duur om heen te gaan.. Voor een week Ameland, kun je 3 weken naar het Drents friese wold met meer uitrij mogelijkheden...

Maar het is zeker leuk om een keer te doen..