Vreselijk missen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nope
Berichten: 949
Geregistreerd: 29-08-06

Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 12:15

Beste bokkers,

Nou is mijn topic titel misschien wat overdreven maar ik mis mijn maatje zeker.

Even in het kort, ruim drie weken terug heb ik woorden (ruzie) gehad met mijn maatje. En tijdens die ruzie zijn er lelijke dingen gezegd. Hij noemde mijn een manipulatieve heks en ik hem een mislukte veertiger met zijn drie huwelijken en vier relaties in tien jaar tijd. Hierna was hij meteen geheel stil.

Ik heb het toen een paar dagen laten rusten en hem daarna gebeld waarop hij de haak er na het uitspreken van enkel hoi er opgooide. Ik heb hem toen gesmst dat ik belde om het uit te spreken en of hij alsjeblieft even wilde luisteren. Ik heb toen dus nogmaals gebeld waarop hij in de hoorn schreeuwde dat ik hem met rust moest laten en ik hierbij geblokkeerd stond.

Ik heb het toen een week laten rusten en hem een mailtje gestuurd dat ik er erg mee zat en niet op zo'n manier mijn maatje wilde kwijt raken. Hij mailde terug dat ik hem met rust moet laten en hij nul contact met mij wilt en niks met mij te maken wilt hebben.

Om het duidelijk te maken, wij hebben drie jaar een relatie gehad incl samenwonen. En zijn er vorig jaar december achter gekomen dat het gewoon niet werkt tussen ons. Ik ben 15 jr jonger en heb nog een kinderwens enz en hij niet meer daar hij al drie kids heeft bij twee moeders. We hebben het een half jaar geheel laten rusten en hadden daarbij nul contact. Nu het afgelopen half jaar hadden we elke dag contact en zagen elkaar vier keer per week. Puur als vrienden, uiteten, bios, gezamelijke hobby's dat soort dingen. Dus niks lichamelijks meer.

Afgelopen zaterdag zag ik hem in de auto en hij zwaaide geloof ik wel, ging allemaal iets te snel om goed te zien.
S'avonds heb ik hem een kerstkaart gestuurd (door de bus geduwd we wonen in hetzelfde dorp). Deze lag zondag morgen versnipperd in de brievenbus bij mij.

Volgens gezamelijke vrienden in hij aan het daten en wil hij geen contact meer met mij omdat hij het nog steeds moeilijk vind om los te laten en moet ik hem maar los laten en misschien zoekt hij dan wel weer contact.
Ik mis het contact met hem, heb nul moeite dat hij aan het daten is. En zeker zo met de kerst vind ik het rot.
Iemand tips voor mij?

Tja onderschrift loos...


Foaly

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:27

Ik mis even het stukje of je al je excuses hebt aangeboden aan hem, die opmerking vind ik namelijk zwáár eroverheen en ik kan me goed voorstellen dat hij je dan even niet hoeft te spreken...

Mocht je dit natuurlijk al wel gedaan hebben en gedraagt hij zich nog steeds zo: loslaten. Punt. Iemand die je kerstkaarten versnipperd moet je niet aan gaan blijven hangen, dat levert aan beide kanten alleen maar frustraties op.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

XxLMMxX
Berichten: 3121
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:33

Ik zou het even laten rusten en dan eens bij zn huis langsgaan.
Kan me voorstellen dat hij nu even geen contact wil.
Wel rot voor je

Nope
Berichten: 949
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 13:06

Uiteraard heb ik mijn excuses aangeboden. Omdat hij niet via telefoon met mij wilde spreken heb ik dat via sms en app gedaan maar daarop heeft hij mij enkel en alleen meteen geblokkeerd en verder nul reactie gegeven.
Daarna heb ik hem gemaild met dat het mij oprecht heel erg spijt en ik dat nooit tegen hem had mogen zeggen.
Overigens heeft hij mij laten weten dat mail afkomstig van mij rechtstreeks de spam in gaan.
Ook heb ik hem een brief geschreven of hij die heeft gelezen weet ik niet. Maar ook daarop nul reactie.

Kerstkaart zaterdag avond was idd het laatste wat ik nu heb gedaan en gezien zijn reactie erop ga ik nu niks meer laten horen of sturen.
Overigens was het een ruzie die echt van beide kanten kwam maar ik voel mij schuldig om wat ik heb gezegd. Niet omdat ik ruzie heb lopen zoeken want dat heb ik (dit keer) niet gedaan.

Tja onderschrift loos...

Nope
Berichten: 949
Geregistreerd: 29-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 13:08

XxLMMxX schreef:
Ik zou het even laten rusten en dan eens bij zn huis langsgaan.
Kan me voorstellen dat hij nu even geen contact wil.
Wel rot voor je


Ik had nog gereedschap van hem staan en toen ik dat vorige week bij hem langs bracht wilde hij de deur niet eens open doen en zei hij zet maar voor de deur. Dus denk dat langs gaan over een aantal weken hem alleen maar ergert hij houdt niet van verassingen

Tja onderschrift loos...

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:08

Hij is heel duidelijk geweest. Ik zou het laten rusten en het initiatief aan hem overlaten.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:10

of. Of. OF. Je laat hem gewoon met rust en gaat verder met je leven.
Hij is behoorlijk duidelijk geweest dus wat je precies wilt bereiken is mij niet helemaal duidelijk.

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:12

Waarom zou jij je excuses specifiek aan moeten bieden? Waar twee kijven, hebben twee schuld. Ik kan me voorstellen dat als je ruzie hebt, je iemand vooral wil kwetsen. Hij noemt jou manipulatieve heks, dat vind ik nogal wat, en jij slaat terug met de woorden dat hij een mislukte veertiger is. Vind het beiden niet kunnen, maar ja, daar heb je dus ruzie voor. Ik raad je aan om het even los te laten allemaal en even voor jezelf een stap terug te doen en te kijken waarom het nu echt is mis gegaan (behalve dan de kinderwens, dat is duidelijk). Misschien geeft dat je wat meer inzicht in jezelf en wat jij wilt in het leven. Ik kan me goed voorstellen dat hij niet zit te wachten op nog een kind en misschien nog wel meer alimentatie (als hij dat betaalt) en verplichtingen.


pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:19

Tsja. Ook al wil jij hem niet kwijt, als hij het niet goed kan handelen om te daten met iemand en tegelijkertijd met zijn ex om te blijven gaan (want jij kan hem wel je maatje noemen, maar je bent gewoon z'n ex natuurlijk), dan heb je pech gehad.
Om nog een stapje verder te gaan: als het echt zo'n goed maatje van je is, dan ga ik er van uit dat je hem een lieve vriendin gunt en hem daarom dus die ruimte geeft, ook al betekent dat dat jij hem niet meer zo vaak zal zien.
Als je hem uberhaupt nog gaat zien, want nu lijkt het me duidelijk dat ie gewoon heel boos is, en dat je hem met rust moet laten. Daar is ie vrij duidelijk in namelijk.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:20

Ik ga mee met wat eigenlijk al gezegd is. Laat het even rusten en wie weet komt hij zelf tot rust. Blijkbaar maak je het nu alleen maar erger door contact te zoeken. Laat het gaan en wie weet neemt hij zelf nog een keer contact op. En zo niet tja dat is jammer maar helaas. Je kan het nu eenmaal niet afdwingen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

fionaa

Berichten: 1874
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: St. Pancras

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:24

Laat hem a.u.b. met rust.. Hij is duidelijk genoeg.
Hoe poedersuiker het ook zal zijn, laat het gaan. Wie weet neemt hij na een tijd contact met je op om eens te praten of iets dergelijks..

Urs . Voor Altijd Bij Mij

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:29

Ik denk er hetzelfde over, laat hem met rust voordat het stalken word.
Als er contact komt, komt dat vanzelf....heb geduld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:31

Jullie zijn zo te lezen beiden heel kinderachtig geweest qua opmerkingen.
Hij geeft duidelijk aan rust te willen. Ga jezelf niet opdringen want daar maak je het vaak alleen maar erger mee.
Geduld... Hij komt vanzelf naar jou toe, en als hij dat niet doet: tja, moeilijk maar je zult toch door moeten met je leven.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:57

Hij is heel duidelijk als hij zegt geen contact te willen, waarom zoek je dan contact?
Take your loss. Heel jammer, maar dring jezelf niet op.

Brilletje
Berichten: 609
Geregistreerd: 17-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:04

Oke je opmerking was niet helemaal je van het, maar die van hem vast ook niet. En dan vind ik zijn reactie's nogal ,, overdreven,, Ik denk dat je het moet laten rusten. Zijn boodschap is duidelijk. Geen contact. Klinkt inderdaad alsof hij nog gevoelens voor je had. Ik denk dat je vriendschap over is. En gezien de emoties, misschien maar beter ook zo. Lekker verder gaan met je leven en misschien over een paar jaar, kunnen jullie erom lachen. Neemt niet weg dat je je verdrietig mag voelen, maar dan wel Zonder contact.

Wizz99

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:11

Ik zou het na deze diverse toenaderingspogingen laten rusten. Je hebt je best gedaan in gesprek te gaan om zo je excuses aan bieden en het samen uit te praten. Hij blijft je afwijzen. Jammer maar helaas. Tot zo ver zou ik denken, dan niet. Je hoeft je iig niet tot in den treuren te laten afwijzen... En dan die versnipperde kerstkaart? Die zou voor mij het teken zijn te stoppen met mijn pogingen.


Je hoeft nou ook weer niet zo diep door het stof, graag of niet hoor we zeggen allemaal wel eens dingen die we achteraf niet zo gemeend hebben. Moet je wel de gelegenheid krijgen je te verontschuldigen.

All you need is love... And a horse... Or four... :P

Wizz99

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:12

Oh en het feit dat hij de moeite heeft genomen die kerstkaart versnippert weer door jouw brievenbus terug te gooien... Hmmmm... Ik zou even stoppen met contact zoeken. Radiostilte.

All you need is love... And a horse... Or four... :P

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:26

Waarom dring je je zo aan hem op?
Hij wil geen contact, en dat begrijp ik volkomen.
Je zult op de blaren moeten zitten.

Nope
Berichten: 949
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 15:48

Misschien nog even ter verdediging van mezelf. Ik ben absoluut geen stalker, vind het alleen jammer en kinderachtig dat hij geen gelegenheid geeft tot uitspreken. Als hij daarna bij dit standpunt was gebleven prima maar dan hadden we het als volwassenen uitgesproken. Klaar.
Van het voorjaar toen ik hem tegen kwam en hij een praatje aanknoopte en daarna begon met sms'en en ik zei rustig aan we hebben genoeg te verwerken zei hij ja maar ik neem geen genoegen met nee. Hoe vaak je ook zegt dat je mij niet meer wilt zien, daarop heb ik toen gezegd dat hij dat andersom ook niet tof zou vinden. Daarop zei hij dat de volhouder altijd wint.

Maar ik ga idd geheel geen toenadering meer zoeken. Heb mijn ding gedaan en klaar. Maar verdrietig is het inderdaad.

Tja onderschrift loos...

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:54

Laat elkaar met rust, .....om verdere, nog diepere beschadiging te voorkomen. Voor jullie beiden telt, 'geen hand maar een land vol.' :o

Het is het paard dat de weg wijst, niet de ruiter.
Ik ken de weg.
Het paard voelt het.

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:37

Misschien heb je net zijn gevoelige snaar geraakt met je opmerking, laten rusten is wel verstandig, laat het/hem los.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

_Nancy

Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Vreselijk missen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:43

Oeioei, dat is wel een heel erge opmerking die je hebt gemaakt.... :x
Ik begrijp hem wel heel erg goed, alleen wat ik dan weer niet begrijp is zijn gebrek aan vergevingsgezindheid. Na 3 weken..


Ik hoop dat het nog goed komt tussen jullie en ik zou het even laten rusten.
En misschien volgende week weer proberen??

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Undefined
Berichten: 3764
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:57

Ik vind het van zijn kant een beetje overdreven, hij heeft ook een nare opmerking gemaakt. Jij hebt je best gedaan, hij mag zelf nu ook zijn best voor jou gaan doen en anders is het over. Ik snap niet zo goed waarom jij wel door het stof moet en hij niet.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:07

Oei, harde woorden. Manipulatieve heks is hetzeldfe (in mijn beleving) als 'egoistische klootzak'. Jij bent dichterbij hem gekomen qua 'schelden'. Geef hem de tijd. Hij is waarschijnlijk echt, diep gekwetst (al zou een gemiddelde man dat nooit toegeven). Misschien komt het met de tijd nog goed, maar een diep gewetst (ego) is heftiger dan gewoon een algemeen gebruikte zin om een statement te maken...
Laatst bijgewerkt door Rytir op 23-12-13 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

When nothing goes right,

go left.

tita

Berichten: 19746
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:07

Laten we eerlijk zijn 4 relaties, 3 huwelijken in 10 jaar tijd...... Ben je toch wel redelijk mislukt.
Kan toch niet echt allemaal aan die 4 vrouwen hebben gelegen.

Ts ik vind dat jij je best hebt gedaan, en ik zou als ik jou was sowieso nooit meer contact willen.
Kerstkaart versnipperen ..... Zo laag, zo kinderachtig..... Het is geen volwassen vent.

30-11-2015
03-07-2018