Ik ga morgen naar de fokker van Ret...!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Ik ga morgen naar de fokker van Ret...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 20:01

Een klein voorschotje op het verslag van de dag (moet er tenslotte nog heen), maar... ik ga dus morgen langs bij de fokker van Ret! Cool

Zie ook [FA] 'van de Berken' (NRPS) - wie kent ze?

Mijn ouders en zusje zijn er een jaar of drie geleden al eens geweest, toen kon ik helaas niet mee. Afgelopen zomer was ik een keer in de buurt en ben toen spontaan langsgegaan, maar toen was er niemand thuis. En nu ben ik morgen weer in de buurt, dus net de stoute schoenen aangetrokken en gebeld.

Kreeg mevrouw Bunt aan de telefoon en die begon meteen enthousiast te vertellen. Ameretto kon ze zich nog goed herinneren. Ze hebben nog een halfbroertje en een halfzusje van hem staan, verder is één halfbroertje overleden aan koliek, een ander halfbroertje is verkocht als westernpaard en hun schoondochter rijdt ook nog een halfzusje. Zij is er waarschijnlijk morgen ook, zou leuk zijn want dan kan ik haar nog even zien rijden. Helaas is zijn mama Dieuwke een paar jaar geleden verkocht, het werd hen toch een beetje te veel met al die paarden.

Hartstikke leuk, ik heb er heel veel zin in! Ik heb beloofd om wat foto's mee te nemen en zij zouden het boek opzoeken waarin alle fokgegevens staan, dus ik ben benieuwd! Lachen

En nu baal ik toch wel heel erg dat ik geen digitale camera heb, alleen maar een ouderwets toestel met een filmpje... Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 20:11

He wat leuk Ka. Veel plezier alvast toegewenst.

'Paint' it 'Black'

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 20:39

Hey wat leuk om je eens in de 'roots' van amaretto te verdiepen.
Enne, natuurlijk kan ze hem nog herinneren, dat koppie van hem kan je echt niet zomaar vergeten!! Kwijl Lovers

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 20:47

Haha, die gekke grote kol idd! Mijn zusje heeft destijds een foto van hen gekregen van Retje als klein veulentje. Minihoofdje met een mega witte vlek, meer kol dan hoofd. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 21:16

Drie jaar geleden ben ik daar een keertje op bezoek geweest met mijn ouders. We hadden Retje toen bijna 2 jaar.
We kwamen onaangekondigd langs, maar die mensen waren zo vriendelijk. We werden meteen naar binnen geloodsd, kregen meteen wat te drinken.

Meneer Bunt was zo enthousiast dat we er waren en dat ie hoorde dat het zo goed met Retje ging. We hadden een videoband mee van een wedstrijd. Nou, ze waren echt heel enthousiast toen ze hem zagen.
Dat het echt een goed paardje was, etc. Haha!

Toen gingen we het fotoboek bekijken. Ze hadden voor elk jaar een boek met foto's en gegevens van de veulens die dat jaar geboren waren.
Daar zat Ameretto ook in. Er zat een foto bij van Ameretto als net 3-jarige met zijn vorige eigenaresse en dus die foto van Ameretto net een week oud. Zooooo lief! Lovers
Ik heb hem helaas nu niet op de harde schijf staan en onze scanner is kapot, maar zodra die gemaakt is zet ik die foto er natuurlijk meteen op!!

Heb wel foto's van zijn halfbroertjes en zusjes. Zal ff kijken of ik ze hier op Bokt kan krijgen...

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 21:31

Dat lijkt me nu echt leuk, om de hele familie van je paard te bekijken, en met de fokker erover praten hoe en wat het allemaal begonnen is met de hengstenkeuze etc. etc.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 21:37

Ja, is heel leuk idd om de fokker op te zoeken. Ik heb dat ook gedaan en een halfbroer van Jur gezien. Helaas hadden ze de moeder van Jurga ook niet meer. Cambridge Cole had ik graag ook nog eens gezien, maar net toen ik hem aan het opsporen was, overleed hij...
Veel plezier morgen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 21:45

Wat hengstenkeuze betreft waren ze wel vrij constant, allemaal NRPS-hengsten en bijna allemaal van de Nieuwe Heuvel Haha!. Moet ik binnenkort ook nog eens langs, zijn paps is tenslotte ook al oud en voor je 't weet is die er niet meer...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 22:14

He, de nieuwe heuvel! Dat is in Lunteren. Vlak bij mij. (nou ja, een klein half uurtje rijden). Een kennis van mij staat daar met een arabisch hengstje (weet hij zelf niet).

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 22:47

In [ITP] familie van Ameretto Lachen staan de foto's van drie jaar geleden.

Djilan, welk hengstje is dat? Een dekhengstje of doet-ie dat niet? Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:29

Da's echt spannend! heb van de winter ook naar de fokker van des geschreven. Ik heb ook bericht terug gekregen, met een foto van Des haar moeder (met een halfzusje erop). Hij verteld dat des haar moeder de geboorte niet heeft overleefd, ze is toen door een pleegmoeder groot gebracht.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Eva1975, Liesje89, Poosje81 en 91 bezoekers