Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsieslii
Berichten: 3518
Geregistreerd: 08-02-06

Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:24

In November hebben we spontaan nog een fotoreportage gehad! Het was nog erg mooi in het bos hier in de buurt, en er stond nog een prachtige boom en mooie herfstkleuren!

Anne heeft zich ook super gedragen. Ze staat op alle foto's los, maar ze stond ook echt werkelijk los. Ook geen paddock uitgezet. Ze stond er enorm rustig bij en stond rustig te genieten van alles wat er om haar heen gebeurde. Vlaggen, paraplu's, zo gek als je het maar kan bedenken, het deed haar weinig. De hinnikjes waren toch echt de beste oplossing voor haar oren!

Ik wil Susan van Silent Shiver (SSDesign op bokt) enorm bedanken voor deze mooie foto's weer!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Letsmini

Berichten: 86
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:54

Lekker dier hoor.. Lijkt op mijn Friesje.. !!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:57

Leuk paardje, alleen wat heeft ie met z'n mond??

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:01

@saskiakefie: dat vroeg ik me ook af ja...

Verder leuk dier en mooie foto's. Wat leuk dat ze gewoon los kan staan in het bos :)

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:03

Prachtig die zwart wit foto's. <3
Alleen vind ik iets raar aan zijn mond, kaak.. Kan niet goed zeggen wat..

freyatjee
Berichten: 973
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:05

gaaf!,

horsieslii
Berichten: 3518
Geregistreerd: 08-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 17:35

Dankjewel! En over de mond en kaak, wat vinden jullie raar? Ik zie namelijk niks raars..Ja haar lippen wilde ze niet naar binnen doen maar dat is normaal wel.een waren klein beetje vies ivm het er heen rijden onder het zadel

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:42

Mij lijkt het dat ze een smallere bovenlip heeft dan 'gemiddeld', of mssn zelfs -sorry als ik verkeerd zit!!!- een lichte onderbeet? :)

Verder vind ik het wel hele mooie foto's door alle herfstkleuren op de achtergrond waardoor je paard echt mooi uitkomt op beeld ;)

EDIT: ik heb net het topic uit je onderschrift bekeken en daar valt het mij eigenlijk helemaal niet zo erg op als hier. Weet niet waar het aan ligt :)

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:03

Bedankt voor de leuke reacties tot zo ver :)

Ik snap denk ik wel wat jullie bedoelen met de lip/mond. Ik ken Linsey (topicstarter) en haar paard Anne inmiddels al een jaar of 7 en in die tijd heb ik Anne ook heel vaak op de foto gezet. Het is mij nooit opgevallen dat Anne haar lip zo heeft gedragen, maar deze keer viel het mij ook meteen op. Ik geloof niet dat het de mond of kaak is die apart staat, dan hadden we dat zeker gezien tijdens de fotoreportage. Dan had Anne sowieso wel wat ander gedrag dan anders laten zien. Maar ze was gewoon zichzelf, zoals ik haar al een jaar of 7 ken.

Ik weet eigenlijk zeker dat het slechts de lip was die zo stond. We hebben tijdens de fotoreportage meerdere keren de lip weer 'normaal' gedaan (een centimetertje naar 'binnen' geduwd). Anne vond dit geen probleem en vroeg zich meer af wat wij iedere keer aan het doen waren. Ik denk dan ook dat Anne er zelf echt geen last van had. Aangezien de lip vrijwel iedere keer meteen terug schoot in deze positie hebben we het zo gelaten. Anne is zoals ze is en blijkbaar wilde ze die dag graag op de foto met lippenstift :') Nee nogmaals, wat je ziet is gewoon de 'binnenlip' (of hoe je het ook noemen wil) waarvan ik zeker weet dat het Anne niet heeft gestoord :)

Als Anne pijn had, had ze het bit ook zeker niet geaccepteerd (nodig om naar de locatie te rijden) en was ze niet zo netjes blijven staan en zo rustig gebleven :D

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:23

Ik denk inderdaad ook niet dat het paard er last van heeft, maar het is iets wat ze volgens mij gewoon heeft en wat je als buitenstaander harder opvalt. Is misschien ook een trekje van haar?

Ik had zoals ik gezegd had ook in het ander topic gekeken en daar zie ik het ook; sorry dat ik de foto's even 'gepikt' heb, maar dan zie je dat ze het wel vaker doet. Links lijkt het door de ontspannen houding, rechts net alsof ze vastzet door spanning of opgewondenheid door het moment.
Afbeelding

Maar ik wil hiermee HELEMAAL NIET bedoelen dat er iets mis is hoor!!! :D Is net leuk dat er wat anders is, maakt het net een karaktervol hoofdje ;) Vind het een knappe fries die knap is vastgelegd ;)

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:25

Ohhh mooi, wat een prachtige bladeren op de achtergrond!
Waar heb je de dromenvanger om het paard haar hals vandaan?

MallyBelly

Berichten: 3531
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:44

En ik daar maar staan met me vlag en spul, ze keek niet eens hahaha, Susan heeft er een mooi resultaat van gemaakt!! Ziet er prachtig uit!

horsieslii
Berichten: 3518
Geregistreerd: 08-02-06

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 17:27

Dankjewel allemaal! En nu snap ik je jing. Overigens is de tandarts dit jaar geweest en die zei dat ze een prima gebit had. Maar bedankt voor je uitleg.

kiara_xxx

Berichten: 250
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: België

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:33

wauw prachtig met die herfstkleuren!
mooie neckrope ook, je hebt een geweldige fries :D

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:38

Ik vind haar mondje SUPERschattig hoor :D

Wel vind ik dat de baardharen er altijd af moeten voor het mooie, maar dat is persoonlijke smaak.
Veel plezier nog met haar! :)

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:47

Ze heeft een zachte uitstraling, komt over als een wijs paard. Mooie foto's :j

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:53

Super vet jou paard heb een glimlach ! Super mooie fotos !

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 07:23

Prachtig dier en super mooie foto's! Ik stoor mij alleen net als de anderen aan haar onder/binnenlip die naar buiten hangt. -O-

Famke25
Berichten: 32
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:34

Heel veel Friese paarden hebben dat de lip wat naar buiten flapt en hij heeft gewoon wat weinig kaak, zie je ook wel veel bij dit ras, en dat in combinatie met de baard die hij heeft lijkt dit wat vreemd. Wel mooie foto's! En een leuk paard overigens.

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:19

Wat heeft je paard een ontzettend lief hoofd zeg! Dat was het eerste wat mij opviel :) :j
Hele mooie foto's!

Benno08

Berichten: 201
Geregistreerd: 19-11-12
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:04

Famke25 schreef:
Heel veel Friese paarden hebben dat de lip wat naar buiten flapt en hij heeft gewoon wat weinig kaak, zie je ook wel veel bij dit ras, en dat in combinatie met de baard die hij heeft lijkt dit wat vreemd. Wel mooie foto's! En een leuk paard overigens.

Ook mijn gedacht.. Mijn tante's friese merrie heeft het ook maar dan langs de voor/onderkant.
We noemen het haar 'centenbakje' :D Zeker als ze ontspannen is laat ze haar lip meer hangen, en met ouder worden is het ook meer geworden. Ik vind het wel lief uitzien :)

missy28
Berichten: 34
Geregistreerd: 30-10-11

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:17

ik zag het meteen... ik lees niet alle reactie's hoor! maar toen ik de foto's zag dacht ik huh? wat heeft die een gekke mond zijn tong hangt er een beetje tussen door volgens mij

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:19

Famke25 schreef:
Heel veel Friese paarden hebben dat de lip wat naar buiten flapt en hij heeft gewoon wat weinig kaak, zie je ook wel veel bij dit ras, en dat in combinatie met de baard die hij heeft lijkt dit wat vreemd. Wel mooie foto's! En een leuk paard overigens.


Mijn verzorg fries heeft het ook. Ik heb het idee dat het erger wordt naarmate ze ouder worden. Onze fries is 25

@ts hoe oud is jou fries?

yenopi

Berichten: 920
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Ees (drenthe)

Re: Fries Anne met prachtige herfstkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:24

De foto waar jij je handen om haar hoofd hebt vindt ik zoveel zeggend ... zo lief ! Ik vindt Anne een schitterend en wijs dier !

Bokel

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Vessem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:35

Gave foto's linsey! Prachtig zo met die kleuren en de foto's van julie samen zijn ontzettend mooi!!