2013: Tinker Caily, dromen komen uit... wordt vervolgd...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

2013: Tinker Caily, dromen komen uit... wordt vervolgd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 02:17

2013...
Voor velen misschien het jaar van ongeluk, helaas.
Maar ik weet waar het geluk gebleven is, namelijk hier!

We begonnen zoals altijd met januari. Witte januari wel te verstaan. Eind van de maand kwam Elvi Smit langs om wat mooie foto's te maken van mijn knappe Tinkerdame. Met deze foto als waanzinnig resultaat. Mijn commentaar: "Als deze als poster in de penny had gezeten was dit ongetwijfeld mijn favoriete poster geweest."

Afbeelding

Daarna volgde uiteraard februari. Sneeuw maakte plaats voor zon, en genieten met Caily deed ik volop! We maakten vooral heerlijke buitenritten, maar zo af en toe in de bak aan het werk hoorde er ook bij.

Afbeelding

Vervolgens kregen we maart, het leven ging zijn gangetje...

In april kwam er leven in de brouwerij! Begin van deze maand werd besloten dat we (ook Tinkervriendinnetje Luna en haar eigenaren) terug zouden gaan naar onze oude stalling. Het inscharen in de groep was geen enkel probleem. Maar wat wil je ook; als je een kudde hebt van 4 Tinkers en er komen er 2 bij, dat is toch lang leve de lol?!

Afbeelding

Het weekend daarop stond er een uitje voor de deur. Niet voor Caily, nee, enkel voor mij. Immers moet ik Caily haar date's wel eerst keuren voordat ze uit logeren mag. De bedoeling was namelijk Caily dit voorjaar te laten dekken, en dit weekend was de hengstenshow waarop haar aanstaande, Collin van de Gorterstraat, ook getoond zou worden.



In mei stond er dan ook een uitje voor Caily op het programma. Het Nederlands Stamboek voor Tinkers (NSvT) organiseerde een buitenrit over het Dwingelderveld. Een paar jaar geleden reed ik daar dagelijks met mijn verzorgTinker van toen, Lady, zij is er helaas niet meer. Een van mijn wensen met Caily was daar ooit eens met haar te kunnen rijden, dit was de kans natuurlijk! Samen hebben we die dag ongeveer dezelfde rit gereden die ik het liefste met Lady reed, erg mooi!

Afbeelding

En ook in juni mocht Caily weer mee op pad. Of eigenlijk, we gingen gewoon samen op vakantie. Caily naar haar date, ik naar een bokker die niet zo ver bij de hengstenhouder vandaan woonde, zodat ik Caily niet hoefde te missen. Geweldige tijd gehad, je eigen droommerrie en haar date, jouw droomhengst, samen om 1km2, wat wil je nog meer?

*klik*

Een van de hoogtepunten van deze vakantie was toch wel toen ik mocht rijden op Collin. Hij was al vijf jaar niet meer onder het zadel geweest, zat midden in het dekseizoen, maar het was gewoon opstappen en wegrijden. Geen stap heeft hij verkeerd gezet, gewoon geweldig!

Afbeelding

Maar helaas komt aan al het leuke een einde. Na 2,5 weken moest ik weer terug naar het noorden om te werken. Omdat ik de hengstenhouder volledig vertrouw met Caily mocht zij, tegen de plannen in, daar blijven om de scan af te wachten, want haar mee naar huis nemen en dan tot de conclusie komen dat ze niet drachtig is zou wel erg zonde zijn...

Eind juli, na twee slopende weken was het dan zo ver. Op vrijdag 26 juli ging ik samen met twee vrienden terug naar Brabant in de hoop dat Caily drachtig gescant zou worden. Niet enkel omdat ze dan mee naar huis mocht, maar ook omdat ze dan de volgende dag mee zou kunnen doen aan de stamboekkeuring. Gelukkig was het leven mij goed gezind en werd Caily drachtig gescant! Op dat moment kon ik nog niet echt beseffen wat dat betekende, maar o, wat was ik blij dat ze mee naar huis mocht!

Of nou ja, naar huis gingen we nog niet. Eerst nog een tussenstop bij de oude eigenaar van Lady waar Caily een nachtje mocht staan, gezien de keuring daar om de hoek was. Caily was 9 jaar geleden, in 2004, ook al eens op een stamboekkeuring beoordeeld, toen haalde zij een hoge 2e premie. Aangezien ik het leuk vond om met haar naar een keuring te gaan besloot ik haar dit jaar weer mee te laten doen. Verder had ik geen enkele verwachting, voor mij was ze toch al de allerknapste!

Maar het geluk was schijnbaar nog niet op! Caily haalde niet alleen een 1e premie, maar haar type-beoordeling was ook nog eens goed genoeg voor een ster-predikaat er bovenop! Dat betekende dat ze deel mocht nemen aan het Nederlands kampioenschap eind september.

Afbeelding

Augustus kwam. Caily was weer thuis, mooi weer. Een heerlijke periode van veel buitenritten en optimaal genieten. Wat kan het leven soms mooi zijn! Ik ben erg gek op water, en Caily inmiddels ook. Samen zwemmen is dan ook een van onze favoriete bezigheden!

Afbeelding

Met oog op het Nederlands Kampioenschap eind september besloot ik eind augustus dat Caily en ik de bak maar eens iets beter moesten gaan bekijken. Misschien dat ik hiermee haar beweging nog net iets beter kon krijgen. En daarbij, naar Hagestein voor enkel een rondje kampioenschap vond ik een beetje overdreven, dus ik besloot dat we dan ook best onderling een proefje konden meerijden.

Ook heb ik op Sterrin mogen rijden. Sterrin is een dochter van Collin, en in bezit van vriendin Paulien,in ruil daarvoor mocht zij Caily eens proberen. Sterrin is helemaal mijn type Tinker, ben stiekem een beetje verliefd op haar, hopen maar dat het veulen wat op zijn halfzus gaat lijken, hihih. Paulien heeft haar heerlijk aan het lopen, was erg leerzaam voor mij eens te voelen hoe een Tinker kan lopen als je iets meer en langer gaat trainen.

Afbeelding

In september trainden we werklustig door. Twee keer kregen we les, wat ons erg geholpen heeft. Eind van de maand gingen we redelijk toonbaar de bak door.

Afbeelding

28 September was het dan zover, op naar Hagestein. Samen met Paulien en haar vriend en onze bonte dames gingen we op pad. Paulien haar vriend reed met de trailer, en wij er achteraan. Erg leuk om te zien hoe een paard zich eigenlijk in de trailer gedraag. Of nou ja, in eigenlijk doen ze niet heel veel anders, dan staan, eten, door het raampje koekeloeren, en af en toe eens in elkaars ook fluisteren hoe lang het nog zou duren en waar ze naar toe zouden gaan.

De reis verliep voorspoedig en al snel kwam we aan op de plaats van bestemming. Caily en ik werden omgetoverd tot een heuze dressuur-combinatie. Was erg leuk om eens een keer zo mee gedaan te hebben, en met 169 punten hebben we het er nog best redelijk vanaf gebracht.



's Middags was het Nederlands Kampioenschap. Helaas was de concurrente te sterk en is de titel Kampioen 2013 aan een andere merrie toegeschreven. Maar niet getreurd, Caily is nog steeds 1 van de slechts 6 merrie's in Nederland die dit jaar (binnen haar type) een sterpredikaat behaalde, dus reden genoeg om trots te zijn!

Na deze dag hebben we besloten het wat rustiger aan te doen, sinds oktober rijden we lekker in het bos en genieten volop! Op een laag pitje zijn we ook bezig met een andere tak van de sport. Een keer dressuur rijden was leuk, maar duidelijk is dat het zowel Caily als mij niet helemaal ligt. Gelukkig laat onze huidige training het toe de basis vooral in het bos onder de knie te krijgen, dat klinkt alleen al veel meer alsof het bij ons past!



Afbeelding

Begin december zijn we weer eens terug afgereisd naar het mooie Brabant om Collin een knuffel te geven, en uiteraard bij te kletsen mijn zijn eigenaren!

Afbeelding
[ITP] Meervoudig goedgekeurde Tinkerhengst Collin vd Gorterstraat

En toen was 2013 alweer bijna voorbij. De kerstdagen staan voor de deur, en daarna volgt de jaarwisseling. Vervelend? Nee, 2013 was een fijn jaar voor mij en Caily, maar om het helemaal af te maken moet dat geluk in 2014 nog even door gaan. Komend jaar staat vooral in teken van de dracht en het veulen van Caily. De wens is over een half jaar een gezonde moeder met veulen in de wei te hebben staan.

Caily heeft inmiddels haar eigen volgtopic bij KS: [KS-ITP] [TI] Caily x Collin - 17 juni 2014, volg en gok mee! Degene die qua gok het dichtste bij de werkelijkheid zit, mag een rondje komen rijden met moeders wanneer het veulen oud genoeg is om (los) mee te lopen!

Wij wensen iedereen Fijne Feestdagen!

Afbeelding


Mona14

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Ermelo

Re: 2013: Tinker Caily, dromen komen uit... wordt vervolgd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 02:46

Fijne Kerstdagen en een gelukkig en een gezond veulen voor 2014 toe gewenst.

❤️❤️ Shetlander ruintje Diggle ❤️❤️

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:21

Mooi topic lotte, mooi om te zien dat jullie zoveel plezier hebben!!! Wanneer is ze uitgerekend??? SPANNENDDDDDDD *\o/* -O- ik zou niet kunnen wachten denk ik :')

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: 2013: Tinker Caily, dromen komen uit... wordt vervolgd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:31

Leuk topic! Wat een jaar he! En hij is alweer voorbij ook!op naar het volgende jaar! Veel geluk, en de beste wensen!

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: 2013: Tinker Caily, dromen komen uit... wordt vervolgd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:20

Leuk topic! :D

Sylvester EINDSTAND Dressuur B+13 L1+19 L2+11 M1+3 Springen BB+2 | Mandy L1+5 eindstand onderling
[EJL-ITP] Mijn laatste jaar met schimmel Sylvester.

PinkLove

Berichten: 259
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Fryslân

Re: 2013: Tinker Caily, dromen komen uit... wordt vervolgd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:22

Leuk topic! Super mooi paardje ♥

Pink Rosé /3 <3

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:20

Mooi hoor. Fijne kerstdagen en mooi 2014 toegewenst met een gezond veulen (en een gezonde mama natuurlijk)!

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:23

Wat heb je er een leuk overzicht van gemaakt Lotte! Jij en Caily hebben dit jaar vele fijne dingen samen gedaan :) en ik ben blij dat Johan en ik daar ook van mochten mee genieten :j Het is zo mooi en inspirerend om te zien hoe jij en Caily blijven ontwikkelen en elkaar aanvullen in alles wat jullie doen.
Jullie zijn samen een top combinatie en op naar nog vele mooie jaren *\o/*

Eye of the Wolf Fotografie


[url]
www.facebook.com/EyeoftheWolfFotografie
[/url]

Louis71

Berichten: 62
Geregistreerd: 11-10-13
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: 2013: Tinker Caily, dromen komen uit... wordt vervolgd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:35

Wat een leuk verslag!En wat een mooie foto's...Wij hebben zelf Sneakers in ons midden,dus voelt toch een beetje als familie he! ;-)
Ben zo benieuwd naar het vervolg,dat word vast een mooi jaar !

it's life Jim....but not as we know it ;-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bnet, Jadero, xAnthea en 7 bezoekers