Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 11:51

Beste Bokkers,

Ik heb een kleine uitdaging. Ik heb een aantal jaar geleden een veulen uit mijn merrie gefokt. Hij is ondertussen al 4,5 jaar oud en hij doet het niet onverdienstelijk onder het zadel. Hij is braaf, maar pittig. Wel is hij uber sensibel, maar bloed eerlijk.

Nu heb ik hem ooit los gegooid in de paddock (ongeveer 1,5 jaar geleden) en toen is hij over het hek heen gesprongen. Echter heeft hij dan vanuit stilstand gedaan en het was een flink hek. Ik snap tot op de dag van vandaag nog niet wat hem bezielde dat te doen (hij deed wel vaker gekke dingen), maar feit blijft dat het is gebeurd.

Goed, jullie begrijpen wel dat hij er dus niet overheen kwam en hij is met zijn voorbenen blijven hangen. Hij is al koppeltje duikelend over het hek heen geklapt en is met zijn volle gewicht op zijn nek/schouder beland. Ik heb het toevallig ook ergens op film staan, maar dan moet ik even kijken waar ik het gelaten heb.

Hij was toen der tijd nog niet onder het zadel, hij was nog geen 3 jaar oud en ik deed verder, behalve af en toe losgooien, helemaal niks met hem. Hij is een paar maanden daarna onder het zadel gekomen en dat heeft hij altijd heel erg braaf gedaan. Nooit gebokt of gesteigerd, hij is er ooit één keer vandoor gegaan, omdat hij ergens van schrok.

Sinds kort pakken we het springen op, wat hij érg goed doet! Hij vind het leuk en wordt behoorlijk enthousiast. Dressuurmatig pak ik hem nu sinds begin april op. Toen ben ik hem echt gaan doorrijden. Daarvoor heb ik hem spelenderwijs heel af en toe gepakt. Soms zat er letterlijk 2 maanden tussen voordat ik hem weer had gereden. Ook dan deed hij nooit een pas verkeerd.

Ondertussen zijn we wedstrijdjes gestart en dat gaat ook allemaal best redelijk. We zijn ondertussen L1+3. Hij wijkt voor 8es maar buigt voor een 4.

En daar zit dus ook het probleem. Hij had in de tijd beter moeten gaan buigen, maar hij gaat langzaam aan steeds slechter buigen. Ik denk nog steeds dat het te maken heeft met het ongelukje wat hij heeft gehad. In het begin vroeg ik niet zo veel van hem en viel het niet zo op. Nu worden de trainingen wat zwaarder. Ik verwacht dat hij meer horizontaal en op het achterbeen komt en meer gaat buigen. Dit is waar ik in de training vooral mee bezig ben. Ik train sporadisch de zijgangen, omdat hij die toch wel doet.

Hij heeft een periode echt super goed gelopen en toen boog hij redelijk. Rechtuit ging hij redelijk recht gericht in het lijf, maar hij zit echt in een dip. Zowel ik als mijn instructrice zijn van mening dat hij ondertussen al een heel eind rechter had moeten zijn. Zodoende ga ik dus maar eens opzoek naar een chiropractor, fysio, ostheopaat oid.

Mijn instructrice noemde gelijk Tuna Morriën, maar ik kan heel erg weinig over haar vinden? Ik heb ook ooit Marianne Krediet bij een van mijn paarden gehad en Miranda Wilschut. De laatste 2 ben ik redelijk over het spreken, maaaaaaar een van de twee is nogal makkelijk met het ligt aan de ruiter en alles is zielig. De ander doet veel met massage en na een behandeling heb ik eigenlijk nooit echt drastische veranderingen meegemaakt. Vanuit mijn studie (fysiotherapie) weet ik nu dat massage kortdurend werkt en op lange termijn niet of nauwelijks verlichting of verbetering geeft.

Ik ben dus opzoek naar iemand die op locatie komt, die ervaring heeft met gewrichtsproblemen na ongeval (het zit duidelijk in zijn nek t/m schoft, rug leden ed goed) en die echt weet waar hij/zij het over heeft, zonder gelijk met een vingertje te wijzen of alles maar 'zielugh' te vinden. Ik zoek iemand die down to earth is, recht voor z'n raap en eerlijk en uiteraard moet hij/zij goed kunnen behandelen.

Excuses voor het lange verhaal. Maar ik heb het idee dat het belangrijke informatie is en een beetje een beeld schetst mbt de situatie.

Graag zou ik bij deze zeggen brand los. Onderbouw de naam wel met een eigen ervaring. Dan weet ik waar ik aan toe ben :)

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:35

Ik kom vaak bij je in de buurt. Ik ben dierenarts, chiropractor en ik combineer dat met dry needling.

In mijn ervaring kan zo'n val zeker oorzaak zijn van de problemen nu. Ik zie vaak dat ze gaan compenseren in de beweging, wat weinig problemen geeft op lager niveau. Zodra je meer gaat vragen, merk je dat ze moeite krijgen.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 12:44

Ik weet ook echt 100% zeker dat het door de val komt. Hij buigt zo typisch de kant op die hij 'geknakt' is zeg maar. De kant die door de val gerekt is buigt hij goed (rechtsom, maar valt wel naar binnen) en de andere kant (linksom, maar blijft wel op de grote volte) buigt hij moeilijk.

Ook met longeren, met of zonder bijzet is het goed te zien. Rechtsom buigt wel, maar valt naar binnen. Linksom buigt moeilijk, lijkt wel stabieler en blijft op de volte. Rug, na de schoft, gebruikt ij goed. heupen zijn goed. Schouders heeft hij als veulen af aan al wat spanning zitten. Hij was een beetje erg groot. Maar dat is dus wel heel erg verbeterd, hij heeft bijna geen spanning meer in de schouderpartij.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 18:19

Niemand die iemand weet? Ik heb van een stalgenootje wel nog iemand gekregen die goed zou zijn.

minihvj
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:39

Mijn eigen paard is heel ziek geweest en heb nooit echt geloofd in de kunsten van homeopaten maar nadat een vrouw die hier gebruik van maakte bij mijn paard is geweest en ze eindelijk herstelde ben ik helemaal om. Daar kijken ze tenminste ook naar wat er van binnen gebeurt, dierenarts kon niks vinden en die vrouw geneest mijn paard in 2 weken. Kennis gemaakt met die vrouw via de buren waar ze een paard hebben die geregeld kreupel is waar ze ook al tijden geen problemen meer hebben gehad.

Dit is de site van de homeopaat waar ik ben geweest www.praktijkpegasus.nl
Als het niet de ver is zou ik dat uitproberen of een andere homeopaat vinden

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 23:50

Persoonlijk heb ik met verschillende dieren homeopathie gebruikt. Maar dat heeft nooit echt geholpen.

Acupunctuur sta ik wel voor open. Maar ik wil het eerst voornamelijk op de chiropractie proberen te behandelen.

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:56

Ellen door menalda als ik het goed zeg als je dit op google in drukt vind je haar wel is erg goed en zit bij meerdere klinieken en zij kan alles.
Ik zoe veel andere fysio enz op stal komen.
Maar als ze eenmal ellen zien werken stappen ze allemaal over na ellen en zij zit ong bij alle stallen bij ons in de buurt en ook zeg maar paarden die echt slecht zijn krijgt ze heel erg goed

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 02:41

Ik heb zelf ervaring met Els Bach via icreo.com. Heel erg tevreden over, ze neemt alle tijd, legt alles aan je uit en laat je meekijken/voelen. Paard was na afloop ook echt en blijvend verbeterd.
Via die site kun je op je eigen gebied zoeken. Succes!

Koper

Berichten: 30238
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 02:47

Peelie schreef:
Persoonlijk heb ik met verschillende dieren homeopathie gebruikt. Maar dat heeft nooit echt geholpen.

Dan heb je de verkeerde gehad. Er bestaan verschillende soorten homeopathie ;)

Jij staat bij Michelle in Eemnes toch? Dan denk ik dat Linda van Diepen ook wel daar naartoe rijdt. Hier is haar site:
http://www.horseinmotion.nl/

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:41

ik weet niet of ze bij jou in de buurt komt, je kan altijd even bellen, maar ik heb goede ervaringen met Heleen Slebos, zij is van huis uit fysio, is nu osteopaat en doet ook aan dry needleling.

Ze is laatst bij mijn paard geweest en ik heb hierna alleen maar complimenten van mijn insturctrice gehad hoeveel hij verbeterd was en dat ik dit beslist vaker moest doen. Mijn paard had heel veel moeite met buigen naar een kant, dit had weer allerlei gevolgen die ik rijtechnisch niet kon oplossen, na haar behandeling was dit een heel stuk verbeterd.

Ze komt aan huis.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:48

Is er nooit een veearts bij geweest nav die val? Dat lijkt me namelijk de eerste stap: uitsluiten of paard geen beschadigingen heeft overgehouden.

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:58

Heb je al eens op de site van happy-athlete gekeken? Wie weet is dat wat voor je paard?

Big_Appie
Berichten: 113
Geregistreerd: 13-08-12

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:20

Rodinde Hoogenraad is erg goed! Ik weet alleem niet op ze ook op locatie komt

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:08

ingvdh schreef:
ik weet niet of ze bij jou in de buurt komt, je kan altijd even bellen, maar ik heb goede ervaringen met Heleen Slebos, zij is van huis uit fysio, is nu osteopaat en doet ook aan dry needleling.

Ze is laatst bij mijn paard geweest en ik heb hierna alleen maar complimenten van mijn insturctrice gehad hoeveel hij verbeterd was en dat ik dit beslist vaker moest doen. Mijn paard had heel veel moeite met buigen naar een kant, dit had weer allerlei gevolgen die ik rijtechnisch niet kon oplossen, na haar behandeling was dit een heel stuk verbeterd.

Ze komt aan huis.

Ik kan ook Heleen Slebos aanbevelen.
http://www.fysio-osteo-paard.nl/

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 13:09

Icreo heb ik meerdere therapeuten van gezien of bij mijn eigen paarden gehad. De ervaring daarmee is matig.

Maikeltje, er is idd nooit een DA bij geweest. Omdat ik daar toen der tijd helemaal niet aan heb gedacht. Er leek niks mis en met een simpel rondjr hobbelen merk je ook niks. Maar nu ik ik meer van hem verwachten en merk ik dus dat er wel wat is. Verder kan een DA er niet zo veel neer aan doen. Gemaakte schade us indertussen al lang en breed geheeld.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:21

Hier ook supergoede ervaringen met Heleen Slebos! Ze doet onze paarden al jaren en daar zijn we erg blij mee :j

Shenavallie
Berichten: 11557
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:28

Met mijn paard had ik zeer goede ervaring met Karianne Ruth van Lodash (www.lodash.nl). Naast het behandelen geeft zij ook tips hoe verder te longeren/rijden. In het geval van mijn paard was één behandeling voldoende, maar ik wilde zelf graag dat zij voor alle zekerheid nog een keer langs kwam. Het hoeft dus helemaal niet veel te kosten. ;)

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 20:55

De kosten interesseren mij het allerminst ;) ik ben best bereid om 150€ uit te geven aan iemand die écht goed is.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:12

Heleen Slebos en Dewi van Mechelen heb ik zelf bij mijn paard gehad en zijn beiden erg goed. Zijn beide wat breder geörienteerd (fysiotherapeut, chiropractor en dry needling).

Tunna Morrien (doet veel in samenwerking met Emmeloord) hoor ik ook veel goede ervaringen over. Die is ook heel duidelijk in over wat zij zelf kan en waar extra expertise / onderzoek door een dierenarts nodig is.

Mujannah
Berichten: 77
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Heerde

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:52

Ik heb het liefst Michael Hamerslag bij mijn paarden! Hij is osteopaat, werkt prettig ontspannen met de paarden en maakt echt contact met de paarden. Hij legt alles goed uit en voelt feilloos het karakter van de paarden aan. Meestal komt hij. 1 keer per jaar bij mijn paarden die weleens problemen hebben (heb een Arabisch en Engels Volbloed die hem nodig hebben en beiden geen makkelijke paarden!). Even googlen op zijn naam en je vind hem zo. Hij komt door het hele land op meerdere locaties.

Shenavallie
Berichten: 11557
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 08:43

Peelie schreef:
De kosten interesseren mij het allerminst ;) ik ben best bereid om 150€ uit te geven aan iemand die écht goed is.

Goede instelling! Maar ik bedoelde ermee dat ze je niet helemaal gaat uitmelken, zoals helaas nogal eens bij anderen gebeurt. ;)

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:03

Ik heb nu zelf Natascha van Eijk! Ge-wel-dig! _/-\o_ ik merktr eerder nooit verschil bij de fysio/osteo die ik had, en ik heb nu een totaal ander paard!! Echt een aanrader. Google eens op paardensymmetrie, dan vindt je haar wel

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:24

Linda van der Voorn, Heleen slebos, Steffi van der Laarse. Allemaal top!
Karianne praktiseert op dit moment niet

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 12:18

Wat ik mij afvraag is wat voor veranderingen jullie hebben zien gebeuren bij het paard.

FHS

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Putten (Gld)

Re: Chiropractor, fysio, ostheopaat (oid) gezocht voor paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:12

Leonie van Vliet van Chiropractie4horses uit Hoenderloo. Is DA en chiropractor. Heb ik ook bij mijn eigen paarden en ben ik zeer over te spreken.