Ik krijg een eigen pony, maar welke?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Marrexx
Berichten: 19
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Naast de paarden

Ik krijg een eigen pony, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 18:21

Heei bokkers :D

Ik krijg eindelijk na acht jaar lang gezeurd te hebben een eigen pony. Ik ben er echt zo blij mee! Toen ik het te horen kreeg heb ik echt vijf minuten lang geschreeuwd van blijdschap, ik kon het gewoon niet geloven, en nu nog steeds niet eigelijk. Ik krijg een eigen pony bij kerst, dat is dus al bijna. Alleen er is een klein probleempje, .... ik weet niet waar ik naar moet zoeken :') ik weet echt niet welke pony er bij me past. Dus vroeg ik me af of jullie me misschien zouden willen helpen met het zoeken naar een ras/lengte die bij me past. Een beetje info over mij:

- Ik ben 14 jaar oud.
- Ik rij nu alweer 8 jaar lang paard
- Ik ben 1.50 m groot (ja ik weet het, klein :o )
- Ik hou van springen
- Maar ik wil wel een lieve en rustige pony
- Ik zou het wel leuk vinden om wedstrijden te gaan rijden
- Het liefst een bomproof pony

De rede dat ik geen paard wil is omdat ik erg klein ben, en ook klein ga blijven. Welk ras past bij mij, of welke maat/type pony?

Groetjes Marre


mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:23

Het is wel snel, dan heb je dus 3 dagen de tijd om een pony te zoeken? :D
Je kan beter de tijd nemen en een aantal pony's gaan bekijken en rijden.
Totdat je de pony tegenkomt die bij je past.
Ik denk dat een D of E pony wel goed zou zijn?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 22-12-13 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:24

Een Haflinger merrie met een stokmaat van 1.48 :j
Nee, bokt kan dat niet weten.
Ik zou als ik jou was gewoon wat rond gaan kijken naar leuke pony's, als een pony je wat lijkt kan je daar langs gaan.
Dan kan je kijken of het echt iets voor jou is en of je er een klik mee hebt.
Geen 1 pony is hetzelfde, dus ook in elk ras heb je pony's met heel veel verschillende karakters.
Daarom kan je ook niet zeggen : een haflinger past bij jou want die zijn heel lief en rustig, je hebt namelijk ook veel haflingers die dat helemaal niet zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-13 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:26

Ik zou ook voor een E-pony gaan als ik jou was. Misschien een connemara pony? Maar je moet gewoon gaan kijken en veel pony's uitproberen. Ga je niet gelijk blindstaren op 1 soort pony, je bent nog jong en daardoor zijn alle pony's leuk en lief. Toch zou ik minstens naar 4/5 pony's kijken en daar ook een ervaren iemand mee naartoe nemen

Ik zou inderdaad ook lang zoeken, zowiezo zou ik een keuring laten doen bij een dierenarts en ik denk dat je op het moment geen dierenarts gaat vinden voor een keuring op het laatste moment voor kerst.

Kilimanjaro
@puppy_freek

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:27

Ten eerste zou ik alle tijd nemen om een pony te zoeken, je moet er wel een klik mee hebben. Ik zou ook niet heel specifiek gaan zoeken.. Gewoon kijken naar een pony die bij je past.

Voor de maat zou ik kijken naar een grote D of E pony ;)

Phιlιp Valιanт
мιa van 'т ѕaмвer -Verkocht

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:27

Ik zou als ik jouw was rustig op zoek gaan naar een e- pony die al wat gelopen heeft.
Gaan proef rijden , het liefst een paar keer.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Ik krijg een eigen pony, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:30

Ik zou gewoon lekker op internet rondsnuffelen en kijken wat je tegen komt.
Een fjord of haflinger zou denk ik wel mooi zijn. Maar dat is allemaal aan jou :)
Succes ermee!

xRooss
Berichten: 571
Geregistreerd: 02-08-13

Re: Ik krijg een eigen pony, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:32

Gewoon wat rond kijken, hier en daar pony's proberen dan kom je er wel!

Liamssfork

Berichten: 704
Geregistreerd: 09-05-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:35

Ik zou het iniedergeval niet overhaasten.. Super leuk dat je hem met kerst al mag, gefeliciteerd! Maar als je er voor die tijd geen kunt vinden, doe het dan lekker rustig aan. Ga bij alle paardjes waar je geïnteresseerd in bent kijken, probeer ze uit en kijk welke het beste bij je past. Tenzij je hem in 1x vind net als ik haha.. Dan moet je er gewoon voor gaan!
De mogelijkheden zijn oneindig, dus ga gewoon lekker rondkijken :)
Veel plezier en succes dr mee!


If your horse says no, you either asked the wrong question, or you asked the question wrong.

Ons eerste galopje buiten! http://www.youtube.com/watch?v=f5L5f7HG ... e=youtu.be

xhanneadje

Berichten: 144
Geregistreerd: 11-12-12
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:35

als ik jou was zou ik echt naar vanalles gaan kijken, zo kom je er vanzelf achter wat je wel en niet fijn vind, en dan kom je uiteindelijk wel op een leuke pony uit..

succes! =)

Adje

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:36

Inderdaad, niet zorgen dat je 'met kerst' een pony krijgt, maar rustig de tijd nemen! Vaak moet je veel pony's gaan testen voor je die ene klik vindt. Dat kan maanden duren maar beter je tijd nemen dat zomaar de eerste beste pony meenemen omdat je er eentje krijgt op kerstmis en hij ideaal lijkt ;)

Ik denk dat je best zoekt naar een D/E pony. Aangezien je een rustige pony zoekt zou ik niet kijken naar een jonge pony maar eentje met wat meer ervaring, eventueel ook op wedstrijd. En verder inderdaad gewoon véel testen!

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:36

Een leuke D pony zoeken?
New forest, welsh (mijn eigen voorkeur)
En vooral kijken of het klikt!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:38


[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:40

Ik zou voor een ervaren pony gaan vanaf 10 jaar ongeveer. Een pony die al veel gezien en gedaan heeft.
Veel vragen stellen aan de huidige eigenaar, en als je denkt dat het wat kan zijn ga je er heen. Je moet ergens beginnen. Reken er op dat je meerdere pony's zal moeten bezoeken, dat is ook het beste omdat je dan kan vergelijken.
Je komt er steeds beter achter wat je wel en niet wilt in een pony.
Kies ook een gezonde pony zonder (stal)gebreken uit, er zijn er genoeg te koop momenteel.

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:41

Ik zou juist een wat oudere pony nemen, rond de 8 jaar of ouder. De pony in de link hierboven zou denk ik te jong zijn. Je moet echt op safe spelen, gewoon een lieve pony die al wat ouder is, als er wat gebeurd heb je nog niet zo veel ervaring en kan het zijn dat je bang word. En van een jonge pony afvallen zou voor de pony ook niet goed zijn aangezien die dan bang kan worden.

Kilimanjaro
@puppy_freek


Marrexx
Berichten: 19
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 18:43

Jullie hebben idd wel gelijk, kerst is al snel. Ik was alleen vergeten erbij te zetten dat ik al bij twee pony's ben gaan kijken. De eerste was een haflinger: super lief en leuk beestje, 100 % bomproof, hardstikke braaf met opzadelen en poetsen, maar wat was dat beestje sloom zeg :') de eigenaresse zei tegen mij: "ja je moet hem gewoon een flinke tik geven, dan loopt ie wel". Ja als er iets is waar ik niet tegen kan is dat ik een pony alleen maar vlot kan laten lopen als hij geslagen word met de zweep. Dus die pony viel al af.
De tweede pony: arabier, leuk beestje, alleen een beetje schrikachtig. Dus ik ging rijden, ik zat er nog niet op of we waren al vertrokken. Ik heb hem terug genomen, en we zijn verder gaan rijden. Het rijden ging opzich wel goed, alleen ik moest echt goed opletten dat ze er niet vandoor ging want ze had er wel zin in ;) toen vroeg de eigenaresse of ik wou springen. Dat vond ik wel leuk. Ik had het beter niet kunnen doen, want toen ik haar naar die hindernis toe stuurde werd het opeens een race paard dat zo over de hindernis heen denderde om vervolgens nog een hele serie bokken erachteraan te geven, oeps,... en toen lag Marre op de grond :') ook niet echt de ideale pony dus. Ik heb nu een afspraak gemaakt om een D-pony te gaan bezichtigen, en we gaan haar morgen bekijken. Ik heb er zin in! Mijn moeder geeft les op de manege hier in de buurt, dus zij is ervaren en kan me helpen met keuren.

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Ik krijg een eigen pony, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:47

Oke, dat maakt het verhaal al anders inderdaad!
Gewoon doorgaan met pony's kijken en rijden totdat je de juiste tegen komt.
Succes morgen met de D pony bekijken :)
Wel fijn dat je moeder je zo kan helpen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:50



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 2 bezoekers