Of ik me hond even bij me wil houden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Of ik me hond even bij me wil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:40

Pff, ik moet even iets van me afschrijven hoor.
Ik was net aan het wandelen met mijn hond ( maltezer kruising van drie jaar ), dan zie ik in de verte een andere hond.
Een grote donkere hond, ik weet, daar houd mijn hond niet van.
Het is echt iets wat mijn hond heeft : blaffen en heel hard trekken aan de lijn om naar die een andere hond gaan om 'aan te vallen' meestal doet ze dat bij grotere donkere honden, zoals deze dus.
Als ze los loopt doet ze dat niet, dan is ze meestal bang.
Bij sommige honden is ze echter helemaal niet bang , maar heel enthousiast en wil ze gelijk spelen, maar bij de meeste dus niet.
Daarom houd ik haar wat kort, want ik had geen zin om me om te draaien en een andere kant op te gaan.
Ik heb namelijk bijna drie weken mijn enkel gekneusd dus ik loop nog niet zo heel lekker.
Mijn hond zal blaffen , dat weet ik, maar als ik haar kort hou is er toch niks aan de hand.
Dan nader ik de hond en zijn baas, en ja hoor, mijn hond begint met blaffen, maar oke, ik houd haar gewoon kort.
Echter is de andere hond los en die vliegt dus naar mij en mijn hond toe.
De eigenaar vliegt er meteen achteraan en schreeuwt dat ik mijn hond, die in middels helemaal ingekrompen met de staart tussen haar potten achter me staat zonder te blaffen, naast me moet houden en bij me moet houden.
Ik sta echt perplex : ik moet dus me hond bij me houden ?
Ik had haar al kort omdat ik weet dat ze niet aardig is tegen andere honden, en hij laat zijn hond gewoon los lopen.
Honden mogen niet eens loslopen in een woonwijk, daarnaast heb ik geleerd dat als je hond losloopt en je een andere hond ziet die vast zit, jij ook je hond vast moet doen want je weet maar nooit.
Tot slot vloog die andere hond ook naar mijne toen ze begon te blaffen, dus als je weet dat je hond dat doet, waarom laat je je hond dan los lopen ?
Echt, ik snap sommige mensen niet meer -O-


hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Of ik me hond even bij me wil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:42

Had het gevraagd aan die persoon, dat had je het geweten ;)

Anoniem

Re: Of ik me hond even bij me wil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:43

Tja, daar ben ik maar niet aan begonnen aangezien hij me nou niet echt aardig leek aangezien die reactie. :=

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:43

Niet druk om maken. Ik heb het gehad dat mijn paard naar een (loslopende) hond trapte. Die man foeterde mij ook uit maar ik heb hem doodleuk verteld dat hij zijn hond niet los mocht hebben en al helemaal niet als die niet onder appel stond. Hij was gelijk stik

schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:45

die andere hond straft het belachelijke gedrag van jouw hond af, dus eigenlijk is de jouwe begonnen met provoceren.

De opmerking van die andere persoon is echt wel loos...

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:59

Dat de andere hond op die van jou afvliegt is niet meer dan logisch, jou hond scheld hem/haar immers finaal verrot en daar kun jij als eigenaar prima wat aan veranderen. Ik irriteer me daar ook mateloos aan als ik honden tegen kom die dat doen, die van mij doet niks uit zichzelf maar zal er ook op reageren als ze de kans krijgt bij zo'n hond, logisch toch ? Als iemand mij op straat zonder enige aanleiding verrot scheld krijgt die van mij ook een reactie terug.

Ik begrijp de irritatie van de andere honden eigenaar dus eigenlijk wel.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Of ik me hond even bij me wil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:05

Ja het is ook irritant als een hond blaft naar andere honden,maar zulke hondjes bestaan nu eenmaal.
Opvoeden? sommige hondjes kan je opvoeden tot 2de kerstdag,maar dan nog leren ze het niet af,het zit in de aard van het beestje.Dit weet ik,toen ik een aflevering zag van die hondenfluisteraar[ben zijn naam kwijt]. Die zou ook zo'n keffertje dat blaffen afleren,nou niet dus.
De TS houd haar hondje al kort aan de lijn,wat kan ze nog meer doen dan?

FB Groep Second Chance.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:10

Ik had gelijk al 'gedonder' met die man gehad dan.
Ik laat me toch niet zeggen dat ik mn hond bij me moet houden terwijl hij diegene is die fout zit.

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:12

Wat een onzin gohya elke hond wat voor hond dan ook kan zonder blaffen of wat voor ongewenst gedrag dan ook aan de lijn lopen

Ik vind het zelf ook altijd onbegrijpelijk waarom mensen dat gedrag gewoon weg wimpelen alsof het niets is.

Ts jou hond is blijkbaar onzeker naar bepaalde honden of beter gezegd bepaalde karakters want honden kijken niet naar kleur. Jou reactie van ja hoor een zwarte hond dan gaat ze vast blaffen kan de onzekerheid zelfs uitlokken waardoor ze dus heftige kan gaan blaffen. Ergens logisch dat de hond dut gedrag wil gaan corrigeren maar dat hoord jou taak als baasje te zijn

Wel is het zo je hoord he hond onder controle te houden dus ook de loslopende hond mocht niet can zijn baas wijken in dit geval
Laatst bijgewerkt door Seven op 22-12-13 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik


ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:14

Sorry Bassenqua, maar het eerste dat je leert op wat voor cursus dan ook is dat als je hond los loopt en je komt een hond tegen die vast zit, je je hond vast houd,Wel zo fatsoenlijk.Ik heb les gegeven bij de dierenbescherming dus ik mag er van uit gaan dat ik er wel iets van weet, maar ook mijn hond blaft wel eens aan de riem. Ik heb een cane corso,een teefje en die is ook niet altijd heel aardig. Als ze losloopt gaat het meestal wel, maar als je mensen tegen komt die de hond los hebben lopen wordt ze altijd een beetje boos. En als er iets gebeurt heb ik een valse hond.
Van de zomer kwam ik hier op de dijk een man tegen die midden op het fietspad een praatje ging maken met een kennis met zijn twee labradors los. Dus die liepen om mij en mijn boze hond van 45 kilo te springen. Dus eerst gevraagd of hij zijn honden bij zich wilde houden, dat wilde hij niet en toen had hij nog het lef tegen mij te zeggen dat als ik mijn hond niet kan houden ik zo.n hond niet moet nemen.Ik ben hem haast aangevlogen.

Mensen houden hun hond ook niet voor niets vast he

Reckless Matador <3 Rolex Angel dun it <3

Jolien87

Berichten: 17400
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:14

Bassenqua schreef:
Dat de andere hond op die van jou afvliegt is niet meer dan logisch, jou hond scheld hem/haar immers finaal verrot en daar kun jij als eigenaar prima wat aan veranderen. Ik irriteer me daar ook mateloos aan als ik honden tegen kom die dat doen, die van mij doet niks uit zichzelf maar zal er ook op reageren als ze de kans krijgt bij zo'n hond, logisch toch ? Als iemand mij op straat zonder enige aanleiding verrot scheld krijgt die van mij ook een reactie terug.

Ik begrijp de irritatie van de andere honden eigenaar dus eigenlijk wel.


Maar als ik me niet vergis, begon de andere hond met "schelden" en was het hondje van TS in eerste instantie stil en zat deze ineengedoken achter de TS.

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Of ik me hond even bij me wil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:18

Volgens mij blafte het hondje in eerste instantie wel, maar dan nog, als je een hond tegen komt die vast zit, doe jij m ook vast, ongeschreven regel eigenlijk.

Reckless Matador <3 Rolex Angel dun it <3

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:18

goed lezen Jolien87, hondje van ts begon als eerste, werd gestraft door de andere hond en vervolgens ineen gedoken zitten en nog eens een snauw geven

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:19

Ik hou haar kort bij me, meer kan ik ook niet doen.
Ik kan haar wel gaan roepen en doen, maar dat helpt echt niks.
We hebben al een gedragstherapeut die een keer in de week hier komt.
Momenteel zijn we mee bezig dat ze wat meer vertrouwen krijgt in mensen, maar dat is heel lastig.
Ze is overal bang voor , daarom straf ik haar niet want dan word ze nog onzekerder, en haar wat zelfvertrouwen geven gaat niet zomaar.
Haar 'gewoon' netjes aan de lijn laten lopen is dus niet zo makkelijk als het lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:21

Woogy schreef:
goed lezen Jolien87, hondje van ts begon als eerste, werd gestraft door de andere hond en vervolgens ineen gedoken zitten en nog eens een snauw geven

Mijn hond begon, toen kwam die andere hond eraan.
De reactie van mijn hond was toen ineen gedoken achter mij gaan zitten.
Toen die hond op haar af kwam was dat geblaf van haar wel opgehouden en daarna ook.

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:22

Ik vind dat je het goed aanpakt TS, meer als dit kan je niet doen. Het valt of staat met het feit dat hij zijn hond vast moet doen.

Reckless Matador <3 Rolex Angel dun it <3

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:23

heb hier ene eihoofd zitten die uitvalt naar herders, aan de lijn laat hij zich goed corrigeren, los niet en dan komt hij meer dan eens terug met gaatjes en ontbrekende plukjes vacht...zijn probleem.

Als je op de juiste manier straft word ze echt niet onzeker, je kan niet alles maar accepteren omdat ze 'bang' is. Wel fijn dat je ermee bezig bent.

Je zegt zelf dat ze het alleen aan de lijn doet, en achter je gaan schuilen is ook zo'n rothouding van een hond 'mama ik maak problemen en jij lost ze op'

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:24

Wat logisch dat jij je hond bij moet houden terwijl hij degene was die dat niet deed? :')

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:25

Heeft niks met een rothouding te maken, ze is gewoon een angstbijter en die blaffen als ze bang zijn.En dat is zo moeilijk op te lossen

Reckless Matador <3 Rolex Angel dun it <3

Friso_lover

Berichten: 1038
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:25

In zo'n geval kon ik mijn mond niet houden. Kom op zeg, wie laat zijn hond nou los lopen als er andere honden zijn? De mijne is op wegen waar geen auto's komen los, maar zodra ik een andere hond spot, heb ik de mijne alweer vast.
Ik had in jouw geval iets gezegd van "Als je zo'n grote hond niet aan kunt, neem dan een kleinere." of "Is de riem afgebroken? Niet zo fijn voor mijn hond dat de jouwe los is." of "Denk dat dit een gevalletje politie is, zal ik ze bellen of doe jij het?" Nu had ik dat natuurlijk niet gedaan, maar als ze mij zo'n rotopmerking geven kon ik me niet inhouden. Kan begrijpen dat je hier erg pissed van word TS :j

:¨·.·¨:
`·.
Friso&Andor

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:27

Actie van de zwarte hond vind ik begrijpelijk. Jouw hond 'scheld' hem uit en de zwarte hond probeert dit te corrigeren. Omdat jouw hond zo klein is valt de angst/agressie minder op. Was jouw hond een Duitse Herder geweest was het geblaf een stuk enger en zou het (waarschijnlijk) veel meer aangepakt worden, simpelweg omdat de hond groter is en dus 'enger'.
Reactie van de eigenaar is vrij zinloos, voegt niet veel toe aan wat er gebeurt was.
Misschien reageert zijn hond normaal niet op andere honden maar toevallig wel op jouw hond omdat deze zo 'onredelijk' aan het doen was.

Woorden tussen ' ' omdat dit hondentaal vertaald naar mensentaal is, komt niet 100% overeen dus.

edit; wat vinden jullie trouwens loslopen? Betekent dit compleet los, rond snuffelen en een behoorlijk afstand van de baas?
Als ik mijn hond uit laat loopt ie altijd los. Ik weet dat hij echt niet geïnteesseerd is in andere mensen en honden. Hij loopt met een grote boog om anderen heen omdat deze hem afleiden van zijn taak (op mij letten, het is een border collie zeer gericht op zijn taak dus).
Wanneer er een andere hond aan komt die aan de riem loopt roep ik hem dus bij en loopt hij naast me. Vinden jullie dan dat mijn hond nog los loopt op de manier van een snuffelende 'rondzwervende' hond?
Laatst bijgewerkt door Kaus op 22-12-13 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:27

Ik vind zo wie zo dat je als je je hond niet vast hebt hem/haar ten alletijden onder apele moet hebben.
Zo niet moet je er een riem aan doen.
Mijn hond heeft geleerd dat hij nooit naar een hond mag gaan die aan de riem loopt.

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:28

Geheel met Friso lover eens, je wordt soms schijtziek van mensen die dr hond niet bij zich kunnen houden

Reckless Matador <3 Rolex Angel dun it <3

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:29

ringelberg schreef:
Heeft niks met een rothouding te maken, ze is gewoon een angstbijter en die blaffen als ze bang zijn.En dat is zo moeilijk op te lossen

+:)+ +:)+
Klopt helemaal.Honden die uit angst blaffen leer je dat nooit af!
Hoe is dat bekend geworden dat een hond die blaft naar een andere hond,die hond dan uitscheld?
Of er moet iemand de hondentaal spreken?miss is dat blaffen naar de andere hond wel:blijf uit me buurt?
Laatst bijgewerkt door gohya op 22-12-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

FB Groep Second Chance.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:30

Bassenqua schreef:
Dat de andere hond op die van jou afvliegt is niet meer dan logisch, jou hond scheld hem/haar immers finaal verrot en daar kun jij als eigenaar prima wat aan veranderen. Ik irriteer me daar ook mateloos aan als ik honden tegen kom die dat doen, die van mij doet niks uit zichzelf maar zal er ook op reageren als ze de kans krijgt bij zo'n hond, logisch toch ? Als iemand mij op straat zonder enige aanleiding verrot scheld krijgt die van mij ook een reactie terug.

Ik begrijp de irritatie van de andere honden eigenaar dus eigenlijk wel.


ben het hier wel mee eens maar wij hebben dus ook hond die vaak uitvalt naar honden we weten het.
en willen het trouwens ook graag oplossen maar 9 van de 10 honden eigenaren die laten hun hond of lekker aan de lange lijn naar ons toe komen waar door het gebeurt.

of we krijgen niet de tijd om het eens keer op te lossen ze lopen altijd heel hardt door. dus jah dan wordt het ook nooit minder.

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: love_mandy, Mizora en 101 bezoekers