Vraag over BR Zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Jen

Berichten: 419
Geregistreerd: 06-09-07

Vraag over BR Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 17:22

Hay iedereen,

Vorige week is er een zadelmaker geweest met 2e handszadels omdat mijn eigen zadel niet goed zou passen. Dit was een Kentaur Penelopa, hij raad mij een BR zadel aan waar ik nu een week mee kan rijden.

Er staat op het zadel niks over de maten of het type zadel, er is iets van een letter te zien maar dat is helemaal weggevaagd. Wat wel kenmerkend is aan het zadel is een riempje om het zweetblad omlaag te houden.

Afbeelding

I.v.m. de prijs wil ik dit graag weten en misschien weet iemand ook iets te vertellen over de prijs :)

Verania <3


Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:27

Ik heb een tijd een paard gereden waar een BR leijda streijk (weet niet precies hoe je het spelt) op lag, fijn zadel :) Deze lijkt daar wel op, maar zeker weten doe ik het niet

Kan je zadelmaker het type e.d. van dit zadel je niet vertellen?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

_Jen

Berichten: 419
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 17:57

Ik had zelf inderdaad ook het idee dat ie het meest op dat zadel lijkt kon alleen niet achterhalen of dat zadel ook dat riempje bij de zweetbladen heeft.

Dat kan wel inderdaad maar hij is met vakantie, dus ik wilde eigenlijk al weten hoe en wat zodra ik hem weer spreek.

Tnx voor je reactie! :D

Verania <3

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Vraag over BR Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:00

denk dat het zadel sowieso >10 jaar oud is, mag denk ik ook echt niet meer kosten dan een euro of 300. (BR behoord ook niet tot de A merken) maar ja voor 300/350 euro heb je ook een 2de hands A merk zadel

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:00

Die van "mij" had geloof ik ook een zweetbladriem :j

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:02

studiemiep schreef:
denk dat het zadel sowieso >10 jaar oud is, mag denk ik ook echt niet meer kosten dan een euro of 300. (BR behoord ook niet tot de A merken) maar ja voor 300/350 euro heb je ook een 2de hands A merk zadel


Geloof dat de leida strijk toendertijd bijna net zoveel kostte als een kieffer, vind dit zadel ook van beduidend betere kwaliteit dan andere BR zadels.
Zo rond de 300 euro lijkt mij ook wel een mooi bedrag

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:02

Het ligt wel heel erg ver naar voren..................

In the circle of life, you should never take more than you need....................

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:09

Liselot schreef:
studiemiep schreef:
denk dat het zadel sowieso >10 jaar oud is, mag denk ik ook echt niet meer kosten dan een euro of 300. (BR behoord ook niet tot de A merken) maar ja voor 300/350 euro heb je ook een 2de hands A merk zadel


Geloof dat de leida strijk toendertijd bijna net zoveel kostte als een kieffer, vind dit zadel ook van beduidend betere kwaliteit dan andere BR zadels.
Zo rond de 300 euro lijkt mij ook wel een mooi bedrag



ok dat wist ik niet, maar ook zeker niet meer, zo op de foto ziet het zadel er ook niet mega goed uit als in zgan oid. Tis al aardig uitgeleefd.

Ik heb net zelf een stubben scandica DL de luxe verkocht (2 jaar mee gereden) dus echt in een hele goede staat, inclusief kiefferbeugelriemen+ kieffer beugels+ kieffer singel en een zadelhoes voor 350 euro................. dit zadel ziet er echt vele male slechter en uitgeleefder uit


_Jen

Berichten: 419
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Vraag over BR Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 18:30

Zadel mag hier inderdaad wat verder naar achter. :)
Het zadel ligt wel best krap aan de voorkant ik moet zeg maar moeite doen om m'n vingers er gelijkmatig langs te kunnen halen.

Voor die kentaur heb ik in juni €700,- betaald dat is ook aan de hoge kant maar als ik jullie zo hoor is die BR niet gek veel waard. Hij wilt het zadel 1 op 1 ruilen.

Verania <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eshz en 71 bezoekers