Oven rookt en stinkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Oven rookt en stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:40

Mijn vriend en ik zijn net verhuisd, en elke keer als ik hier de oven aan zet begint dat ding ontzettend te stinken en roken en zie je bijna niks meer door alle rook.
Ik heb de oven al schoon gemaakt met een busje oven cleaner en heel het ding leeg 'geschraapt' omdat de vorige huurder het gewoon ranzig had achter gelaten :+, maar voor zover ik weet is ie nu gewoon schoon en ligt er niks meer in wat kan verkolen oid.

Wat kan ik nog meer doen? Kan de oven zo gewoon niet gebruiken :=

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Oven rookt en stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:48

Als hier weer eens wat aanbakt oid heeft dat gewoon tijd nodig, het zit hier dan in het filter. Maar dat is een combi magnetron/oven. Misschien is het bij jou ook zoiets? Dan zit er niks anders op dan aanzetten en uitroken.. :P

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Oven rookt en stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:45

Koop een nieuwe. Dat is toch smerig met andermans ranzigheid erin?

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:51

Margreet schreef:
Koop een nieuwe. Dat is toch smerig met andermans ranzigheid erin?


:j Mijn idee

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:52

Even naar de ikea :Y)

Ik zou de oven vervangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:15

Leuk idee een nieuwe oven, maar we zijn net verhuisd. Net een auto gekocht inclusief de nodige dure reparaties, boodschappen zijn hier ontzettend duur, huur kost veel. Nee, er is gewoon geen geld voor een oven van minimaal $700.

Je mag er natuurlijk altijd even eentje komen brengen hoor. :+

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Oven rookt en stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:16

Oven 700?
Ik heb pas een combiding gekocht voor net onder de 200

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:20

Bezorgen ze ook in Canada? :D

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:24

vuurneon schreef:
Even naar de ikea :Y)

Ik zou de oven vervangen :)

ze woont niet in nederland hoor :') :') :')

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:25

hahahaha zal best maar ik denk dat je dan wel aan een euro of 500 aan transportkosten zit. Sorrie, ik zag even over het hoofd dat je in Canada woont.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:26

Ceriadwen schreef:
hahahaha zal best maar ik denk dat je dan wel aan een euro of 500 aan transportkosten zit. Sorrie, ik zag even over het hoofd dat je in Canada woont.

ze zullen vast in canada ook wel winkels hebben waar ze ovens verkopen ;) :P


@ anthea, heb je niet ergens een combi-magnetron.
dan zou je daar eerst mee kunnen werken, en als jullie geld genoeg hebben,
gaan om een gewone oven te kopen :)

Anoniem

Re: Oven rookt en stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:38

Huur je het??? Is er geen huisbaas of iets?? Zag in ons andere topic ook even over heeft wie het nog vroeg :oo weet.niet of er daar ook van die kleine ovens bestaan??? Voor tijdelijk eventueel? :)

tamary

Berichten: 29183
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:40

http://www.nauticgear.nl/techniek-aan-b ... rnuis.html

http://www.dewonderpan.nl/

Ook vanuit NL, maar die zijn voor op het fornuis (bovenste niet voor inductie) en stukken goedkoper dan nieuwe oven zelfs met verzenden.

Anders is er ook zo'n soort systeem (maar dan als soort doos) via bv lehmans te krijgen.
https://www.lehmans.com/p-2633-stove-to ... -oven.aspx

Oven die zo blijft roken heeft iets brandbaars wat niet hoort. Als je huisbaas niks kan/wil zou ik echt een andere oplossing verzinnen, want dit kan wel eens brandgevaarlijk worden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:50

Anthea schreef:
Leuk idee een nieuwe oven, maar we zijn net verhuisd. Net een auto gekocht inclusief de nodige dure reparaties, boodschappen zijn hier ontzettend duur, huur kost veel. Nee, er is gewoon geen geld voor een oven van minimaal $700.

Je mag er natuurlijk altijd even eentje komen brengen hoor. :+


Neem me niet kwalijk, ik wist niet dat je zoveel noten op je zang hebt. Succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:52

We huren maar er is niet echt een huisbaas/contract oid. Huren gaat hier niet via een woningbouw, het meeste is particulier en vaak zonder contract etc. Er zijn hier niet genoeg huizen, dus we zijn al blij dat we een plekje hebben, als je klaagt dan sta je zo buiten want voor jou 10 anderen. :+

Zit er aan te denken om gewoon zo'n klein oventje te kopen, een fatsoenlijke kost hier $100-200, maar daar kan je niet meer in bakken dan cupcakes en een hammetje. Daarom had ik eigenlijk gehoopt dat er een of andere magische oplossing was. :')

Die wonderpan ziet er heel gaaf uit trouwens, misschien moet ik daar maar naar opzoek :) Leuke tip!!


Margeet, ik heb niet veel eisen, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. :) Leven is hier gewoon veel duurder als in NL en het salaris is er niet naar. Verder is mijn vriend de enigste die hier werkt, ik mag niet werken.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:16

Ketaki schreef:
vuurneon schreef:
Even naar de ikea :Y)

Ik zou de oven vervangen :)

ze woont niet in nederland hoor :') :') :')


Weet ik, in Canada zijn er ook ikea's hoor :+ anders zou ik het niet zeggen... In Calgary zit er ook 1 namelijk.

(Maar jeetje, ik zie daar de prijzen van ovens; allemachtig wat duur als je dat omrekent naar euro's!)

Lokaal restaurant vragen om een gouden tip hoe je de oven weer neutraal ruikend krijgt?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Oven rookt en stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:35

Even wat geks he...zit er in jullie oven ook zo'n plaat die je eruit kunt schuiven?
Toen wij hier kwamen wonen gaf dat ding hetzelfde effect als die van jullie :P En helaas nog steeds niet helemaal weg na het cleanen etcetc..Nu schijnt de aanbaklaag stuk te zijn en dat blijftd us die stank veroorzaken.
Wellicht dat zo'n nieuwe plaat de oplossing is en die zijn vast stukken goedkoper..gaan we hier ook proberen...alleen pas in het nwe jaar :P (dure maanden nu he)..

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Oven rookt en stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:39

Mijn oven heeft dit ook af en toe, hij is schoon maar hij wil af en toe wel eens roken. Ik laat hem dan een half uur lang goed heet worden, vaak is het dan over..

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Oven rookt en stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:33