Roli de bijzondere Alpaca hengst!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bleekje3

Berichten: 111
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: Rijen

Roli de bijzondere Alpaca hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 13:56

Hallo Allemaal!

Veel mensen zijn nog niet zo bekend met de alpaca. Op de boerderij waar mijn paarden staan lopen 7 alpaca's, waarvan een mijn hart heeft gestolen.
Afbeelding

Dit is Roli een alpaca hengst van 2 jaar oud. Roli is anders dan de andere alpaca's, hij is dol op aandacht, krabbelen en spelen.
Samen met mijn paarden Igar, Ed en Liv train ik veel in de vrijheidsdressuur. Omdat zij inmiddels vrijwel alle oefeningen beheersen, was ik opzoek naar een nieuwe uitdaging. Ik ben toen met Roli spelenderwijs oefeningen aan gaan leren. Op het begin wel even wennen om met een ander dier dan een paard te trainen. Maar ondanks dat Roli een alpaca is, lijkt zijn karakter veel op mijn hengst Ed. De speelse manier van trainen is bij beide heren vrijwel hetzelfde.
Kijk en geniet van dit heerlijke dier!



Natuurlijk kon ik het niet laten om ook wat beelden van Ed erin te doen ;)

Fijne feestdagen allemaal, en een super 2014!!

Liefs Lieke

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:05

Wat een mooi filmpje ! WOW ! <3 Heel leuk om zien hoe ook een alpaca goed kan leren en er ook nog es echt van lijkt te genieten !
Jouw poown is ook mega knap !
Heel veel plezier met je diertjes in 2014 ! {:)

bleekje3

Berichten: 111
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: Rijen

Re: Roli de bijzondere Alpaca hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 14:09

Dank je wel! super lief! Roli geniet er vaak nog meer van, dan ik x)

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:11

Leuk dat je zo bezig bent met een alpaca want het zijn echt leuke dieren.
Alleen kan ik er niet helemaal kapot van zijn, bij het begin van het filmpje springt hij bijna boven op je en op het einde waar jij gehurkt/ op je knieen zit ook.
Een alpaca weegt dan niet zo zwaar maar als hij je verkeerd raakt kan hij je alsnog lelijk verwonden.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:11

Je hebt hier al een topic over geplaatst: [BB-ITP] Roli de Alpaca hengst!
Dit topic heb ik verplaatst naar Beestenboel - In The Picture omdat ITP alleen bedoeld is voor paarden en ezels. Het is dan niet de bedoeling dat je hetzelfde topic hier nog een keer plaatst. Deze zet ik dan ook op slot.