Paardenhaar aan het kerstdiner...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 13:58

Mijn moeder schudt regelmatig meewarig haar hoofd als zij langskomt voor koffie en ik nog snel de tafel en vloer paardenhaar-vrij moet maken.

Ook fronst zij haar wenkbrauwen naar me als ik op het schoolplein verschijn om de kinderen op te halen, nadat ik net de heren Fjord en de Shet eens goed ontdaan heb van overtollige wintervacht (en nee, ik geef toe...een fleecetrui dragen is dan NIET handig maar het was zo'n spontaan "laat ik eens flink rossen"-idee en ik had ECHT geen tijd meer om me eerst om te kleden! -O- )

Helemaal ongerelateerd aan dit voorgaande, houdt mijn zusje enorm van bling (hak op tak, ik weet het maar ik vrees dat ook dat iets is dat bij mijn chaotische natuur hoort...de 2 komen later samen...ik beloof het! :D)
Zij had onlangs een armbandje van gevlochten leer met een enorm bling ding erom gezien in het krantje van een plaatselijke juwelier...of ik dat niet ook kon maken...beetje bling voor kerst (en het ding kostte 59 euro)....Ja hoor, dat kan ik wel.....(zelf ben ik dan weer absoluut niet van de bling trouwens)

Afbeelding

Hmm....beetje karig zo, zo'n dun leren armbandje...zullen we daar geen setje van maken? Weet je sis, ik maak er nog 1 voor je bij :)

Afbeelding

Veel beter...
Afbeelding

De tweede armband is uiteraard van paardenhaar ;)

Teveel bling voor mij persoonlijk...zelfs de sluiting is a-la-bling
Afbeelding

Om even te "ont-blingen" ook een setje voor ons dochtertje (als echte dochter van haar moeder hoeft ook van haar dat 'gebling' niet zo, maar zij houdt weer wel van glanzende zilverkleuren en stoer)

Paardenhaar op (wauw wat soepel) glanzend zilverkleurig leer:
Afbeelding

met een mooie sluiting van roestvrij staal (ik overweeg nog om hier de naam van haar pony op te laten graveren)
Afbeelding

En omdat 1 maar zo alleen is.....
Afbeelding

Aangezien mijn vader al bijna 2 jaar dagelijks zijn 2 paardenhaar armbanden draagt, mijn zusje en dochter deze setjes zullen dragen, zal ik eindelijk tegen mijn moeder kunnen zeggen "jeetje, al dat paardenhaar aan tafel...en het is nog wel kerst" (en ja, ik verheug me daar nu al op...alleen de voorpret is het al waard!)

En ik? Ik zal helemaal niks paardenhaarderigs dragen al kan ik een statisch aan mijn panty geplakte verdwaalde haar niet uitsluiten! :P

Alvast fijne feestdagen iedereen! :)

http://www.beadalot.nl/ Paardenhaar Sieraden
http://www.facebook.com/beadalot : Regelmatig leuke acties!


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:02

Prachtige creaties weer hoor Nathalie. Jammer voor je moeder inderdaad, zelfs paardenhaar aan het kerstdiner.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

daffieduck83

Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:06

Die voor je dochter is echt mooi. Simpel maar heel stijlvol. En echt grappig met het verhaal er zo bij.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:14

Ziet er allemaal mooi verzorgd, doordacht en goed afgewerkt af. Gaaf!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Evaa_
Berichten: 2488
Geregistreerd: 04-10-05

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:19

Wat een leuk verhaal heb je ervan gemaakt!
En erg mooie sieraden.
Vind die voor je zus heel erg mooi!

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:25

Leuk verhaal om te lezen :) ! Prachtige armbanden heb je weer gemaakt , vind die bling met paardenhaar echt wel wat hebben hoor :j ! Wat ben ik nog superblij elke dag als ik naar mijn prachtige armbandje kijk die jij voor me hebt gemaakt :D .

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:29

Wauw gaaf gedaan! :D

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:30

Wauw ze zijn super mooi

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:55

Wauw, wat gaaf! Ik ga even op je site kijken, ik wil nl nog steeds een keer zo'n paardenhaar armbandje laten maken :D

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Annemun
Berichten: 146
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:02

Wat heb je dat mooi gemaakt! En wat kan jij goed vlechten. Erg leuk en origineel.
En bedenk mij dat zoiets ook heel waardevol kan zijn voor mensen die hun dierbaar paardje zijn verloren, zo draag je hem/haar nog bij je.


Kai_Rosa

Berichten: 477
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: érel

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:51

Ik vind deze vlecht toch zo ontzettend mooi! ik ben er ook aan bezig geweest en het duurde even voor ik hem door had! maar hij is fantastish!

Nathanlie, misschien kan ik iets voor je betekenen qua graveren?
Kijk maar even op de site voor wat voorbeeldjes.

http://kaijewelspaardenhaarsieraden.wee ... iting.html

Owja enne veel plezier deze kerst:P

klik hier om naar de site te gaan.
Volg Kai Jewels op facebook.
Pappie 11-10-11 Y;( Mammie 08-04-06 Y;(
O:) Arie<3 O:)

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18038
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:58

Echt SUPER mooi! Perfecte mengeling en balans tussen stoer/natuur en bling/sieraad.
Ik zou héél blij zijn met zo'n doordacht sieraad :j
Ik zie bij de armband van je dochter dat ronde medaillon, is zoiets ook mogelijk met een horlogekast?

Edit:
Je presentatie, zowel de foto's hier als je site, vind ik trouwens ook keurig! +:)+
Dat doet denk ik een héleboel voor je verkoop :j

Kai_Rosa

Berichten: 477
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: érel

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:05

Nog even een vraagje he! heb je dat grote bling ding van de juwelier gemaakt met poly clay? of zo ergens gekocht?

klik hier om naar de site te gaan.
Volg Kai Jewels op facebook.
Pappie 11-10-11 Y;( Mammie 08-04-06 Y;(
O:) Arie<3 O:)

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 12:51

Bedankt voor de superleuke reacties :)

Maflinger_S schreef:
Ziet er allemaal mooi verzorgd, doordacht en goed afgewerkt af. Gaaf!


MamaMiesje schreef:
Echt SUPER mooi! Perfecte mengeling en balans tussen stoer/natuur en bling/sieraad.
Ik zou héél blij zijn met zo'n doordacht sieraad :j
Ik zie bij de armband van je dochter dat ronde medaillon, is zoiets ook mogelijk met een horlogekast?

Edit:
Je presentatie, zowel de foto's hier als je site, vind ik trouwens ook keurig! +:)+
Dat doet denk ik een héleboel voor je verkoop :j


Jullie complimenten maken me wel heel erg blij want ik steek erg veel tijd in het ontwikkelen, testen en bedenken van nieuwe dingen dus het is ontzettend leuk als dat ook opgemerkt (en gewaardeerd) wordt :)

@MamaMiesje - hoe had je dat in gedachte, met een horlogekastje? Dit medaillon is er 1 dat open kan (met een "luikje") en je kunt er dan, naar smaak, kleine bedeltjes en "diamantjes" in doen die speciaal voor deze toepassing gemaakt zijn. Deze zitten dus los in het medaillon (zodat ze ook altijd vervangen kunnen worden voor andere) dus die toepassing zou in combinatie met wijzers niet gaan.

love_Soraya schreef:
Leuk verhaal om te lezen :) ! Prachtige armbanden heb je weer gemaakt , vind die bling met paardenhaar echt wel wat hebben hoor :j ! Wat ben ik nog superblij elke dag als ik naar mijn prachtige armbandje kijk die jij voor me hebt gemaakt :D .


Hoi Angelique :), fijn dat je er nog steeds blij mee bent. Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn armband van het haar van Soraya :)


@KaiRosa- bedankt voor het aanbod :) maar ik heb zelf een kennis die goudsmid is dus het laten graveren is geen probleem (ben er alleen nog niet over uit of ik het mooi vind, maar denk dat ik die keuze maar aan Cayleigh laat). Het bling-ding heb ik gewoon zo gekocht.

http://www.beadalot.nl/ Paardenhaar Sieraden
http://www.facebook.com/beadalot : Regelmatig leuke acties!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:56

prachtig! Ik vind de bovenste set toch ook wel wat hebben voor speciale gelegenheden hoor.

Anoniem

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:01

Ik ga ook zeker wat bestellen bij jou !!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18038
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:47

@TS:
Die medaillons die je kan vullen ken ik idd wel.
Maar je hebt tegenwoordig ook van die armbanden waar je die chunks op kan klikken en daar heb je dan horloge chunks van. Vandaar dat ik op het idee kwam :)
Als ik naar mijn gewone horlogekast kijk, dan zitten daar aan boven en onderzijde 'handgreepjes' aan waar het bandje aan vast zit. Die 'handgreepjes' zou je wellicht ook de paardenharen aan vast kunnen maken?

Love1992

Berichten: 120
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:45

Wauw Prachtig, en ben het met de complimenten van hierboven absoluut eens !! :D
Ik zit ook lange tijd over mijn oude paarden te twijfelen om er van beiden één te maken, maar ik ben er nog niet echt uit hoe ik ze wil hebben. Mag ik vragen hoe je ze dan het beste kunt verzorgen als je ze elke dag draagt, worden ze ingesprayd met haarlak of iets? Kunnen ze gewoon mee onder de douche, regen, paarden enzo.. ik ben namelijk niet de voorzichtigste en een krasje hier en daar is bij mij bekent, niet dat ik armbanden of iets kapot trek. maar je snapt het vastwel (gewoon wat onhandig en lomp hihi)

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 21:26

Dank jullie weer :) :)

MamaMiesje schreef:
@TS:
Die medaillons die je kan vullen ken ik idd wel.
Maar je hebt tegenwoordig ook van die armbanden waar je die chunks op kan klikken en daar heb je dan horloge chunks van. Vandaar dat ik op het idee kwam :)
Als ik naar mijn gewone horlogekast kijk, dan zitten daar aan boven en onderzijde 'handgreepjes' aan waar het bandje aan vast zit. Die 'handgreepjes' zou je wellicht ook de paardenharen aan vast kunnen maken?


Een vlecht aan een horlogekastje maken zou zeker moeten lukken (al zijn het dan natuurlijk eigenlijk 2 vlechten)
Dit idee (maar dan met platte vlechten?): Afbeelding

Love1992 schreef:
Wauw Prachtig, en ben het met de complimenten van hierboven absoluut eens !! :D
Ik zit ook lange tijd over mijn oude paarden te twijfelen om er van beiden één te maken, maar ik ben er nog niet echt uit hoe ik ze wil hebben. Mag ik vragen hoe je ze dan het beste kunt verzorgen als je ze elke dag draagt, worden ze ingesprayd met haarlak of iets? Kunnen ze gewoon mee onder de douche, regen, paarden enzo.. ik ben namelijk niet de voorzichtigste en een krasje hier en daar is bij mij bekent, niet dat ik armbanden of iets kapot trek. maar je snapt het vastwel (gewoon wat onhandig en lomp hihi)


Ik behandel het haar verder niet. Ik gebruik alleen het haar zoals het is. Douche zou ik zelf niet doen, de vlecht kan daar wel tegen maar je hebt dan wel zo'n "natte hond" geur aan je pols en denk ook dat het niet snel droogt (bovendien denk ik dat het niet bevorderlijk is voor de kapjes/sluiting/slotjes al zou RVS daar weer wel tegen moeten kunnen..maar toch denk ik dat je het beter af doet voor het douchen/badderen/zwemmen)
Regen, paarden e.d. is geen probleem. Onze dochter (9) is ook niet de meest voorzichtige ;) :P

http://www.beadalot.nl/ Paardenhaar Sieraden
http://www.facebook.com/beadalot : Regelmatig leuke acties!

Love1992

Berichten: 120
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:08

Bedankt voor je uitleg :D hier heb ik zeker wat aan haha bedankt.. als ik weer wat haar heb kunnen knippen van de paardjes ga ik je zeker mailen voor contact .. je maakt echt mooie sieraden !! :D

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 18:01

Dank je :)

als het onze dochter overleeft, is dat meestal een goede graadmeter dat het tegen een stootje kan :D

http://www.beadalot.nl/ Paardenhaar Sieraden
http://www.facebook.com/beadalot : Regelmatig leuke acties!

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Paardenhaar aan het kerstdiner...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:29

en, hoe was kerst ? Niet te harig ?? :D :D

Prachtige spullen weer Nathalie, ik ben nog steeds erg blij mijn met eigenwijze ijslander in kraal-versie. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Binck8, JeRekers, LesleyAnne, MirjamRobin en 7 bezoekers