Geesten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:12

Okee dit klinkt misschien best raar..
De afgelopen dagen.. euh.. tja.. Overal waar ik kom gaan lampjes knipperen :\ . Bijv. in de keuken. Er is 1 lampje wat telkens knippert. Mijn ouders hebben nog nooit iets gemerkt, maar elke keer bij mij knippert dat lampje.. De kerstboom gaat ook maar steeds aan en uit. Ik voel me eigenlijk ook heel erg bekeken. Of najah, ik voel me niet alleen. Echt een raar gevoel. Vannacht viel inneens mijn dvd-speler van de tv, die echt heel erg stabiel staat. Ik werd wakker omdat er iets aan het schuiven was. Daarna een dikke knal. Toen deed ik het licht aan en lag mijn dvd-speler dus op de grond.. Ik ben ook de enige die hem heeft horen vallen >;) .
Ik heb laatst een aantal topics over geesten gelezen. Ik geloof eigenlijk niet in geesten, maar ik begin de laatste tijd een beetje te twijfelen..
Zouden dit nou echt geesten moeten zijn of zit dit gewoon in mijn gedachte? Ik heb laatst wel een dierbaar iemand verloren.. Hebben jullie ooit te maken gehad met zo'n soort situatie?

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:20

Zeker.... hier mijn partner verloren, 14 jaar geleden.. en ik geloofde er eerst ook niet in.. nu wel.. :D
Laatst bijgewerkt door Casarell op 11-12-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:24

De gebeurtenissen zijn wel apart te noemen...en dan niet perse t flikkerende licht (elektra kan k.u.t zijn), maar meer die stabiele dvd speler. Als er verder niemand in je kamer is geweest enz ;)
Je kan altijd eens een cam ophangen om te zien of er weer iets verplaatst wordt e.d

En dat je onlangs iemand bent verloren hoeft niet te betekenen dat als er iets in je huis is, dat het diegene is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:28

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat ook een hele tijd heb gehad! Vond het verschrikkelijk! Iedere keer als ik op de trap naar boven liep, voelde ik me heel erg bekeken! Kon de trap dan ook niet rustig op en af lopen!

Ik heb ook een keer mijn kleding kast horen/zien trillen. Dat was echt gewoon BIZAR. Mijn kledingkast stond toen nog op de overloop, ik hoorde hem trillen, loop er naar toe en hij stopt met trillen!
Zelfde gehad met de ventilator! Die ging ineens aan en toen ik het licht aanzette, ging hij weer uit! :(

Ook ging iedere nacht rond 2/3 uur de douche bij ons 'aan'. Zo hard lekken dat het geen lekken meer was eigenlijk! :P Mijn moeder heeft mij ooit een keer verteld dat mijn opa ook altijd met water aan het spelen was, dus we gokken dat het daar ergens mee te maken heeft gehad! Wij woonde namelijk in hun huis.

En de lampjes hadden we ook! Mijn tante was net overleden, we werden gewaarschuwd door een medium die we ergens tegen kwamen over dat het licht waarschijnlijk aan en uit zou gaan.. en ja hoor!

Inmiddels zijn we verhuisd omdat de huizen gesloopt gaan worden en hebben we er geen last meer van! :)
En het is overigens ook heel erg verminderd toen mijn hondje bij mij op bed kwam slapen!

Ik heb er altijd al in geloofd en kijk ook echt niet naar geesten-films, omdat ik daar gewoon ontzettend bang van word haha! :P

Apollo94

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:30

Ik wil het eigenlijk niet geloven, maar ik denk wel dat het bestaat.
In het vorige huis van mijn oma spookte het ook.. Iedereen daar voelde zich bekeken bij de trap.. alsof je wordt aangestaard. Ook voelde me oma het tochten en dingen bewegen, terwijl alles dicht was.

Het huis komt dan ook uit 1800 en er zijn waarschijnlijk ook mensen in overleden. Ook altijd bij het raam boven had ik het idee dat er iemand stond. Vertelde me oma van de week dat er vanuit dat raam ooit iemand na beneden was gesprongen..

Dus ik geloof er toch een beetje in :')

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:30

Ik heb toen ik een jaar of 14 was ook zoiets dergelijks mee gemaakt.
Ik verzamelde destijds lege bussen met haarlak en die had ik in een brede vensterbank staan.
Midden in de nacht werd ik wakker van iets en vielen ze op de grond.
Geen wind (raam was dicht) en niets in de buurt wat er voor kon zorgen dat het er uit zou kunnen vallen.

Ook heb ik destijds een enge ervaring gehad.
Ik was net wakker geworden midden in de nacht en hoorde mijn slaakamer deur open en dicht gaan en zag een schim naar het raam toelopen (hoorde ook de voetstappen) maar toen ik het licht aan deed was er niemand.

Dit soort dingen heb ik vaker gehad en nu heb ik ook wel rare dingen zoals als ik op bed lig dat de lamp aan en uit gaat (net alsof hij knapt) of een koude wind langs mijn gezicht of armen.
Maar ik ben het nu wel gewend en word er niet meer bang voor.
Ook heb ik wel eens rare dromen die meestal over mijn kinderen gaan en daar word ik wel heel raar wakker van dat ik eigenlijk bang ben om de avond daarna weer te gaan slapen omdat er een rare sfeer in de slaapkamer hangt dan.( de dromen gaan dan over een duivel en van hem moet ik kiezen welk van mijn twee kinderen ik moet opofferen aan hem) ik heb dan net het gevoel dat hij er nog is als ik de kamer dan savonds weer oploop.

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:31

Oh en antwoord op "Hebben jullie ooit te maken gehad met zo'n soort situatie?"
Ja vaak genoeg :j
En dat dan mijn hele leven lang, dus ben er soort van aan gewend :P

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:50

Nu word ik toch echt een beetje bang :\
Veel dingen herken ik wel. Bijv. die windvlagen door het huis, en het gevoel dat er ergens iemand staat etc..

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:53

Zolang je er fysiek geen last van hebt en geen gekke dingen hoort, zou ik er niet bang voor zijn als ik jou was. Wie weet is het wel iemand die gewoon duidelijk wil maken dat ie er is.
Camera ophangen met nachtvisie? :)
Klinkt misschien hocus pocus, maar dan kan je wel zien of je t je inbeeld of dat er echt dingen gebeuren enz ;)

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:55


Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:55

naomi_g1998 schreef:


Haha je was me net voor!
Ik zou inderdaad dat topic even doorlezen staan heel veel ervaringen in!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:56

Hhh kippenvel... Zal dalijk als ik thuis ben mijn verhaal eens doen.. Stap zo op de scooter namelijk :+

Dess
Berichten: 1674
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:57

Herkenbaar. Als ik bij mijn moeder ben heb ik soms ook van dit soort dingen. Tijdje geleden had mijn moeder nachtdienst en ik lag op bed. Gaat ineens uit het niets de föhn op haar kamer aan. Terwijl je dat knopje best hard in moet drukken als je hem aan doet. Ik zat een keer met mijn zus bij mijn moeder, knapt ineens uit het niets mijn theeglas (was al een uur leeg ofzo). Ook is een keer uit het niets onze vissenkom geknapt, terwijl het harstikke dik glas is. Een keer waren we thee aan het drinken, begint mijn lepeltje ineens te verschuiven. Dit is allemaal bij mijn moeder thuis gebeurd. Zo zijn er wel meer dingen, kan ik nu even niet opkomen.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:03

Seleenntjee schreef:
naomi_g1998 schreef:


Haha je was me net voor!
Ik zou inderdaad dat topic even doorlezen staan heel veel ervaringen in!

Is mijn topic dus kon het snel terugvinden haha. :P Staan inderdaad heel veel ervaringen in.

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 16:35

Vannacht weer iets raars..
Ik lag net op bed en toen hoorde ik beneden allemaal geluiden. Ik dacht dat het gewoon mijn broertje was, maar die lag toch echt te slapen. Ik hoorde eerst gewoon wat gerommel, toen wat voetstappen, en daarna hoorde ik het gordijn rollen..
Toen hoorde ik voetstappen mijn zoldertrap opgaan. Ik was echt heel erg bang. En ik zei dat ik graag wou slapen.. Daarna af en toe nog wat gehoord maar minder.. Ik begin het echt eng te vinden hoor..

Carmenxoxo
Berichten: 988
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: Huissen & arnhem

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:45

In groep 8 ben ik met allemaal meisjes uit mijn klas gaan glasje draaien op school, heel slim...
Maar wij gingen dus dingen vragen zoals lamp aan en uit doen, gordijn open en dicht etc.

We hadden ook een opberghok op school waar de zagen, verf, crepe papier en dat soort dingen in stonden. Wij vroegen of diegene daar een rommel van wilde maken. Wij moesten ons handen op de deur doen en de deur dicht. En we hoorde maae niks dus na twee min dachten we laat maar en deden de deur open. Alle zagen , stamleymessen en van dat soort scherpe dingen lagen op de grond. Zonder dat we het ooit hebben horen vallen.
Ik ben toen een hele lange tijd bang geweest.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:42

Ik heb 'aanwezigheid' juist altijd als positief ervaren.. en niet als iets engs.. :o

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:48

Als je denkt dat het geesten zijn, kun je gewoon altijd hardop vragen of ze willen stoppen met je lastig vallen en zeggen dat je er last van hebt.

Mijn beste vriendin heeft hier ook veel last van gehad. Ontzettend nuchter meisje, maar ze zag steeds personen in haar kamer. De ene ging wel weg na vragen, de ander was geen positieve aanwezigheid en bleef hardnekkig "pesten". Haar moeder -nog nuchterder- heeft een paar keer salie gebrand en ze hebben ook iemand ingeschakeld die ze zou kunnen weghalen.
Nu heeft ze er geen last meer van, ookal komen ze soms wel terug.

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 20:12

Nachtlampje schreef:
Als je denkt dat het geesten zijn, kun je gewoon altijd hardop vragen of ze willen stoppen met je lastig vallen en zeggen dat je er last van hebt.

Mijn beste vriendin heeft hier ook veel last van gehad. Ontzettend nuchter meisje, maar ze zag steeds personen in haar kamer. De ene ging wel weg na vragen, de ander was geen positieve aanwezigheid en bleef hardnekkig "pesten". Haar moeder -nog nuchterder- heeft een paar keer salie gebrand en ze hebben ook iemand ingeschakeld die ze zou kunnen weghalen.
Nu heeft ze er geen last meer van, ookal komen ze soms wel terug.


Dat zeggen dat ze me met rust moeten laten heb ik dus ook gedaan. Het hielp wel een beetje x3

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:14

ik ben zelf vanaf geboorte helderziend dus ja genoeg ervaring..................

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:18

Aherm. Heel soms gebeurd het hier.. :')
Kan ook mijn verbeelding zijn, ik weet het niet zeker.
Heb altijd het gevoel dat ik word bekeken als ik de trap op en af ga, vroeger ging ik dus als een speer op en af en nu wat rustiger.
Soms zie ik ook een persoon lopen in de tuin ( Als t donker is ) maar kijk ik weer en goed, is het weg.
Oh en de douche staat hier snachts ook wel eens 'aan'. Word ik wakker van ( Kamer naast badkamer) En dan vraag ik de volgende morgen wie er onder de douche stond was het niemand :')
Maar ik geloof weldegelijk in geesten.

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:22

als je ze weg wilt hebben een tip het werkt echt ik heb het ook gedaan. het klinkt heel dom maar het werkt.

je vraagt aan geesten of ze naar het witte licht willen gaan, omdat je het eng vind of bedenk een reden een dag later zijn ze weg.

ook kan je wierook branden of oli. het moet dan wel zoet zijn. je zal hier alleen nog goede geesten mee toelaten die vallen je niet lastig en doen niet eng.

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 21:11

Ik ben laatst iemand verloren. Zou mijn geest die persoon zijn? Of zijn het gewoon geesten? Als het die persoon is, wil ik hem eigenlijk niet weg hebben.. Maar ik wil er ook geen last van hebben.

Anoniem

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:22

Zou kunnen..

Ik hoop dat mijn huisje niet spookt ben nog aan het klussen, in mijn slaapkamer heeft 2 dagen iemand dood gelegen 6 jaar terug maar ik voel me er niet lekker bij. Geloof niet in spoken maar gewoon dat jij slaapt daar waar iemand zijn laatste adem uitblies...

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 22:06

Mijn instructrice is ook gevoelig voor geesten, en zegt dat bij verbouwingen geesten actief worden @takkie_muis :j