Naar de KVK!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Naar de KVK!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 07:57

Hallo kunstenaars van bokt.

Ik zit al een poos te twijfelen en nu zijn er toch al behoorlijk wat mensen geweest die tegen me gezegd hebben dat ik gewoon mijn tekeningen als 'bedrijfje' moet gaan verkopen.

Wie zijn er hier als kunstenaar geregistreerd bij de kamer van koophandel? Hoe ging dat in zn werk? En is het nu juist slimmer om het deze maand (2013) te beginnen of is het beter om even te wachten tot januari? Of beter sowieso daar mee wachten?

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Naar de KVK!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:29

Ik heb me vorig jaar april (als ik het goed heb hoor) ingeschreven. Het is heel simpel, je maakt een afspraak bij de KVK en je gaat samen met een medewerker zitten en hij schrijft jou in. Hij stelt je wat vragen en na afloop feliciteert hij je met je bedrijf, haha. Ik geloof niet dat het heel veel uitmaakt wanneer je je inschrijft, maar het is sowieso handig om het een beetje aan het einde van het kwartaal te plannen, ivm je aangifte bij de Belastingdienst.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Naar de KVK!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:03

Interessante vraag. Ik heb er zelf ook even over gedacht om mezelf in te schrijven bij de KvK, er zitten wel wat voordelen aan. Maar aan de andere kant, ik ben eigenlijk niet van plan om actief geld te gaan verdienen met mijn werk.

Vooral niet, eigenlijk.

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Naar de KVK!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:38

Ik heb ooit een poging gedaan, maar werd "afgewezen" omdat ik ruim onder de inkomsten-per-jaar grens zat waarbij je BTW moet rekenen. Weet niet meer precies hoe het zat, maar neem een stipje hier..

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Naar de KVK!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:40

Ik zou ten eerste afwachten tot januari.
Ook ivm de kwartaal afsluiting + jaarafsluiting.

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 11:22

Bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels ook wat tips van vrienden gekregen. Sowieso wachten tot het wat meer gaat 'opleveren'. Daarnaast is het vooral handig wanneer mensen een btw-bon van je zouden willen hebben. Ik heb donderdag een aparte facebookpagina geopend waarbij ik mijn tekeningen kan delen met vrienden. Daardoor heb ik door de likes en het delen van mensen alweer 3 serieuze opdrachten binnen gekregen. Mooi begin dus om het eens wat te gaan uitbouwen.