Nepsneeuw op hoeven ?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MaximexTwix
Berichten: 38
Geregistreerd: 01-01-13

Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 16:59

Op de manege hebben we kerstspringen en dan wil ik Nepsneeuw op de hoeven spuiten, kan dit ? En blijft dit zitten ?


Enphalu

Berichten: 772
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Brabant

Re: Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:01

Denk niet dat het kwaad kan, maar ik zou niet op de huid spuiten. Ik denk niet dat het lang blijft zitten, vooral als je door het zand/ gras gaat lopen ;)

LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:01

k denk dat dat niet blijft zitten, kan wel gewoon denk ik

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:01

VSW --> YRT

MaximexTwix
Berichten: 38
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 17:02

Enphalu schreef:
Denk niet dat het kwaad kan, maar ik zou niet op de huid spuiten. Ik denk niet dat het lang blijft zitten, vooral als je door het zand/ gras gaat lopen ;)


Ja, daar was ik al bang voor.. hmm en in de manen ?

LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:03

MaximexTwix schreef:
Enphalu schreef:
Denk niet dat het kwaad kan, maar ik zou niet op de huid spuiten. Ik denk niet dat het lang blijft zitten, vooral als je door het zand/ gras gaat lopen ;)


Ja, daar was ik al bang voor.. hmm en in de manen ?


dan kan het op de huid komen en ik weet niet of nepsneeuw irriterend is bij paarden en of het paard er tegen kan, je kan het wel proberen om in de straart te spuiten

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

MaximexTwix
Berichten: 38
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 17:05

dan kan het op de huid komen en ik weet niet of nepsneeuw irriterend is bij paarden en of het paard er tegen kan, je kan het wel proberen om in de straart te spuiten[/quote]

ja zou kunnen, ik denk dat rode haarspray op de hoeven wel blijft zitten..

eline_di

Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Re: Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:07

Springschoenen nemen en die inspuiten? Van te voren zodat het goed kan drogen.
Hetzelfde kan met bandages.

Wil je een lekkere en mooie taart/cupcakes/cakepops bestellen?
Eline's baksels
http://www.facebook.com/elinesbaksels


Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:08

Of in de manen spuiten, en dan haarlak erover heen?

elinesikko

Berichten: 308
Geregistreerd: 31-05-12

Re: Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:12

op springschoenen dag van te voren spuiten kan, maar op de hoef zelf blijft het denk ik niet zitten.
Had gisteren het op m'n surprise gedaan, daar ging het al vrij makkelijk af, en het duurt wel een tijdje voor het droog is en het er niet meer af zal gaan. Dus denk dat het niet blijft zitten. Maar in de staart blijft het denk wel zitten, en de manen opzich ook als je er een handdoek onderhoud zodat het niet op de huid komt, kan het denk ik geen kwaad

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:14

rij je bij manege veldt??

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:18

Hoe kun je er nu over denken om de manen en staart van een manegepaard in te spuiten met nepsneeuw? Dat paard heeft nog een langer leven dan dat uurtje dat jij met hem rondrijdt.. Op je eigen dekje spuiten of op springschoenen is nog tot daar aan toe, maar op vacht of manen/staart vind ik echt te ver gaan. Maar dit zul je op de manege waarschijnlijk ook wel horen.

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Re: Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:26

Vind het creatief bedacht haha. Maar ik denk inderdaad dat het niet blijft zitten op de hoeven..

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:30

NoName126 schreef:
Hoe kun je er nu over denken om de manen en staart van een manegepaard in te spuiten met nepsneeuw? Dat paard heeft nog een langer leven dan dat uurtje dat jij met hem rondrijdt.. Op je eigen dekje spuiten of op springschoenen is nog tot daar aan toe, maar op vacht of manen/staart vind ik echt te ver gaan. Maar dit zul je op de manege waarschijnlijk ook wel horen.

omdat ze niet weet of het iets kwaad kan? zie t probleem niet hoor als het niet irriterend is...

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:34

Elinexx schreef:
NoName126 schreef:
Hoe kun je er nu over denken om de manen en staart van een manegepaard in te spuiten met nepsneeuw? Dat paard heeft nog een langer leven dan dat uurtje dat jij met hem rondrijdt.. Op je eigen dekje spuiten of op springschoenen is nog tot daar aan toe, maar op vacht of manen/staart vind ik echt te ver gaan. Maar dit zul je op de manege waarschijnlijk ook wel horen.

omdat ze niet weet of het iets kwaad kan? zie t probleem niet hoor als het niet irriterend is...


Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet.. Vind het juist wel goed dat TS dit even post voordat ze eventueel iets heel fouts doet :)

MaximexTwix
Berichten: 38
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 19:17

NoName126 schreef:
Hoe kun je er nu over denken om de manen en staart van een manegepaard in te spuiten met nepsneeuw? Dat paard heeft nog een langer leven dan dat uurtje dat jij met hem rondrijdt.. Op je eigen dekje spuiten of op springschoenen is nog tot daar aan toe, maar op vacht of manen/staart vind ik echt te ver gaan. Maar dit zul je op de manege waarschijnlijk ook wel horen.



Ik rijd gewoon op me eigen paard hoor... hahaha waarom dit?

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:21

ik zou oude bandages nemen en daar watten op tapen of plakken, eventueel op je springschoenen ook

nep sneeuw heeft weinig zin, beetje zand er tegen en het is weg

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

PH_Jump

Berichten: 640
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:25

Of nepsneeuw op bandages als ze omgedaan zijn..

Als je een paard iets leert met geschreeuw,zal het nooit naar je gefluister luisteren.

Spullen nodig? Stuur maar pb! Kleine prijzen!

nenaavdw

Berichten: 669
Geregistreerd: 16-04-12
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:44

Je kan van die watten kopen die al in bolletjes verpakt zitten.
Deze zou je evt aan een visdraad vast kunnen maken en deze in de manen en staart mee vlechten als sneeuwvlokken.
Ook kan je deze idd op oude bandages plakken of daar nep sneeuw op plakken als ze al om zitten natuurlijk!

Wanneer ik de mens leerde kennen, kreeg ik de dieren lief

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:51

Kan je je paard niet wit spuiten met witte haarverf uit de feestwinkel? :P Kan geen kwaad voor het paard, spreek uit ervaring.

En dan helemaal in het wit gaan, met sneeuwvlokjes eraan vast. en aan het witte dekje ook die sneeuwvlokjes met visdraad vast?

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:55

Nepsneeuw? Hoe wil je dat er weer afkrijgen, als het blijft zitten. Ik weet wel dat als het eenmaal op de ramen zit, het er moeilijk weer af te krijgen is. :) Succes en veel plezier

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Nepsneeuw op hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:39

Je spuit paard ook wel eens in met waterverf. Waarom dan zo'n probleem om dat nepsneeuw?!

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:15

omdat dat chemische troep is, onder hoge druk geperst en onder druk spuit je dat er weer uit..

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

faunty

Berichten: 1790
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:26

ik denk dat het er snel afgaat hoor.
bij de epplejeck hebben ze wel hoevenvet met glitters en manen spray met gliters , dat zou ik dan eerder doen.

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:39

Ik zou het gewoon even op tijd uittesten op 1 hoef; wel even been beschermen met bv wat verband of bandages zodat je echt alleen de hoef eronder hebt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 46 bezoekers