Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiara04

Berichten: 2134
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Limburg's Belgie

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 08:48

Hoi,

Ik huur sinds Juli dit jaar een fantastische mooi gelegen weide.
Wonen veel mensen op 100 meter afstand,boer houdt het goed in de gaten en toch is het mafkezen gelukt om gisteren rond 18u mijn weideklok en zelfs de drinkbakken van de paarden te stelen!Hooi en wortels lagen er nog gelukkig!
Ze hebben de klok gewoon losgetrokken want de aardepaal en draden hongen er nog!De drinkbakken hebben ze gewoon leeggeschud en meegepakt!
Ze zijn onder de draad vande weide doorgekropen want de poort was nog zo afgesloten zoals wij het hadden achtergelaten.
Nu is mijn grootste schrik dat ze de volgende keer iets aan de paarden doen, :( .
Van de zomer wasmijn kapotte kruiwagen al gestolen,maar we dachten toen dat het een kwajongensstreek was,de scouting kampeerde vlakbij toen.Maar dit is wel erg.
Heb al n nieuwe klok besteld en gelukkig had ik nog twee drinkbakken,maarja wie zegt dat ze die niet weer meepakken!
Iemand misschie tips hoe ik dit kan verkomen?
We gaan vandaag aangifte doen,maar ja de politie zal niet veel kunnen doen denk ik.

Groetjes Cindy.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 08:54

Dat heb ik ook ooit gehad en de beste aankoop ooit was een gans. Als geel bolletje aangeschaft grootgebracht en op het land gelaten wedden dat er noot meer iemand wat steelt?

Kiara04

Berichten: 2134
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Limburg's Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 08:55

Maar kruipt die niet onder de draad de wei uit dan?En waar krijg je nu jonge ganzen?Wel n goed idee!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:31

Bij mij bleven ze netjes op de wei, ik had er eerst een, heb er wel een bijgehaald en die hebben nog een jong gehad samen.
Denk dat je nu niet zo erg jonge gansjes vind maar dan heb je even de tijd om je wei geschikt te maken. Ik had wel een klein stukje afgezet waar ik ze voerde en waar de paarden niet bij konden, ze konden bij mij in de sloot maar hadden ook een zwembadje voor ze.

Je zou contact op kunnen nemen met: http://stichtingakkasganzenparadijs.vpw ... teren.html daar kan je ganzen adopteren, daar hebben ze een beetje inzicht in het karakter van de dieren en kunnen ze evt meer info geven. Je mag ook altijd een PB sturen hoor voor meer info. Ik heb dit jaar wegens omstandigheden afscheid moeten nemen van ze maar heb 12 jaar ganzen gehad.

Wizz99

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:13

Lijkt me geweldig! Maar als ik bij mij op de wei ganzen los laat lopen ben ik bang voor vossen... Of zijn ganzen geen prooi voor vossen? Lijkt me wel toch? Zitten er erg veel hier, liggen met regelmaat dode dieren op mijn land. Duif zonder hoofd, karkassen van konijnen en grote vogels enz...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:36

Ja klopt ze zijn wel potentiƫle slachtoffers de mensen waar ze nu zitten halen ze savonds ook binnen.

Wizz99

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:45

Ganzen schijnen geweldige wakers te zijn... Maarre... Niet als ze binnen zitten 's nachts denk ik? Behalve dan datze ongetwijfeld geluid zullen maken bij onraad kunnen ze niet in de aanval... Zoals waar ze om bekend staan :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:56

Klopt maar dat kunnen ze ook niet als ze opgegeten zijn door een vos.. ;-)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:57

Zolang jij de gans op eigen terrein kan houden, zijn het inderdaad super dieren.

Maar ik schop ze gewoon aan de kant, dus iemand die wel lef heeft krijgt zelfs de ergste pitbull gans zo weg. (De waakgans van de overburen stak de sloot over en viel argeloze wandelaars aan, fietsers en zelfs auto's... Ik was er snel klaar mee met dat beest, gewoon je heel groot maken en beest een flinke schop geven en dat hielp voortreffelijk. Ik kan anders niet eens bij mijn eigen paarden komen :') Gans is dood gevonden op de wei, dus een opluchting voor de buurt kan ik je zeggen. Aangevallen door een dier, dat wel.

Voor je stroomklok, ze hebben van die kasten waar je ze in kan doen waarmee je voorkomt dat ze makkelijk gejat kunnen worden.
http://www.schrikdraad.com/c-1420585/diefstalpreventie/
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-12-13 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:00

Daarom liepen ze hier ook achter een hek, ze stonden te bedelen bij de buren aan de achterdeur. Je moet weten dat je door kan lopen en dat ze dan opzij gaan, ik heb al een keer een knul van 16 kunnen redden die bij de buren aan het snoeien was en even over het hek was gestapt, die stond in een hoekje met 3 ganzen om hem heen

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:57

Niet alle ganzen zijn hier geschikt voor, die van ons lopen voor je weg als je er in de buurt komt.. (leven hier met zijn 11e op een hectare met eigen meer).
Je zou een camera met bewegingssensor op kunnen hangen. Het enige nadeel hiervan is dat je pas achteraf de daders kunt zien en het dus al gebeurt is.

Mona2008
Berichten: 300
Geregistreerd: 14-07-10
Woonplaats: Hof van Twente

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:45

Bij ons hebben ze ook al van alles meegenomen, van mestvork, tot weideklok,
Wij hebben alles nu achter slot, en de weide klok, hebben we in een ijzerenbak waar stroom op staat (waar vuurneon, een link van heeft geplaatst)
Dat werkt bij ons erg goed!

Kiara04

Berichten: 2134
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Limburg's Belgie

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 14:12

Nou net weer de politie kunnen bellen,toen mijn dochter op de wei kwam bleken er twee balen hooi te zijn verdwenen die we gisteren net hebben gebracht! :(

lando2
Berichten: 362
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:31

Ik heb een grote gecastreerde bok zo een type melkgeit tussen de paarden lopen. Die was eerst op vakantie, maar bleek de ideale oplossing! Dus hij mag blijven. Ons doet hij niks, vreemden mogen een stukje in de wei komen tot hij ze zeker te pakken kan nemen. Beest loopt dag en nacht los, heeft een schuilhokje en is nog nooit uitgebroken. Nadeel is alleen dat ik de geit telkens moet opsluiten als de da, hoefsmid of andere bezoekers komen. Hij eet ook nog eens alles op wat de paarden laten staan!

Kiara04

Berichten: 2134
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Limburg's Belgie

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 14:40

Ja zit ook al aan zoiets te denken,waarom kunnen mensen niet gewoon van andersmans spullen afblijven!

Wizz99

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:22

lando2 schreef:
Ik heb een grote gecastreerde bok zo een type melkgeit tussen de paarden lopen. Ons doet hij niks, vreemden mogen een stukje in de wei komen tot hij ze zeker te pakken kan nemen.


GE-WEL-DIG :D

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 08:38

Lekker is dat... zijn er ergens bij jullie in de buurt nieuwe mensen/paarden komen te staan? Dtinkbakken en hooi zijn nou niet zo waardevol voor echte dieven. Meer voor mensen met zelf paarden/dieren die het wel makkelijk vinden het niet zelf te kopen maar gewoon mee te nemen voor eigen gebruik. (het schrikdraadapparaat uitgezonderd, dat is vaak roofgoed)

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:47